2 filmpjes via deze link:
www.nieuws.nl/algemeen/20131219/ME-team-...lub-JVC-Cuijk-en-MVV
Kraay jr.: 'Heb om vier uur 's nachts een taxi gebeld'
Topklasser JVC Cuijk zorgde woensdagavond in de achtste finales van de KNVB-beker voor een verrassing door op het eigen sportpark MVV uit te schakelen. Cuijk-trainer Hans Kraay jr. verricht donderdagavond zelf de loting voor de kwartfinales.
"Ik ga geen balletjes verwarmen, hoor" zegt Kraay jr. met een glimlach tegen NUsport. "Ik tel mijn zegeningen. Het is al prachtig dat we in de kwartfinales staan. Alles is nu mooi."
Fathi Ben Ahmed en Kevin van Veen zorgden er woensdag voor dat de Brabantse amateurs bij rust al met 2-0 voor stonden. Maic Sema deed nog iets terug, maar verder kwam de nummer dertien van de Jupiler League niet. En dat was volgens Kraay, die eerder de amateurs van SVZW en Lienden trainde, vooral de verdienste van Cuijk.
"We hebben MVV naar de gallemiezen gespeeld. Zeventig minuten lang waren we de betere ploeg. Vanaf minuut één pakten we ze bij de strot. En vol op de aanval, zoals we uit en thuis altijd doen."
"Dat zie je nergens meer in het moderne voetbal, maar mijn collega-trainer Piet de Kruif en ik doen daar lekker niet aan mee. Wij schieten geen ballen de perenboom in, ook niet tegen een Jupiler League club. We blijven vol op de aanval voetballen. En dat met vijfduizend Cuijk-supporters erachter. Na afloop was het ook een ongelooflijk feest."
Heb jij het nog laat gemaakt?
"Om een uur of vier 's nacht heb ik een taxi voor mijn vrouw en mij gebeld. Het was geweldig. Een grote dancing in de kantine met vijftien voetballers die tot half vier aan het feesten waren met supporters."
Dan zullen er weinig mensen in Cuijk donderdagochtend naar hun werk zijn gegaan…
"Nou, er kwamen een tijdje geleden al spelers naar me toe die zeiden dat ze een snipperdag hadden opgenomen na de wedstrijd tegen MVV. Die geloofden heilig in winst. MVV thuis is natuurlijk ook geen slechte loting voor de achtste finales van de beker. Ik gaf ons vooraf dertig of veertig procent kans. En uiteindelijk is het de jongens nog gelukt ook. Alle lof. Piet en ik hebben genoten in de dugout."
Het is al de tweede keer dat je stunt in het bekertoernooi. In 2008 schakelde je met Lienden Vitesse uit. Wat is het geheim van de trainer Hans Kraay jr.?
"Ik heb gewoon twee keer geluk gehad. Onze Lieve Heer heeft twee keer het licht op mij doen schijnen. Laat ik dat maar zeggen, ik ben toch katholiek opgevoed. En als ik nog iets moet noemen dan is het geheim dat je voetbal simpel moet houden. Piet de Kruif en ik hebben onze spelers niet overladen met tactiek. Gewoon lekker aanvallend voetballen. Defensieve tactische plannen, lik m'n reet. Schrijf dat maar op."
Wat wordt de volgende stunt?
"De spelers hopen op Feyenoord uit in de kwartfinale. Kunnen ze vast een beetje wennen voor de finale, haha. Zoals ik al zei, het maakt mij niet uit welke club we loten. Maar zij willen naar De Kuip en ik ga graag met ze mee."
Enige smet op de winst is dat het nu vooral over de rellen na afloop gaat.
"Ja, heel treurig dat een paar MVV-supporters de eigen spelers en trainer hebben bedreigd. En al dat andere wangedrag. Jammer. Maar ik geniet nu van de winst van Cuijk. Voor de rest moet je bij MVV zijn."
bron: nu.sport . 19 december 2013 16:17
Zal morgen bij de Snor op RTL7 vervolgd worden ...