MVV Maastricht - SC Cambuur

16 feb 2013 14:04
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #136
MVV verliest met een diepterecord toeschouwers

Koen Daerden en Sven Braken, al in de eerste helft invallend voor Malcolm Esajas en Bryan Smeets, kijken met spanning tijdens hun warming up naar een actie van Danny Schreurs

Het is de vraag die MVV’ers dit seizoen al langer bezighoudt: waar blijven de supporters, ondanks het feit dat MVV voor de titel meespeelt?
Op een avond dat MVV qua aantal toeschouwers een diepterecord haalde, verloor het met 1-2 van SC Cambuur.

Hoewel MVV in sneltreinvaart van bijna failliet naar een titelkandidaat in de eerste divisie is gegaan, laten de inwoners van Maastricht en omgeving het dit seizoen nog afweten. De wetten der logica zouden zeggen dat MVV bij goede prestaties meer toeschouwers zou trekken, maar de Geusselt is niet seizoen niet voller dan in de voorgaande seizoenen. En ook vrijdag tegen Cambuur was er weer een toeschouwersaantal dat niet bij een koploper van de Jupiler League past: 3719; het laagste toeschouwersaantal in jaren. De bezoekersaantallen van MVV lijken omgekeerd evenredig aan de prestaties.

MVV heeft becijferd dat een vergelijkbare club in de Eredivisie 1,4 miljoen euro per seizoen aan wedstrijdinkomsten heeft. MVV haalde vorig seizoen 7 ton aan wedstrijdbaten binnen. De boodschap die het MVV-bestuur voor de wedstrijd aan de fans deed was dan ook duidelijk: het stadion moet voller. Om dat extra draagvlak te creëren begint MVV de actie ‘vaan us allemaol’: een 167 dagen durende campagne waarin MVV de fans, sponsoren, maatschappelijke partners en andere betrokkenen om geld, adviezen en ideeën vraagt. En niet alleen de wedstrijdinkomsten, ook de mediabaten en sponsoropbrengsten moeten fors omhoog in het geval dat MVV naar de Eredivisie promoveert.

MVV – Cambuur trok teleurstellend weinig toeschouwers

In het eerste bedrijf startte MVV tam en liet het Cambuur het spel maken. Desondanks was de grootste kans voor de Malcolm Esajas met een van zijn weinige rushes. Hij miste duidelijk zijn maatje Leroy Labylle, die geblesseerd aan de kant bleef
thuisploeg; een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Tom van Hyfte, die vanaf de rand van de zestien uithaalde en de paal raakte.
En al in de eerste minuut was er een fout in de Friese defensie waarbij Danny Schreurs de 1-0 had kunnen aantekenen. In plaats van de bal over de ver voor zijn doel staande keeper Dennis Telgenkamp te plaatsen ging hij met de bal op avontuur; een actie die in schoonheid strandde.

Net in een fase waarin MVV uit zijn schulp begon te kruipen besloot trainer René Trost al in de eerste helft tot drastische maatregelen; in de 38e minuut haalde hij Bryan Smeets en Malcolm Esajas naar de kant ten faveure van Koen Daerden en Sven Braken.

In de tweede helft liet MVV meteen zien het slappe spel van de eerste helft geen vervolg te willen geven. De sterdragers joegen de Friezen flink af en brachten de gasten daarmee een paar keer in verlegenheid. Het tij leek te keren toen scheidsrechter Bossen een terechte penalty toekende. Erik Bakker legde aan vanaf 11 meter, maar zijn inzet werd gestopt door Bram Castro.

Een half uurtje voor tijd raakte MVV definitief door zijn wissels heen, toen Danny Schreurs na een duel niet meer opstond en hij met een brancard het veld af moest. Lance Voorjans was zijn vervanger, die meteen met één van zijn eerste balcontacten een enorme kans kreeg, maar doelman Telgenkamp op zijn weg vond.

In de slotfase werd MVV dan toch verslagen. Eerst scoorde Bakker de 0-1 door de bal diagonaal achter Castro te plaatsen, in de slotminuut scoorde Barto de 0-2, nota bene op het moment dat Castro tot man of the match werd uitgeroepen.

In de blessuretijd deed MVV dan nog iets terug, al was dat voor de statistieken. Sven Braken bepaalde de eindstand op 1-2.
MVV – SC Cambuur 1-2 (0-0) Bakker 0-1 (83’), Barto 0-2 (90’), Braken 1-2 (90+1’)

Gele kaart: Rutjes, Daerden (MVV), Bijker, Tighadouini (Cambuur)

Scheidsrechter: Bossen

Toeschouwers: 3719

Opstelling MVV: Bram Castro, Antonio Stankov , Kjell Knops, Sjors Verdellen, Cor Gillis, Nathan Rutjes, Tom van Hyfte, Bryan Smeets (38’ Koen Daerden), Danny Schreurs (65’ Lance Voorjans), Mark Veldmate, Malcolm Esajas (38’ Sven Braken).

www.maastrichtaktueel.nl/mvv-verliest-me...record-toeschouwers/

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2013 15:16
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #137
Blijkbaar levert het maatschappelijke geslijm geen supporters op waar passie en fanatisme dat wel deed. Bestuur open je ogen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983

16 feb 2013 15:25
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #138

Danny1983 schreef : Ik heb mij laten vertellen dat die Cambuur suppoters op de hoofdtribune zaten omdat MVV het uitvak niet voor 5 supporters wou open gooien te duur? Wie kan hier meer over vertellen?

MVV wist dat er 4 supporters van CL aanwezig waren. Ze hebben de heren ook verteld dat ze op de hoofdtribune mochten plaatsnemen, als ze maar niet zouden juichen als CL zou scoren. Dit hebben ze echter wel gedaan.
Zie toch wel een fout vanuit MVV. Waarom zo kort bij de aanhang van MVV laten zitten?
Hadden ze in vak F/G gezeten op de Hoofdtribune, was er totaal geen probleem ontstaan.

Tevens moet ik er wel bij vermelden dat de steward die een MVV supporter terug naar de Angel Side bracht wel erg aan het provoceren was. Dat de jonge man door de hekken was geglipt en in op de Hoofdtribune was (de gracht), is fout geweest, maar de steward heeft deze jongen de hele tijd geduwd, terwijl de jongen gewoon richting de Angel Side aan het lopen was.
Totaal overbodige actie. Als die jongen een SV krijgt, dan moet de steward ook uit zijn functie ontheven worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

16 feb 2013 17:45
nulvijf8
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #139
Eerlijk is eerlijk, bij ons gebeurde hetzelfde toen Excelsior op bezoek kwam. Er was geen catering voor het gastenvak geregeld en men moest maar plaatsnemen in Vak 9. Jullie raden wel waar dat zit, natuurlijk tegen de fanatieke aanhang aan. Dat leverde ook enige onrust op.

Ik ben zelf met mijn zoon van 8 op eigen gelegenheid naar Maastricht geweest en kwam in vak F terecht. Geen centje pijn gehad, niet met supporters en ook niet met controles. Ook na de wedstrijd zijn we probleemloos vertrokken, ondanks de "boze gezichten". Ik ben zeker geschrokken van de matige publieke opkomst en ook van de sfeer, dit was wel de beroerdste die ik meegemaakt heb en toch al verschillende keren in Maastricht geweest. In mijn beleving leefde MVV voorheen toch veel meer, ook qua sfeer.

De wedstrijd was niet groots, wel spannend. En als ik eerlijk moet zijn waren wij de gelukkigste gisteren. Net zoals jullie in Leeuwarden de gelukkigste waren. Het zorgde in ieder geval wel voor een aangename terugreis naar Leeuwarden.

Ik wens jullie deze competitie nog heel veel succes en ik hoop echt dat beide clubs tot het laatst voor de titel kunnen strijden. Dat gun ik de enige volksclub van Limburg zeker wel!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Schapendonk, damske, Dixi, opadiehard, pinokkio58

16 feb 2013 17:55
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #140

nulvijf8 schreef : Eerlijk is eerlijk, bij ons gebeurde hetzelfde toen Excelsior op bezoek kwam. Er was geen catering voor het gastenvak geregeld en men moest maar plaatsnemen in Vak 9. Jullie raden wel waar dat zit, natuurlijk tegen de fanatieke aanhang aan. Dat leverde ook enige onrust op.

Ik ben zelf met mijn zoon van 8 op eigen gelegenheid naar Maastricht geweest en kwam in vak F terecht. Geen centje pijn gehad, niet met supporters en ook niet met controles. Ook na de wedstrijd zijn we probleemloos vertrokken, ondanks de "boze gezichten". Ik ben zeker geschrokken van de matige publieke opkomst en ook van de sfeer, dit was wel de beroerdste die ik meegemaakt heb en toch al verschillende keren in Maastricht geweest. In mijn beleving leefde MVV voorheen toch veel meer, ook qua sfeer.

De wedstrijd was niet groots, wel spannend. En als ik eerlijk moet zijn waren wij de gelukkigste gisteren. Net zoals jullie in Leeuwarden de gelukkigste waren. Het zorgde in ieder geval wel voor een aangename terugreis naar Leeuwarden.

Ik wens jullie deze competitie nog heel veel succes en ik hoop echt dat beide clubs tot het laatst voor de titel kunnen strijden. Dat gun ik de enige volksclub van Limburg zeker wel!

Netjes en eerlijk respect wens jullie ook t beste toe

16 feb 2013 18:09 16 feb 2013 18:15 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #141
Wedstrijd samenvatting van gister we waren duidelijk beter en zeker hadden we meer en betere kansen jammer :(

www.jupilerleague.nl/video/1011384.php

16 feb 2013 18:37
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #142
De samenvatting op l1 ook daar waren we beter haha met interview van Koen en Rene erbij

www.l1.nl/video/samenvatting-mvv-cambuur...eb-2013#.UR_CqvIrGRM

17 feb 2013 16:12
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #143
Niet alleen het aantal mensen op de tribunes viel mij tegen...maar ook de beleving om mvv in moeilijke tijden te steunen.
Ik kijk dan rond zie op het sponsor gedeelte vele lege gaten...dan de boschpoort...totaal niet te vergelijken met vorig seizoen.
De angelside links is niet meer aanwezig kwa volume(jammer).
Dan trepke b daar zal dan maar iets moois moeten groeien...want zij en ik dus wij laten de club niet vallen en zullen vocaal achter de club blijven staan :thumbsup:...nu die andere tribunes nog...dit kan echt niet...staank op zing voor mvv...herman trek maandag maar weer de kar :P...gr opa.

....

17 feb 2013 16:41 17 feb 2013 16:41 door Dylan.
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #144
Mensen komen niet naar het stadion omdat ze het leuk vinden dat je met bejaarden gaat wandelen, gaat voetballen met kleine kinderen of auto's gaat poetsen met de hele selectie. We komen naar het stadion omdat er in een stadion wordt gevoetbald, maar de focus van dit bestuur ligt niet genoeg op het voetbal! Het spectakel voor onder en na de wedstrijd is weg het vuur is weg.

17 feb 2013 16:47 17 feb 2013 16:53 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #145
Hoop morgen in ieder geval op een beter gevuld stadion ;)

17 feb 2013 18:01
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #146

Danny1983 schreef : Hoop morgen in ieder geval op een beter gevuld stadion ;)

OPA ZEET:

IK schat tussen de 2500 en 3000 toeschouwers...gr opa ;).

....

17 feb 2013 18:04
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #147

opadiehard schreef :

Danny1983 schreef : Hoop morgen in ieder geval op een beter gevuld stadion ;)

OPA ZEET:

IK schat tussen de 2500 en 3000 toeschouwers...gr opa ;).

ja jammer genoeg ben ik daar ook bang voor hoop dat we de 1500 man halen :P

17 feb 2013 18:40
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #148

Raffalaldo schreef :

Danny1983 schreef : Ik heb mij laten vertellen dat die Cambuur suppoters op de hoofdtribune zaten omdat MVV het uitvak niet voor 5 supporters wou open gooien te duur? Wie kan hier meer over vertellen?

MVV wist dat er 4 supporters van CL aanwezig waren. Ze hebben de heren ook verteld dat ze op de hoofdtribune mochten plaatsnemen, als ze maar niet zouden juichen als CL zou scoren. Dit hebben ze echter wel gedaan.
Zie toch wel een fout vanuit MVV. Waarom zo kort bij de aanhang van MVV laten zitten?
Hadden ze in vak F/G gezeten op de Hoofdtribune, was er totaal geen probleem ontstaan.

Tevens moet ik er wel bij vermelden dat de steward die een MVV supporter terug naar de Angel Side bracht wel erg aan het provoceren was. Dat de jonge man door de hekken was geglipt en in op de Hoofdtribune was (de gracht), is fout geweest, maar de steward heeft deze jongen de hele tijd geduwd, terwijl de jongen gewoon richting de Angel Side aan het lopen was.
Totaal overbodige actie. Als die jongen een SV krijgt, dan moet de steward ook uit zijn functie ontheven worden.

OPA ZEET:

Ik geloof dat niet dat ze niet mochten juichen...ik denk dat je bedoeld provoceren...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

17 feb 2013 21:25
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #149

opadiehard schreef :

Raffalaldo schreef :

OPA ZEET:

Ik geloof dat niet dat ze niet mochten juichen...ik denk dat je bedoeld provoceren...gr opa ;).

De supporters van CL hebben duidelijk te horen gekregen dat ze niet mochten juichen als CL zou scoren. Uiteindelijk is dit dan hetzelfde als provoceren ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

18 feb 2013 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - SC Cambuur #150
Ik vind het belachelijk als uitsupporters op de hoofdtribune zitten en dan te horen krijgen dat ze niet mogen juichen. Ik heb vaak genoeg bij uitwedstrijden van MVV op de hoofdtribune van de thuisclub gezeten, bijvoorbeeld als ik toch al ergens in het land moest werken en de kaartverkoop in het uitvak gesloten was op de wedstrijddag. Juichen als MVV scoort heb ik nog nooit gelaten. Meestal word je vriendelijk ontvangen en wil er wel iemand van de thuisclub een praatje maken. Als dit bij MVV omgekeerd niet op onze hoofdtribune zou kunnen, moeten we ons echt achter de oren krabben.

Wel is het slimmer die supporters niet in vak A te zetten maar in vak D of verder richting Noord-tribune. Dan krijg je geen reactie van de Angel Side.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden