Zo , ook goedemorgen allemaal. Dat is even wakker worden. Ik denk dat dit het begin gaat zijn van een hele lange soap rondom onze algemeen directeur helaas. Een aantal dingen die mij opvallen en te binnen schieten;
- Het verhaal is gebaseerd op anonieme bronnen (die wel bij Dagblad de Leugeneer bekend zijn), twee Roemenen en de immers uiterst betrouwbare wel edel gestelde heer John van Zweden. Dat is hetzelfde dat een man een verklaring laat schrijven in een krant door zijn ex-vrouw. Iets goeds zal er nooit uit voortkomen.
- Een topic is geopend in de week dat dit stuk wordt gepubliceerd. Ik heb al geen hoge pet op van Napoleon, waardoor het mij ook niet zou verbazen als hij hier ook iets mee te maken heeft. Maar goed, ik heb ook al een oordeel over Napoleon zoals de Roemenen over E. Noor hebben.
- Een faillissement is natuurlijk nooit leuk. Dit neemt altijd emoties met zich mee en mensen gaan elkaar verwijten dat ze dingen niet goed hebben gedaan. Zoals ik het lees is Noor soms ingesprongen bij bedrijven die eigenlijk al waren opgegeven. Als hij aangeeft iets te redden en dit vervolgens, om wat voor een reden dan ook, niet lukt gaan de mensen met het vingertje wijzen. Bij centen zijn altijd emoties gemoeid.
- Meneer Noor heeft geen strafblad. Hij is een zakenman met faillissementen op naam. Ook top dat De Limburger, al was het één regel, ook ergens had geschreven dat een bedrijf van hem (soms) ook successen kenden. Maar dat is natuurlijk niet wat de lezers willen voorgeschoteld krijgen.
- Typisch dat Noor heeft gereageerd richting het dagblad om een rectificatie. Hebben ze dit als een aanval gezien op hun ''journalistieke vrijheid''?
Conclusie: het is te vroeg voor een conclusie
. Zoals ik het nu zie is Eric Noor een zakenman die enkele faillissementen op naam heeft staan waarbij hij soms bij bedrijven is ingesprongen die al opgegeven waren. Dat kan , dat mag. Dat er aan het eind van een faillissement spelletjes worden gespeeld wie welk aandeel in het faillissement heeft gehad, lijkt me duidelijk. Dat deze dan allemaal naar Noor wijzen (en Noor naar hun lijkt mij gezien bijvoorbeeld het verhaal rondom het ophalen van de kleding bij J.v. Zweden) past perfect in het straatje van de Lulburger.