Supporters en bestuur MVV Maastricht

24 dec 2012 09:56 24 dec 2012 09:56 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #46
Ok, daan zal 'ch 'ns perbere de bal te sjete:

Qua heropbouw lievere ze zeker good wèrrek 'nen dikke chapeau veur dat!!

Meh d'r zien toch 2 dinger boe iech m'ch enorm aon sjaggerneer:

A) Veur miech is ein vaan de pijnpunte tot MVV in mien ouge ech totaal door aon 't sjete is mèt al dat maotsjappelek gedoons vaan ze. 't Is allewijl zoe tot dá't de hoofzaak is, en voetbal de bijzaak. De wereld op ziene kop.

B ) Dat ''handen uit de mouwen'' vin 'ch ouch get te wied goon. Tot d'r 'n aontal supporters get doen veur MVV, dat juich 'ch allein meh touw. Meh MVV zuut 't liefste tot eedere supporter get deit.
'n Voetbalclub deent es volksvermaak, en veur miech hoof 'ne supporter z'ch dus in feite wieneg tot gein meujte daoveur te doen, dao zien naomelek de speulers, bestuurslede en sponsore veur.
Mitste kappitaolkrachtig bis, of väöl kinnes vaan zake, daan is 't 'n aander verhaol. Meh ouch heij in vin 'ch MVV volledig doorsloon.
'ne Bekker vreug toch ouch neet aon zien cliënte um zèllef 't meel mèt te nùmme en daan z'n eige broed te bakke?

Kort same gevat: Leuk en aordeg tot v'r bovenaon stoon, meh dat ligk puur aon de speulers en neet aon de maotsjappeleke zake, EN...de verhajdinge voetbal-maotsjappeleke betrokkenheid zien sjijf gegreujd.

Ok, sjeet de bal meh trök op pass 'm door... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 10:43
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #47
Wellicht dat naar jouw beleving MVV Maastricht doorschiet op maatschappelijk niveau, maar je kunt toch moeilijk hard maken dat dit het voetbal ten slechte komt. We staan volgens mij toch echt bovenaan in de eerste divisie en geen enkele speler voetbalt minder omdat MVV zo betrokken is bij maatschappelijke activiteiten. Het maatschappelijk "gedoe" past misschien wat minder bij de voetbal-macho-cultuur?

De slogan "Veer Zien MVV" past in ieder geval niet bij jou. En dat verwijt ik je niet. Niet elke supporter hoeft wat te doen voor de club, want dat is helemaal je eigen keuze. Maar de supporters die wat doen, daar ligt voor mij de basis van de club. Natuurlijk zijn sponsoren van levensbelang, maar het hart van de gewone supporter is dat ook. Daarom mis ik bijv. die sfeeracties zo, want of je het nu eens bent met de Ultras of niet, ik vond en vind het hartverwarmend als supporters zo veel vrije tijd stoppen in het vergroten van de sfeer in het stadion met hun tribunebrede spandoeken, vlaggen en gezang. Zelf ben ik ook actief voor de club. Het versterkt mijn band met de club. MVV Maastricht is voor mij meer dan volksvermaak of een brood dat ik koop; het is een stuk van mijn identiteit en daarom probeer ik op mijn manier een bijdrage te leveren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, albeer, Ali de witte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 10:51
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #48

Frank Salemans schreef : Wellicht dat naar jouw beleving MVV Maastricht doorschiet op maatschappelijk niveau, maar je kunt toch moeilijk hard maken dat dit het voetbal ten slechte komt. We staan volgens mij toch echt bovenaan in de eerste divisie en geen enkele speler voetbalt minder omdat MVV zo betrokken is bij maatschappelijke activiteiten. Het maatschappelijk "gedoe" past misschien wat minder bij de voetbal-macho-cultuur?

De slogan "Veer Zien MVV" past in ieder geval niet bij jou. En dat verwijt ik je niet. Niet elke supporter hoeft wat te doen voor de club, want dat is helemaal je eigen keuze. Maar de supporters die wat doen, daar ligt voor mij de basis van de club. Natuurlijk zijn sponsoren van levensbelang, maar het hart van de gewone supporter is dat ook. Daarom mis ik bijv. die sfeeracties zo, want of je het nu eens bent met de Ultras of niet, ik vond en vind het hartverwarmend als supporters zo veel vrije tijd stoppen in het vergroten van de sfeer in het stadion met hun tribunebrede spandoeken, vlaggen en gezang. Zelf ben ik ook actief voor de club. Het versterkt mijn band met de club. MVV Maastricht is voor mij meer dan volksvermaak of een brood dat ik koop; het is een stuk van mijn identiteit en daarom probeer ik op mijn manier een bijdrage te leveren.


Daarom ben super blij met hoe het nu gaat,maatschappelijk financieel en sportief met onze club!
Met een geweldige Trainer en een heerlijke selectie voel me steeds meer verbonden met MVV
Met die stadionverboden klote hoe het verlopen is maar gelukkig is het einde inzicht!
Dus Veer Zien MVV :applaus:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 10:51
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #49

Qua heropbouw lievere ze zeker good wèrrek 'nen dikke chapeau veur dat!!

en dat vetgedrökte gief precie aon boe ut heij bieij un aontal luij pein deit. ZE moote dit, ZE moote dat. Veer sjeete wel vaanoet de zijlijn, veer doen gaaroet neet mèt.

Meh d'r zien toch 2 dinger boe iech m'ch enorm aon sjaggerneer:

A) Veur miech is ein vaan de pijnpunte tot MVV in mien ouge ech totaal door aon 't sjete is mèt al dat maotsjappelek gedoons vaan ze. 't Is allewijl zoe tot dá't de hoofzaak is, en voetbal de bijzaak. De wereld op ziene kop.

Un betaold voetbal vereiniging wie MVV is maotsjappelijk betrokken, veraankert in de samenleving, deil van de Mestreechter cultuur en mét mèr ein doel, doech d'n hoeswerrek meh obbenuijts.

B ) Dat ''handen uit de mouwen'' vin 'ch ouch get te wied goon. Tot d'r 'n aontal supporters get doen veur MVV, dat juich 'ch allein meh touw. Meh MVV zuut 't liefste tot eedere supporter get deit.
'n Voetbalclub deent es volksvermaak, en veur miech hoof 'ne supporter z'ch dus in feite wieneg tot gein meujte daoveur te doen, dao zien naomelek de speulers, bestuurslede en sponsore veur.
Mitste kappitaolkrachtig bis, of väöl kinnes vaan zake, daan is 't 'n aander verhaol. Meh ouch heij in vin 'ch MVV volledig doorsloon.


Un volledige diskwalificatie vaan us rol es supporters. Herstel: vaan dien rol es supporter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Ali de witte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 11:38
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #50
Het afbreken gaat niet over de financiele kant of de prestaties op het veld. Het moge duidelijk zijn dat niemand hier over kan klagen. Op deze punten doet het bestuur het super. De afbraak vind plaats op de tribunes. De passie en de emotie is ver te zoeken in het stadion. Het is dat er op het veld zulke goede prestaties worden geleverd waardoor sommigen het niet door hebben maar voor mij is het pijnlijk duidelijk. Dit zie je ook terug in de supporters aantallen we staan nota bene eerste in de winterstop!!! Lijkt mij duidelijk dat er minimaal 8000 in het stadion zouden moeten zitten. Dit komt overigens niet alleen door de stadionverboden maar door een proces dat zich geleidelijk voltrekt.
- Het steeds maar weer praten over klanten in plaats van supporters irriteert mij elke keer weer als ik het lees. Als wij allemaal klanten waren had MVV al lang niet meer bestaan.
- Het niet meer plaats mogen nemen op de trappen.
- Het moffen verhaal.
- De kinderachtige en belerende jupiler pro teksten in het stadion.
- "Vanaf nu is het niet meer Us MVV'ke maar Us MVV"
- "Wij hebben liever 100 gezinnen in het stadion dan 100 fanatieke supporters"
- Het expres plaasten van kinderen op boschpoort vak F.
Al deze dingen tezamen zorgen voor de afbraak van de ambiance in het stadion. Het is duidelijk dat sommigen alleen voor het voetbal komen en de sfeer niet belangrijk vinden. Maar ik vraag me af heeft de rest nou allemaal oogkleppen op of willen ze het gewoon niet zien omdat de prestaties goed zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 11:43
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #51

αναρχος schreef : Het afbreken gaat niet over de financiele kant of de prestaties op het veld. Het moge duidelijk zijn dat niemand hier over kan klagen. Op deze punten doet het bestuur het super. De afbraak vind plaats op de tribunes. De passie en de emotie is ver te zoeken in het stadion. Het is dat er op het veld zulke goede prestaties worden geleverd waardoor sommigen het niet door hebben maar voor mij is het pijnlijk duidelijk. Dit zie je ook terug in de supporters aantallen we staan nota bene eerste in de winterstop!!! Lijkt mij duidelijk dat er minimaal 8000 in het stadion zouden moeten zitten. Dit komt overigens niet alleen door de stadionverboden maar door een proces dat zich geleidelijk voltrekt.
- Het steeds maar weer praten over klanten in plaats van supporters irriteert mij elke keer weer als ik het lees. Als wij allemaal klanten waren had MVV al lang niet meer bestaan.
- Het niet meer plaats mogen nemen op de trappen.
- Het moffen verhaal.
- De kinderachtige en belerende jupiler pro teksten in het stadion.
- "Vanaf nu is het niet meer Us MVV'ke maar Us MVV"
- "Wij hebben liever 100 gezinnen in het stadion dan 100 fanatieke supporters"
- Het expres plaasten van kinderen op boschpoort vak F.
Al deze dingen tezamen zorgen voor de afbraak van de ambiance in het stadion. Het is duidelijk dat sommigen alleen voor het voetbal komen en de sfeer niet belangrijk vinden. Maar ik vraag me af heeft de rest nou allemaal oogkleppen op of willen ze het gewoon niet zien omdat de prestaties goed zijn.



(Al deze dingen tezamen zorgen voor de afbraak van de ambiance in het stadion. Het is duidelijk dat sommigen alleen voor het voetbal komen en de sfeer niet belangrijk vinden)

Ik snap je punt ik mis de sfeer ook zoals die is geweest ook al doen de wel aanwezige er alles aan om toch die sfeer te maken!
Tuurlijk word dat wat je hier bedoeld verbloemd door de prestaties die er nu zijn maar wat kunnen de aanwezigen hieraan doen?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 11:48
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #52
Waar gehakt worden vallen spaanders en helaas worden er ook fouten gemaakt (mn het klanten-verhaal)
Als je het hebt over sfeer: Ik merk aan onze zijde van de Angel Side (vakken A,B, C) en een stuk op de Boschpoort eerder een forse toename, dan een afname, van supporters die zich actief met de sfeer bezig houden. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te zingen e.d.
Door niet (meer) mee te doen (om welke reden dan ook) echter leveren deze supporters géén bijdrage meer aan de sfeer en zijn dan mede debet aan die zogenaamde afbraak. Even goede vrienden overigens. Er zal tzt weer een nieuwe sfeergroep opstaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 13:13
De Paus
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #53
Dat MVVke, omdat hij wellicht geen maatschappelijke rol vervult, niet bij het gezegde "Veer zien MVV" hoort vind ik toch wel een erg vreemde uitspraak Frank. Misschien doet hij in jouw ogen niets voor de club maar hij is wel één van de mensen die zich de moeite neemt om naar Veendam, Leeuwarden en iedere andere uithoek in dit land af te reizen. En ook dan doe je ook iets voor de club.

@ Aait Wief, ik neem aan dat jij voetbal toch ook de hoofdzaak vindt?

God bless the Pope.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 13:34
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #54
Foi foi. Wat maake veer ut us lestig. Sfeer maake veer zellef wel. Veer stoon 1. speulers zien maotsjappelijk betrokken. Zörrig oonder de speulers veer sfeer en betrokkenheid aoch oonderein. Zörrig veur goodwill beij sponsors. Extra inkomsten... Kom op jonges. Tuurlijk zien der verkierde oetsprake gedoon. Ze höbbe aoch fantastische dinger gedoon. Tuurlijk wélt Mvv dat der mega fanatieke keihél zingende supporters zien. Sfeeraksies etc. Mèh wat ze neet wèlle is agressie. Dat zeen iech aoch dékser. Bovenaon stoon trek gekken aon die zich misdrage. Die zuuste noets meh kaome op succes aof. Echter aoch bekinden misdrage zich wel ns. Soms e terecht stadion verbod. Dat is lëstig acceptere veur vrun. ophawwe met calimero gedrag. Geer wélt groete jonges zien...gedraag uuch dernao. Wies neet allein nao bestuur meh loert aoch nao uuch eige. Es ut bestuur fout zit daan spreek hun aon. Maak ut neet zoe lestig. Tegen fortuna en einhoven höb iech de echte ultras alweer gezeen. Geleuf miech MVV en de speulers zien gruuts op uuch. Der zien aoch nog aandere die hard fans... vergeet dat neet. Die zitte euveral in ut stadion. Aoch op de vip tribuun. Veer zien allemaol sjenge en die hawwe mèt ein..Vergeet dat neet. zèt uuch dereuver heen. zaolige keersemis en e kampioensjap gewins.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs, Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 13:39
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #55
De ledenraad is een wassen neus waardoor sommige in de veronderstelling zijn dat je als supporter invloed kunt uitoefenen. Als je vervolgens de samenstelling bekijkt, zie je dat je als supporter met gemak democratisch monddood wordt gemaakt. En dan heb ik het nog niet gehad over de gebrekkige communicatie van de ledenraad de afgelopen 2 jaar. Gezien de schofferingen van fatsoensprediker P. Rinkens richting een groot aantal supporters op persoonlijke titel, en de mate (0,00) waarin in het verleden iets met onze feedback is gedaan, kan ik onmogelijk beweren dat ik blij ben met de huidige gang van zaken. Alles ademt "My way or the highway".

Die afbraak van de beleving is ook debet aan de criminalisering van de voetbalsupporter in het algemeen. Alle pesterijen die nergens op gebasseerd zijn vanuit de lokale driehoek om een plezierig avondje MVV te ontmoedigen. Laatste voorbeeld is Eagels thuis. Dat hier smerige spelletjes gespeeld worden, moge duidelijk zien. Voorbeelden hiervan zijn al regelmatig aangehaald op dit forum.

Denk even terug aan de rellen in het stadion een aantal jaren geleden thuis tegen Fortuna. De politie heeft er voor gekozen deze rel "gecontroleerd" te laten uitbranden met alle gevolgen van dien. Dit terwijl ze dit op voorhand al hadden kunnen voorkomen door een tussenkomst van de klaarstaande ME. Waarom toch gekozen is om niets te doen? Om voldoende beeldmateriaal te verzamelen om zoveel mogelijk man de komende jaren te weren. Hoezo het bewaken van de openbare orde & veiligheid?

Het leek een geslaagd kunststukje, maar sinds dit seizoen zijn die stadionverboden vervallen en was het dus tijd het nogmaals te herhalen. Dit keer in Breda. Waar de politie de hele dag naast ons op het terras heeft gezeten en de dreigementen vanuit Breda zijde heeft waargenomen. Waar meerdere malen door de horeca eigenaren richting de meldkamer is gebeld ter alarmering van een dreigende situatie, koos de politie er wederom voor NIETS te doen. 20 minuten lang hebben ze mensen in levensgevaar gelaten. Opnieuw doelbewust om belastend beeldmateriaal te verzamelen.

Dat de politie over lijken gaat, was al duidelijk, maar wordt nogmaals bevestigd wanneer ze eigenhandig (ongegrond gebleken) bedreigingen richting de voorzitter de wereld in helpen. Ze spelen ons tegen elkaar uit en zolang er verdeeldheid blijft onder de supporters zijn ze aan de winnende hand.

Het MVV-bestuur zegt onder druk te zijn gezet en geeft toe dat ze niet op de hoogte waren van de precieze inhoud van de door hen uitgedeelde sanstie op verzoek van het OM. Dat neem ik MVV zéér kwalijk omdat ze hiermee het criminaliserende beleid steunen. Ook is door de voorzitter aangegeven dat bij een volgende situatie exact hetzelfde traject gevolgd zal worden. Dit biedt dus geen basis om richting de toekomst op verder te bouwen en daarom blijft de situatie zoals hij is.

Als de rechter tot vrijspraak komt, krijgt MVV de kans om te laten zien hoe begaan ze is met haar publiek. Tot die tijd heerst er onvrede en een bedrukte stemming. Voor mij geld samen uit, samen thuis. Hoop dat mensen dat kunnen respecteren. Ik kan de knop niet zomaar omzetten omdat we toevallig eerste staan. Wat zouden je principes dan immers waard zijn? Ultras Mestreech heeft tot nu toe overal minimaal 1 volle bus naartoe laten reizen en hebben de ploeg altijd gesteund. Alleen in een versoberde stijl. Niemand wordt verplicht hieraan mee te doen, waarom dan wel de omgekeerde weg die boze blikken?

Hoeveel moeite ik me ook doe, ik kan me niets voorstellen bij de respectloze uitingen hier. Eenheid onder de supporters is wat nodig is om uit deze malaise te komen, maar als ik het gebrek aan solidariteit lees bij sommigen, vraag ik me af hoe oprecht diegene hiervoor open zouden staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Maosbrögk, damske, Sjotelsplak, wsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 14:09
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #56
Romadu, Ik zit op de qpark en daar is geen bedrukte stemming ook bij Trepke-B is geen bedrukte stemming, alleen bij een selectief groepje is bedrukte stemming en stemming makerij.De meeste mensen beginnen zich behoorlijk te irriteren aan aan dat gezijk over die stadion verboden, als je op de markt in Breda gaat zitten, weet je bijna zeker dat het tot een confrontatie gaat komen, vooral omdat NAc een actieve harde kern heeft, dan moet je niet naderhand gaan huilen dat je word aangevallen en de politie niets deed en er nu stadionverboden zijn gegeven.
Dat de toeschouwersaantallen terug lopen ligt echt niet aan die stadionverboden, maar aan het feit dat veel mensen met slecht weer thuis op EL kijken en omdat men minder te besteden heeft men ook sneller geneigt is om thuis voor de buis of illigaal via sopcast, met een fles bier naar MVV te kijken.Dat de sfeer iets minder is doordat de Ultras in staking zijn, kan ik niet ontkennen, ook ik mis die mooie vlaggen en doeken, maar om te zeggen dat de sfeer naar de klote is , is de grootste onzin.Het gezeur over Rinkens en het bestuur begint tegen jullie te werken, begint behoorlijk wat irritaties op te wekken, de meesten supporters hebben zo iets van -als je daar s'middags gaat zitten op hun Markt vraag je gewoon om problemen, dan wil je rellen en dan niet naderhand huilie huilie doen-.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Oaktree, Sjireke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 14:17
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #57
sluit me volkomen aan bij de vorige post AMEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 14:37
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 554
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #58
wat een gezwets vluuzak. Heb je dan een enquete gedaan of wat? Of vind je je zelf zo belangrijk, zo belangrijk zelfs dat je zoveel mensen kent dat je weet wat in het stadion speelt? Alleen de forum mensen weten wat er speelt haast en daarbuiten zit een hele grote stroming, aanhang of bekenden van de ultras/stadionverboden die een hele andere mening hebben. Dit valt in het rijtje wie is nou een betere supporter. Deze discussie hoeft niet te starten maar respecteer de mening van de mensen die het NIET eens zijn met de gang van zaken. Er zijn heel veel symphatisanten van de ultras/stadionverboden varierend van harde kern (allemaal achter de ultras!!) , oud gedienden angel-side, ultras, aanhang en meerdere groeperingen die jouw zwetsverhaal duidelijk niet ondersteunen. Select groepje.... a me hoela vluuzak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, wsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 15:22
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #59
Je slaat de plank finaal mis Vluuzak, de bedrukte stemming hangt bij een selecte groep (waar jij met een beschuldigende vinger naar wijst). Ik geloof graag dat dit niet in het hele stadion zo is. Niemand huilt over wat er in Breda is gebeurd, maar het gaat (voor de 40.000ste keer) over de rol die MVV hierin is gaan spelen en het onderling tegen mekaar uitspelen door de lokale driehoek. Dit soort kort door de bocht reacties van jou bevestigen mijn gebrek in vertrouwen richting de toekomst. Jouw kortzichtige instelling van "als het mij niet treft interesseert het me niet", beperken je in het kijken naar het groter geheel. Stop je hoofd terug in het zand, geloof je eigen verhaal en stoor je vooral niet aan anderen in het stadion. Ik vraag niets van jou, jij hoeft helemaal niets van mij te verwachten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, wsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2012 15:23
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #60
Nee hoor, beste Paus, zo bedoel ik het inderdaad niet. Ik wil niet meedoen aan de discussie wie een "echte" supporter is of niet en wil helemaal niemand uitsluiten. Alleen verwoordde MVVke het in mijn ogen wat passief-vanaf-de-zijlijn. Maar mijn formulering is wellicht wat ongelukkig. Sorry MVVke.

Ik ben lid van "Veer Zien MVV" en die mensen willen juist uitdragen dat het vooral de supporters zijn, die het hart van de club vormen. Met geldelijke steun (een tientje per maand voor wie dat kan missen) en maatschappelijke betrokkenheid. Elke supporter die passief of actief de club volgt (en bij actief volgen hoort o.a. ook het volgen van uitwedstrijden en/of het doen van vrijwilligerswerk) en dus ook MVVke is belangrijk. Al juich ik actieve participatie in vrijwilligerswerk vooral toe. Elke supporter maar m.i. zeker elke vrijwilliger is goud waard voor MVV.

Overigens is ook voor mij voetbal de hoofdzaak, maar de bindende kracht die voetbal heeft, is m.i. van zeer grote waarde in een gemeente Maastricht en regio Heuvelland. MVV is voor mij persoonlijk (het is een stuk van mijn identiteit) en voor de regio dus wel meer dan voetbal alleen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Paus, MVVke, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden