MVV tegen beloftenelftallen

12 aug 2013 11:54
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #331

Och jeh schreef : Dus de politie gaat vragen aan een voorzitter wat ze moeten doen.

Wellicht dat er in een later stadium iets aan de voorzitter is gevraagd, maar ik weet zeker dat tijdens het gooien van die bommen hem niets gevraagd is en dat iemand anders hiertoe de opdracht had gegeven (niet MVV). Is mij namelijk door de pliesie zelf verteld. Wellicht heeft de voorzitter vooraf aangegeven bij de lokale driehoek dat een statement gemaakt mocht worden, maar niet op dat moment.
Het kwam er op neer dat het statement gemaakt mocht worden, met veel lawaai, etc. (vrijheid van meningsuiting) en dat het maar even zou duren, volgens mij hadden ze niet verwacht dat het zoveel bommen zouden zijn.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u marke, Och jeh

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2013 12:03
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #332
Volgens een van die gasten op facebook zijn de mensen die van de tribune kwamen huilebalken. Zij hebben tenminste actie ondernomen. Zij maken de sfeer. Niemand anders kan dat. Nu zat er niemand en was het muisstil in het stadion.. tja. Moeten wij deze jongens serieus nemen? Zijn het echt de harde kern Ultras geweest? Of slechts de meelopers? Ik ken die gasten niet goed genoeg om te oordelen. Maar zag wel veel hele jonge gezichten. We zijn allemaal MVV-ers. En bloedfanatiek als het om onze club gaat. Zeker de Ultras. Niemand zit op een clash te wachten in het stadion tijdens de wedstrijd. Het zou zomaar kunnen. Dit zou een dieptepunt in onze historie zijn. Hopelijk blijven we uit elkaars vakken weg om erger te voorkomen. En hoe nu verder? Vrijdag is weer een wedstrijd. Tegen beloften... Ajax zal zeker meer publiek trekken. Of blijven mensen nu massaal weg voor de onrust? Het zou mooi zijn om een sfeeractie te doen. Samen met trepke B en de andere tribunes. Weer wat goodwill opbouwen. We moeten toch verder. De onruststokers zullen wellicht gestraft worden. Veel ultras waren er wellicht niet eens bij. Zijn zij nu ook schuld? Laten we niet gelijk de hele groep veroordelen. Waar kunnen wij ons vinden? Samen een actie doen is een eerste aanzet. Ik sta op trepke B en zie fantastische gasten om mij heen. Bloedfanatieke supporters. Laten we ons zelf niet verliezen en kalm en verstandig blijven. MVV aanmoedigen... wij zijn de 12e man. Dat is onze taak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, recalcitrant!, Och jeh, soraya043

12 aug 2013 12:10
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #333
Niemand zit op een clash te wachten in het stadion tijdens de wedstrijd. Het zou zomaar kunnen. Dit zou een dieptepunt in onze historie zijn.

Dit zou niet de 1e keer zijn . In 84 tijdens de uitwedstrijd tegen NEC hebben 2 groepen MVV supporters elkaars ruiten van de bus ingegooid ..

12 aug 2013 12:40 12 aug 2013 12:46 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #334

Sjop schreef : ... Of slechts de meelopers? ...

In ieder geval zijn er veel meelopers die zich misdragen, ik ben zaterdagavond meer dan een uur lang via facebook bedreigd, hij wilde mijn adres hebben, hij ging mij afmaken, kapot maken, ik was een meeloper, etc. Verder ben ik nog een mongool, homo, etc. Mijn tijd zou nog wel komen. Dit niveau ging meer dan een uur door, niet voor rede vatbaar, niet luisteren, etc.
Nadat hij eindelijk erachter kwam dat ik op dat moment niet in het stadion was (dankzij melding van iemand anders), heeft hij zijn excuses aangeboden. Als ik die niet accepteerde, moesten we het maar van man tot man uitvechten.... Dat geeft het niveau al aan van deze persoon. Hij sprak ook steeds in de wij vorm, terwijl hij helemaal niet tot de ultras behoort, integendeel, zo iemand kun je missen als kiespijn. Ik ken genoeg ultras, die zouden dit nooit doen!
Maar goed, als hij mij "gaat pakken", dat kan, ik moet nog wat agressie kwijt. (ik heb namelijk de excuses (nog) niet aanvaard)
Beter lijkt het me om al je energie in een verbetering van de sfeer te duwen....

Overigens wil ik nog benadrukken dat er wel degelijk een vorm van competitievervalsing is, kijk naar Jong-Ajax, eerste wedstrijd tegen Telstar winnen en met een ander team ingemaakt worden door FC Oss. Dit is precies waarom iedereen tegen deze opzet is. Het zal maar gaan om bv een periodetitel...

Opstelling Jong Ajax tegen Telstar: Cillessen, Ligeon, Veltman (Sporkslede 89'), Denswil, Tete, Bazoer, De Sa, Serero, Hoesen, Klaassen, Andersen.

Opstelling Jong Ajax tegen FC Oss: Van der Hart; Tete (45' Lobotka), Gravenberch (45' Nieuwpoort), Denswil, Boilesen; Sporkslede, De Kamps, Bazoer; De Sa, Honer (75' Hendriks), Sana.

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Us Clubke, opadiehard, marke

12 aug 2013 12:54
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #335
MVV4life. Vreselijk dat dit jou overkomen is. Ik had ook een verhitte discussie maar gelukkige niet meer dan dat. Het toont weer aan dat het lastig communiceren is met een aantal van deze jongens. Ik zag het ook toen ik beneden ging kijken. Die jongens aan de andere kant van het hek waren volstrekt niet voor rede vatbaar. Achteraf op facebook werd ons verweten dat we niet even kwamen praten. Dat was echter niet mogelijk. Net wat je zegt. Laten we de energie in het verbeteren van de sfeer steken. Ik hoop voor je dat het hier bij blijft. Het is al erg genoeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

12 aug 2013 13:01
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #336
Ik zal wel iets missen maar waar op facebook is dan deze discussie aan de gang?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

12 aug 2013 13:23
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #337

Punker73 schreef : Ik zal wel iets missen maar waar op facebook is dan deze discussie aan de gang?

Ik vermoed in privé berichten. De enige discussie die ik verder gezien/gelezen heb. Was bij het artikel waar Soraya gereageerd heeft.
Maar daar zijn volgens mij geen bedreigingen geuit.

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

12 aug 2013 13:33
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #338
Wat een hoop onzin in DDL. Rinkens heeft wel degelijk een beroep gedaan op de politie. Maar, wat was er nou aan de hand? De politie moest zich nog mobiliseren voordat er ingegrepen zou worden. Waarom moest men zich nog mobiliseren vraagt men zich dan af? Nou mensen, er was een volstrekt belachelijk excuus van de politie. De aanwezige politie zat naast de McDonalds in de straat van het uitvak, in hun busjes, nog lekker McDonalds op te peuzelen. Zie daar, wij moeten nog mobiliseren.

Dit gaat overigens een flink staartje krijgen bij de politie zelf. Er is binnenkort een overleg/bespreking over de politie-inzet. En de politie agenten die aanwezig waren gaan flink op hun broek krijgen.

Hulde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

12 aug 2013 13:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #339
Toen het vuurwerk werd gegooid is Rinkens vanaf de tribune in het stadion naar buiten vertrokken. Voordat Rinkens ook maar bij de politie KAN zijn geweest was het vuurwerk gooien al een tijdje bezig. Ik vind het erg vreemd dat in de krant het niet ingrijpen van de politie bij Rinkens gelegd wordt, vooral ook omdat dit buiten het stadion plaatsvond, wat heeft Rinkens daar over te zeggen?

Het verhaal van Lummel en eerdere ervaringen met de politie zeggen mij eigenlijk al genoeg, er wordt weer eens een vies spelletje gespeeld. Rinkens moet opletten dat hij daar niet het slachtoffer van wordt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

12 aug 2013 13:53
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #340
Met de Ultras die ik ken valt heel goed te praten. We zijn het niet altijd eens als het gaat om de principes maar met die jongens kan een heel behoorlijke discussie gevoerd worden.

Veel kwalijker is de rol van een aantal lieden die zich rondom de Ultras bewegen. Ik heb het niet alleen over doorgesnoven jongeren die zich willen bewijzen maar ook een paar 40-plussers met wie geen zinnig woord te wisselen valt en die uitsluitend communiceren in zinnen van maximaal vier woorden waarbij minstens één daarvan een scheldwoord, vloek of ziekte is. Hun wangedrag maakt dat de MVV supporters in het algemeen en de Ultras in het bijzonder een slechte naam krijgen. Dit type aanspreken is inderdaad vragen om moeilijkheden want de bedreigingen zijn dan niet van de lucht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Fabrice, Sjop

12 aug 2013 14:00 12 aug 2013 14:04 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #341
Een zwarte dag, zo mag men 10 Augustus wel noemen.
Het begint allemaal met het moeten aantreden tegen een tweede elftal, reden om de mouwen op te stropen en een tegengeluid te laten horen. Besloten wordt te kiezen voor een boycot, begeleidende tekstdoeken en een inzamelingsactie voor de eigen MVV jeugd.
Voor de wedstrijd wordt geprobeerd om, zoals wel vaker, een statement op te hangen op de Boschpoort. Dit wordt door MVV echter op alle manieren tegengewerkt, waarom is nog ons onduidelijk want het was een nette tekst, die normaal gesproken niet aan censuur onderhevig zou mogen zijn...
Na een noodoplossing te hebben gevonden en de doeken weggedrukt op vak E-F-G te hebben gehangen verzamelt men buiten verder. De wedstrijd begint en na even gewacht te hebben gaan men zingend op weg naar de poort. Ook wordt hierbij wat Bengaals vuur, rook en enkele knallen afgestoken. Deze laatste zorgen voor nogal consternatie op de tribunes. Geen van de boycotters heeft, bewust of onbewust, mensen laat staan kinderen angst willen inboezemen. Dat dit gebeurt is spijt ons enorm, daarvoor willen wij dan ook onze nadrukkelijke excuses aanbieden bij een ieder die geschrokken is of angst heeft ondervonden.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Lummel, opadiehard, marke

12 aug 2013 14:15
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #342
Volgens mij hebben jullie het idee dat 'Steven Seagal' en 'Arnold' in die politie auto voor het stadion zaten. Want dat was het enige blauw dat ik gezien heb voor de wedstrijd. Denk je nu werkelijk dat die met z'n tweeën even een groep van vijftig man gaan ontmantelen? Het vervolg zou zijn geweest dat men een busje ME'ers vanuit Eindhoven de condoom van Nederland laat afzakken, om hier orden op zaken te stellen. Ik kan me voorstellen dat Rinkens dit niet wilt, dat zit niet inbegrepen bij een 1 sterren wedstrijd. Je kunt slechts 25 dienstwagens van het corps naar de Geusselt sturen, dat ligt de voorziening van de hele stad plat.

Triest om te lezen dat men elkaar persoonlijk bedreigt, het lijkt wel het schoolplein van een basisschool. Daar gaat dat ook zo aan toe.. :thumbsdown:

Het gaat om MVV en het voetbal, niet om het sektegevoel. Sommigen beginnen hierin in mijn ogen door te slaan alsof het een belijdenis is. Of gebruiken dit middel als uitlaatklep voor privé problemen. Ik hoop dat de Ultra's intern die rotte appels eens gaat weren, want het is hun reputatie die 'in mijn ogen' hiermee door het slijk wordt gehaald. Ik heb (nog) enorm veel waardering voor hun support (Zang, Spandoeken, Subtiele Protestacties), maar ik begin er moe van te worden dat het al anderhalf jaar niet meer over wat op het veld gebeurt gaat. Maar over het imago van MVV. Terwijl de vorige voorzitter gvd een DJ inhuurde om het publiek het zwijgen op te leggen en de perschef het sfeervak in stuurde om spandoeken te verwijderen. Nee, Goumans was slimmer, die zei niet wat hij dacht, die deed gewoon..

'Vroegah' was het niet beter. En als je zestien bent, heb je 'vroeger' nog nooit meegemaakt..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop, Janepie

12 aug 2013 14:19
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #343

Boschpoort schreef : Met de Ultras die ik ken valt heel goed te praten. We zijn het niet altijd eens als het gaat om de principes maar met die jongens kan een heel behoorlijke discussie gevoerd worden.

Veel kwalijker is de rol van een aantal lieden die zich rondom de Ultras bewegen. Ik heb het niet alleen over doorgesnoven jongeren die zich willen bewijzen maar ook een paar 40-plussers met wie geen zinnig woord te wisselen valt en die uitsluitend communiceren in zinnen van maximaal vier woorden waarbij minstens één daarvan een scheldwoord, vloek of ziekte is. Hun wangedrag maakt dat de MVV supporters in het algemeen en de Ultras in het bijzonder een slechte naam krijgen. Dit type aanspreken is inderdaad vragen om moeilijkheden want de bedreigingen zijn dan niet van de lucht.

Zo is het maar net.

12 aug 2013 14:21 12 aug 2013 14:26 door Janepie.
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #344

Besloten wordt te kiezen voor een boycot, begeleidende tekstdoeken en een inzamelingsactie voor de eigen MVV jeugd.

Hoeveel heeft deze actie nu opgebracht voor de jeugd? Of gaat dit geld naar de te betalen boete?
Verder heb ik hier geen woorden meer voor, het meeste werd al gezegd hier.

Wel ben ik benieuwd naar wie en wat op sociale media nu overige fans lastig valt. Zoals Punker73 vroeg en Aswin beantwoordde via privé berichten, als die 'helden' dan ook nu openbaar willen reageren?.

Uiteindelijk hoop ik dat MVV hier positief uitkomt en dit geen staartje krijgt, ook niet fans onderling.

Facta Non Verba

12 aug 2013 14:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #345
Houtengerard, ik heb voor de wedstrijd zeker vier politieauto's/busjes gezien. Misschien wel meer. Ik vond juist dat er opvallend veel politie op de been was.

Jean, ik stond er van te kijken dat het spandoek weg moest bij de boschpoorttribune, het was niet beledigend, er stonden geen scheldwoorden op. Maar tegelijkertijd mocht het wel weer bij de Angel Side opgehangen worden. Het doek is wel degelijk op tv geweest.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden