Stadionverboden

16 mei 2013 14:02
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #526

tuutsje schreef :

MVV4life schreef : Uitspraken om 18:00 vanavond... Het wordt spannend en krap.

Eis: Werkstraffen en stadionverbod MVV-fans

Tegen negen supporters van MVV zijn werkstraffen geëist, plus een stadionverbod voor de duur van twee jaar.

De voetbalfans staan donderdag voor de politierechter in Maastricht, voor hun aandeel in relletjes vorig jaar augustus in Breda. MVV speelde daar een oefenwedstrijd tegen NAC.

De officier van justitie wil dat de supporters 80 tot 120 uur werkstraffen uitvoeren. Daarnaast eiste hij een voorwaardelijke celstraf van een maand. Wie zich binnen twee jaar nog eens misdraagt, gaat dan een maand achter de tralies.

Het stadionverbod van twee jaar geldt niet alleen voor de voetbalstadions zelf, maar ook voor de directe omgeving ervan. De politierechter doet naar verwachting aan het einde van de middag uitspraak.

Bron;L1

Eis van de advocaten: Vrij spraak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2013 14:05
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #527

Boschpoort schreef :

Punker73 schreef : Even voor mijn beeldvorming maar is nu dus idd besloten dat de stadion verboden uitgedeeld voor het incvident in Breda onterecht waren? Ik vind dat als dit zo is we hier wel heel makkelijk aan voorbij lijken te gaan ...

Even voor de nuance, de stadionverboden n.a.v. "Breda" zijn door de KNVB opgelegd als gevolg van een melding door het openbaar ministerie. Daar staat MVV buiten. Een aantal betrokkenen heeft beroep aangetekend tegen de in snelrecht opgelegde straf wegens geweldpleging en als die nu alsnog worden vrijgesproken dan is voor hen gelijk het stadionverbod van tafel.
Het is wel zuur voor degenen die niet in beroep zijn gegaan en daarmee de straf - inclusief stadionverbod - geaccepteerd hebben. Die stadionverboden kunnen niet ingetrokken worden dus het is niet zo dat de hele Breda groep weer toegelaten kan worden.

Boschpoort, vind wel dat je erg makkelijk de rol van het bestuur uitsluit!

16 mei 2013 15:11
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #528

Boschpoort schreef :

Punker73 schreef : Even voor mijn beeldvorming maar is nu dus idd besloten dat de stadion verboden uitgedeeld voor het incvident in Breda onterecht waren? Ik vind dat als dit zo is we hier wel heel makkelijk aan voorbij lijken te gaan ...

Even voor de nuance, de stadionverboden n.a.v. "Breda" zijn door de KNVB opgelegd als gevolg van een melding door het openbaar ministerie. Daar staat MVV buiten. Een aantal betrokkenen heeft beroep aangetekend tegen de in snelrecht opgelegde straf wegens geweldpleging en als die nu alsnog worden vrijgesproken dan is voor hen gelijk het stadionverbod van tafel.
Het is wel zuur voor degenen die niet in beroep zijn gegaan en daarmee de straf - inclusief stadionverbod - geaccepteerd hebben. Die stadionverboden kunnen niet ingetrokken worden dus het is niet zo dat de hele Breda groep weer toegelaten kan worden.

Ik snap sowieso niet dat je iets accepteert/schuld bekend wanneer je niks hebt gedaan of je aandeel zeer gering is. Waarom zou je dan die straf accepteren voor de rechter maak je tenminste (vaak) nog een redelijke kans, omdat de bewijsvoering in dit soort zaken moeilijk rond te krijgen is voor de politie. Laten we hopen dat deze jongens vrijgesproken worden, een SV is echt klote als je normaal week in en week uit je club trouw volgt .

16 mei 2013 15:26
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #529

Mental schreef :

Boschpoort schreef :

Boschpoort, vind wel dat je erg makkelijk de rol van het bestuur uitsluit!

Oftewel Paul Rinkens en de oud agent Raymond Van der Burgt.
De overige leden van het bestuur waren toch niet op de hoogte? Er was geen tijd voor overleg,aldus Rinkens.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

16 mei 2013 16:13
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #530
Beetje kort door de bocht hoe jij redeneert gohf. Die mensen die geschikt hebben waren of minderjarig en weten niet hoe het werkt. Er waren ook mensen met voorwaardelijke straffen. Schikken en het feit dat er maar 80 uur werd aangeboden betekent dat dit verdwijnt uit je strafblad. Ik meen dat 100 uur de grens is. De mensen die niet schikten hadden ook allemaal gezwegen. Als first offender kan je namelijk onder de indruk zijn van de praatjes van je ondervragers. Ik dus niet en kan straks aanschuiven om 18u. Duimen mensen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

16 mei 2013 16:46
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #531

webmastersfm schreef : Beetje kort door de bocht hoe jij redeneert gohf. Die mensen die geschikt hebben waren of minderjarig en weten niet hoe het werkt. Er waren ook mensen met voorwaardelijke straffen. Schikken en het feit dat er maar 80 uur werd aangeboden betekent dat dit verdwijnt uit je strafblad. Ik meen dat 100 uur de grens is. De mensen die niet schikten hadden ook allemaal gezwegen. Als first offender kan je namelijk onder de indruk zijn van de praatjes van je ondervragers. Ik dus niet en kan straks aanschuiven om 18u. Duimen mensen!

Jep zwijgen is ook het beste dan krijgen ze bijna nooit de bewijsvoering rond. Akkoord gaan met een schikking of een boete betalen om het af te doen betekend volgens mij ook dat je automatisch een SV krijgt. Dat je onder de indruk bent als minder jarige of first offender kan ik best begrijpen , maar dan zou ik nog weigeren als ik onschuldig was.

16 mei 2013 17:21
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #532

Gohf schreef : maar dan zou ik nog weigeren als ik onschuldig was.

Een gooiende beweging was al voldoende om 3 jaar stadionverbod en 80 uur werkstraf te krijgen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

16 mei 2013 22:20
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #533
Vrijspraak en werkstraffen voor MVV supporters
Van de negen MVV-supporters die donderdag terecht stonden voor rellen in Breda is er één vrijgesproken wegens noodweer.

De andere acht kregen werkstraffen van van 15 tot 60 uur. De officier had werkstraffen geëist van 80 tot 120 uur en voor iedereen een stadionverbod en een maand voorwaardelijke celstraf.

De rellen waren vorig jaar augustus. Toen speelde MVV een oefenwedstrijd tegen NAC Breda. De negen suporters hoorden bij een grotere groep, die betrokken was bij de ongeregeldheden in Breda. Andere fans accepteerden vorig jaar al een schikkingsvoorstel van justitie.

Deze 9 deden dat niet.

Als ik het goed begrijp dus bij alle 9 sv ingetrokken, maar 8 moeten taakstraf doen?

16 mei 2013 22:36
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #534
Nee, van deze 9 is 1 sv ingetrokken, de persoon die is vrijgesproken. De anderen hebben nog een sv maar vanaf een bepaalde tijd kan dat omgezet worden in een alternatieve straf. Hoe en wat precies weet ik niet helemaal, misschien dat webmastersfm hier iets meer uitleg over kan geven.

16 mei 2013 22:43
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #535
Mieljaar wat unne kwatsj. Maags diech nog neet mie ns zelf verdedige.

Kins beter drugsrunner weure, daan höbs de mier vrijheid in dit land.

bahbahbah

16 mei 2013 22:48
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #536
Wat ik niet begrijp is dat maar één persoon is vrijgesproken vanwege noodweer.
Lijkt mij dat ze toch allemaal vanuit noodweer handelde, aangezien ze in dezelfde situatie zaten?

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

16 mei 2013 22:59 16 mei 2013 23:01 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #537
Ik heb het een beetje meegekregen, maar verbeter maar waar het niet klopt.
1 is volledig vrijgesproken. Dit kwam omdat ze het in 2 episodes hebben opgeknipt en deze persoon niet mee heeft gedaan in het eerste deel. Door een leugen (?) werd dit gezien als een aanval van MVV supporters, het 2e deel werd gezien als noodweer.
Bij allemaal zijn de straffen verlaagd en is er geen strafrechtelijk SV opgelegd. De straffen varieren van 16 tot 60 uur taakstraf.
Dat betekent nu dat de overige 8 een alternatieve straf kunnen krijgen van MVV en de KNVB, waarna ze weer het stadion in mogen. De zwaarte van deze alternatieve straf moet in verhouding staan tot de andere taakstraf anders accepteert de KNVB deze niet.
Het kan dus zijn met een beetje medewerking dat de heren vanaf volgend seizoen weer naar binnen mogen. Deze alternatieve straf mag pas beginnen na (ik dacht) 30% van de oorspronkelijke straf, wat dus ongeveer nu is (?).

Overigens is degene met de vrijspraak niet naar de wedstrijd gekomen, jammer genoeg, hij heeft zich solidair verklaard met de anderen en ze komen weer samen terug het stadion in. Wat op zich te begrijpen is en heel solidair.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

17 mei 2013 09:27 17 mei 2013 09:28 door zittribuun.
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #538
Als ik het goed begrijp, zijn deze ( 8 ) personen dus officieel (volgens de geldende Nederlandse wetten) schuldig verklaard. Ik zou dan ook niet begrijpen waarom mvv zou meewerken om het stadionverbod om te zetten in een alternatieve straf. Het is heel mooi en nobel als ze dat doen (als zij dit mogen), maar het bestuur lijkt me niks te verwijten als zij dit niet doen. Hoe lang duurt hun stadionverbod eigenlijk nog?

17 mei 2013 12:20
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #539
We hebben een sigaar uit eigen doos gekregen... Uiteindelijk fors mindere straffen ipv de mensen die geschikt hebben. De schadevergoeding aan de ondernemers hoeven we niet te betalen, er komt geen gerechtelijk stadionverbod. Effectief 40 uur maximaal voor de veroordeelden. Klinkt al anders als de schikking (80 uur + 300 schadevergoeding) en de eis (maand voorwaardelijk, schadevergoeding en 120 uur...)de rechter ging op veel punten met ons mee. Maar technisch gezien hebben we de wet verbroken... We zijn er beter uitgekomen als voor de rechtszaak. Dubbel gevoel. Het voelt als een "moetje" Vd rechtbank gezien de minimale straffen. Geen gezichtsverlies voor hun en een tegemoetkoming naar ons... En zittribuun maak je niet druk over wat het bestuur niet of wel moet doen. Indianenverhalen en zwartmaken die tijd is gedaan. Mvv staat open voor Een alternatief traject.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo, De_Lange

17 mei 2013 13:47
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #540
Nou jongens, als alternatieve straf zou ik jullie het gebouw op klein Geusselt laten verven i.p.v. papier prikken. afwassen in bejaardenhuizen etc. Doen jullie iets voor jullie geliefde club.

Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden