JVC Cuijk - MVV

04 feb 2014 10:17
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
JVC Cuijk - MVV #241
Wat ik jammer vind in dit gevallen is dat ze alleen maar een stadion verbod krijgen van 7,5 jaar ..... is er dan echt geen mogelijkheid om daar 2,5 jaar van te maken in combinatie met een "anger management" cursus of iig begeleiding van zo'n jongen? Ik vind hem echt niet te jong om niet voor zijn eigen te hoeven verantwoorden (hij is is niet pas 16 maar ook gewoon AL 16). maar alleen 7,5 jaar stadion verbod zonder iets van begeleiding helpt volgens mij ook helemaal niks.
Dat zou pas een keer maatschappelijk zijn van MVV om ook deze mensen te "helpen" en niet alleen bejaarden in een rolstoel rond te duwen ....

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2014 14:36
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
JVC Cuijk - MVV #242
Buiten het belachelijk lange stadionverbod van 7,5 jaar zijn de overige stadionverboden uitgedeeld op basis van vermoedens zonder enige bewijslast.
Helaas ben je indeze alweer schudlig totdat het tegendeel bewezen is.
Het tegendeel dat je moet bewijzen duurt echter van zo een lange tijd ( zie breda, al 15 maanden verstreken bij justitite en dan dien je nog eens bij de knvb je onschuld te bewijzen ) het weinig nut heeft om in beroep te gaan.
Vernomen dat hier al eens op het supportersoverleg over gesproken is en mvv van deze rechtsgang niet op de hoogte was.
Helaas zal hier namens de club toch wel niets mee gedaan worden, onder het motto, daar hebben we geen tijd voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mebwaster, wsly, marke, kribbebieter, Heugem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2014 19:43
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
JVC Cuijk - MVV #243
Toch vind ik het niet juist wat de KNVB doet ze meten niet met 2 maten.
Bij grote clubs krijgen fans geen stadion verbod en bij kleine clubs krijgen ze voor iedere scheet een stadionverbod!
En dan nog 7,5 jaar is wel erg lang voor een kind?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2014 20:43
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
JVC Cuijk - MVV #244
Breurske: je schrijft dat MVV hier waarschijnlijk niets aan zal doen vanwege het "geen tijd voor hebben". Kijk, van zulke verdachtmakingen en stemmingmakerij word ik een beetje boos. Je weet gewoon niet waar je het over hebt.

Kern: de veiligheidscoördinator van JVC Cuijk heeft een aantal incidentmeldingen gedaan aan de KNVB. JVC Cuijk is hier op de eerste plaats verantwoordelijk voor; MVV heeft daar formeel niets over te zeggen, al zouden ze willen. Als Cuijk een melding doet aan de KNVB (en formeel is Cuijk daarvoor verantwoordelijk en bevoegd) dan legt de KNVB vervolgens zonder hoor- en wederhoor een landelijk stadionverbod op. Betreffende supporters kunnen pas gehoord worden als ze in hoger beroep (in Zeist) gaan.

Dat is voor ons de reden waarom wij een lokale Commissie Stadionverboden MVV Maastricht in het leven hebben geroepen. Voorheen gebeurde bij MVV hetzelfde: incidenten werden rechtstreeks aan de KNVB gemeld. Vanaf 2002 is dat echter niet meer het geval: de VeiligheidsCoördinator meldt dergelijke incidenten aan de lokale Commissie Stadionverboden (tenzij er echt sprake is van gewelddadige overtredingen). Als supporters dan ergens van beschuldigd worden, dan worden betreffende supporters wel gehoord en krijgen ze de kans op een eerlijk gesprek. En kan e.e.a. meestal met een lokaal stadionverbod en eventueel lokale taakstraf (bij straffen lager dan 36 maanden) afgedaan worden. Of met vrijspraak en/of een voorwaardelijke straf.

Overigens kan de Commissie Stadionverboden van MVV geen invloed uitoefenen als er sprake is van een strafrechtelijke melding aan de KNVB vanuit politie/justitie.

MVV Maastricht heeft dus formeel geen enkele zeggenschap in wat de Veiligheidscoördinator van Cuijk aan de KNVB gemeld heeft. Gelukkig is die procedure in Maastricht in de meeste gevallen supportersvriendelijker. Overigens kan ook het bestuur van MVV Maastricht de Commissie Stadionverboden van MVV overrulen, omdat het bestuur uiteindelijk vanuit de KNVB de gedelegeerde bevoegdheid heeft om stadionverboden op te leggen. Maar dat zijn echt uitzonderlijke gevallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Boer458, Boschpoort, Euskens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2014 17:56
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
JVC Cuijk - MVV #245
7,5 jaar is erg lang, maar dan had hij zich maar 2 keer moeten bedenken voordat hij het veld opging.
Als zijn stadion verbod is afgelopen is hij volwassen genoeg om de beslissing te maken of hij nog naar een voetbal wedstrijd kan gaan kijken. Wellicht dat dit lange verbod andere relschoppers tegenhoud en dat men zich 2x bedenkt voordat men iets raars / vreemds gaat doen.

Wat maakt het uit wie deze straf heeft uitgedeeld of wie er mee te maken was, hij staat vol op film en dit soort gedrag hoort gewoon niet bij voetbal. En dit soort mensen wil ik ook liever niet in het stadion hebben.
Hij is 16 so what? dan kun je nog bedenken wat wel en wat niet kan. volgens mij was zijn vader zelfs scheidsrechter. juist dan zou je juist meer respect moeten hebben voor dat soort regels.
Ik vind het al oneerlijk als mensen onder de 16 de helft van de boetes moeten betalen, bijvoorbeeld zonder licht fietsen.
Het is even gevaarlijk en juist veel erger als er een kind gewond raakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 19:38
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
JVC Cuijk - MVV #246
Frank, denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
Ik weet ook dat mvv indeze weinig tot niets eraan kan doen.
Echter waar ik op doelde is dat er vanuit clubs nooit iets word ondernomen om supporters dezelfde rechtsgang te geven die elke burger heeft.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen.
Zoals je aangeeft is de commissie niet voor niets in het leven geroepen, inieder geval om mensen nog de kans te geven hun weerwoord te geven.
Wat ik mij dan afvraag wat mvv/csm doet of kan doen bij de knvb, om meer rechten voor supporters te krijgen of op zijn minst de rechten die iedere burger in nederland heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.267 seconden