MVV algemeen

13 feb 2013 17:59
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #496
De mvv leiding had ook hier gewoon rekening mee moeten houden ik vind het belagelijk dat dit gebeurd ,En invloed zal het zeker hebben op het veld bah pffffffffff gaat het weer eens goed krijg je dit weer en dat is een betaalde voetbal club lachee eigelijk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 18:54
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 972
Meer
MVV algemeen #497
Nou, dit zal de spelers met aflopend contract erg stimuleren om bij te tekenen :thumbsdown: En het overhalen van nieuwe spelers om naar MVV te komen. :thumbsdown: Waarom moeten wij weer de primeur met zo iets hebben. Dat ze eerst maar eens onderzoeken waarom de toeschouwersaantallen zo drastisch terug lopen en daar iets proberen aan te doen. Ben bang dat 8000 mensen (of meer) zelfs in de laatste wedstrijden voor een mogelijk kampioenschap een utopie is. Het lijkt er op dat wat ze ook doen, ze het stadion niet vol(ler) krijgen. En dan kunnen de spelers dan ook naar hun ev. extra bonus fluiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 18:58
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #498
Je kunt niet alles van te voren voorzien, het hoge aantal punten, niet betalende sponsoren, relatief weinig publiek voor een koploper. Ik denk dat MVV een prima "behouden beleid" voert en zeker ook een reserve heeft ingebouwd voor calamiteiten, maar je kunt niet overal rekening meehouden.
"Dan betekent het dat je nog minder kunt besteden aan nieuwe spelers, als je zoveel financiële reserves wil inbouwen, consequentie is dan slechtere resultaten, minder publiek, minder inkomsten uit recette en belangstellende sponsoren .......

Wat mij wel ook tegenvalt is dat er behalve Q-park, Hanssen Dranken en Ubaghs, niet of nauwelijks nieuwe grote sponsoren belangstelling hebben voor MVV.
Het is toch opvallend dat voor MVV-Volendam door Reginald Thal namens Sphinx een donatie doet in Maastricht United van
"slechts" € 500. Dit was toch echt onze hoofdsponsor jarengeleden! Hoewel uiteraard iedere sponsor, er eentje extra is.
Maar goed, MVV heeft de afgelopen periode, meermaals positief verrast, wie weet.........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 19:13
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #499

Mienclub1902 schreef : Je kunt niet alles van te voren voorzien, het hoge aantal punten, niet betalende sponsoren, relatief weinig publiek voor een koploper. Ik denk dat MVV een prima "behouden beleid" voert en zeker ook een reserve heeft ingebouwd voor calamiteiten, maar je kunt niet overal rekening meehouden.
"Dan betekent het dat je nog minder kunt besteden aan nieuwe spelers, als je zoveel financiële reserves wil inbouwen, consequentie is dan slechtere resultaten, minder publiek, minder inkomsten uit recette en belangstellende sponsoren .......

Wat mij wel ook tegenvalt is dat er behalve Q-park, Hanssen Dranken en Ubaghs, niet of nauwelijks nieuwe grote sponsoren belangstelling hebben voor MVV.
Het is toch opvallend dat voor MVV-Volendam door Reginald Thal namens Sphinx een donatie doet in Maastricht United van
"slechts" € 500. Dit was toch echt onze hoofdsponsor jarengeleden! Hoewel uiteraard iedere sponsor, er eentje extra is.
Maar goed, MVV heeft de afgelopen periode, meermaals positief verrast, wie weet.........


Dat met die sponsers hebben ze in Sittard blijkbaar beter geregeld jammer we zijn de hoofdstad en hebben de goede weg ingezet :thinking:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 19:22
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #500

Mienclub1902 schreef : Het is toch opvallend dat voor MVV-Volendam door Reginald Thal namens Sphinx een donatie doet in Maastricht United van
"slechts" € 500. Dit was toch echt onze hoofdsponsor jarengeleden! Hoewel uiteraard iedere sponsor, er eentje extra is.
Maar goed, MVV heeft de afgelopen periode, meermaals positief verrast, wie weet.........


Ik denk dat je je iets beter moet inlezen :) Spinx sponsort voor een aanzienlijk bedrag Maastricht United. Hun bijdrage ligt enkele duizenden euro's boven de bijdrage van ons als supporters (via Veer Zien MVV) en dat voor een periode van 3 jaar..

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 19:27 13 feb 2013 19:28 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #501

Mienclub1902 schreef : Je kunt niet alles van te voren voorzien, het hoge aantal punten, niet betalende sponsoren, relatief weinig publiek voor een koploper. Ik denk dat MVV een prima "behouden beleid" voert en zeker ook een reserve heeft ingebouwd voor calamiteiten, maar je kunt niet overal rekening meehouden.
"Dan betekent het dat je nog minder kunt besteden aan nieuwe spelers, als je zoveel financiële reserves wil inbouwen, consequentie is dan slechtere resultaten, minder publiek, minder inkomsten uit recette en belangstellende sponsoren .......

Wat mij wel ook tegenvalt is dat er behalve Q-park, Hanssen Dranken en Ubaghs, niet of nauwelijks nieuwe grote sponsoren belangstelling hebben voor MVV.
Het is toch opvallend dat voor MVV-Volendam door Reginald Thal namens Sphinx een donatie doet in Maastricht United van
"slechts" € 500. Dit was toch echt onze hoofdsponsor jarengeleden! Hoewel uiteraard iedere sponsor, er eentje extra is.
Maar goed, MVV heeft de afgelopen periode, meermaals positief verrast, wie weet.........


Overigens sponsort BV "DE SPHINX" Maastricht daarnaast als Platinasponsor MVV jaarlijks met een bijdrage van 22.500 euro.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 08:58
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #502

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 10:15
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #503
Te weinig draagkracht voor MVV Maastricht om uit te groeien tot een structurele eredivisionist in het Maastrichtse.

Wellicht zijn er forumgenoten die inhoudelijk willen reageren op deze stelling.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 10:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #504
interessante stelling Roei Baank. Ik denk dat je het vergelijk moet leggen met andere Jupiler clubs die aan een groei begonnen zijn in het verleden. Zat daar het stadion wel voor meer dan 60% vol halverwege het promotie jaar?
Of begonnen mensen daar ook pas echt te komen toen het team in de eredivisie speelde (volgens mij heeft Sparta bijv. nu ook niet veel meer toeschouwers dan ons?).

Dat is wat betreft de draagkracht van supporters. Dan draagkracht wat betreft sponsors: Dat is een moeilijker verhaal denk ik. We zitten toch met te veel clubs in een te kleine vijver te vissen. Wat dat betreft denk ik echt dat een faillissement van bijv. Fortuna had geholpen, misschien niet direct maar wel over 1 of 2 seizoenen nadat alle commotie was gaan liggen en bedrijven toch over te halen zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 11:02 14 feb 2013 11:07 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #505
MVV TV keert terug

Donderdag 14 februari aanstaande start MVV Maastricht op mvv.nl met MVV TV. Wekelijks blikt René Trost kort terug op de afgelopen wedstrijd en geeft een kleine voorbeschouwing op aankomende wedstrijd. Niet alleen is er een interview met de trainer, ook de MVV-spelers verschijnen voor de camera. MVV TV geeft bovendien een kijkje achter de schermen op trainingscomplex Klein Geusselt en houd je op de hoogte van de laatste actualiteiten rondom de club.

In deze eerste aflevering van MVV TV interviewen we René Trost over afgelopen wedstrijden en komende wedstrijd tegen SC Cambuur Leuwarden. Verder een interview met aanvoerder Tom van Hyfte over de sfeer binnen de spelersgroep.

Donderdag 14 februari aanstaande om 17.00 uur is de eerste aflevering van MVV TV hier te zien. Kijk dus!
www.mvv.nl

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 12:00
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #506

Roei baank schreef : Te weinig draagkracht voor MVV Maastricht om uit te groeien tot een structurele eredivisionist in het Maastrichtse.

Wellicht zijn er forumgenoten die inhoudelijk willen reageren op deze stelling.


Ik denk dat dit klopt.
MVV heeft zo'n 3000 supporters als vast kern. Die komen altijd en zullen blijven komen. Daarnaast heb je zo'n 2000 man die komen als het beter gaat, of leuke wedstrijden zijn, of het weer goed is. En dan heb je nog een groep waar je weinig grip op hebt. De mensen die alleen komen als het écht ergens om gaat (kampioenschap), of als er écht een grote tegenstander komt (Ajax, PSV, Feyenoord). Wat dat betreft kan het beter. Maar als je in de eerste divisie kijkt, zijn we toch een van de koplopers qua toeschouwers. In de eredivisie zullen we echt niet iedere week een uitverkocht stadion hebben. Zo rond de 7000 gemiddeld misschien. Dan zit je boven Venlo en op niveau Heracles misschien. De rest loopt toch flink voor. Te weinig voetbalminded mensen? Teveel concurrentie in ons gebied? Mentaliteit Maastrichtenaar (us MVV-ke als het goed gaat, maar als het minder gaat alleen maar kankeren en vooral wegblijven)?

Sponsoren: zoals Jeoff al aangaf: onze visvijver is beperkt. In een relatief klein gebied zitten clubs als Sittard, Roda, Standard, Genk en Aken. In Maastricht e.o. zijn weinig grote jongens die willen/kunnen investeren in voetbal. Wij moeten het doen met maximaal grotere middenstanders. Een Vodafone o.i.d. zal nooit groot in MVV investeren. Q-park is wellicht een uitzondering, al vraag ik me af hoe groot het bedrag is wat zij nu sponsoren. Een grote vis wat verder buiten onze visvijver is mogelijk, maar is nu nog niet interessant voor die grote vis (bijvoorbeeld na promotie destijds SNS Bank of CSU).
Financieel zullen we denk ik nooit kunnen tippen aan het niveau eredivisiemiddenmoot.

Alleen een uitzonderlijke sportieve prestatie kan ons daarbij helpen, maar zal nooit structureel zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 12:56
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #507
Ik denk dat het ook te maken heeft met vertrouwen. Ik denk dat MVV teveel vertrouwen heeft verspeeld in haar stad in het verleden, een merknaam die in de consumentenelektronica bekend zou staan als onbetrouwbaar. Die supporters wat thuis bleven kregen heel ander voetbal voorgeschoteld via de televisie ( Ajax, Feyenoord, Barcelona). Het slechte sportieve resultaat van MVV past overigens niet bij het chauvinistische karakter van de Maastrichtenaar ( zover die bestaat).

Ik denk ook dat een deel van deze grote groep supporters toch een kijkje is komen nemen dit jaar in de Geusselt toen ze in de krant lazen dat MVV op de eerste plek stond. Maar ze zijn denk ik niet meer verbonden zijn geraakt met de club. Want om eerlijk te zijn, zo'n hoogstaand voetbal wordt er ondanks die eerste plaats niet bij ons gespeeld. Het voetbal grijpt de vaste supporter aan, doordat je een verleden met de club hebt, je bent deel geworden van overlevings-avontuur. Zonder die innerlijke passie is er vrij weinig te beleven in de Geusselt. En met die waardeloze sfeer tijdens de afgelopen thuiswedstrijden is er niet veel franje om verliefd op te worden.

Die 2000 man extra die je op de tribune had zitten tijdens het Capa jaar zal je ooit wel een keer terug krijgen. Maar die 4000 blijft inderdaad je vaste kern in de JL. In de Eredivisie komen ook de Belgen bij ons kijken (zoals zo vaak in het verleden), ik denk dat je dan de 6000 man wel haalt wekelijks. VVV haalt er 8000 en dan is het stadion vol. Excelsior had maar 2000 man op de tribune zitten toen ze in de eredivisie speelde, dus een echte grens is niet te noemen. Het draait allemaal om de sponsoring en de sportieve groei. Speel je 10 jaar eredivisie, dan zit automatisch de tent vol, speel je de komende tien jaar nog steeds JL, dan kun je vanwege de vergrijzing een tribune sluiten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 15:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #508
Sponsoren: zoals Jeoff al aangaf: onze visvijver is beperkt. In een relatief klein gebied zitten clubs als Sittard, Roda, Standard, Genk en Aken. In Maastricht e.o. zijn weinig grote jongens die willen/kunnen investeren in voetbal. Wij moeten het doen met maximaal grotere middenstanders. Een Vodafone o.i.d. zal nooit groot in MVV investeren. Q-park is wellicht een uitzondering, al vraag ik me af hoe groot het bedrag is wat zij nu sponsoren. Een grote vis wat verder buiten onze visvijver is mogelijk, maar is nu nog niet interessant voor die grote vis (bijvoorbeeld na promotie destijds SNS Bank of CSU).
Financieel zullen we denk ik nooit kunnen tippen aan het niveau eredivisiemiddenmoot.


Als MVV nu eens eerst probeert haar bestaande sponsoren tevreden te stellen, zo is de Business Club bij MVV geen BC maar een kantine waarin iedereen komt van vrijwilliger tot sponsor van scout tot ouders van spelers....wat moet een sponsor daarmee....helemaal niets !!!

MVV mist fastoenlijk proffesionele krachten die de kleine BC sponsoren kunnen bedienen zeg maar de 1 en 2 sterren, toch goed voor € 2400,- per stoel....
Zelf ben ik ook een "kleine"sponsor, heb mij contract opgezegd maar MVV heeft tot op heden niet adequaat gereageerd op die opzegging, ze hadden wel toegezegd voor een nieuw gesprek...( maanden niets meer gehoord, de winterstop was een ideaal moment daar voor geweest)
Ook mij bekend andere sponsoren die hebben opgezegd ( pro-forma) hebben tot op heden niets vernomen terwijl ook daar een afspraak met MVV aangeboden en toegezegd was.

MVV zal dus echt gewoon die organisatie moeten proffesionaliseren....dat betekent alles wat geen Business is uit de BC club en aandacht voor je sponsoren ( zeker in deze tijd)....
MVV laat daar nu flinke steken vallen.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 15:27
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 972
Meer
MVV algemeen #509

Napoleon schreef : Sponsoren: zoals Jeoff al aangaf: onze visvijver is beperkt. In een relatief klein gebied zitten clubs als Sittard, Roda, Standard, Genk en Aken. In Maastricht e.o. zijn weinig grote jongens die willen/kunnen investeren in voetbal. Wij moeten het doen met maximaal grotere middenstanders. Een Vodafone o.i.d. zal nooit groot in MVV investeren. Q-park is wellicht een uitzondering, al vraag ik me af hoe groot het bedrag is wat zij nu sponsoren. Een grote vis wat verder buiten onze visvijver is mogelijk, maar is nu nog niet interessant voor die grote vis (bijvoorbeeld na promotie destijds SNS Bank of CSU).
Financieel zullen we denk ik nooit kunnen tippen aan het niveau eredivisiemiddenmoot.


Als MVV nu eens eerst probeert haar bestaande sponsoren tevreden te stellen, zo is de Business Club bij MVV geen BC maar een kantine waarin iedereen komt van vrijwilliger tot sponsor van scout tot ouders van spelers....wat moet een sponsor daarmee....helemaal niets !!!

MVV mist fastoenlijk proffesionele krachten die de kleine BC sponsoren kunnen bedienen zeg maar de 1 en 2 sterren, toch goed voor € 2400,- per stoel....
Zelf ben ik ook een "kleine"sponsor, heb mij contract opgezegd maar MVV heeft tot op heden niet adequaat gereageerd op die opzegging, ze hadden wel toegezegd voor een nieuw gesprek...( maanden niets meer gehoord, de winterstop was een ideaal moment daar voor geweest)
Ook mij bekend andere sponsoren die hebben opgezegd ( pro-forma) hebben tot op heden niets vernomen terwijl ook daar een afspraak met MVV aangeboden en toegezegd was.

MVV zal dus echt gewoon die organisatie moeten proffesionaliseren....dat betekent alles wat geen Business is uit de BC club en aandacht voor je sponsoren ( zeker in deze tijd)....
MVV laat daar nu flinke steken vallen.....


Napoleon, misschien moet je dit verhaaltje eens op deze toon naar MVV sturen. Wellicht is het geen onwil, maar dringt het dan pas echt tot hun door en gebeurt er wat mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2013 15:31
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 123
Meer
MVV algemeen #510
Ik woon als maastrichtenaar in Valkenburg ( De Bok ) Maastricht en mvv is hier een vies woord , maastrichtrichtenaren hebben hun in het verleden uitgemaakt voor boer en zijn te chauvinistisch . Ze gaan liever naat roda en winkelen in Heerlen ! terwijl Maastricht korter bij is als Kerkrade zeker als je in Berg en terblijt woont of Houthem !

Zelfde geld voor Meersen die gaan ook naar Roda-jc !

In de jaren Bonfrere en Brokamp ging ik ook naar mvv , speelde ze tegen willem 2 kwamen ook maar 5000-6000 toeschouwers !

Maastricht heeft geen industrie meer dus ook weinig sponsers !

Mensen die in een fabriek werken gaan vlugger naar voetbal kijken dan horeca of kantoor pikken .

mvv is relatief duur bus 6 euro , pilsje 2 eurro , frites 3 euro , kaartje 15 euro ga je meet je zoom bv red je het niet met 60 euro
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden