JVC Cuijk - MVV
19 dec 2013 00:28
Onderwerp Auteur
Nu ook M.E. bij de Geusselt, het moet niet gekker worden
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
19 dec 2013 00:30
19 dec 2013 00:30 door Hill28.
19 dec 2013 00:37
Deze zogenaamde (supporters)
Hebben de club maar weer eens meer schade toegebracht
Dan de hele uitschakeling voor de beker,
Vind de uitschakeling zelf heel etg,
Maar om dan op zo,n manier de schade nog groter te maken
Gewoon mensen die in mijn ogen de naam supporter
Niet waard zijn,
De volgende gebruiker (s) zei dank u tanteke
19 dec 2013 00:55
Marcel Andrien
Junior Boarder
Ik was daar maar ben net voor tijd vertrokken en heb nog geen beelden gezien. Maar wel inmiddels wat telefoontjes gepleegd natuurlijk. Ik begrijp dat er na het laatste fluitsignaal veel emotie was maar zowel trainer als spelers hebben geen klappen gekregen. Dat is wat ik bevestigd heb gekregen en dat is mi toch een belangrijk feit. Dit in tegenstelling tot wat nu overal in de media opduikt.
Heb zelf de hele wedstrijd bij de ingang van het complex gestaan en gezien dat er veel MVV supporters waren ! Dat is een chapeau waard. Er waren naast de aangemelde bussen ook enkele onaangemelde bussen aanwezig en een groot aantal supporters met eigen vervoer. Een vrije wedstrijd dus dat is prima. Ik heb de afgelopen jaren vrijwel alle uitwedstrijden bezocht en een aardig beeld gekregen van de volgers van die vaan us. Ook nu viel mij op dat er bij wedstrijden waar het ergens om gaat (denk aan Eindhoven uit voor de periode, Volendam uit, vandaag) ineens mensen komen die je normaal nooit ziet. Ook dat is prima maar opvallend is wel dat er een dagje 'uit' van gemaakt wordt en Bacchus tot opperhoofd is gekroond. En er blijkbaar een groep komt waarvoor het dagje 'fun' belangrijker is dan MVV. En daar zit de crux. En dientengevolge het probleem.
Gezamenlijk grenzen opzoeken staat in het visiedocument. Vanuit mijn gevoel bij die stelling 3 voorbeelden van vanavond.
1. Een groep strijkt de vlag van Cuijk en hijst de vlag met het logo van M.V.V.....past naadloos in die stelling.!! Dat mag, kan en is humor.
2. Een vlaggenmast zelf wordt vakkundig 'neergehaald' .... wat mij betreft over de grens. Positief: de mast is niet kapot gemaakt en 'gewoon' neergelegd; Negatief en daardoor dus over de grens: dit doe je niet, voegt niks toe en is zelfs niet eens 'leuk'. Cuijk toont zich een prima gastheer en dat vertrouwen beschaam je niet. Dat is mijn instelling.
3. je eigen trainer 'aanvallen' ; over alle grenzen die er maar te trekken zijn. Op ons geacht forum worden uitspraken over deze man gedaan waar mij de schoenen van uitvallen. En dan bedoel ik simpel de bewoordingen. Domme mongool als laatste....werkelijk ongehoord. Dat men het niet altijd eens eens met zijn keuzes of uitleg of wissels of trainingen of whatever; dat mag, no problem.
Maar dat rechtvaardigt geen tribunaal. Zeker als ik lees wat de regelmatige volgers van de trainingen schrijven....
Vanavond heeft MVV op alle fronten verloren. Sportief hadden we de laatste 8 gehaald en in een rijtje gestaan met waarschijnlijk alleen maar eredivisieclubs. Financieel hadden we een klapper kunnen maken. Qua reputatie een dramatische avond. De landelijke pers reageert acuut en sabelt MVV neer. De MVV supporter wordt neergezet als een woesteling, neanderthaler etc etc. Begin het maar weer te repareren......Maastricht staat er weer mooi op landelijk.....Onnogate, MVV fans....
Hoe kunnen wij nu zorgen dat we structureel zaken omdraaien??? Ik geloof niet in total control. Ik geloof in een gezamenlijk belang. Maar als ik eerlijk ben zakt mij af en toe ook de moed in de schoenen...
Hoe verder ??
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe
19 dec 2013 00:58
Voor mij verlopig geen mvv meer zit hier met een dood angstig kind hebben 4 keer voor de politie honden kunnen rennen triest!!
19 dec 2013 01:03
19 dec 2013 01:05 door omnisciens.
.
Zonder inzet, geen waardering
19 dec 2013 01:05
omnisciens schreef : Net terug uit Cuijk, Overal helaas bovenop gestaan. (dat krijg je als het voor je neus gebeurt)
Ik vind dat er door de media heel heel heel erg wordt overdreven.
Men bestormt niet het veld, 1 onverlaat, (gamin van 17) gaat verhaal halen, wordt vakkundig van het veld gedragen,
Supporters kloppen op de dug-out, uit woede. van Hyfte maalt ze te kalmte. wordt beetje geroepen en geduwd, ik heb zeker geen! klappen aan Tiny gezien.
Dan komt de ME met hondjes etc. totaal zonder beleid of doelstelling, iedereen druipt af, uit angst rennen 2 man die kantine in, dus van een bestorming is dan ook geen sprake.
Samengevat een boel blabla, niks aan de hand, maar de media weer lekker smullen.
Ik blijf erbij. Cuijk was beter. feller, we zijn op alle fronten overklast. Wees een vent een neem je verlies, op naar de playoffs.
(ik wil niks goed praten, ik vind alleen dat het minder erg was als dat men het maakt)
Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs
19 dec 2013 01:12
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Even aan die moraalridders die weer om stadionverboden roepen en zich schamen voor sommige supporters:
Ruijs of de spelers hebben helemaal geen klappen gehad, en er is ook geen enkele vlag van cuijk in de fik gestoken van wat ik heb gezien.
De woede was groot maar fysiek geweld tegen ruijs of de spelers is er nooit geweest. En dat zeg ik als objectief supporter vanaf de lange zijde!
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, les rouges blancs
19 dec 2013 01:42
OK. laat ik duidelijk maken dat het uit de hand is gelopen. Maar de media en sommige mensen maken verhalen groter dan dat het is.
1. Ruijs is niet geslagen.
2. Spelers zijn niet geslagen.
Verhaal halen vind ik prima. Boos zijn vind ik prima. Maar dit gedrag is natuurlijk fout.
Inzet van politie?? Nog nooit zo'n klote wouten gezien. Honden loslaten mensen die er in de buurt stonden waren weg gedreven door die honden. En dan het optreden bij de geusselt. Ik denk dat een dagje oorlog in Afghanistan er niks bij is. Zeker 40 ME'ers. Ruijs is btw niet met de spelers mee naar huis gereden. Tot nao de winterstop mannen en vrouwen.
19 dec 2013 03:18
Zwarte dag voor MVV. Eigenlijk sinds het eerste fluitsignaal zat het er niet in. Kuipers werd helaas bij beide goals afgetroefd. Teleurstellend gezien het feit dat hij toch 1 van de lichtpuntjes was dit seizoen. Zoals MVV spelers zelf al verwoorden, we hebben geen fatsoenlijke kans gecreëerd. De goal was ook nog eens een eigen doelpunt.
Na de wedstrijd beenden er inderdaad woedende supporters richting 'catacombe' en werd er met de hekken gerammeld. Ik wil even benadrukken dat Ruijs niet geslagen is. Maar goed dit kan toch niet ongedaan worden gemaakt, het ene medium neem het klakkeloos over van het andere helaas. De spelers gingen in discussie en de schuld werd bij hun zelf gelegd in deze wanprestatie. Dat het voortbestaan van de club in het geding is moet hun toch ook duidelijk zijn. Maar goed de signalen van de spelers waren duidelijk, voor deze trainer gaan wij niet voor het vuur. Of er een mate van opzet in het falen zit laat ik dan in het midden. Degene die met de gebakken peren zitten zijn de supporters. In grote getalen opgekomen in Cuijk om ons als profs de kwartfinale zien te bereiken. Na ADO Den Haag de best mogelijke loting. Nee, wij zijn helaas weer gedoemd tot hoongelach en het pispaaltje van het betaald voetbal. Na De Treffers en Achilles wederom eruit geknikkerd door amateurs.
Belangrijker nog, we lopen 55.000 euro mis en daarna nog een verdeling van de recettes tegen een ongetwijfeld leuke tegenstander. Nu rest er alleen verslagenheid en geen bonus om het huidige tekort te dichten. Dan snap ik wel dat je verhaal gaat halen bij degene die je direct verantwoordelijk mag houden voor de sportieve malaise, het is nu eenmaal zijn baan. Ook al kan je persoonlijke fouten moeilijk de trainer aanrekenen. Wel is de spelopvatting, de poppetjes op de juiste plek zetten en het people-managen iets waar Ruijs de rekening voor krijgt. Aangezien MVV geen geld heeft voor een andere optie buiten Ron Elsen weer als noodoplossing in te zetten, zal wellicht Tini nu zelf de handdoek in de ring gooien na hetgene dat vanavond gebeurd is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Raffalaldo
19 dec 2013 03:41
Raffalaldo
Platinum Boarder
Wij als supporters doen ons enorm veel moeite om ervoor te zorgen dat de spelers kunnen blijven voetballen. Een paar thuiswedstrijden dat de emmer over de tribunes gaat en menig supporter zijn portemonnee pakt om zijn vakje met kleingeld leeg te schudden in de emmer.
Vanavond was het aan de spelers om te laten zien dat zij ook een bijdrage leverden aan de schatkist (met een gat erin) van MVV.
Als je dan hoort via de radio dat er amper een kans wordt gecreëerd door deze (professionele) spelers en dat ze verliezen van een amateurploeg, dan zakt je de broek toch op de enkels.
We krijgen al wekenlang schandalig voetbal voorgeschoteld van onze spelers. En je weet tot dat niet lang kan blijven duren. En zeker niet bij een kritisch publiek als hier in Maastricht. Als supporter sta je langs de lijn en hoop je in ieder geval op een elftal dat erop gebrand is om de volgende ronde te behalen. Spelers die de grasmat opvreten. Menig supporters onder ons zit thuis met de vrouw te kijken wat ze in crisistijd kunnen laten vallen om toch nog de grote hobby (MVV) te kunnen blijven uitoefenen.
Menig supporter die een pilsje minder drinkt om zo €2 extra in de emmer te kunnen gooien.
En wat krijg je ervoor terug? Een lamlendig gezapig elftal dat amper de moeite doet om zijn werk goed te doen uitvoeren.
Als ik week in week uit deze prestatie op mijn werk zou afleveren, zou ik al snel op het matje worden geroepen, met alle gevolgen van dien.
Ik kan me de woede goed inbeelden die de aanwezige supporters hebben gehad, liep thuis ook niet al te vrolijk rond, en dat ze de spelers en staf erop aanspreken is ook niet erg, maar dat moet wel op een volwassen manier gebeuren.
Overigens vind ik dat de Limburgse media aangesproken moet worden op het verspreiden van onwaarheden (de dingen die ze in de media zetten worden toch ontkracht door de mensen die ter plaatse zijn geweest). De rest van de landelijke media neemt het maar klakkeloos over.
Helaas is het vandaag een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de gehele stad Maastricht. MVV weer negatief in het nieuws en een gemeenteraad die nog altijd achter Onno blijft staan...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73
19 dec 2013 06:23
Ik heb ook de hele soap vanaf de kantine gezien. MVV heeft 90 minuten helemaal niets in te brengen gehad. Ik heb me dit seizoen nog nooit zo geërgerd aan de 11 vaan us
Alsof we de wedstrijd al verloren hadden voordat hij begonnen was, zo liepen de spelers erbij....
Leuk voor de mensen in Cuijk en gezellig met hun naar de equipe van van Kraay gekeken. Al had ik ze liever lachend de hand geschud en niet met een politiehond achter me aan.
Actie is zeker niet goed te praten, het is dat ik nog een vleugje bezinning had op dat moment, maar in gedachten had ik ze een stamp onder hun kont gegeven.....
19 dec 2013 08:09
Je hoeft het niet meer over de wedstrijd te hebben,MVV heeft gisteren veel veel meer verloren dan alleen een domme wedstrijd.
Wanneer wordt er nu eens echt opgetreden die zulke gasten die stelsel matig en dat al jaren de club aan het kapot maken zijn.
diep en indiep triest wat er gebeurt is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe
19 dec 2013 09:23
Marcel Andrien schreef : Hoe verder ??
Begin maar eens met het eisen van een rectificatie en excuses van L1 ... dat is de 1e en aller belangrijkste stap die nu genomen moet worden. Zij verspreiden een bericht die de landelijke media overneemt met daarin zaken die ronduit gelogen zijn. MVV zal hier keihard tegen op moeten treden. Natuurlijk zijn er dingen gebeurt die niet kunnen maar er is nergens sprake geweest van een "aanval" op trainers en spelers. Ik heb vanochtend 1 teen in mijn kantor staan en van alle kanten word ik als MVV fan aangevallen door mensen met hun mening wat een tuig WIJ zijn want dat is wat ze lezen in de berichtgeving van L1. Ik hoef mij toch go$%*&) niet te verdedigen tegen leugens die door L1 verspreid worden?
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Porthos
19 dec 2013 09:24
glowwie schreef : Je hoeft het niet meer over de wedstrijd te hebben,MVV heeft gisteren veel veel meer verloren dan alleen een domme wedstrijd.
Wanneer wordt er nu eens echt opgetreden die zulke gasten die stelsel matig en dat al jaren de club aan het kapot maken zijn.
diep en indiep triest wat er gebeurt is.
Anders lees je eerst even hier het forum voordat je net als de helft van Nederland met opmerkingen komt gebaseerd op L1 berichtgeving ....
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden