MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart)

05 mrt 2013 13:51
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #31
Wij moeten het wegvallen van MVV - AGOVV gaan compenseren?

Wij zijn naar Apeldoorn afgereisd met een man of 120. Deze wedstrijd werd achteraf als niet gespeeld bestempeld. Het wegvallen van AGOVV heeft deze 120 supporters al veel geld gekost. Ik schat zo'n 70 euro gemiddeld. Wie gaat dit terugbetalen?

De seizoenskaarthouders hebben voor 17 thuiswedstrijden betaald en krijgen er maar 16. Op welke vergoeding mogen zij rekenen?

Dat wat betreft het wegvallen van AGOVV.

De snelle beslisser kan inderdaad kaarten kopen voor een normaal tarief, maar zal daardoor niet op zijn normale stek kunnen plaatsnemen. hierdoor worden de vaste bezoekers weggejaagd.

Er zijn inderdaad seizoenskaarthouders die van mening zijn dat de mensen die losse kaarten kopen te veel bevoordeeld worden. Doe dan iets extras voor de seizoenskaarthouders. Ik denk dat niemand wil dat de voordelen gecompenseerd worden met deze stevige benadeling.

De post van Pater Vink is zeer interessant. Als er vooraf zo'n maatregel wordt bekend gemaakt kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen. Ik vind het echter te grof voor worden dat wij nu moeten gaan bijleggen om tekorten te compenseren. Er wordt niet eens geprobeerd ons doen te geloven dat er een andere reden is dan flink cashen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983, Klomeleer, Maosbrögk, Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 14:18
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #32
Er zijn zeker andere gebruikers op het forum op te noemen die kritisch zijn op zijn tijd maar ook normale berichten kunnen posten, zoals hun kijk op wedstrijden etc. zonder constant negatief (of constant positief) te zijn. Helaas blijven deze posters, die tenminste wel de gave hebben om te nuanceren, steeds meer weg. Dit is het laatste wat ik erover zeg want het is natuurlijk zwaar off topic (mijn excuses daarvoor).

Ik ben overigens ook niet blij met deze zware verhoging van de toegansprijzen. Dit zal MVV ook zeker gaan merken in het aantal verkochte kaarten! Hiermee snijden ze zichzelf in de vinger. En Inderdaad is de post van Pater Vink zeer interessant te noemen, dit zou eerder geaccepteerd worden door iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 14:23
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #33
De supportersclub moet opkomen voor de belangen van de supporters, ik zie in deze situatie m.b.t. de kaarten voor de wedstrijd tegen Fortuna een belangrijke rol weggelegd voor de supportersclub! SC laot uuch huure, want ik denk dat hier geen enkele supporter vrolijk van wordt en iedere supporter (zonder seizoenskaart) zich hierdoor benadeelt voelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 14:28
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #34
Aan de ene kant begrijp ik de negatieve reacties volledig. Niemand betaalt graag tien euro meer.

Anderzijds kun je het ook zien als een kans om MVV een steuntje in de rug te geven. Wij geven hier nu kritiek op, maar we hebben ook kritiek als MVV bij de volgende categorieindeling weer in categorie 2 zit, om nog te zwijgen van opnieuw financiele problemen. Ik ben maar wat blij dat dit bestuur wel de realiteitszin heeft om ervoor te zorgen dat de balans positief blijft en zoekt naar manieren om dit ondanks tegenvallers te bereiken. Het is ook geen heel vreemde zet, alleen is het vrij plots en is het beter om dit inderdaad voor het seizoen te communiceren. Je kunt zeker niet zeggen dat MVV niet tegemoet komt aan de losse kaartenkopers, gezien de vele acties die er dit seizoen gehouden zijn.

Het succes van deze actie zal volgens mij heel erg afhangen van de positie van MVV op de ranglijst..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 15:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #35
Wanneer het om een kampioens wedstrijd zou gaan zou ik de prijsverhoging nog kunnen begrijpen, laat ik het zo zeggen te welke tegenstander MVV ook zou spelen zou de prijs van de tickets omhoog moeten gaan wanneer we die match kampioen kunnen worden.

Nu spelen we tegen Fortuna en eigenlijk is die wedstrijd van MVV alleen van belang als het hier om een kampioenschap match gaat... als deze match voor ons niet meer van belang is , zal de prijs alleen maar negatieve effecten hebben op het aantal bezoekers.

Ik verwacht dan ook dat niet veel mensen nu al kaarten gaan bestellen voor die match, ondanks dat je voor speciale vakken ( de zijkanten) tegen het zelfde tarief als normaal kunt gaan bestellen.

Het signaal en de uitleg is duidelijk, echter ook nu weer is de timing van MVV belaberd...beter had MVV een aantal weken gewacht met deze campagne alvorens die te lanceren.

Aan de reactie van de supporters hier leeft er veel onbegrip, terecht dat sommige zeggen ( bv seizoenkaarthouders) we hebben voor 17 betaalt en krijgen er 16 aangeboden. MVV zou dit moeten compenseren door seizoenskaarthouders de eerste ronde van de playoffs gratis te laten komen kijken...niet meer dan normaal gezien het failliet van AGOVV.

Voor de club hoop ik dat de match tegen Fortuna echt om het kampioenschap gaat in alle opzichten is het dan een thriller en een kaskraker tegelijk en zal niemand die een kaartje kopen zich eigenlijk afvragen wat het kost....daar wil je immers bij zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 15:41
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #36
Ik wil ook wel reageren op alle bovenstaande posts, waar iedereen naar mijn mening gelijk heeft. (alleen maar positief Jeoff! :P )

Ik ben het met Belgske eens, iedereen wil dat MVV financieel gezond blijft, het bestuur doet daarvoor zijn best en verzint deze oplossing. Supporters die op tijd hun kaartje kopen, hebben geen nadeel. Marcel doet de moeite om het uit te leggen: Chapeau dat hij deze moeite doet!

Ik zie ook liever een prijsdaling, zodat zoveel mogelijk mensen van MVV kunnen genieten! Zo weet ik van een aantal mensen dat ze het financieel moeilijk hebben en zeer veel moeite hebben om rond te komen. Een aantal heb ik al geholpen, zodat ze MVV kunnen bezoeken, maar ik kan niet iedereen helpen...
Het is crisis, sponsors kunnen soms zelfs niet meer hun contract nakomen, het bestuur probeert op een creatieve manier in cat 3 te blijven. Daar kan niemand iets tegen hebben.

Ik ben het eens met Pater Vink, was dit vooraf gecommuniceerd, dan had dit denk ik niet zoveel reacties opgeroepen. Echter vooraf aan het seizoen was niet te voorzien dat AGOVV failliet zou gaan, sponsors niet zouden betalen, etc. Wellicht dus een idee om dit volgend jaar anders aan te pakken.

Hier ligt dus naar mijn mening het probleem: Communicatie. Laten we MVV daar dan ook op aanspreken in het volgend supportersoverleg. Was er gecommuniceerd vooraf met het verhaal van Marcel, dan waren de reacties milder geweest, als ze er al waren geweest.

Feit is ook dat MVV heeft gevraagd om mee te denken om de inkomsten volgend jaar te vergroten. Kan daarom niet het topic in "Veer dinke mèt" weer geopend worden, zodat er op een positieve manier ideeen worden aangedragen om onze club te helpen? Bij succes hoeven er niet van dit soort acties verzonnen te worden.

Verder het genoemde feit van Snuf over de kosten van de uitwedstrijd tegen AGOVV. Terecht punt, maar in dit geval kan MVV daar (nu) niets aan doen. Het is door de regels van de KNVB, dat dit nu op deze manier loopt. Het is in ieder geval een punt wat MVV kan meenemen om de regels over die wedstrijden aan te laten passen (kleine kans....)

Verder, de losse kaarten koper heeft ook door de vele acties ook voordeel gehad.
De seizoenkaarthouder heeft 1 wedstrijd nadeel door de regels van de KNVB, ik neem aan dat daar ook nog een actie komt, zoals eerste play-off wedstrijd gratis voor seizoenkaarthouders?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard, marke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 15:48 05 mrt 2013 15:55 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #37
Ook ik vind het jammer dat er prijsverschillen zijn, maar ik vraag me af of al die klagers wel eens buiten Maastricht komen...

Zowel in binnen en buitenland heb je verschillende tarieven voor bepaalde wedstrijden. Met name toppers of derby's.
Kijk maar eens gewoon op de websites van die clubs naar de losse kaart prijzen.

Inderdaad is dat niet leuk en is dit een gevolg van het vrije markt mechanisme bij "modern football"....

Reden te meer om een seizoenskaart te halen ....als dat tenminste financieel kan of mogelijk is !
Mocht dat niet het geval zijn, dan zou het de club sieren om bijvoorbeeld deze mensen die zich alleen maar enkele losse kaartjes per jaar kunnen permitteren bijvoorbeeld korting te geven ( tegen het gewone tarief) ,
als ze bijvoorbeeld minimaal 5 kaarten kunnen overleggen.
Dan ben je als BVO ook en wel maatschappelijk correct naar je achterban bezig, beloon je hun trouw en laat je ze van deze derby ( waar vooral deze supporters ook naar uit kijken) genieten ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 18:57 05 mrt 2013 18:58 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #38

les rouges blancs schreef : Ook ik vind het jammer dat er prijsverschillen zijn, maar ik vraag me af of al die klagers wel eens buiten Maastricht komen...

Zowel in binnen en buitenland heb je verschillende tarieven voor bepaalde wedstrijden. Met name toppers of derby's.
Kijk maar eens gewoon op de websites van die clubs naar de losse kaart prijzen.

Inderdaad is dat niet leuk en is dit een gevolg van het vrije markt mechanisme bij "modern football"....

Reden te meer om een seizoenskaart te halen ....als dat tenminste financieel kan of mogelijk is !
Mocht dat niet het geval zijn, dan zou het de club sieren om bijvoorbeeld deze mensen die zich alleen maar enkele losse kaartjes per jaar kunnen permitteren bijvoorbeeld korting te geven ( tegen het gewone tarief) ,
als ze bijvoorbeeld minimaal 5 kaarten kunnen overleggen.
Dan ben je als BVO ook en wel maatschappelijk correct naar je achterban bezig, beloon je hun trouw en laat je ze van deze derby ( waar vooral deze supporters ook naar uit kijken) genieten ;)



Volgens mij snap je niet helemaal wat ze bedoelen LRB. JA bij topclubs over de grens gebeurd dit ook. Maar het grote verschil daar zijn dit soort regels bekend vooraf als het seizoen begint. Nu word het gewoon doodleuk midden in het seizoen ingevoerd omdat er een tekort is dus, en voor dat tekort moeten de dagjes mensen gaan opdraaien lijkt het. Dat is m.i. het probleem wat de meeste hier mee hebben.

Daarbij kun je MVV(met alle respect) toch niet vergelijken met clubs als Standard en Racing. Daar worden inderdaad wedstrijden op niveau gespeeld. In de hele Jupiler League is het voetbal over het algemeen niet om aan te zien als je er neutraal na kijkt.

Of de verhoging werkt moet maar blijken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 19:11 05 mrt 2013 19:13 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #39

Snuf schreef : Wij moeten het wegvallen van MVV - AGOVV gaan compenseren?

Wij zijn naar Apeldoorn afgereisd met een man of 120. Deze wedstrijd werd achteraf als niet gespeeld bestempeld. Het wegvallen van AGOVV heeft deze 120 supporters al veel geld gekost. Ik schat zo'n 70 euro gemiddeld. Wie gaat dit terugbetalen?

De seizoenskaarthouders hebben voor 17 thuiswedstrijden betaald en krijgen er maar 16. Op welke vergoeding mogen zij rekenen?

Dat wat betreft het wegvallen van AGOVV.

De snelle beslisser kan inderdaad kaarten kopen voor een normaal tarief, maar zal daardoor niet op zijn normale stek kunnen plaatsnemen. hierdoor worden de vaste bezoekers weggejaagd.

Er zijn inderdaad seizoenskaarthouders die van mening zijn dat de mensen die losse kaarten kopen te veel bevoordeeld worden. Doe dan iets extras voor de seizoenskaarthouders. Ik denk dat niemand wil dat de voordelen gecompenseerd worden met deze stevige benadeling.

De post van Pater Vink is zeer interessant. Als er vooraf zo'n maatregel wordt bekend gemaakt kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen. Ik vind het echter te grof voor worden dat wij nu moeten gaan bijleggen om tekorten te compenseren. Er wordt niet eens geprobeerd ons doen te geloven dat er een andere reden is dan flink cashen.


Denk wel dat we een leuke avond hebben gehad in Apeldoorn ik wel in ieder geval we hebben gekregen waar we voor gekomen waren 5 doelpunten en met een goed gevoel naar huis!
Mvv is nu eindelijk gezond gaan we via deze weg toch niet t geld terug vragen?
Ook al mist MVV de 3 punten, stel we hadden verloren had je dan ook t geld terug gewild?
Als je naar een party of een feest gaat en t jaar erna is dat feest failliet wil je dan ook iedere keer je geld terug van de keren die je al geweest bent?
Ik snap je punt wel maar we moeten niet overdrijven t was een leuke avond op vrij vervoer ook ik heb ervoor in de buidel moeten tasten.
Wat betreft de seizoenskaart houders ja das een ander verhaal!!!
En als veendam ook omvalt zijn wij weer als enige de sjaak van alle top 6 ploegen :thumbsdown:
Wel een mooi stuk op nieuwsuur het MVV gedeelte dan Voor veendam niet

Oh ja MVV Fortuna oprollen met 8-0 en dan kampioen zijn ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 19:25 05 mrt 2013 19:29 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #40
Een seisoenskaart is voordeliger dan een heel jaar losse kaarten kopen.
Voor mvv heel belangrijk als iedereen een seisoenskaart zou kopen.
Maar een Maastrichtenaar heeft altijd liever de vrijheid om eens niet te gaan ongeacht de rede. (vakantie, verjaardag of slechte prestaties)
Dan zou mvv eens goed moeten bedenken wat het beste voor de club is.
Persoonlijk zou ik zeggen maak de seisoenskaarten tot 20% goedkoper en de losse kaarten 30% duurder
Op jaarbasis is het veel nu veel voordeliger voor de fans die altijd komen en zelfs voor fans die vaak komen.
Ps voor mensen die erg krap zitten is de noord tribune altijd interessant.

Als dit voor het seisoen bekent is kan ik ermee leven maar tijdens het seisoen vindt ik niet correct.

Om meer seisoenskaarten te stimuleren is het misschien een idee om werknemers van sponsoren kaarten
te laten kopen met korting, deze korting wordt door die sponsors betaald. Is niks nieuws geloof ik, maar kan wel de drempel voor vele verlagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 00:27
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #41
LRB, als MVV financieel gezond zou zijn, was deze afzetterij niet nodig geweest. Bijna 30 euro voor een voetbalwedstrijd in de Jupiler League..... Dit is een schande!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 08:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #42
wat inderdaad wel goed is , dat MVV vooraf kenbaar maakt ( voor het seizoen) dat wedstrijden tegen bepaalde clubs duurder zijn.
Voor de seizoenskaarthouders maakt deze prijsverhoging niets uit verder maar inderdaad voor losse verkoop is dat een behoorlijk verschil

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 12:04 06 mrt 2013 12:08 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #43

Snuf schreef : LRB, als MVV financieel gezond zou zijn, was deze afzetterij niet nodig geweest. Bijna 30 euro voor een voetbalwedstrijd in de Jupiler League..... Dit is een schande!

Klopt, dit soort prijzen is een schande en hier wordt de (potentiële toekomstige) supporter (of supporter zonder seizoenskaart) die men over probeert te halen om naar de Geusselt te komen juist door afgestoten...
Dan kunnen we wel ideeën aandragen, maar maak je je bij je achterban wat ongeloofwaardig.
Ter vergelijking : ga ik naar Ververs, Eindhoven, Utrecht of Weert voor een concert van int. rockband betaal ik gemiddeld zo rond de 15 Euro, zelfs een theatervoorstelling van Shakespeare in Maastricht is goedkoper...
Wat ik wou aangeven met mij opmerking, was dat "modern football" de supporter als melkkoe ziet ( iets wat ik al 10 jaar geleden zag bij mijn makkers uit Liverpool en Glasgow, en ja en OK dat is een ander caliber, maar toch....prettig is het niet).
Het lijkt wel alsof MVV krampachtig zo veel mogelijk geld probeert bij elkaar te halen en doet de vraag rijzen hoe MVV er dan financieel voorstaat aan het eind van het seizoen, en belangrijker nog... het bevestigde (!) budget komend seizoen ...

Opmerking : een seizoenskaart is voor sommige mensen niet altijd financieel mogelijk. Die kunnen dit bedrag voor zichzelf en eventueel een kind niet ophoesten (vanuit de WW of bijstand) en moeten dus iedere thuiswedstrijd kijken hoe ze geld "vrij" maken voor losse tickets. En neem maar van me aan dat er behoorlijk wat mensen zijn die hier tegenop lopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 12:27 06 mrt 2013 12:33 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #44
Het klopt dat bij meerdere clubs bv 5 wedstrijden vooraf aan het seizoen worden aangestipt als een duurdere wedstrijd.
Met name dat vooraf had hier discussie kunnen voorkomen. (Los of de hoogte van het bedrag nog in verhouding staat)
LRB, ik ga ook nog wel eens naar concerten, maar je weet net zo goed dat 15 euro niet meer voorkomt, voor grote artiesten. Sterker nog, er zijn er bij met kaarten van ver boven de 100 euro...
Ga eens naar een bekend meerdaags festival... Van wat dat kost p.p., inclusief eten en drinken, kan ik een week op vakantie met het hele gezin, inclusief uit eten...

Dan over de seizoenkaart, op Noord kost het voor een kind 36 euro per jaar, leg iedere wedstrijd 2 euro opzij en je hebt je seizoenkaart voor volgend jaar. Dat is nog geen 0,70 per week... Dit vind ik persoonlijk heel goedkoop en is inclusief de derby tegen Fortuna.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2013 12:36
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Fortuna (Voorverkoop 4 maart) #45
Helemaal correct LRB! Ik stoor mij er mateloos aan hoevaak erop gehamerd wordt om een seizoenskaart te nemen. In deze discussie zijn er ook genoeg mede supporters die deze stelling innemen. Zoals de meesten weten ben ik bij veel gesprekken met het bestuur aangeschoven. Daar kwam vaak dit ondewerp naar voor. MVV zou het liefst het stadion vullen met seizoenskaarthouders. Als er werd gesproken over een nieuw vak voor Ultras Mestreech, zou dit gevuld moeten worden met seizoenskaarthouders. Enkele argumenten die vanuit onze kant werden ingebracht:
- Het moet ook mogelijk zijn om incidenteel wedstrijden te bezoeken.
- Niet iedereen zit op de registratie te wachten.
- Velen kunnen zich geen seizoenskaart veroorloven
- Supporters die een stadionverbod hebben gehad mogen, na hun straf uitgezeten te hebben, voor een lange tijd geen seizoenskaart afschaffen.
Ik mis het begrip voor de MEDE-supporter bij velen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden