MVV Maastricht - SC Cambuur

16 feb 2013 01:34
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #106

Gohf schreef :

Schapendonk schreef : Was alweer de 4 of 5e penalty in Maastricht tegen MVV door de KNVB. (sparta,eindhoven,excelsior,cambuur) het gaat op rolletjes. Positief genoeg zo?

Pingel was terecht mijn inziens, heb wedstrijd gezien op EL. Matige wedstrijd, maar MVV had net zo goed kunnen winnen als het een beetje meer had meegezeten.

Zo lang de KNVB de belachelijke promotie/degradatie regel hanteert zal er niet veel veranderen . In bijna elke europese competitie degraderen de laatste 3 en promoveren de eerste 3 . Maar on topic , MVV heeft het nodige geluk gehad voor de winterstop .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 06:35
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #107
Wedstrijd op tv gezien wegens griep,
Jongenswat zijn we slecht op het moment,alleen lange ballen en geen lijn in ons spel.
Eindelijk ziet trost in dat bryan steeds de kantjes er van afloopt,esajas begreep ik niet, zal met afspraken te maken hebben denk ik.
Penalty was volkomen terecht, en daerden had donker rood moeten krijgen, elleboog vol in het gezicht van de tegenstander.
Jammer dat er zo weinig mensen waren, heeft ook met eredivisie live te maken, als ik geen live had gehad ,was ik ondanks griep toch gegaan nudacht ik zie het toch en kan onder de dekens blijven.

Nog een ding vanaf tv is die boileau echt een schreeuwlelijk zeg, in het stadion valt me dat nooit op. Maar echt schandalig wat een geschreeuw heb ik me echt aan geergerd nu.

Hoop op maandag 3punten komop boys

16 feb 2013 07:37
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #108
Slechte wedstijd. De oorzaak dat de sfeer zo slecht is, zijn de stadionverboden n/a/v/ de vriendschappelijke wedstrijd tegen Nac. Dit waren geen hooligans maar fanatieke Mvv supporters die met Mvv opstonden en met Mvv naar bed gingen. Zij zorgden voor mooie sfeeracties en zorgden voor een geweldige sfeer en ambiance in het stadion. Veel vrienden van deze fanatieke supporter zijn zo teleurgesteld in de opstelling van het Mvv bestuur dat ze niet meer naar Mvv komen. Deze jongens zijn gekrenkt ( de NAC supporters die de problemen veroorzaakten hebben allemaal geen stadionverbod gekregen ). Rinkens wilde een familieclub maken van Mvv zonder teveel emoties op de tribune. Het maatschappelijke Mvv krijgt veel aandacht maar de PR van de voetbalclub Mvv is bedroevend slecht. Rinkens heeft goed werk verricht voor Mvv maar heeft gefaald mbt de contacten met Mvv supporters. Hij heeft de macht van deze supporters onderschat maar weigert dit toe te geven. Jammer want dit ( de sfeer ) is nu het resultaat. Het is het beste seizoen sinds de degradatie en Mvv leeft niet meer bij het volk....Ik wil die geweldige ambiance en sfeer weer terug waar de Mvv spelers en tegenstanders altijd over spraken. Mvv bestuur ga praten met deze supporters!! Steek iets minder energie in het Maatschappelijke Mvv, wij zijn een volksclub!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, wsly

16 feb 2013 08:23
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #109
Ik ben zo vaak teleurgesteld geworden door MVV en alles erom heen. Vroeger met pure dommigheid van mezelf ook een stadionverbod gehad. Soms terecht en ook soms onterecht en tóch blijf ik naar MVV komen. MVV heeft voor mij niks met Rinkens te maken. MVV is MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Oaktree

16 feb 2013 08:40
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #110
Om te beginnen met iets heel positiefs. Cor Gillis beste man van het veld. :thumbsup:

In de eerste 30 minuten was de passie heel ver te zoeken bij de spelers. Toen de Q-park tribune begon te schreeuwen bij bal bezit, kwam er iets meer strijd van de spelers.
Bij deze wissels in de 35ste minuut zie je Veldmate naar zijn hoofd grijpen en nee knikkend van onbegrip.

2de helft meer gestreden, maar van mij mogen ze in zo'n wedstrijd eens iets meer de beuk erin gooien. Laat de Geusselt koken, want je hoopt op een opleving na de gemiste strafschop maar dit was van hele korte duur helaas.

Hopelijk wordt het negatieve spel van MVV maandag weer beter.

16 feb 2013 09:35
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #111
MVV kan nu al de premies niet meer betalen, hoe willen ze dan volgend seizoen een eredivisiewaardige begroting gaan krijgen, ik denk zelfs dat promotie in deze tijden van crisis, een groot probleem voor de club gaat worden. Die stadionverbodenvlag heeft haar punt nu wel duidelijk gemaakt en draagt ook bij aan een negatieve sfeer, hang die hekken weer vol met rood-wit en ga achter het elftal staan en trek ze zo door deze dip heen.De spelers hebben onze steun nu hard nodig en kunnen ook niets aan die SV doen, vecht dit met het bestuur uit, nu gaat het ten kosten van de prestaties op het veld en de sfeer in het stadion. :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Schapendonk, Belurani

16 feb 2013 10:12 16 feb 2013 10:14 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #112

Danny 72 schreef : Wedstrijd op tv gezien wegens griep,
Jongenswat zijn we slecht op het moment,alleen lange ballen en geen lijn in ons spel.

Dat lag ook wel een beetje aan het goede spel van Cambuur. Steeds als MVV wilde gaan opbouwen vanuit Castro en de verdediging bleven de Cambuur spelers erg vroeg storen en sloten hun middenveld en verdedigingslinies daar zeer compact op aan. Dan moet je OF zeer goed combineren op het middenveld om er doorheen te komen, OF proberen gebruik te maken van de ruimte die dan vanzelf achter de verdediging van Cambuur komt te liggen. MVV is helaas geen Barcelona dus werd er vrij vaak de lange bal gehanteerd.

16 feb 2013 10:19
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #113
Ik zat zoals half Maastricht ook thuis met een flinke verkoudheid, probeer maandag weer aanwezig te zijn.

16 feb 2013 10:52
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #114

Sjonnie schreef :

Nao Väöre schreef : Cambuur is gewoon een titelkandidaat. In een andere post heb ik al geschreven dat ik niet Sparta maar Cambuur als grootste concurrent zie.
Cambuur combineerde gewoon beter en heeft verdiend gewonnen. Zij hebben ons weer met beide beentjes op de grond gezet.
Wat ik niet kan (wil) begrijpen is dat veel mensen MVV als een baksteen laten vallen als er eens verloren wordt (Volendam). 3750 toeschouwers en dat voor de koploper , triest, triest en nog eens triest. Ben benieuwd hoeveel supporters er komende maandag tegen Veendam aanwezig zullen zijn.

Cambuur heeft ECHT niet verdiend gewonnen . Gezien de kansen verhouding had het iets van 7-4 moeten zijn !! Maar in Leeuwarden was het andersom .

Echt niet ze hebben niet verdiend gewonnen en denk dat er tegen Veendam nog minder mensen zijn denk niet dat dat met eredivisie live te maken heeft!!!

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor

16 feb 2013 10:59
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #115

jeoff schreef :

Danny 72 schreef : Wedstrijd op tv gezien wegens griep,

Dat lag ook wel een beetje aan het goede spel van Cambuur. Steeds als MVV wilde gaan opbouwen vanuit Castro en de verdediging bleven de Cambuur spelers erg vroeg storen en sloten hun middenveld en verdedigingslinies daar zeer compact op aan. Dan moet je OF zeer goed combineren op het middenveld om er doorheen te komen, OF proberen gebruik te maken van de ruimte die dan vanzelf achter de verdediging van Cambuur komt te liggen. MVV is helaas geen Barcelona dus werd er vrij vaak de lange bal gehanteerd.

In dat opzicht mis je een Leroy heel erg die kan dat perfect combineren en en vrij komen en ander vrij zetten...

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

16 feb 2013 11:33 16 feb 2013 11:34 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #116
Ik ga me er toch weer eens aan wagen. De toeschouwersaantallen. Het steekt me ook, ik zie ook veel liever een volle Geusselt. De reden dat dat niet zo is, is een combinatie van factoren. Maar de doemdenkers die verwachten dat het alleen maar minder zal worden, daar ben ik het niet mee eens. Want wat zijn zoal die factoren?

- Het is de week na de carnaval, het is schoolvakantie. Er zijn mensen die op vakantie zijn en dus niet naar de wedstrijd kunnen. Er zijn mensen die het geld niet hebben na de carnavalsdagen. Er zijn mensen die van het thuisfront toch maar eens een avondje thuis moeten blijven na een paar dagen carnaval.

- Het is winter. Ieder seizoen opnieuw valt het me op dat we in de wintermaanden een flinke dip in toeschouwersaantallen hebben. Blijkbaar veel mooiweersupporters. Het is niet iets dat dit seizoen alleen zo is, dat is al jarenlang zo, sla de statistieken er maar op na. Gaat echt om ongeveer 1500 supporters minder als het weer dramatisch is. Het is de dagen voor deze wedstrijd bar en boos geweest qua weer. Gisteren viel het op zich wel mee, maar denk dat veel incidentele supporters toch al eerder besloten hebben “laat maar zitten met dit weer”.

- De wedstrijd was op Eredivisie Live. Helaas maar waar, zeker in de winter zijn er toch best wat mensen die zich dan bedenken dat ze lekker thuis blijven of ergens in een café gaan kijken. Een collega van me zou gaan, vertelde hij nog trots op het werk. Toen ik 10 minuten voor de wedstrijd vroeg in welk vak hij zat, had hij toch maar voor de bank thuis gekozen “want hij was kapot na een week werken en het was op Eredivisie Live”. Zo zullen er meer mensen zijn.

- Daarnaast is de sfeer inderdaad minder, overigens naar mijn mening al een tijdje. Voor het Breda-geval was het al wat minder dan in de periode Jonker/Maaskant/Capa. Ik geef daar verder nu even niemand de schuld van, maar het is gewoon zo.

- En zo zijn er vast nog meer redenen.

Mijn punt is dit: de eerste drie factoren, die gelden niet iedere thuiswedstrijd. Over een maand is het wellicht 15 graden zonder regen, heeft niemand andere plannen en is moeder de vrouw weer tevreden. Wedstrijd niet op eredivisielive. Zitten er dan 8000 man? Nee, dat verwacht ik niet. Maar wel boven de 5000. En als we tegen die tijd weer eerste staan, of tweede vlak achter de koploper, denk ik nog een stuk meer zelfs.

In dat kader iets om aan terug te denken: in 1995 zat ik een paar maanden samen met amper 1000 man bij de thuiswedstrijden van MVV. Toen ging het sportief dramatisch na enkele vette jaren (7e eredivisie). Iets meer dan een jaar later, het volgende seizoen: MVV Maastricht – FC Eindhoven op 15 februari 1997. Aantal toeschouwers: 3500. Op dat moment deden we al mee om de bovenste plaatsen! En toch maar 3500 toeschouwers? Toen had je nog geen live wedstrijden voor de eerste divisie hoor. 15 maart, Heracles-thuis: 4200 toeschouwers! 28 maart, Veendam-thuis, 4500 toeschouwers! Pas vanaf 5 april (Cambuur thuis) had Maastricht door dat MVV echt echt echt kampioenskandidaat numero uno was, en zaten er opeens meer dan 8000 man in de Geusselt. En dat terwijl MVV al die weken daarvoor toch ook echt in de top-4 stond op kleine afstand van de eerste plaats.

We weten (hopelijk) allemaal hoe dat seizoen afliep: een paar weken na Cambuur-thuis waren we kampioen in een wedstrijd waar 11000 man op afkwamen.

Ik stoor me ook aan de tegenvallende toeschouwersaantallen, maar ik denk niet dat we er overdreven veel achter moeten zoeken. Voor het grootste gedeelte zijn de toeschouwersaantallen eigenlijk in lijn met wat ze al tientallen jaren zijn en waren de jaren Jonker/Maaskant/Capa eerder een positieve uitzondering… Mensen die verwachten dat de toeschouwersaantallen alleen maar omlaag kunnen, daar ben ik het niet mee eens. Als het weer beter wordt, komen er meer mensen. Wacht maar af.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Fabrice, Schapendonk

16 feb 2013 11:49
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #117

Armand schreef : Ik vraag me af wat met de scheidsrechter was waar iedereeen het over heeft zo slecht was hij niet hoor,Zelfde geld krijgt rutjess rood met die trap vanachter verder floot hij prima,

Ik heb het ook van thuis moeten bekijken en dhr Bossen met zijn team zaten er toch een paar keer naast.
Oke dat hij in de weg liep waardoor balverlies werd geleden is vervelend maar niet bepalend geweest voor de wedstrijd.

MVV heeft kansen genoeg gehad maar scoorden niet, wellicht is dat HET probleem. Zelfs een gestopte penalty (zeer mooi gepakt Bram) was het ideale moment om de wedstrijd te doen kantelen maar scoren wilden niet lukken. Ik moet zeggen een schitterende redding van de cambuur doelman op de kopbal van Lance.
De 0-2 eigenlijk een hachelijke situatie, omroeper in stadion: "man van de wedstrijd is Bram Castro", hierop meteen aanval cambuur met schot op doel en blunder(tje).

Blessure van Schreurs zag niet goed uit, knieschijf ? Weet iemand hoe het met hem is nu ?

Maandag nieuwe kansen en hopelijk scoren ze dan wel gemakkelijker.

16 feb 2013 11:59
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #118
Ik blijf erbij een groot gedeelte zat gratis in de geusselt, door die poortjes kan dat niet meer ook vrijkaarten van oa Q Park zijn minder. in mijn vak zaten altijd mensen die zeiden als ik moest betalen kwam ik niet en nu zie ik ze niet meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

16 feb 2013 12:02
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #119

Jacques schreef : Ik ga me er toch weer eens aan wagen. De toeschouwersaantallen. Het steekt me ook, ik zie ook veel liever een volle Geusselt. De reden dat dat niet zo is, is een combinatie van factoren. Maar de doemdenkers die verwachten dat het alleen maar minder zal worden, daar ben ik het niet mee eens. Want wat zijn zoal die factoren?

- En zo zijn er vast nog meer redenen.

.

Klopt helemaal. maar vergeet niet dat er ontzettend veel mensen ziek zwak en misselijk zijn door de griep, al van voor de carnaval en natuurlijk zal carnaval er ook aan hebben meegeholpen.
Dus vele zullen gisteren het met die irritante Bannier hebben moeten doen, of zoals ik met beeld.

Ik kan je zeggen dat bij mij Bannier niet meer uit de speaker komt...dan nog liever teletekst :P

16 feb 2013 12:11
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #120

ouwe rot schreef : Ik blijf erbij een groot gedeelte zat gratis in de geusselt, door die poortjes kan dat niet meer ook vrijkaarten van oa Q Park zijn minder. in mijn vak zaten altijd mensen die zeiden als ik moest betalen kwam ik niet en nu zie ik ze niet meer.[/quote

Mensen die alleen komen met gratiskaartjes heb je bij iedere club, maar ik ben benieuwd wat het resultaat van die poortjes gaat zijn qua bezoekersaantallen/valse kaartjes/fraude/omzet losse kaartverkoop enz. :pinch:

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden