Maurice Verberne

18 jan 2024 14:00
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Maurice Verberne #31
the special One is besjikbaar....

alle gekheid op een stokje, wat heeft dit voor zin tijdens dit verloren seizoen ?
mocht je al met alle geluk de play offs halen, je bent toch volstrekt kansloos tegen de 'topclubs' uit de KKD.

van de andere kant, hij heeft veel te laat wijzigingen toegepast (als ik Remans noem dan zegt dit al genoeg :).
Talenten kwijnen weg op de bank of op de verkeerde positie (oa. Sy, Buifrahi , Sleegers) dus we kunnen ook niet zeggen dat hij het goed doet dit seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 17:14
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Maurice Verberne #32
Über Vertragsinhalte wurde Stillschweigen vereinbart. Maurice Streich.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 18:13
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
Maurice Verberne #33

kyleman333 schreef :

Mithrandir schreef : Dit was al vorig jaar al, alleen toen zat alles mee. Daarom vertrekt ook iedere bepalende speler/ of wilt iedere bepalende speler weg.

Maurice is een hele leuke kerel, zal een geweldige assistent zijn..maar het is een enorme zenuwpees die dat niet onder controle krijgt. Bij momenten van druk is hij als trainer de eerste wat bezwijkt. Komt zelden tot nooit met oplossing , en dit slaat over naar de spelers.

Mijn gevoel zegt dat indien dit klopt, Hofland hem vervangt. Weet niet of ik daar zo blij van wordt. Schijnt een enorme zuurpruim te zijn, die zichzelf ook heel hoog heeft zitten. Geen makkelijke kerel in de omgang ( vernomen van Fortunezen).


En op deze manier kan je natuurlijk alles negatief beredeneren.

De trainer wordt 5de maar heeft geen klik met de spelersgroep dus alle sterkhouders willen weg. Slaat natuurlijk totaal nergens op. Buiten Real Madrid willen uiteindelijk bij elke club de sterkhouders een stapje hogerop, om dat aan de trainer toe te schuiven vind ik nogmaals compleet belachelijk.

Waarom is hij een zenuwpees? Ik vind hem altijd rust uitstralen in interviews en langs de lijn. Herken me totaal niet in het beeld dat geschets wordt. Maurice is niet heilig, dat is niemand, maar ik begrijp werkelijk niet dat er mensen blij zouden zijn met een eventueel vertrek.


Bedankt voor de reactie! Ik zal het proberen toe te lichten.

Dat men een stap hogerop wilt is vrij logisch. Alleen iedereen wat vorig seizoen presteerde wilden weg. Omdat de spelers snapte dat het vrij onmogelijk was om het seizoen te evenaren. Ja er was zeker geloof dat ze vorig seizoen goed gingen eindigen, maar de spelers besefte ook de enorme mazzel wat er was. Statistisch ( ja dit is de theorie en niet de praktijk ) had MVV ergens onderste zone middenmoot moeten staan. Het enorme aantal kansen tegen, en het bizar hoge reddingspercentage van Mathyss.

Dit is ook wat Ruben van Bommel eigenlijk tussen neus en lippen door aangaf.

Maurice komt heel leuk over in de interviews, sympathieke kerel. Alleen daar doel ik niet op. Alleen kijk eens naar zijn wisselbeleid, omzettingen bij voorsprong / achterstand. Wisselingen in opstellingen..

Noem mij een speler wat zich echt heeft ontwikkeld? Kostons was al goed vanaf dag 1. Van Bommel bleek achteraf een supertalent.

Zeegers, Schenk, Penders , Souren, Basri , Remans .. zijn allemaal niet beter geworden, of zelfs slechter. Blummel had nog steeds weinig rendement, Waem vond ik onder kalezic meer potentie tonen.

Ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 19:11
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Maurice Verberne #34
Zeegers Penders Basri ,Schenk Remans hoe wil je die nu NOG beter krijgen Die zitten allemaal aan hun top en kunnen niet beter daar moet je afscheid van nemen , zou Zeegers betrekken bij de jeugd van MVV .......

Kleinen ,Sour ,Mathijs V Bommel Kostons zijn zeker beter geworden bij Verbenne ,,,,Blummel had Mvv moeten behouden even als Dzepar.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 19:18 18 jan 2024 19:19 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Maurice Verberne #35

bokkesprongen schreef : Zeegers Penders Basri ,Schenk Remans hoe wil je die nu NOG beter krijgen Die zitten allemaal aan hun top en kunnen niet beter daar moet je afscheid van nemen , zou Zeegers betrekken bij de jeugd van MVV .......

Kleinen ,Sour ,Mathijs V Bommel Kostons zijn zeker beter geworden bij Verbenne ,,,,Blummel had Mvv moeten behouden even als Dzepar.....


Jij vind dus dat El Basri die 19 is al aan zijn top zit?
Dat vind ik dus echt zware onzin.

Penders speelt ook veel te weinig om iets te laten zien.
Tegen Willem 2 deed hij het zeer behoorlijk zelfs.
Van Schenk, Zeegers en Remans zou ik inderdaad afscheid nemen. Al denk ik dat Zeegers weet dat hij gewoon niet beter kan en hij gewoon genoegen neemt met de plaats op de bank.

Blummel wilde zelf een stap maken en Dzepar daar waren blijkbaar de financiën niet voor.
Al had ik hem liever gehad dan Smeets als je het mij nu vraagt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 19:19
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Maurice Verberne #36

Mithrandir schreef :
Dat men een stap hogerop wilt is vrij logisch. Alleen iedereen wat vorig seizoen presteerde wilden weg. Omdat de spelers snapte dat het vrij onmogelijk was om het seizoen te evenaren. Ja er was zeker geloof dat ze vorig seizoen goed gingen eindigen, maar de spelers besefte ook de enorme mazzel wat er was. Statistisch ( ja dit is de theorie en niet de praktijk ) had MVV ergens onderste zone middenmoot moeten staan. Het enorme aantal kansen tegen, en het bizar hoge reddingspercentage van Mathyss.


Spelers zullen zelf ook wel beseft hebben dat er door de mazzel voor zichzelf ook meer buitenkansen van clubs kwamen die zich normaal niet zouden voordoen. Dus begrijpelijk dat ook zij persé weg wilden gaan om van het mazzelsucces te profiteren. Terecht overigens, want als voetballer/trainer wil je altijd hogerop.

Als we gaan kijken naar het budget van de club tegenover derest van de competitie, hoort MVV gewoon bij de laatste 3 te staan, misschien wel stijf onderaan. Dus zo slecht doet Maurice het dan niet. Wederom zet Maurice een puike prestatie neer met het minieme budget wat hij tot zijn beschikking heeft. Het is niet zo goed als vorig jaar, maar zoals jezelf al aangaf het was veel mazzel.
Credits voor de prestatie van vorig seizoen (want ook Maurice heeft daar een aandeel in gehad) is dan wel op z’n plaats vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 19:32 18 jan 2024 19:35 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Maurice Verberne #37

bokkesprongen schreef : Zeegers Penders Basri ,Schenk Remans hoe wil je die nu NOG beter krijgen Die zitten allemaal aan hun top en kunnen niet beter daar moet je afscheid van nemen , zou Zeegers betrekken bij de jeugd van MVV .......

Kleinen ,Sour ,Mathijs V Bommel Kostons zijn zeker beter geworden bij Verbenne ,,,,Blummel had Mvv moeten behouden even als Dzepar.....


Van A tot Z helemaal met je eens zeker ook dat Blummel en Dzepar hadden moeten blijven,dzepar moest zelf informeren wat ze met hem van plan waren mooi gesproken Bok…behalve Elbasri zit nog echt niet aan zijn top denk dat hij nog meters gaat maken…mvrgrAmpa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 22:18
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Maurice Verberne #38
Inderdaad Mithrandir:
“Maurice komt heel leuk over in de interviews, sympathieke kerel. Alleen daar doel ik niet op. Alleen kijk eens naar zijn wisselbeleid, omzettingen bij voorsprong / achterstand. Wisselingen in opstellingen…”

Met een goede trainer a la Pastoor of Jonk waren we vorig jaar 3e geëindigd en misschien wel gepromoveerd in de PO. Als je hier niet in geloofd dan kun je promotie voor altijd vergeten. Steuckers van Helden van Bommel Waem, Mathys, Souren, Kleinen kunnen alle mee in de hoogste klasse (bij enigen is het al realiteit). Dit soort buitenkansjes, bij dit budget, doet zich 1x in de 5 tot 10 jaar voor.
Maurice zag ook niet welke spelers geen toekomst hebben (waarom hebben ze niet Essers en Psv-Zeegers behouden als back die waren ietwat beter, en waarschijnlijk niet duurder).
Ik zou de trainer van Jong PSV Wil Boessen nemen als opvolger (heeft ook genoeg connecties naar FSC) als hij te betalen is voor MVV.
Een trainer/strateeg kan wedstrijden winnen door goede wissels of door een aangepaste opstelling in bepaalde moeilijke uitwedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2024 23:05 18 jan 2024 23:09 door Pierrot.
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Maurice Verberne #39

FatyPapy1990 schreef : Inderdaad Mithrandir:
“Maurice komt heel leuk over in de interviews, sympathieke kerel. Alleen daar doel ik niet op. Alleen kijk eens naar zijn wisselbeleid, omzettingen bij voorsprong / achterstand. Wisselingen in opstellingen…”

Met een goede trainer a la Pastoor of Jonk waren we vorig jaar 3e geëindigd en misschien wel gepromoveerd in de PO. Als je hier niet in geloofd dan kun je promotie voor altijd vergeten. Steuckers van Helden van Bommel Waem, Mathys, Souren, Kleinen kunnen alle mee in de hoogste klasse (bij enigen is het al realiteit). Dit soort buitenkansjes, bij dit budget, doet zich 1x in de 5 tot 10 jaar voor.
Maurice zag ook niet welke spelers geen toekomst hebben (waarom hebben ze niet Essers en Psv-Zeegers behouden als back die waren ietwat beter, en waarschijnlijk niet duurder).
Ik zou de trainer van Jong PSV Wil Boessen nemen als opvolger (heeft ook genoeg connecties naar FSC) als hij te betalen is voor MVV.
Een trainer/strateeg kan wedstrijden winnen door goede wissels of door een aangepaste opstelling in bepaalde moeilijke uitwedstrijden.


Ik vind dat er iets te simpel geredeneerd wordt door een aantal hier. Alsof het met een andere trainer wel eventjes geregeld wordt. Keep on dreaming. Zeker mag Maurice Verberne kritisch beoordeeld worden. Ook ik twijfel met regelmaat aan zijn spelopvatting, opstellingen en wisselbeleid.

Vergeet niet dat hij na de dramatische periode met Klaas Wels, het stokje overnam en de weg omhoog vond. De spelers kregen de spelvreugde terug die ontbrak. Supporters gingen er weer achter staan. Resulterend in een droomseizoen waarin we vijfde werden. Mede zijn verdienste. Hoe kun je beweren dat er met een andere trainer meer in had gezeten. Pastoor en Jonk worden genoemd. Wie had ze betaald?

Is het fair om te pleiten voor iemands vertrek die de club al bijna 2 jaar trouw is? Hebben we liever weer passanten als Darije Kalezic oid? Voor mij is die keus snel gemaakt. Maurice verdient meer krediet. Een andere trainer kan met deze selectie ook geen wonderen verrichten, daar ben ik echt van overtuigd.

Loyaliteit moet je soms ook koesteren in het voetbal. Zie je bijna nergens meer. Voor je het weet zit je weer met lui van het kaliber Wels opgescheept.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjonnie, jovkle, bokkesprongen, kyleman333, M-MVV, Hier menier, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2024 04:19
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Maurice Verberne #40

Roei baank schreef : Über Vertragsinhalte wurde Stillschweigen vereinbart. Maurice Streich.

Dit kan ik effe niet volgen, Roei baank. Wat bedoel je?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2024 07:30
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Maurice Verberne #41
Werkt het bij trainers niet gewoon hetzelfde als bij spelers?
Als je op dit niveau en met deze financiele mogelijkheden te maken hebt, krijg je spelers en trainers die daarbij horen.
Wat dat betreft mogen we volgens mij in onze handen klappen met Maurice, want anders kom je gewoon bij de trainers van het niveau Wels en consorten uit.
Maurice heeft vorig jaar bewezen dat hij het ten opzichte van dat kaliber trainers gewoon stukken beter doet.

En ja, Maurice kan zeker nog dingen leren en zal ongetwijfeld fouten maken, want als hij dat niet deed was hij ook al lang door clubs van een hoger niveau benaderd.

In mijn ogen is Maurice naast zijn functioneren als trainer echter ook een prime uithangbord voor onze club, met heldere realistische teksten in de media en realistische verwachtingen van zijn jonge spelers.

Laten we dus hopen dat Maurice blijft en we niet te maken krijgen met blaaskaak Hofland of een andere passant.
Op dit niveau en op het moment waar we nu staan heb je clubmensen nodig die het clubbelang dienen.
Iedere andere trainer die hier naartoe komt zal nooit van een serieus hoger niveau zijn, anders kon die wel ergens anders terecht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u kyleman333, M-MVV, Hier menier, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2024 09:42 19 jan 2024 09:44 door kyleman333.
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Maurice Verberne #42
Ik sluit me aan bij de mening die zo te zien de meerderheid hier is toebedeeld, Maurice is voor MVV een prima trainer.

Ik vind mazzel een veel te goedkoop argument. Dat is een manier van beargumenteren waarop je nooit ongelijk kan hebben. Goed seizoen, mazzel. Minder seizoen, het ligt aan de trainer. Als we het hebben over spelers die beter zijn geworden: van Bommel (overduidelijk), Kostons (idem), Souren (meest scorende seizoen van hem ooit), Matthys (je zegt het zelf, heel hoog reddingspercentage), van Helden en Steuckers (nu basis bij Sint-Truiden). Dan heb je het al over 6 van de 11 basisspelers en dan heb ik alleen nog maar de overduidelijke eruit gepakt. Voor Waem, Kleinen en Livramento zijn ook genoeg argumenten te bedenken waarom ze bij die categorie zouden horen.

Welke trainer die voor MVV haalbaar is zou hier meer uit gehaald hebben? Ik weet niet wat het verwachtingspatroon is maar voetbal (en de rest van de wereld) draait uiteindelijk om geld. Als MVV daarvan veel minder heeft dan alle andere ploegen wordt het dus direct een stuk lastiger. Ik ben van mening dat Verberne veel te weinig krediet krijgt van sommigen en ik kan werkelijk waar niet achterhalen waarom je hem weg zou willen hebben.

Er wordt hier tevens gerept over 'goede' trainers en vervolgens wordt Pastoor naar voren geschoven. Ik heb echt 100 keer liever Verberne als uithangbord van je club dan meneer Pastoor. Dat we met hem, of een andere trainer, vorig seizoen waarschijnlijk gepromoveerd waren lijkt me onzin. Als je dan pleit voor het behoud van Essers, die ik echt de minste vond vorig jaar, ben ik benieuwd hoe je met een andere trainer had willen promoveren.

Enfin, ik hoop van harte dat Verberne in ieder geval dit seizoen volmaakt maar zou nog een seizoen onder Maurice absoluut toejuichen. We gaat het allemaal zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, daan4suz, Ben Salemans, Anna D., jovkle, itsman, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2024 18:36
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Maurice Verberne #43
Maar even ter zijde. Pastoor is natuurlijk wel een goede trainer. Waarom zou hij een slechter uithangbord zijn. Dat begrijp ik dan weer niet zo goed. Los van het feit, dat Pastoor totaal niet past in Maastricht (neem ik aan), onbetaalbaar is, en totaal ander materiaal beschikbaar had in Almere, en veel hogere eisen stelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2024 00:28
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Maurice Verberne #44
Prima verwoord Mosae :-)
Wat ik vanavond niet begreep: waarom stond Nieling niet in de basis?
De laatste 5 wedstrijden voor de winterstop vanaf R#da uit stond het achterin redelijk stabiel. Tegen Groningen speelde MVV zelfs een heel goede wedstrijd. Nieling was beduidend beter als Zeegers nog maar te zwijgen van Schenk. Zou onze trainer het alweer vergeten zijn of zouden er andere zaken een rol spelen?
En het pas laat opnemen van Tasci in de basis dit seizoen, kost ons hoogstwaarschijnlijk een PO plek dit seizoen; ze hebben al te veel onnodige punten verspeeld. Maar de gemiddelde die-hard MVV fan is snel content.
Met Schenk en Zeegers in de basis speel je in weze met 10 man, hier zal ik komend seizoen waarschijnlijk niet meer naar komen kijken (bij de amateurs lopen gegarandeerd betere spelers rond, Quick boys, Hercules of locale Belgische clubs).
Klaas Vaak en Kalezic pasten cultureel niet bij deze club, maar Kalezic was definitief een betere trainer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2024 08:14
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Maurice Verberne #45

FatyPapy1990 schreef : Prima verwoord Mosae :-)
Wat ik vanavond niet begreep: waarom stond Nieling niet in de basis?
De laatste 5 wedstrijden voor de winterstop vanaf R#da uit stond het achterin redelijk stabiel. Tegen Groningen speelde MVV zelfs een heel goede wedstrijd. Nieling was beduidend beter als Zeegers nog maar te zwijgen van Schenk. Zou onze trainer het alweer vergeten zijn of zouden er andere zaken een rol spelen?
En het pas laat opnemen van Tasci in de basis dit seizoen, kost ons hoogstwaarschijnlijk een PO plek dit seizoen; ze hebben al te veel onnodige punten verspeeld. Maar de gemiddelde die-hard MVV fan is snel content.
Met Schenk en Zeegers in de basis speel je in weze met 10 man, hier zal ik komend seizoen waarschijnlijk niet meer naar komen kijken (bij de amateurs lopen gegarandeerd betere spelers rond, Quick boys, Hercules of locale Belgische clubs).
Klaas Vaak en Kalezic pasten cultureel niet bij deze club, maar Kalezic was definitief een betere trainer.


Zo te.lezen kom je nu al niet meer kijken FatyPapy.
Heb je vorige week wel gekeken?
3-0 na 11 minuten met Nieling centraal achterin, waarvan hij bij de eerste 2 doelpunten betrolken is.
Zeegers daarentegen bij geen enkel doelpunt betrokken.
Als.je je dan afvraagt waarom Nieling er niet in staat, dan neem ik de rest van je verhaal ook niet serieus.
En Lars Schenk is er al weken niet bij, dus waarom die weer een trap na moet krijgen begrijp ik al helemaal niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, bokkesprongen, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden