JVC Cuijk - MVV

23 dec 2013 13:12 23 dec 2013 13:22 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
JVC Cuijk - MVV #226
Ik denk dat het belangrijk is om de feiten eens boven water te krijgen. Ik weet dat het moeilijk is om te vechten tegen alle media berichten die zijn verschenen. Zelf stond ik aan de lange zijde en heb het dus allemaal kunnen volgen, ik denk dat ik er wel een beetje over kan meepraten.

1. De doodsbedreiging en klap aan Tini Ruijs is in de rust gedaan door een individuele supporter.(Aldus Tini in ''de ster'' van afgelopen vrijdag) Hoe weet men dat dit een MVV supporter is? Ik neem aan dat het hier dan stikt van getuigen die dit ook hebben gezien, aangezien het is gebeurd bij het veld opkomen? Deze persoon kan dan toch worden aangepakt.
2. Vervolgens is de wedstrijd gedaan en komen er een boel supporters -terecht- kwaad aanlopen. Tini Ruijs word met ''Tini rot op'' toegezongen en er word een hoop gescholden op spelers , maar er word helemaal niet aangevallen door de groep supporters die aan het veld staan. Het bleef bij verbaal toezingen. (Duidelijk te zien op de videobeelden)
3. Vervolgens komt er wel een individuele supporter van 17 jaar afrennen op Tini Ruijs. Een individuele actie waarbij betreffende persoon voor aangepakt moet worden. Een schandalige actie natuurlijk.
4. Vervolgens kalmeert de boel en lijkt het rustig te worden.
5. Politie komt met honden aan en voert ineens een charge uit zonder enige reden. Het was immers al rustig.

Hierdoor escaleert het volkomen. Wat hierna gebeurd heeft niks met Tini Ruijs of de spelers te maken.

6. Dan het feit dat de vrouw van Tini Ruijs word bedreigd. Ik WEIGER dit te geloven. Mede door het feit dat 99,99% van de vaste 4000 supporters niet eens weet hoe de vrouw van Tini Ruijs eruit ziet. Laat staan dan de supporters die alleen zouden komen om te rellen.

7. Er schijnt een steward te zijn aangevallen. Moord en brand word er geschreeuwd. Maar is dit waar? Andere bronnen zeggen dat deze steward onwel is geworden. Ik weet het ook niet. Maar de feiten worden misschien -met opzet- stilgehouden.

Want Rinkens roept alweer om 100 levenslange stadionverboden. Dit is voor hem de mogelijkheid om weer maatschappelijk in de media over te komen en landelijke aandacht te krijgen. Om vervolgens de fanatieke supporters te weren uit de Geusselt zodat het doel van ''familie'' club is bereikt.

Nogmaals, de persoon in nr. 1 en 3 mogen wat mij betreft hard worden aangepakt. Laat dat duidelijk zijn. Van spelers en trainers blijf je af.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard, marke, Boer458, αναρχος

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2013 00:20 24 dec 2013 00:20 door San Marco.
San Marco
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
JVC Cuijk - MVV #227
@ MVV4Ever: Wat ik afgelopen vrijdag op de training van een aanwezige steward begreep is dat ze een trap in haar knieholte heeft gehad, of dit bewust of onbewust is gebeurd wist hij niet. Vervolgens is ze naar het ziekenhuis in Boxmeer afgevoerd. Vrijdagochtend was nog niet precies bekend wat ze mankeerde, aangezien de knie nog zo dik was dat ze nog niet konden onderzoeken wat er precies aan de hand was.

KOM OP DIE ROEIE!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2013 01:51
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
JVC Cuijk - MVV #228

Sjotelsplak schreef : Ik denk dat het belangrijk is om de feiten eens boven water te krijgen. Ik weet dat het moeilijk is om te vechten tegen alle media berichten die zijn verschenen. Zelf stond ik aan de lange zijde en heb het dus allemaal kunnen volgen, ik denk dat ik er wel een beetje over kan meepraten.

1. De doodsbedreiging en klap aan Tini Ruijs is in de rust gedaan door een individuele supporter.(Aldus Tini in ''de ster'' van afgelopen vrijdag) Hoe weet men dat dit een MVV supporter is? Ik neem aan dat het hier dan stikt van getuigen die dit ook hebben gezien, aangezien het is gebeurd bij het veld opkomen? Deze persoon kan dan toch worden aangepakt.
2. Vervolgens is de wedstrijd gedaan en komen er een boel supporters -terecht- kwaad aanlopen. Tini Ruijs word met ''Tini rot op'' toegezongen en er word een hoop gescholden op spelers , maar er word helemaal niet aangevallen door de groep supporters die aan het veld staan. Het bleef bij verbaal toezingen. (Duidelijk te zien op de videobeelden)
3. Vervolgens komt er wel een individuele supporter van 17 jaar afrennen op Tini Ruijs. Een individuele actie waarbij betreffende persoon voor aangepakt moet worden. Een schandalige actie natuurlijk.
4. Vervolgens kalmeert de boel en lijkt het rustig te worden.
5. Politie komt met honden aan en voert ineens een charge uit zonder enige reden. Het was immers al rustig.

Hierdoor escaleert het volkomen. Wat hierna gebeurd heeft niks met Tini Ruijs of de spelers te maken.

6. Dan het feit dat de vrouw van Tini Ruijs word bedreigd. Ik WEIGER dit te geloven. Mede door het feit dat 99,99% van de vaste 4000 supporters niet eens weet hoe de vrouw van Tini Ruijs eruit ziet. Laat staan dan de supporters die alleen zouden komen om te rellen.

7. Er schijnt een steward te zijn aangevallen. Moord en brand word er geschreeuwd. Maar is dit waar? Andere bronnen zeggen dat deze steward onwel is geworden. Ik weet het ook niet. Maar de feiten worden misschien -met opzet- stilgehouden.

Want Rinkens roept alweer om 100 levenslange stadionverboden. Dit is voor hem de mogelijkheid om weer maatschappelijk in de media over te komen en landelijke aandacht te krijgen. Om vervolgens de fanatieke supporters te weren uit de Geusselt zodat het doel van ''familie'' club is bereikt.

Nogmaals, de persoon in nr. 1 en 3 mogen wat mij betreft hard worden aangepakt. Laat dat duidelijk zijn. Van spelers en trainers blijf je af.


Ik heb hetzelfde gezien vanaf de kantine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2013 14:31
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
JVC Cuijk - MVV #229

Sjotelsplak schreef : 5. Politie komt met honden aan en voert ineens een charge uit zonder enige reden. Het was immers al rustig.

Hierdoor escaleert het volkomen. Wat hierna gebeurd heeft niks met Tini Ruijs of de spelers te maken.


Want Rinkens roept alweer om 100 levenslange stadionverboden. Dit is voor hem de mogelijkheid om weer maatschappelijk in de media over te komen en landelijke aandacht te krijgen. Om vervolgens de fanatieke supporters te weren uit de Geusselt zodat het doel van ''familie'' club is bereikt.

.


Hiermee vat je alles goed samen denk ik. Politie trad deze hele avond op als de agressor en deze escalerende rol lees ik te weinig terug !!!
Dat neemt niet weg dat eventuele bedreigingen en fysieke handelingen richting Ruijs en co not done zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2013 15:18
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
JVC Cuijk - MVV #230
Rinkens roept helemaal niet om 100 stadionverboden. Dat is een tendentieuze berichtgeving, die niet klopt met de feiten. Sommige supporters denken wel dat Rinkens dat wil, maar dat is niet zo. Ik zit als lid van de Commissie Stadionverboden van MVV Maastricht heel kort bij het vuur en heb andere informatie.
Rinkens wil zeker de gemaakte fouten bij MVV - Jong Fc Twente niet herhalen en was en is echt niet van plan een hele groep een SV bezorgen zonder aan te kunnen geven wat elke persoon dan individueel gedaan zou hebben. Niet uit blinde represailles noch vanwege het maatschappelijk karakter van MVV Maastricht. Integendeel, hij geeft juist aan dat ze pas echt iets kunnen beginnen als er aangifte gedaan is bij politie of dat er meldingen gedaan worden aan de Commissie Stadionverboden van MVV Maastricht. Dat hij wil dat raddraaiers gepakt worden, dat lijkt me een goed recht van de voorzitter. Maar Rinkens zal geen enkele onschuldige supporter een stadionverbod willen aannaaien, neem dat van mij aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, MVV4life, MVVke, aait wief, opadiehard, Boer458, peter ruiver, tcb, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 13:15
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
JVC Cuijk - MVV #231
Het is goed het volgende bericht even uit de oude doos nog eens op te halen.

Gepubliceerd op 24 januari 2007, 21:15
Alkmaar -

Bij rellen tijdens de voetbalwedstrijd AZ-MVV is dinsdagavond één Limburgse supporter aangehouden. Na de wedstrijd hield de politie een bus met dertig MVV-fans aan op de A9 bij Heemskerk. Een aantal passagiers, dat geen kaartje had, werd aangehouden.

De politie heeft van alle inzittenden van de bus de personalia genoteerd. Tegen hen worden mogelijk nog maatregelen getroffen. Een groep MVV-supporters hield voorafgaand aan de wedstrijd huis in het centrum van Alkmaar. Bij die rellen werd ook een supporter aangehouden.

De MVV-supporters hebben mogelijk ook een rol gespeeld bij relletjes in het stadion. Er was niet gerekend op hun komst, omdat ze geen kaarten hadden. ,,Voor de poort van het stadion hebben ze alsnog kaarten weten te kopen van de supportersvereniging van MVV'', zegt Rob Koning, coördinator veiligheidszaken van AZ. ,,Die kaarten waren over en hadden eigenlijk weer bij ons moeten worden ingeleverd.''

De rellen waren in de hoek tussen de Westzijdetribune en de Molenaartribune. De vijandige fans konden niet bij elkaar komen, maar daagden elkaar uit en gooiden spullen over de afrastering. De Limburger, die werd aangehouden voor de rellen in het stadion, werd buiten het stadion gearresteerd.

Twee stewards liepen lichte verwondingen op. Zij konden na een bezoek aan het ziekenhuis nog dezelfde avond naar huis. Schade aan het stadion was er niet, aldus AZ. Volgens de club bleek het materiaal bestand tegen de eerste serieuze ongeregeldheden in het nieuwe stadion.

De bekerwedstrijd, die AZ met 5-0 won, werd bezocht door 580 MVV-supporters.

OPMERKING: Later bleek dat de toenmalige MVV-veiligheidscoördinator zelf de kaarten aan deze wilde bus verkocht had. Ten onrechte kreeg de Supportersclub MVV Maastricht de schuld. Jammer dat de veiligheidsorganisatie rond MVV zich dit incident niet heeft gerealiseerd voor de wedstrijd in Cuijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 15:40
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
JVC Cuijk - MVV #232

De Zwarte Vogel schreef : Jammer dat de veiligheidsorganisatie rond MVV zich dit incident niet heeft gerealiseerd voor de wedstrijd in Cuijk.

Had je liever een verplichte buscombi gezien?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 17:44
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
JVC Cuijk - MVV #233
Dat zeg ik niet. Ik wil alleen aangeven zoals dat met een mooi gezegde heet: "Een gewaarschuwd mens telt voor twee!" Dat betekent extra veiligheidsmaatregelen nemen ten aanzien van de "wilde" bus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 18:50
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
JVC Cuijk - MVV #234
Wat is er dan gebeurd?
Als ik het topic van tini lees zijn er weer fabeltjes ontkracht met feiten.
Tini zijn vrouw is nooit bedreigd geworden!
Hij zouw zijn geslagen door een 50 + er in de rust? nog steeds niemand die dit heeft kunnen bevestigen.
Mocht het wel hebben plaatsgevonden hoe groot is de kans dan dat het een mvv supporter is geweest en niet de melkboer uit het plaatselijke dorp die nog een rekening had openstaan?
En dan onze vrouwelijke beschermer die blijkt achteraf helemaal niet door toedoen van supporters een blessure te hebben opgelopen en totaal aan de andere kant van het veld te hebben gestaan.

Wat blijft er dan nog over van de zware rellen waarbij wel doden hadden kunnen vallen ???
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 23:03
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
JVC Cuijk - MVV #235
Blijft de discussie nog aan de gang...
We zitten in het jaar 2014 niet meer 2013...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2014 08:11
Sjeufke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 1
Meer
JVC Cuijk - MVV #236
Gelijk heb je... Oude koeien uit de sloot halen heeft totaal geen zin. Het is een nieuw jaar en nieuwe kansen zou ik zeggen. Wat in Cuijk gebeurt is een zwarte bladzijde, maar gebeurd is gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2014 12:23
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
JVC Cuijk - MVV #237

Breurske schreef : Wat is er dan gebeurd?
Als ik het topic van tini lees zijn er weer fabeltjes ontkracht met feiten.
Tini zijn vrouw is nooit bedreigd geworden!
Hij zouw zijn geslagen door een 50 + er in de rust? nog steeds niemand die dit heeft kunnen bevestigen.
Mocht het wel hebben plaatsgevonden hoe groot is de kans dan dat het een mvv supporter is geweest en niet de melkboer uit het plaatselijke dorp die nog een rekening had openstaan?
En dan onze vrouwelijke beschermer die blijkt achteraf helemaal niet door toedoen van supporters een blessure te hebben opgelopen en totaal aan de andere kant van het veld te hebben gestaan.

Wat blijft er dan nog over van de zware rellen waarbij wel doden hadden kunnen vallen ???


Conclusie: Alles wat in de Media beweerd of gezegt wordt moet je niet geloven of serieus nemen (Het Nos nieuws en/of nieuwsuur is sowieso een lachertje; dit heeft niks meer te maken wat er in de werld gebeurd en wat er wel toe doet). Zelfs het weer weten ze niet want daar bestaan geen goede turbelentie modellen voor (het weer van morgen is hoofdwaarschijnlijk het weer van vandaag :lachen: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 09:06 03 feb 2014 09:07 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
JVC Cuijk - MVV #238
Dacht je dat dit boek gesloten was, staat dit weer in de Limburger van vandaag:

Stadionverbod 16-jarige MVV-fan


Een zestienjarige MVV-fan heeft een landelijk stadionverbod van 7,5 jaar gekregen naar aanleiding van de rellen rond de bekerwedstrijd tegen JVC Cuijk op 18 december.

Maastricht
Door Roel Wiche


De knaap draaide door nadat MVV werd uitgeschakeld door de topklasser. Hij holde kort na het laatste fluitsignaal als een dolleman het veld op om verhaal te halen bij Ruijs. Een steward kon hem nog net op tijd tegenhouden. De tiener belaagde trainer Tini Ruijs en moest door stewards in bedwang worden gehouden.
Twee andere personen is een stadionverbod opgelegd van anderhalf jaar en negen maanden. De man die anderhalf jaar geweerd wordt uit de stadions, is bestraft wegens vernieling van de afrastering achter de dug-outs. Het toegangsverbod van negen maanden is een sanctie voor het beschadigen van een vlaggenstok. De drie stadionverboden zijn opgelegd door de KNVB. Naar een vierde persoon loopt nog een onderzoek.
De voetbalbond doet geen mededelingen over de zaak, maar MVV-voorzitter Paul Rinkens bevestigt de straffen die zijn opgelegd. Het is niet uitgesloten dat er nog meer maatregelen volgen. Zo wordt volgens MVV koortsachtig gezocht naar de persoon die een vrouwelijke steward direct na afloop een forse trap tegen haar knie gaf. Daardoor raakte de meniscus beschadigd. Bovendien loopt nog een onderzoek van de politie, die zoveel mogelijk getuigenverklaringen en camerabeelden heeft verzameld. Dat kan mogelijk strafrechtelijke gevolgen hebben.
Tini Ruijs, zwaar aangeslagen na de tumultueuze avond in Cuijk, stapte twee dagen later op. Zijn assistent Coocky Voorn toonde zich solidair. Ron Elsen werd vervolgens aangesteld als interim-coach.
MVV is inmiddels gesprekken gestart met diverse supportersgroeperingen om weer een positieve sfeer rond de club te creëren. Zo ligt er een plan om de catering in de Geusselt in handen van de fans te leggen. Ook wordt bekeken of de club een rol kan spelen bij opvang van Maastrichtse jongeren.


Ik begrijp er niks meer van. Ik was er niet bij maar uit de verhalen die mij bereikten was er geen supporter in de buurt toen die steward neer ging. Kunnen ze dus lang zoeken, koortsachtig.

Voor de duidelijkheid lijkt het me goed om hier te benadrukken dat het om landelijke stadionverboden gaat. Niet door MVV opgelegd dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 14:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
JVC Cuijk - MVV #239
Een stadion verbod van 7.5 jaar !!!!
als die jongen wat gedaan heeft prima daar moet je voor gestraft worden, maar 7.5 jaar is in mijn ogen belachelijk lang
Daarbij het is iemand van 16 jaar en daar moet je ook rekening mee houden, hij valt immers nog onder het jeugd strafrecht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2014 15:39
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
JVC Cuijk - MVV #240
In Engeland krijg je een levenslang stadionverbod als je het veld betreedt. Wat dat betreft mag deze jongeman niet klagen dat hij 'slechts' 7.5 jaar aan zijn broek krijgt.

Persoonlijk vind ik dat elke supporter, wie het ook is, die het in zijn hoofd haalt het veld op te lopen zich nooit meer in een stadion hoeft te vertonen. Je bent daar om je club te steunen, of als neutrale voetballiefhebber en voor beide zaken lijkt het me niet nodig om het veld op te lopen.

Desalniettemin vind ik dat je inderdaad, zoals Napoleon terecht opmerkt, naar de leeftijd van de jongen moet kijken. Hoewel het hier gaat om het KNVB tuchtrecht en daarin wordt bij mijn weten niet naar deze leeftijdsgrens gekeken, in tegenstelling tot het Nederlandse strafrecht waarbij dit wel gebeurt. Hij is 16 jaar, nog niet volwassen en blijkbaar niet in staat geweest de consequenties van zijn daden te overzien.

Al met al een zaak met alleen maar verliezers en laten we hopen dat we hiermee het boek over Cuijk kunnen sluiten en we vooruit kunnen kijken met de zege op Dordrecht als mooi begin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden