MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45

01 sept 2020 14:18
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #1
Dan ook maar een topic over deze wedstrijd.
Ikzelf verwacht dezelfde opstelling, quarantaine moet 10 dagen naar mijn info, betekend dat Swanson en Duin er ook nu niet bij zijn.

Wel terug (nav schorsing) Mares. Mochten dan Werker en Salasiwa nog tekenen, dan heb je al wat meer mogelijkheden.
Wat betreft de wedstrijd verwacht ik een nederlaag tegen een sterk Cambuur, een punt is al meegenomen tegen deze tegenstander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 14:42 01 sept 2020 14:42 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #2
Verdedigend als tegen Almere, 1-0 winst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 15:34 01 sept 2020 15:39 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 592
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #3
Een vol zelfvertrouwen en hecht samenwerkend team op het veld

en ‘t belangriekste....

met zoe’n twiedoezend döl Mestreechteneere en Mestreechteneerkinnekes....
ein en al sjevraoje en gaaroets neet bang...
in uzzen tempel....
(bin dao zellef neet bij jaommergenoog, mer macht kein flaus aus!)

2:1

Dao is in Mestreech....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 15:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #4
Swanson is niet positief getest, is alleen in contact geweest met Duin. Als ik het goed begrijp is dan een nieuwe negatieve test genoeg om Swanson mee te laten spelen. Hij traint in ieder geval wel al weer mee begreep ik, dus zit duidelijk niet in quarantaine.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 16:18
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #5
Swanson is nooit positief getest, enkel Duin. Swanson was wel met Duin samen, maar hij was uit voorzorg in quarantaine gezet. Hij traint weer mee, dus die zou zaterdag zijn debuut kunnen maken.
Mares is er weer bij na zijn schorsing, maar ik zou met dezelfde 11 beginnen die tegen Almere goed speelde. Enkel Stavitski dan afwezig. Dit kun je opvangen met Mickels. Voor de rest zou ik het laten staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 17:21
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #6

Mie leef Mestreech schreef : Swanson is nooit positief getest, enkel Duin. e.


Dit soort misverstande krijgste dus door al die verzinsels vaan de media. Mer trök nao 't oonderwerp, Cambuur is in mien ouge kampioenskandidaot nr 1, en verlere tege die club is gein sjan. 1-3 Veur Cambuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 20:25 01 sept 2020 20:28 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #7
De Graafschap is kampioenschapkandidaat nummer 1.
Daarbij, waren we bij mijn weten vorig jaar ook niet minder dan Cambuur, in onze thuiswedstrijd. Werd het toen niet 0-0? Of was dat die wedstrijd die we (onterecht) nipt verloren met 0-1 in het laatste kwart?
1 van die 2 staat me nog bij van tegen Cambuur thuis.
Ik denk dat het nu ook weer zo'n wedstrijd gaat worden. Cambuur gaat zeker weten niet met 3-1 of wat voor grote uitslag dan ook van ons winnen. Áls ze al van ons winnen, dan zal het heel sneaky op z'n Cambuurs zijn, met 1-0 ofzo zoals ze wel eens vaker hebben gedaan tegen ons (ja u hebt gelijk, u leest het goed, ik heb een grafhekel aan die club) het zou wel een keer lekker zijn als wij een keer het geluk aan ons zijde hebben in deze wedstrijd; maar ik teken ook voor 0-0. Dan zou het een prima seizoensopening zijn: 2 wedstrijden en 2 klasse gelijke spelen. Tegen 2 'rijkere' en (op papier) betere elftallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 21:32 01 sept 2020 21:35 door lMaastrichtl.
lMaastrichtl
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #8
Dit wordt een 2-0 overwinning. Mochten ze niet Vrijdag al vertrekken, dan zitten ze toch weer dik 4 uur in de bus, speelt ook een beetje mee.

In mijn ogen zullen we alleen maar verliezen, als Kostons op het middenveld word gezet. Wordt hij in de spits gezet dan wordt het weer 0-0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 23:36
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #9
Is Kostons er soms met je chickie vandoor gegaan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Audiowaste

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2020 23:49
lMaastrichtl
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #10
Ben jij toevallig famillie van Kostons? Wat maak je een domme opmerking.

Kostons kan het betaald voetbal gewoon net niet aan, jammer voor die jongen maar het is gewoon zo.
Vermijdt de duels ALTIJD op het middenveld, doet hij dit niet dan gaat hij de duels te lief in. Hier door krijg je gewoon ontzettend vaak gevaarlijke aanvallen (doelpunten) tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2020 08:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #11
Ik zie in Kostons geen basisspeler, laat dat vooraf duidelijk zijn.

Stef Peeters ontweek als centrale middenvelder ook de duels - daar ergerde ik me gruwelijk aan - en heeft het heel wat verder geschopt dan MVV. Als je als ploeg daarop bent ingericht is dat geen probleem. Twee seizoenen geleden brak Kostons door, speelde veel en scoorde als middenvelder zes keer en gaf twee assists. Voor een jongen van 18 prima statistieken. Helaas niet door kunnen trekken. Overigens is Kostons nog altijd pas 20 en lijkt me qua fysiek een beetje een laatbloeier. Zou geen kwaad kunnen als die dit seizoen veel in het krachthonk te vinden is. Hem al helemaal afschrijven vind ik iets te gemakkelijk.

Dat bewuste seizoen was het ook geen probleem dat hij duels ontweek of te slap inging. Hij had vrijwel het hele seizoen Ippel achter zich staan. Die had niet zijn beste seizoen, maar als Kostons een duel liet lopen, stond Ippel er om de tegenstander op te vangen. Vorig seizoen speelde MVV anders, of op zijn minst speelde Kostons in een andere rol. Er stond geen andere middenvelder meer achter hem en balverlies/duel ontwijken was meteen gevaarlijk. Is dat de fout van Kostons? Nee, het is één van de rare keuzes die Usta maakte. We hebben een best aantal wedstrijden met Kostons, Deom én Holtby op het middenveld gespeeld. Je hoeft geen gediplomeerd trainer te zijn om te snappen dat je dan in verdedigend opzicht tekort komt.

Kortom, Kostons kun je in het MVV-systeem op twee plekken kwijt, in de spits of als aanvallende middenvelder met een stofzuiger achter hem. Persoonlijk vind ik hem voor beide posities niet goed genoeg, maar als Duin nog niet mag spelen en Stavitski op interlandtour is, dan is het logisch dat Kostons in de spits zal starten zaterdag. Kunnen we van alles over roepen maar ik zie niet zo veel andere opties zonder het hele team om te gooien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, jovkle, itsman, Hill28, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2020 09:40
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #12
Hopelijk maakt hij er weer zo een dan;)

De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2020 10:00
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #13
In mijn ogen is Koen Kostons de ideale centrale verdediger in wording , waarom ?

1) over alles wat hij doet in het veld denkt hij na, iedere bal of moment zit een idee achter ( ik vind hem een zeer intelligente voetballer)
2) Hij kan aanvallend en verdedigend koppen
3) hij heeft een goede techniek
4) hij maakt/durft sliding , dat heb ik hem vaker zien doen en dat heb je als CV nodig
5) nog jong en kan groeien
6) etc


Koen is gewoon een speler die in 1 tempo speelt en dat is lastig als spits of als middenvelder, hij komt handelingssnelheid te kort dat merk je .
Als Koen het spel voor zich gaat krijgen dus als CV dan gaat hij waardevol worden ! Koen gaat leren voetballend te verdedigen , hij moet fysiek groeien maar die tijd heeft hij
Ik ben er van overtuigd dat we met Koen Kostons een hele goede CV in huis hebben die we moeten opleiden om tot dat niveau te komen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2020 10:17
Jack Luijten
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #14

Napoleon schreef : In mijn ogen is Koen Kostons de ideale centrale verdediger in wording , waarom ?

1) over alles wat hij doet in het veld denkt hij na, iedere bal of moment zit een idee achter ( ik vind hem een zeer intelligente voetballer)
2) Hij kan aanvallend en verdedigend koppen
3) hij heeft een goede techniek
4) hij maakt/durft sliding , dat heb ik hem vaker zien doen en dat heb je als CV nodig
5) nog jong en kan groeien
6) etc


Koen is gewoon een speler die in 1 tempo speelt en dat is lastig als spits of als middenvelder, hij komt handelingssnelheid te kort dat merk je .
Als Koen het spel voor zich gaat krijgen dus als CV dan gaat hij waardevol worden ! Koen gaat leren voetballend te verdedigen , hij moet fysiek groeien maar die tijd heeft hij
Ik ben er van overtuigd dat we met Koen Kostons een hele goede CV in huis hebben die we moeten opleiden om tot dat niveau te komen .


Napoleon, ik denk dat, ondanks dat Koen nog jong is, hij inmiddels wel uitgegroeid is;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2020 10:19
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #15

Napoleon schreef : In mijn ogen is Koen Kostons de ideale centrale verdediger in wording , waarom ?

1) over alles wat hij doet in het veld denkt hij na, iedere bal of moment zit een idee achter ( ik vind hem een zeer intelligente voetballer)
2) Hij kan aanvallend en verdedigend koppen
3) hij heeft een goede techniek
4) hij maakt/durft sliding , dat heb ik hem vaker zien doen en dat heb je als CV nodig
5) nog jong en kan groeien
6) etc


Koen is gewoon een speler die in 1 tempo speelt en dat is lastig als spits of als middenvelder, hij komt handelingssnelheid te kort dat merk je .
Als Koen het spel voor zich gaat krijgen dus als CV dan gaat hij waardevol worden ! Koen gaat leren voetballend te verdedigen , hij moet fysiek groeien maar die tijd heeft hij
Ik ben er van overtuigd dat we met Koen Kostons een hele goede CV in huis hebben die we moeten opleiden om tot dat niveau te komen .


Dat vind ik nog niet eens zo'n gek idee Napoleon, ware het niet dat hij dan wel veel feller en alerter zal moeten worden. Ik denk dat wat jij zegt in de basis zeker klopt en hij heeft inderdaad bepaalde kwaliteiten die daar zeker tot hun recht zouden komen. Maar sommige voetballers hebben het gewoon niet in zich zitten om harder/feller te spelen, als dat het geval is dan kun je hem daar eigenlijk al niet neerzetten. Dan zou het al zo'n slimme speler moeten zijn/worden dat hij uit de duels kan blijven en overal goed op anticipeert, maar daarvoor vind ik hem te dromerig. Daarnaast is de eerste divisie ook niet geschikt hiervoor, je zult tegen bepaalde ploegen onvermijdelijk veel duels moeten uitvechten. Daar vind ik hem vaak zwak. Wat denk je dat er gebeurt als hij bijvoorbeeld een Seuntjens als directe tegenstander krijgt? Dan houd ik in ieder geval mijn hart vast. Plus het gevaar is dat hij alles voetballend wil oplossen, dat zou je hem dan moeten afleren. Al met al best een leuk en creatief idee, de vraag is of het uitvoerbaar is en in de praktijk ook het gewenste resultaat oplevert. Als Werker nog gaat tekenen is het ook niet echt nodig om het (dit seizoen) uit te gaan proberen, dan heb je hem eerder nodig als reserve aanvaller/middenvelder. Ook al komt hij op beide posities in mijn ogen echt nog te kort.

Over aanstaande zaterdag: ook ik zou niks veranderen aan de basis, hooguit Schroijen wisselen voor Mickels maar dat zie ik niet nu al gebeuren. Zeegers of Swanson? Tja, daarvoor hebben we de huurling nog te weinig gezien om te kunnen beoordelen. Cambuur won relatief eenvoudig van NEC, maar was volgens mij voetballend echt niet geweldig. En inderdaad, zoals Ekstertjj al aangaf, tegen vrijwel dezelfde ploeg deden we het vorig seizoen ook goed. Ben vooral benieuwd naar of de ploeg de lijn van Almere uit kan doortrekken, zou mooi zijn om te zien dat er met een bepaald idee en spelopvatting wordt gevoetbald. Als we dan verliezen, so be it. Ik ga weer voor een gelijkspelletje, 1-1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden