MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45

08 sept 2020 09:42
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #181
Ik had de KNVB een brief willen sturen hierover maar ik was te bang om een witte envelop te gebruiken :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 10:03
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #182

Bromsnor-West schreef : Mooi stuk op de Angel-Side FB pagina ivm Kallon. Gelijk hebben ze.


Kun je dat ook hier plaatsen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 10:20 08 sept 2020 10:21 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #183
MVV-Cambuur, je kunt je klok er de laatste jaren gelijk op zetten; SC Cambuur-speler Issa Kallon beweert weer eens gediscrimineerd en racistisch toegezongen te zijn door het MVV-publiek…

In september 2017 en december 2018 is MVV al landelijk negatief in het nieuws gekomen door deze betichtingen vanuit Kallon (overigens zonder dat er ooit bewijs voor is geleverd). Dit weekend was het weer raak. Meneer pakt een MVV-speler rond het rustsignaal bij de keel, waarbij er logischerwijs een reactie komt vanaf de (door corona-maatregelen mondjesmaat gevulde) tribunes. Op wat boe-geroep, gejoel en wat verwensingen over zijn gore pedofiele verleden na, heeft zo ongeveer niemand discriminerende spreekkoren gehoord…

Deze meneer Kallon is in 2017 veroordeeld voor pedofilie met een 14-jarig (!) meisje. Dan ben je dus net 2 jaar van de basisschool af en hoor je nog met de barbies te spelen… Cambuur-trainer De Jong kan dan wel spreken over een ‘lieve jongen’, maar iedere vader met een dochter uit die leeftijdscategorie zou wel raad weten met dit soort ‘lieve schatjes’…

Het creëren van opstootjes om daarna de vermoorde onschuld te spelen, het uitlokken van penalty’s door de stervende zwaan te spelen, nare gebaartjes en middelvingers richting thuispubliek, boe-geroep interpreteren als oerwoudgeluiden... Al jaren weet Kallon met dit misselijkmakend gedrag het publiek tegen zich te krijgen, om daarna als een klein kind voor de camera meteen de racisme-kaart te trekken.

Kallon bedaank, kleine mismieter!

#We are not racists, we only hate pedophiles!

Angel-Side Facebook
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, MVVke, jovkle, Ekstertjj, De Zwarte Vogel, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 12:38 08 sept 2020 12:39 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1149
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #184

Kotspoejer schreef : Binnenkort op de zwarte lijst van de KNVB:homo, neger, zwarte (lijst), roeie, sjele, dikke, lange, pik, flikker, etc etc.
Kortom: geen emotie meer rondom het voetbalveld en een sterke sturing richting theaterpubliek!
De wereld is gek aan het worden; van de term racisme wordt te pas en te onpas gebruik gemaakt en iedere vorm van humor of emotie wordt verboden. En spreekkoren: schijnbaar wordt hier tegenwoordig onder verstaan: een losse opmerking tegen één bepaalde persoon.

Los van het feit dat ik het in dit geval eens ben met de reactie van Angel-Side.

Als jij naar Kallon 'Zwarte' of 'Neger' schreeuwt in combinatie met een ziekte, dan kan ik de reactie van Kallon wel enigszins begrijpen. Ik vind dat een rare manier van emotie uiten of humor.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 14:15
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #185
Kotspoejer schreef : Binnenkort op de zwarte lijst van de KNVB:homo, neger, zwarte (lijst), roeie, sjele, dikke, lange, pik, flikker, etc etc.


Oei , moet ik dan mijn nickname (waar ik zo trots op ben) veranderen ???
Hoe vaak heb ik niet het voorzetsel "stomme-" of "lompe-" of "botte-" of "fijselikke-" moeten aanhoren?
Het heeft me zelfbewuster en trotser gemaakt. Het zegt misschien meer over degene die het zegt...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Kotspoejer, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 14:22
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #186

Sjotelsplak schreef :

Kotspoejer schreef : Binnenkort op de zwarte lijst van de KNVB:homo, neger, zwarte (lijst), roeie, sjele, dikke, lange, pik, flikker, etc etc.
Kortom: geen emotie meer rondom het voetbalveld en een sterke sturing richting theaterpubliek!
De wereld is gek aan het worden; van de term racisme wordt te pas en te onpas gebruik gemaakt en iedere vorm van humor of emotie wordt verboden. En spreekkoren: schijnbaar wordt hier tegenwoordig onder verstaan: een losse opmerking tegen één bepaalde persoon.

Los van het feit dat ik het in dit geval eens ben met de reactie van Angel-Side.

Als jij naar Kallon 'Zwarte' of 'Neger' schreeuwt in combinatie met een ziekte, dan kan ik de reactie van Kallon wel enigszins begrijpen. Ik vind dat een rare manier van emotie uiten of humor.


Het moge duidelijk zijn dat ik met mijn post niet wil aangeven dat ik het met het bezigen van die scheldwoorden eens ben, maar dat tegenwoordig iedere uitdrukking/uitspraak als racisme wordt bestempeld en zwaar wordt aangedikt dmv calimero-gedrag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 15:12 08 sept 2020 15:34 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #187
Vond het liedje rijmend op “ gein haore op de proum” getuigen van vindingrijkheid en humor!

Alhoewel...als het mijn dochter was geweest, dan had ik er behoorlijk anders tegen aan gekeken ...

en ook de uitspraak van de Cambuur trainer dat het zo’n “fantastische jongen” met de nodige walging en ongeloof bekeken....

Schijnbaar is daar in Friesland een gangbang met minderjarige niet zo erg als je spijt betuigt....
Toch weleen ander normbesef dan hier in Mestreech, toch ?

Lees maar:
www.nu.nl/voetbal/5004920/cambuur-aanval...et-minderjarige.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2020 18:26 08 sept 2020 19:04 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #188
Ben nog wat op zoek gegaan in de beschikbare media omdat ik wat meer wou te weten komen over dit mannetje en jawel hoor:

Het was niet een eenmalige “vergissing” maar duurde 2,5 jaar !!!

www.voetbalprimeur.nl/nieuws/775519/ex-a...et-minderjarige.html

En dan is je enig excuus dat ze er ouder uitzag
.... dat als je een 14 jarig kind zo lang “ kent” ....


En niet gedwongen..?
Hoe intimiderend is het niet voor een 14 jarig kind als er 5 man met haar bezig zijn of op haar inspreken,
manipulatie bij een minderjarige is toch niet zo moeilijk...
www.telegraaf.nl/sport/1172513/geen-extr...t-minderjarig-meisje

en dan “ openheid” van zaken geeft en 2 van je maten ook straf krijgen....

www.lc.nl/sport/Cambuur-speler-Issa-Kall...F%2Fwww.google.nl%2F

“ frisse “ jongen...het is maar wat u “ fantastisch” noemt meneer Henk de Jong...

Blijft dat racisme niet thuis hoort in de Geusselt, maar daar is hier nooit sprake van geweest: integendeel...hebben we niet Agu, Emerson en noem de namen maar op, op de onze handen gedragen....

Wel heb ik me “haar”istisch gedragen door Sjoerd met Roeje toe te roepen....sjendaolig tog....geef iech grif tow...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2020 18:27
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #189
MVV Maastricht heeft het uitgebreide onderzoek afgerond naar de supporter die Cambuur-speler Kallon onheuse verwensingen naar het hoofd zou hebben geslingerd.

Middels camerabeelden is vast komen te staan dat de supporter inderdaad iets roept naar Kallon. Of het racistische opmerkingen zijn – waar de voetballer van spreekt - is niet door deze camera’s – die in de nok van het stadion hangen - waar te nemen.

In de media werd gesproken over spreekkoren van de MVV-aanhang. Dit is pertinent onjuist. Deze spreekkoren waren er niet en zijn ook door niemand waargenomen.

MVV volgt het KNVB-protocol en stuurt nu de bevindingen van dit incident naar Zeist. De KNVB gaat zich nu over het voorval buigen en een – eventuele - strafmaat voor de supporter bepalen.

MVV Maastricht distantieert zich van alle vormen van discriminatie en wil juist een verbindende factor in de samenleving zijn.

Ook de MVV-supporters hebben op diverse manieren aangegeven niet gediend te zijn van racistische opmerkingen vanuit eigen gelederen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2020 18:38
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #190
Gezien de uitkomst van MVV... is duidelijk dat er geen spreekkoren waren en dat er één supporter iets roept en niet duidelijk wat dus mogelijk ook niet iets racistisch.
Ik zou zeggen deze Kallon aanklagen wegens valse beschuldigingen en smaad!!! Des mismieter... geniepig mannetje:sick:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2020 19:13
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #191
Ik hoop dan ook dat de KNVB absoluut geen straf gaat opleggen want dat zou schandalig zijn.
Er wordt letterlijk gezegd dat deze support iets zegt maar dat niet waar te nemen is wat precies. Met andere woorden jouw woord tegen het mijne. En daarbij kan ik me niet voorstellen dat deze kallon vloeiend Maastrichts spreekt en verstaat wat de gemiddelde Sjeng naar hem roept. Puur op deze feiten gebaseerd al een zeer ongeloofwaardig verhaal van deze kallon.
Ik denk eerder dat door zijn gedrag het publiek boe geroepen heeft en dit als zijnde oerwoud geluiden ( heeel ver gezocht) is geïnterpreteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2020 19:37
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #192
Aan het begin van de wedstrijd (bij nul-nul dus) waren er aanmoedigingen "Joery-Joery-Joery". En dat snel achterelkaar geroepen.
Als je niet weet wat er bedoeld wordt en er op uit bent om de slachtoffer rol te krijgen, dan maak je hier als snel oerwoud geluiden uit op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2020 20:44 09 sept 2020 20:46 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #193
Misselijkmakend mannetje deze kallon,voetballend een uitstekende kracht, maar elke keer mee liften op de opmerking racisme als je zelf de mist in gaat.
Ik voelde mij destijds komend vanuit Rotterdam de eerste blanke neger binnen het Maastrichtse.
Kallon blijf je etaleren op het voetbalveld maar schei uit met je te gedragen als aangeschoten wild als je zelf de mist ingaat...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 18:21 10 okt 2020 18:21 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #194
weet iemand hoe het afgelopen is met de klacht over racisme van "gein haor op de proum" viezerik Kallon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2020 14:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV Maastricht - Cambuur Leeuwarden 05-09-2020 || 18.45 #195
Jazeker LRB, 2,5 maand later weten we dat!

www.mvv.nl/nieuws/knvb-mvv-valt-niets-te-verwijten

Zoals ieder seizoen weer nadat Kallon is langs geweest blijkt na onderzoek dat MVV als club niets te verwijten valt.

Wil dit zeggen dat er niets aan de hand was? Nou nee, dat ook weer niet. In dit geval loopt er nog een onderzoek van het OM naar de specifieke supporter. Ben persoonlijk wel benieuwd wat er nu onderzocht wordt; of er is via camera bewijs dat deze persoon een racistische tekst geuit heeft. Of dat is er niet. Maar dat heeft toch geen lang onderzoek nodig? Video een paar keer afdraaien, desnoods een liplezer of audioexpert er bij halen, en je weet of er iets strafbaars is gezegd of niet.

Enfin, Kallon ligt nog een paar jaar vast bij Cambuur en die gaan gewoon kampioen worden, dus volgend seizoen hebben we dit gedoe eens een jaartje niet. Zul je zien dat we Cambuur in de beker loten...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.245 seconden