Supporters en bestuur MVV Maastricht

26 dec 2012 18:25
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #76

wsly schreef : Je kan wel zo een avond organiseren, Roei Baank, maar de mensen die hier de grootste bek hebben die komen dan toch niet. Anoniem is het makkelijker lullen dan als je onder de mensen bent he en de mensen zien wie er achter die naam schuil gaat.

Degene dee dus neet met deit mot dus ziene moond hawwe...

En de beijdrage vaan Sjraar:
www.mvvfans.nl/supporters/columns/38-mil...jeraar-test-25-12-12
:thumbsup:

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2012 19:17
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #77

MVV4life schreef :

wsly schreef : Je kan wel zo een avond organiseren, Roei Baank, maar de mensen die hier de grootste bek hebben die komen dan toch niet. Anoniem is het makkelijker lullen dan als je onder de mensen bent he en de mensen zien wie er achter die naam schuil gaat.

Ik kan meestal niet bij dit soort avonden zijn en ik ben hier zeker niet anoniem dus klopt niet helemaal want als ik er wel bij ben trek ik echt wel men mond open! ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

27 dec 2012 14:09
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #78

Danny1983 schreef : Ik kan meestal niet bij dit soort avonden zijn en ik ben hier zeker niet anoniem dus klopt niet helemaal want als ik er wel bij ben trek ik echt wel men mond open! ;)

Ga je dan alle aanwezigen bedanken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Gohf

27 dec 2012 14:22
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #79
Ik heb het laatste deel uit de discussie omtrent de stadionverboden naar dit nieuwe onderwerp verplaatst. Er zijn geen berichten verwijderd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

28 dec 2012 00:59 28 dec 2012 01:01 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #80

MVV4life schreef :

Even ter informatie, ik sta buiten dit conflict (column ook), ik denk dat het belangrijk is dat degene die met een gevoel van teleurstelling rondlopen gehoord worden en met elkaar in gesprek gaan. Maar ik denk dat alle partijen moeten beseffen dat het aangaan van een gesprek niet automatisch betekent dat je je gelijk gaat krijgen. In de gewone maatschappij staan opvattingen en visies niet unaniem op een lijn, bij een voetbalclub is dat niet anders. Waar trek je de lijn bij meerdere opvattingen?

Als je mensen gaat verbieden om te ventileren via dit forum, vooral op een correcte manier, dan kun je beter het forum gaan sluiten. Ik zie dit forum als een mogelijkheid om juist de kleine spreker zijn zegje te laten doen over zijn club, mensen die niet de vaardigheden en het charisma hebben om in een bomvolle zaal naar die microfoon te stappen en te verwoorden wat hun droom over MVV is. Je hebt mensen die vol met enthousiasme op zo'n avond afkomen, maar teleurgesteld weggaan omdat ze geen kans of moed zagen om hun vraag te stellen. Dit forum geeft deze mensen direct of indirect wel die kans. Als bijvoorbeeld iemand die wel spreekvaardig is het ook oppikt of vertolkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, opadiehard, De_Lange, Sjireke, Boer458, Boys_in_Red

28 dec 2012 09:51
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #81
Sjraar, de hubs geliek, eederein mot (heij) zien meining kinne ventilere.
Iech zag ut get hel, mer wsly heet e punt, ut is hiel meekelik um anoniem 'n sterke meining te ventilere en noets met te doen. Es dat gebeurt um ouch nog de boel e bitsje op te stoke, daan hellep dat neet.
Ut beste is um ope te stoon veur elkaars meininge en nao elkaar te luustere. En es d'r daan 'ne kier e gesprek zow kome, is ut wel de bedoeling tot d'r zoeveul meugelik meininge aonwezig zien, wie haoks ze ouch op elkaar zowwe stoon.
Ut zow ouch raar zien es veer allemaol dezelfde meining hadde...

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

28 dec 2012 11:22
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #82
Tuurlijk biedt dit forum de mogelijkheid voor velen om hun zegje te doen maar daarnaast zou het organiseren van supportersavonden wellicht leiden tot een betere verstandhouding tussen de verschillende groepen en ongeorganiseerden. Niet met de inzet om gelijk te krijgen maar meer om begrip te krijgen voor elkaars standpunten. Trouwens die onpersoonlijke avonden met “ zaal met microfoon”, zoals het praatcafé, vind ik passé. Het zijn steeds dezelfde mensen die achter de microfoon kruipen en vele anderen gaan gedesillusioneerd naar huis. Ik zie meer resultaat bij een hapje en een drankje aan tafels waarbij er wordt gerouleerd van plaats. Bekende krakers zijn: la soirée choucroute, le souper spaghetti of de meest bezochte la soirée boulettes. Dit alles uiteraard à petit prix en zonder bestuur.
Verder zou men deze avonden kunnen invullen met o.a. het vertonen van historische beelden over het rijke MVV verleden, het uitnodigen van een aantal oud “vergeten” MVV’ers die vertellen over hun MVV periode en de tijd daarna of het organiseren van een MVV kennis quiz.
Ter informatie nog het volgende deze avonden zullen volgens vaste regel beginnen en eindigen met 't clubleed vaan MVV.

Dit alles onder het motto: toesblievers höbbe in hun eige tes gesjete.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

28 dec 2012 11:40
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #83
of "moules frites à volonté et soirée karaoké" mèt väöl nuij MVV leedsjes...

28 dec 2012 12:45
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #84
De gedachte van Roej Baank vind ik wel fris. Op deze manier voer je niet enkel zware discussies, maar heb je ook een gezellige MVV avond.

"Het MVV bestuur, met name voorzitter Paul Rinkens, kreeg afgelopen jaar vaak het verwijt niet de clubcultuur te kennen en geen emotionele betrokkenheid te hebben met de club. Dit naar aanleiding van een paar vervelende incidenten en uitspraken. Ik wil deze supporters hierin deels gelijk gegeven, echter die emotionele afstand zorgt er wel voor dat financiële besluiten worden genomen zonder inmenging van de eigen emotie."

Sjeraar, ik vind dat je hier een zeer vreemde argumentatie gebruikt. Ondanks dat je geen verlies en/of schuld op de jaarrekening en/of de balans accepteert, kun je nog wel je fatsoen houden ten op zichte van de supporters. Daarbij begint iedere organisatie met een visie. Alle activiteiten van de organisatie zullen volgens deze visie gebeuren. MVV heeft kernwaarden op gesteld en een financieel beleid die helemaal niet met elkaar conflicteren. Dat jij daar wel van uit gaat in je column vind ik zeer storend.

28 dec 2012 14:18
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #85

Snuf schreef : De gedachte van Roej Baank vind ik wel fris. Op deze manier voer je niet enkel zware discussies, maar heb je ook een gezellige MVV avond.

En je leert zo ook je mede supporters op een andere manier kennen waardoor er meer wederzijds begrip (in de breedste zin van het woord) ontstaat!
Ik zeg, MVV4Life laot gaon! :)

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

28 dec 2012 14:28 28 dec 2012 14:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #86

Snuf schreef :
"Het MVV bestuur, met name voorzitter Paul Rinkens, kreeg afgelopen jaar vaak het verwijt niet de clubcultuur te kennen en geen emotionele betrokkenheid te hebben met de club. Dit naar aanleiding van een paar vervelende incidenten en uitspraken. Ik wil deze supporters hierin deels gelijk gegeven, echter die emotionele afstand zorgt er wel voor dat financiële besluiten worden genomen zonder inmenging van de eigen emotie."

Sjeraar, ik vind dat je hier een zeer vreemde argumentatie gebruikt. Ondanks dat je geen verlies en/of schuld op de jaarrekening en/of de balans accepteert, kun je nog wel je fatsoen houden ten op zichte van de supporters. Daarbij begint iedere organisatie met een visie. Alle activiteiten van de organisatie zullen volgens deze visie gebeuren. MVV heeft kernwaarden op gesteld en een financieel beleid die helemaal niet met elkaar conflicteren. Dat jij daar wel van uit gaat in je column vind ik zeer storend.

Met deze tekst heb ik niet de intentie om een supportersgroep voor de kop te stoten of in een negatief daglicht te zetten. Maar ik vind het niet fair om alleen de negatieve kant te belichten van de nieuwe organisatie, zeker niet bij een terugblik. Ik begrijp dat er beloftes op papier zijn gezet maar niet zijn nagekomen, die veelal te maken hadden met het behoud van de clubcultuur. Dat is niet netjes en dat praat ik ook niet goed. Ook de houding van MVV bij conflicten zoals beschreven in het stadionverboden topic is ook niet goed te praten. Maar men moet ook inzien dat aan de andere kant van de medaille wel dingen goed geregeld worden en geëerd mogen worden.

Sportief en financieel is dit een goed bestuur. Als je dit afspiegelt tegen Goumans en Jongen, die volgens mij iets meer in de beleving van het voetbal zaten, had je wel een goede supporters band (totdat de pleuris uitbreekt), maar een waardeloze boekhouding, omdat de eigen emotie denk ik een grote rol heeft gespeeld. Met die zin probeer ik voor mezelf een antwoord te vinden hoe je zo'n puinhoop kunt achterlaten bij iets wat je enorm koestert..

Zelf heb ik geen conflict met het bestuur (hoop ik ook nooit te krijgen, want dan delf je automatisch het onderspit). Ik erger me wel eens aan de veranderingen of trends, maar mijn avondje MVV hebben ze erdoor nog niet verziekt. Het enige gevolg wat ik merk van het conflict is dat de sfeer minder is in het stadion. Begrijpelijk natuurlijk als een grote kern ineens wegvalt door dit incident, vooral als de betrokkenen de verhalen van onrecht persoonlijk horen. Hierin geef ik jullie absoluut gelijk en ik hoop ook dat de rechter dit onrecht zal zien. Het is alleen jammer dat in zo'n goed seizoen de synergie tussen beleid en support niet op één lijn zitten. Ik begrijp het tweestrijd gevoel, de club waarvan je houdt die je pijnigt, maar heeft het openhalen van die wonden iedere wedstrijd een helend resultaat? En hoever mag je ethisch gaan met het op de loopplank zetten van mensen die je schip van de ondergang gered hebben? (bekijk dit filosofisch, niet zwart/wit, in hoeverre is het dan nog jouw schip bijvoorbeeld?)

Als je leest dat men heeft afgeteld om de aanval uit verdediging te zoeken op dat terras, ben ik juist bang dat niet iedereen vrijspraak zal krijgen, omdat Justitie vaak de emotie van angst weglaat uit haar onderzoek en puur kijkt naar het handelen. Ik vraag me voor de toekomst af waar jullie genoegdoening begint als de uitspraak negatief wordt van de rechter. Op welk punt hebben jullie er vrede mee en doorbreken jullie deze patstelling? En wat gaat dit betekenen voor de toekomst van de Ultra's? Nogmaals, ik sta volledig achter jullie als er onrecht begaan is. (dat weten alleen de betrokkenen). Maar in mijn column kies ik geen partij, dat geef ik ook aan met het woord 'Deels", ik beschrijf het gebeuren op dit forum en het gebeuren in het stadion (er gebeurt helaas weinig). Ik vind dat je dan ook een goede eigenschap mag noemen van degene die op het hakblok van een ander ligt, zeker tijdens de kerstperiode. Zo kwam ik ook op voor de daders/verdachten in een vorige column. Ik begrijp dat vanuit een andere beleving dit gevoelig ligt. Het is niet mijn intentie om iemand op een voetstuk te zetten binnen dit conflict, zeker niet met een column. Ik als 'derde' heb respect voor zowel het bestuur als de supportersgroepen. Maar het is lastig om de juiste neutrale toon te vinden. Ik heb me namelijk voor beiden partijen al eens moeten verantwoorden, zonder dat ik de intentie had om iemand te veroordelen.

Ik hoop uiteindelijk dat beiden partijen de weg naar elkaar toe zullen vinden. Nogmaals, mochten de rechtszaken zijn afgerond dan hoop ik dat alle betrokkenen hier hun verhaal zullen doen om de uitspraak te toetsen en te belichten. Positief of negatief. Dan krijgt de 'neutrale supporter' ook een beter beeld van de uiteindelijke onrecht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, albeer, manmetpet

28 dec 2012 14:54
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #87
wat heet clubcultuur als een stelletje raddraaiers de sfeer kapot maken voor de rest ,als eerste moet je het niet gaan opzoeken zeker omdat het niet de eerst keer was. ten tweede je had ook kunnen weggaan in plaatst in de aanval te gaan maar nee nu lekker de onschuldige uithangen en lekker stoer doen ten opzichte van je vrienden,en nu gaan janken als je gestrafd wordt voor je eigen gedrag ik vind dat je eerst moet nadenken voor je het gaat opzoeken en nu niet een voorzitter of bestuur de schuld geven voor het geen wat er gebeurd is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, manmetpet

28 dec 2012 14:56
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #88

dreekemvvke schreef : wat heet clubcultuur als een stelletje raddraaiers de sfeer kapot maken voor de rest ,als eerste moet je het niet gaan opzoeken zeker omdat het niet de eerst keer was. ten tweede je had ook kunnen weggaan in plaatst in de aanval te gaan maar nee nu lekker de onschuldige uithangen en lekker stoer doen ten opzichte van je vrienden,en nu gaan janken als je gestrafd wordt voor je eigen gedrag ik vind dat je eerst moet nadenken voor je het gaat opzoeken en nu niet een voorzitter of bestuur de schuld geven voor het geen wat er gebeurd is.

Dreeke, ben jij een troll? [url=(http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet))][/url]

Zo niet, dan ben je op z'n minst een langspeelplaat die blijft hangen....

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak

28 dec 2012 15:42
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #89

dreekemvvke schreef : wat heet clubcultuur als een stelletje raddraaiers de sfeer kapot maken voor de rest ,als eerste moet je het niet gaan opzoeken zeker omdat het niet de eerst keer was. ten tweede je had ook kunnen weggaan in plaatst in de aanval te gaan maar nee nu lekker de onschuldige uithangen en lekker stoer doen ten opzichte van je vrienden,en nu gaan janken als je gestrafd wordt voor je eigen gedrag ik vind dat je eerst moet nadenken voor je het gaat opzoeken en nu niet een voorzitter of bestuur de schuld geven voor het geen wat er gebeurd is.

Als jij denkt dat dit allemaal gaat om die ene bewuste dag in Breda, dan zit je er naast. Heel ver naast zelfs.
Ga eens met iemand van de ultras praten om alle redenen te achterhalen, in plaats van ondoordachte reacties hier te plaatsen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

28 dec 2012 16:02
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Supporters en bestuur MVV Maastricht #90
Sjeraar, het is heel moeilijk om een balans op te maken tussen de goede en de slechte kanten van een bestuur(der). Dit komt deels omdat iedereen verschillende aspecten een andere waardering zal geven. Een buitenstaander zal hoofdzakelijk naar de sportieve prestaties kijken van de club. Een supporter hecht weer meer waarde aan clubcultuur. Ik vind zelf het ook belangrijk dat een voorzitter de supporters met respect behandeld.
Behalve de verschillende waarderingen is het ook lastig om de gevolgen voor de lange termijn te zien. Velen zullen enkel MVV volgen en hebben verder geen weet van de voetbal- en supporterswereld. Ik probeer zoveel mogelijk op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in binnen en buitenland. Op heel veel plaatsen was men naief en liet men de veranderingen stap voor stap toe. Dit heeft er toe geleid dat er niks meer over is van vele clubs. Laat mij maar de zeikerd zijn en kritisch de ontwikkelingen bij MVV volgen. Wij mogen nooit een tweede AZ of Venlo worden!

Sjeraar, ook in de geschiedenis waren er figuren die goede (bijv. werkeloosheid aanpakken, autowegen aanleggen) en slechte (bijv. vernietigingskapen) dingen deden . Hoeveel waardering geven we dit soort personen nu nog nu we weten welke schade zij hebben aangericht? Terecht schrappen we deze personen het liefste uit het geschiedenisboek. Wetende wat er is gebeurd is elk positief woord over deze figeren er een te veel. Let wel ik wil niemand vergelijken met een dictator. Ik wil enkel aangeven dat ik nooit wandaden zal kunnen wegcijferen vanwege goede daden op een ander vlak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983, Aswin

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden