MVV tegen beloftenelftallen

14 aug 2013 18:43
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV tegen beloftenelftallen #391
Niet iedereen heeft zich die zaterdag schuldig gemaakt aan het gooien van vuurwerk. Het MVV-bestuur zal de angst hebben dat komende vrijdag tegen Jong Ajax dezelfde taferelen zich zouden voordoen buiten het hek. Vandaar dat de hele groep buiten niet welkom is. Er wordt bewust gesproken lijkt me over een toegangsverbod en geen stadionverbod. De zorgen zijn trouwens ongegrond, er zijn geen plannen voor een nieuwe actie. De boodschap is al overgekomen ook landelijk is het in het nieuws geweest.

Maar goed de meeste mensen zullen dit wel toejuichen natuurlijk. Zou zeggen op naar meer toeschouwers en minder supporters. Zal nog een tijd duren voordat er weer een goede sfeer in de Geusselt is ben ik bang.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 19:01
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #392

Anna D. schreef : Niet iedereen heeft zich die zaterdag schuldig gemaakt aan het gooien van vuurwerk. Het MVV-bestuur zal de angst hebben dat komende vrijdag tegen Jong Ajax dezelfde taferelen zich zouden voordoen buiten het hek. Vandaar dat de hele groep buiten niet welkom is. Er wordt bewust gesproken lijkt me over een toegangsverbod en geen stadionverbod. De zorgen zijn trouwens ongegrond, er zijn geen plannen voor een nieuwe actie. De boodschap is al overgekomen ook landelijk is het in het nieuws geweest.

Maar goed de meeste mensen zullen dit wel toejuichen natuurlijk. Zou zeggen op naar meer toeschouwers en minder supporters. Zal nog een tijd duren voordat er weer een goede sfeer in de Geusselt is ben ik bang.

De boodschap is landelijk overgekomen, dus........................heeft Fox en de KNVB al contact met jullie opgenomen of iets dergelijks of wat verwachten jullie nu dat er gaat gebeuren , na deze protestactie? Het valt mij op dat buiten een paar spandoeken er weinig animo is bij de andere clubs voor actie, ik had eerlijk gezegd meer actievoerders verwacht tegen Twente, vond het zwaar tegenvallen.
Ik denk dat je je sterk kunt vergissen in de sfeer de komende wedstrijden, die mooie doeken zijn natuurlijk moeilijk te evenaren, maar qua vlaggen en zingen zullen er heel wat supporters gaan opstaan nu, al dan niet onder leiding van Trepke B, ik heb het idee dat vele Ultras hopen dat de toeschouwers en sfeer weg blijft, om zo hun gelijk te halen of heb ik dat mis. :rolleye:

14 aug 2013 19:08
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #393

Vluuzak schreef :

Anna D. schreef : Niet iedereen heeft zich die zaterdag schuldig gemaakt aan het gooien van vuurwerk. Het MVV-bestuur zal de angst hebben dat komende vrijdag tegen Jong Ajax dezelfde taferelen zich zouden voordoen buiten het hek. Vandaar dat de hele groep buiten niet welkom is. Er wordt bewust gesproken lijkt me over een toegangsverbod en geen stadionverbod. De zorgen zijn trouwens ongegrond, er zijn geen plannen voor een nieuwe actie. De boodschap is al overgekomen ook landelijk is het in het nieuws geweest.

De boodschap is landelijk overgekomen, dus........................heeft Fox en de KNVB al contact met jullie opgenomen of iets dergelijks of wat verwachten jullie nu dat er gaat gebeuren , na deze protestactie? Het valt mij op dat buiten een paar spandoeken er weinig animo is bij de andere clubs voor actie, ik had eerlijk gezegd meer actievoerders verwacht tegen Twente, vond het zwaar tegenvallen.
Ik denk dat je je sterk kunt vergissen in de sfeer de komende wedstrijden, die mooie doeken zijn natuurlijk moeilijk te evenaren, maar qua vlaggen en zingen zullen er heel wat supporters gaan opstaan nu, al dan niet onder leiding van Trepke B, ik heb het idee dat vele Ultras hopen dat de toeschouwers en sfeer weg blijft, om zo hun gelijk te halen of heb ik dat mis. :rolleye:

dijkie, kleine vriend. Simpelweg omdat de traditieverenigingen hebben gespeeld. En de illusie om fox te laten stoppen heeft niemand.

14 aug 2013 19:33
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #394

Dat zou ik maar niet al te snel zeggen....

Als ze een stadionverbod krijgen zou ik belachelijk vinden... Ze willen toch geen wedstrijd van MVV tegen Jong Twente , Ajax en PSV bezoeken dan gewoon idd toegangsverbod en gebiedsverbod rond de tijd dat MVV tegen ze speelt.

14 aug 2013 20:06
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #395
volgens de berichten op facebook zijn er wel een aantal die acties aankondigen. In niet mis te verstane woorden. Het zal altijd afwachten hoe serieus deze zullen zijn en met hoeveel. Nu waren de relschoppers ook niet in aantal groot maar wel in impact. Tijd voor een goede sfeeractie van de supporters club. Dat geeft wel een statement af.

14 aug 2013 20:13 14 aug 2013 20:14 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #396

Sjop schreef : volgens de berichten op facebook zijn er wel een aantal die acties aankondigen. In niet mis te verstane woorden. Het zal altijd afwachten hoe serieus deze zullen zijn en met hoeveel. Nu waren de relschoppers ook niet in aantal groot maar wel in impact. Tijd voor een goede sfeeractie van de supporters club. Dat geeft wel een statement af.

Ik heb die berichten ook gezien, maar dat is grootspraak en met name gedaan door mensen die niet eens aanwezig waren bij de boycot. Deze berichten worden niet gesteund door wie dan ook en ik heb een redelijk rondje gemaakt. Integendeel, deze heren zullen erop aangesproken worden om niet meer dit soort berichten te plaatsen en zeker niet in combinatie met namen van groeperingen. Ze spreken zeker niet namens hen. Er zal dan ook geen actie gaan plaatsvinden, heb ik begrepen.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

14 aug 2013 20:57
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #397

MVV4life schreef :

Sjop schreef : volgens de berichten op facebook zijn er wel een aantal die acties aankondigen. In niet mis te verstane woorden. Het zal altijd afwachten hoe serieus deze zullen zijn en met hoeveel. Nu waren de relschoppers ook niet in aantal groot maar wel in impact. Tijd voor een goede sfeeractie van de supporters club. Dat geeft wel een statement af.

Ik heb die berichten ook gezien, maar dat is grootspraak en met name gedaan door mensen die niet eens aanwezig waren bij de boycot. Deze berichten worden niet gesteund door wie dan ook en ik heb een redelijk rondje gemaakt. Integendeel, deze heren zullen erop aangesproken worden om niet meer dit soort berichten te plaatsen en zeker niet in combinatie met namen van groeperingen. Ze spreken zeker niet namens hen. Er zal dan ook geen actie gaan plaatsvinden, heb ik begrepen.

Kijk dat is nog eens informatie. Goed om te horen dat er verstandige mensen zijn. Dan nu de knop om. Dankje Mvv4life. Goed om te horen.

14 aug 2013 22:02
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #398

Vluuzak schreef :

Kijk maar eens op de Sparta webside, hoe die hierover denken een paar weken geleden
www.itwm.nl/artikel.php?t='Programma+te+...oor+woorden'&id=7125
Ook hun ongeloof dat een traditie club als mvv hierin heeft toegestemd.
De contracten met Fox zijn getekend, dus dit draai je niet meer om. Als ik goed heb een proefperiode van 2 jaar en erna wordt het ons definitief door de keel geduwd. Tegenwoordig stikken de mensen alles; heel vroeger gingen het volk voor een geringe Btw verhoging van tiende van procent al op de barikade :(

14 aug 2013 22:28
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #399
Het zou opzicht ZEER DOM zijn als vrijdag weer op de verkeerde manier actie word gevoerd. Denk tot dan het toegangsverbod word omgezet in een stadionverbod. Dan zijn ze het ook echt eigen schuld, De mensen met de verkeerde intentie zijn denk ik ook al gewaarschuwd voor vrijdag.

Overigens ben ik het met een van bovenstaande reactie,s eens, Absoluut niet iedereen heeft afgelopen zaterdag met vuurwerk gegooid, er waren een paar die gooide, deze hebben veel meer recht op een gebiedsverbod als de overige mensen die er eigenlijk stonden om gewoon echt te boycotten!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

14 aug 2013 22:35
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #400

sjoen-mestreech schreef : Het zou opzicht ZEER DOM zijn als vrijdag weer op de verkeerde manier actie word gevoerd. Denk tot dan het toegangsverbod word omgezet in een stadionverbod. Dan zijn ze het ook echt eigen schuld, De mensen met de verkeerde intentie zijn denk ik ook al gewaarschuwd voor vrijdag.

Overigens ben ik het met een van bovenstaande reactie,s eens, Absoluut niet iedereen heeft afgelopen zaterdag met vuurwerk gegooid, er waren een paar die gooide, deze hebben veel meer recht op een gebiedsverbod als de overige mensen die er eigenlijk stonden om gewoon echt te boycotten!

Kun jij (of iemand anders) me het verschil uitleggen tussen een toegangsverbod en een stadionverbod?
In het eerste persbericht staat inderdaad "voorlopig toegangsverbod" en in andere artikelen staat stadionverbod.
Het effect zal hetzelfde zijn, maar waar zit het verschil?

100% veur de eige club!

14 aug 2013 23:53
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #401

MVV4life schreef :

sjoen-mestreech schreef : Het zou opzicht ZEER DOM zijn als vrijdag weer op de verkeerde manier actie word gevoerd. Denk tot dan het toegangsverbod word omgezet in een stadionverbod. Dan zijn ze het ook echt eigen schuld, De mensen met de verkeerde intentie zijn denk ik ook al gewaarschuwd voor vrijdag.

Kun jij (of iemand anders) me het verschil uitleggen tussen een toegangsverbod en een stadionverbod?
In het eerste persbericht staat inderdaad "voorlopig toegangsverbod" en in andere artikelen staat stadionverbod.
Het effect zal hetzelfde zijn, maar waar zit het verschil?

Het effect is inderdaad hetzelfde, de 18 die een toegangsverbod hebben opgelegd gekregen mogen het stadion niet in. Doen ze dat wel, dan zijn ze strafbaar op grond van artikel 138 Wetboek van Strafrecht (huisvredebreuk).

Een toegangsverbod kan opgelegd worden bij overtreding van de huisregels (die kun je hier lezen: alturl.com/2ik39 ). Echter en dat is waar de ruimte voor juridische interpretatie ligt; de misdragingen (conform de huisregels) vonden buiten het stadion plaats.
De vraag is dus, tot hoever 'loopt' het stadion en zijn de huisregels dus van toepassing. Wanneer de huisregels enkel en alleen gelden voor in het stadion, dan zouden de toegangsverboden volgens mij alleen opgelegd mogen worden door justitie / politie en niet MVV.

In elk geval: Ze mogen het stadion niet betreden eerdat hun strafrechtelijk onderzoek is afgerond. Zolang dat niet gebeurd is kan men de 18 weigeren op basis van het toegangsverbod. Zodra het strafrechtelijk onderzoek is afgerond kan e.e.a. uiteindelijk weer leiden tot een stadionverbod.

Overigens is het wel van belang dat de 18 van dit toegangsverbod op de hoogte worden gebracht, is dit niet gebeurd, dan is het toegangsverbod voor de persoon in kwestie niet van toepassing.

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

15 aug 2013 00:08 15 aug 2013 00:20 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #402
Het is een tijdelijk sv. Toch wel unieke situatie, want het ironische is dat behoorlijk wat huisregels werden overtreden aan beide zijdes. Gelijke monniken gelijke kappen. Ik verwacht ook een onderzoek van de scm voor de personen binnen het stadion. Regels zijn regels. Ik hoor nu ook geluiden dat er wat kinderen onder de indruk waren van mannen die agressief reageerden tegen mensen buiten het stadion.

Een strafrechtelijk onderzoek plus KNVB sv verwacht ik dus echt niet aswin. Dit zal allemaal via de scm gaan. Voor buiten het stadion zal er immers een proces verbaal moeten zijn. Maar uiteindelijk bepaalt MVV wie binnenkomt als dit binnen de kaders van de wet vallen. Oa artikel 1
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Klomeleer

15 aug 2013 00:27
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #403

webmastersfm schreef : Het is een tijdelijk sv. Toch wel unieke situatie, want het ironische is dat behoorlijk wat huisregels werden overtreden aan beide zijdes. Gelijke monniken gelijke kappen. Ik verwacht ook een onderzoek van de scm voor de personen binnen het stadion. Regels zijn regels. Ik hoor nu ook geluiden dat er wat kinderen onder de indruk waren van mannen die agressief reageerden tegen mensen buiten het stadion.

Een strafrechtelijk onderzoek plus KNVB sv verwacht ik dus echt niet aswin. Dit zal allemaal via de scm gaan. Voor buiten het stadion zal er immers een proces verbaal moeten zijn. Maar uiteindelijk bepaalt MVV wie binnenkomt als dit binnen de kaders van de wet vallen. Oa artikel 1

Strafrechtelijk onderzoek zou wel kunnen als MVV (of betrokken supporters) formeel aangifte doet / doen.
Voor wat betreft je opmerking 'Gelijke monniken, gelijke kappen', daar ben ik het wel mee eens.
Ook al voel je je als supporter in het stadion bedreigt door de gehele situatie (weliswaar veroorzaakt door anderen), dan nog dien je je aan de huisregels te houden.

Voor de vuurwerkgooiers zou een KNVB SV nog wel eens van toepassing kunnen worden lijkt mij?

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

15 aug 2013 00:37
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #404
Dan zal je toch in het stadion moeten zitten aswin mbt tot het vuurwerk. Daarbuiten zal er toch een proces-verbaal moeten zijn. Zowiezo moeten first-offenders met een niet geweldgerelateerd eerst langs de CSM. Dit staat volgens mij in een convenant met de KNVB. Kan me daarin vergissen. Maar dan kom je op t feit dat de toegangspoorten niet gepasseerd zijn en je niet verbindt aan de huisregels. Ik denk dat ze een jurist geraadpleegd hebben en het daarom toegangsverbod noemen...

15 aug 2013 00:43
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV tegen beloftenelftallen #405
De situatie van de mensen binnen het stadion die reageerden op die van buiten, doet me sterk denken aan Mvv-Fortuna 2008. Mvv reageerde op het continu gooien van voorwerpen en bommetjes in de MVV vakken. Dit escaleerde goed toen MVV verhaal ging halen.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden