>
Ontvangen bedankjes 820
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Frank Salemans schreef : Wellicht dat naar jouw beleving MVV Maastricht doorschiet op maatschappelijk niveau, maar je kunt toch moeilijk hard maken dat dit het voetbal ten slechte komt. We staan volgens mij toch echt bovenaan in de eerste divisie en geen enkele speler voetbalt minder omdat MVV zo betrokken is bij maatschappelijke activiteiten. Het maatschappelijk "gedoe" past misschien wat minder bij de voetbal-macho-cultuur?
De slogan "Veer Zien MVV" past in ieder geval niet bij jou. En dat verwijt ik je niet. Niet elke supporter hoeft wat te doen voor de club, want dat is helemaal je eigen keuze. Maar de supporters die wat doen, daar ligt voor mij de basis van de club. Natuurlijk zijn sponsoren van levensbelang, maar het hart van de gewone supporter is dat ook. Daarom mis ik bijv. die sfeeracties zo, want of je het nu eens bent met de Ultras of niet, ik vond en vind het hartverwarmend als supporters zo veel vrije tijd stoppen in het vergroten van de sfeer in het stadion met hun tribunebrede spandoeken, vlaggen en gezang. Zelf ben ik ook actief voor de club. Het versterkt mijn band met de club. MVV Maastricht is voor mij meer dan volksvermaak of een brood dat ik koop; het is een stuk van mijn identiteit en daarom probeer ik op mijn manier een bijdrage te leveren.
en dat vetgedrökte gief precie aon boe ut heij bieij un aontal luij pein deit. ZE moote dit, ZE moote dat. Veer sjeete wel vaanoet de zijlijn, veer doen gaaroet neet mèt.Qua heropbouw lievere ze zeker good wèrrek 'nen dikke chapeau veur dat!!
Un betaold voetbal vereiniging wie MVV is maotsjappelijk betrokken, veraankert in de samenleving, deil van de Mestreechter cultuur en mét mèr ein doel, doech d'n hoeswerrek meh obbenuijts.Meh d'r zien toch 2 dinger boe iech m'ch enorm aon sjaggerneer:
A) Veur miech is ein vaan de pijnpunte tot MVV in mien ouge ech totaal door aon 't sjete is mèt al dat maotsjappelek gedoons vaan ze. 't Is allewijl zoe tot dá't de hoofzaak is, en voetbal de bijzaak. De wereld op ziene kop.
B ) Dat ''handen uit de mouwen'' vin 'ch ouch get te wied goon. Tot d'r 'n aontal supporters get doen veur MVV, dat juich 'ch allein meh touw. Meh MVV zuut 't liefste tot eedere supporter get deit.
'n Voetbalclub deent es volksvermaak, en veur miech hoof 'ne supporter z'ch dus in feite wieneg tot gein meujte daoveur te doen, dao zien naomelek de speulers, bestuurslede en sponsore veur.
Mitste kappitaolkrachtig bis, of väöl kinnes vaan zake, daan is 't 'n aander verhaol. Meh ouch heij in vin 'ch MVV volledig doorsloon.
αναρχος schreef : Het afbreken gaat niet over de financiele kant of de prestaties op het veld. Het moge duidelijk zijn dat niemand hier over kan klagen. Op deze punten doet het bestuur het super. De afbraak vind plaats op de tribunes. De passie en de emotie is ver te zoeken in het stadion. Het is dat er op het veld zulke goede prestaties worden geleverd waardoor sommigen het niet door hebben maar voor mij is het pijnlijk duidelijk. Dit zie je ook terug in de supporters aantallen we staan nota bene eerste in de winterstop!!! Lijkt mij duidelijk dat er minimaal 8000 in het stadion zouden moeten zitten. Dit komt overigens niet alleen door de stadionverboden maar door een proces dat zich geleidelijk voltrekt.
- Het steeds maar weer praten over klanten in plaats van supporters irriteert mij elke keer weer als ik het lees. Als wij allemaal klanten waren had MVV al lang niet meer bestaan.
- Het niet meer plaats mogen nemen op de trappen.
- Het moffen verhaal.
- De kinderachtige en belerende jupiler pro teksten in het stadion.
- "Vanaf nu is het niet meer Us MVV'ke maar Us MVV"
- "Wij hebben liever 100 gezinnen in het stadion dan 100 fanatieke supporters"
- Het expres plaasten van kinderen op boschpoort vak F.
Al deze dingen tezamen zorgen voor de afbraak van de ambiance in het stadion. Het is duidelijk dat sommigen alleen voor het voetbal komen en de sfeer niet belangrijk vinden. Maar ik vraag me af heeft de rest nou allemaal oogkleppen op of willen ze het gewoon niet zien omdat de prestaties goed zijn.