Stadionverboden

27 sept 2012 21:57 27 sept 2012 21:58 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #1
Moderators, is het mogelijk dat alle berichten over de stadionverboden in dit topic verplaatst worden naar een apart topic?
Bv in de categorie supporters?
Dan kan het hier weer gaan over de wedstrijd. En aangezien ik verwacht dat deze "zaak" nog wel enkele tijd zal duren, blijft deze wedstrijd niet steeds bovenaan staan.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2012 22:08
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Stadionverboden #2

dreekemvvke schreef : jullie zullen wel weer denken daar heb je hem ook weer ,maar wat ik niet wil zoek ik ook niet op .je weet nu eenmaal dat dit kan gebeuren helaas.


Ja je weet dat er wat kan gebeuren...maar dan nog...en indd daar heb je hem weer :lachen:...het blijft van de pot gerukt dat er zo met supporters belangen word om gesprongen...ultraas ga in een collectieve procedure de zaak aanvechten en laat niet jullie koppies hangen maar,,vecht,,terug,er moet een advocaat heil in jullie zaak zien...zoiets van now cure now pay...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2012 22:12 27 sept 2012 22:14 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #3
Ik heb op de site van MVV de documenten gelezen betreffende stadionverboden.
Deze zijn hier te vinden: www.mvv.nl/club/richtlijnen-stadionverboden

Attached aan dit bericht het document: Informatie van en over de Commissie Stadionverboden MVV (CSM).

Als ik dit document lees, hadden de MVV supporters, die nu een stadionverbod hebben gekregen van MVV, helemaal geen stadionverbod kunnen krijgen van MVV.

1. Volgens mij mag de CSM helemaal geen uitspraak doen over wat er in Breda gebeurd is.
2. Volgens mij wordt er gesproken over forumulieren, die zijn ook niet van toepassing (niets over gehoord)
3. Volgens mij moet er gesproken worden met iedere supporter (en ouder afhankelijk van zijn leeftijd. Ook niet gedaan)
4. Volgens mij dient er consensus te zijn binnen de CSM (volgens mij is er dat niet)

En zo kan ik, bij wijze van spreken, met vrijwel iedere regel in dit document aantonen dat MVV NIET zijn eigen processen heeft gevolgd.

En met name de eerste regel klopt al, dan hoef je al niet meer verder te lezen, MVV had in deze geen SV's mogen uitdelen!

Waarom hebben ze dat dan wel gedaan? Ik hoop nog steeds antwoord te krijgen van het bestuur!

Buiten dit, vraag ik me nu af: Waarom hebben de politieagenten in Breda deze supporters niet aangespoord om aangifte te doen van mishandeling? Voor de volgende keer: Aangifte doen!
Ik weet niet of dit nog steeds mogelijk is?

De bijlage:

Bijlage:

Bestandsnaam: Commissie_...2012.pdf
Bestandsgrootte:119 KB

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2012 23:13 27 sept 2012 23:15 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #4
Op basis vaan mien veurige beriech, vin iech tot MVV zien verontsjuldiginge mot aonbeeije en de SV's mot opheffe!

Laote veer blieke tot veer es supporters dit neet accepteere en es ein blok optreije.
Sjik allemaol 'ne mail nao Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met wat geer heij vaan vint en vaan de hiele situaasie!
Laot die mailbox dao mörrege ploffe, zoedat die jonges d'r zoondaag weer beij kinne zien!


Um te spreke met de weurd vaan Raymond:
Stadion De Geusselt: Laot uuch 'ns huure!

Euverigens, iech bin neet tege SV's, iech haat ut es d'r gehowwe weurd, iech bin tege ut oetsjelle vaan suppooste, etc.
Mochte d'r persoene zien die wel get verkierds höbbe gedoon, zal de KNVB wel besleete tot 'n SV op zien plaots is.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, marke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 09:24
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Stadionverboden #5
En weer word er op geen manier moeite gedaan door het bestuur om de lucht te klaren.
Naar aanleiding van recente gebeurtenissen, die bijna op conflicten uitliepen, zou het toch logisch zijn om hier op het forum een verklaring oid te geven? Mischien heeft het bestuur het liever op een andere manier maar ze zullen toch moeten accepteren dat dit forum een prominente plaats inneemt binnen de beleving van de MVV supporters.
En op een andere manier contact zoeken? Dan moet er vanuit MVV wel antwoord gegeven worden anders werkt het juist averechts.
Blijkbaar ben ik niet de enige die geen antwoord krijgt..

Waarschijnlijk is niet iedereen het altijd eens met de ultras maar naar aanleiding van wat deze jongens de afgelopen jaren voor MVV hebben gedaan en vooral voor wat ze de afgelopen jaren hebben laten zien zal iedereen toch sympathie voor deze jongens moeten hebben. Als MVV hun trouwste supporters laat vallen zouden wij toch met zijn alle moeten laten zien dat deze jongens er niet alleen voor staan?
Mischien dat er komende thuiswedstrijd, door iedereen die sympathie heeft voor onze fanatieke supporters, een signaal kan worden afgegeven aan het bestuur?
MVV vergeet wel eens dat de fanatieke trouwe kern supporters meer is dan de gamins in hun blote pens op de angelside.
Iedereen is toch fanatiek op zijn eigen manier? Blijkbaar is hier geen plaats meer voor binnen het huidige MVV.
Als iedereen netjes stil op zijn plaats gaat zitten kunnen we Paul voor een keer een Geusselt geven zoals hij dat graag ziet.
Met allemaal braven mensen die bij een goal even opstaan en klappen en vervolgens weer netjes gaan zitten zodat iedereen weer rustig kan genieten van het prachtige voetbal.

Welkom bij het nieuwe MVV???????

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Sjotelsplak, wsly, WickeD

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 10:13
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #6
Jean,
De hubs geliek. Iech bin vaan meining tot es dit neet veer zoondag geklaord is, tot ut gaanse stadion stil mot blieve, de gaanse wedstrijd.
Vergeet neet tot dit eederein had kinne gebeure of diene zoon (wie beij Tee).
Iech hub nog noets iemand zoemer op zien geziech geslaage. Mer es iech dao waor gewees, had iech miech ouch verdedig. Had iech daan ouch nao tig jaor e stadion verbod gekreege? Umtot iech miech verdedig had?
Kom op luij, es geer noe neet met opstaot, zeet geer mesjiens de volgende wat e onterech stadionverbod kreijg!
Sjik de mail met eur vraoge en opmerkinge nao Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 11:34 28 sept 2012 11:44 door Ikke.
Ikke
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #7
Beste Jean,

Ik weet niet goed hoe ik je bericht moet beoordelen. Ik ben er niet bij geweest in Breda en kan en wil daar dus ook geen mening over hebben. Maar duidelijk is dat als supporters fout zijn geweest ze ook gestraft moeten worden. Ik schrok van de straffen die werden uitgedeeld. Ik hoop dat mvv heeft geweten wat ze deden en niet emotie voorop aan het verstand hebben laten gaan.

Verder niks dan lof over de fanatieke supporters van MVV, ik geniet elke week weer van die jongens en voor mvv echt iets om trots op te zijn. Ook de spelers genieten hier weer elke week van. Maar waarom een heel stadion stil.......... Als jullie stil zijn is het toch al stil........ :oops:

Wat ik mij afvraag dat is of het niet mogelijk is dat een kleine afvaardiging van de desbetreffende supporters een gesprek aanvraagt met het bestuur om op een nette manier hun uitleg te geven over wat er heeft plaatsgevonden in breda. Dat moet toch mogelijk zijn en ik denk ook dat het bestuur deze fanatieke aanhangers van mvv ook die kans moet geven. Misschien is men wel te snel geweest met straffen, maar als de straffen terecht zijn dan moet iedereen ze wel accepteren want anders blijven we hierin hangen. Is die vraag al eens gesteld aan het bestuur?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 12:24
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Stadionverboden #8

Ikke schreef : Beste Jean,

Ik weet niet goed hoe ik je bericht moet beoordelen. Ik ben er niet bij geweest in Breda en kan en wil daar dus ook geen mening over hebben. Maar duidelijk is dat als supporters fout zijn geweest ze ook gestraft moeten worden. Ik schrok van de straffen die werden uitgedeeld. Ik hoop dat mvv heeft geweten wat ze deden en niet emotie voorop aan het verstand hebben laten gaan.

Verder niks dan lof over de fanatieke supporters van MVV, ik geniet elke week weer van die jongens en voor mvv echt iets om trots op te zijn. Ook de spelers genieten hier weer elke week van. Maar waarom een heel stadion stil.......... Als jullie stil zijn is het toch al stil........ :oops:

Wat ik mij afvraag dat is of het niet mogelijk is dat een kleine afvaardiging van de desbetreffende supporters een gesprek aanvraagt met het bestuur om op een nette manier hun uitleg te geven over wat er heeft plaatsgevonden in breda. Dat moet toch mogelijk zijn en ik denk ook dat het bestuur deze fanatieke aanhangers van mvv ook die kans moet geven. Misschien is men wel te snel geweest met straffen, maar als de straffen terecht zijn dan moet iedereen ze wel accepteren want anders blijven we hierin hangen. Is die vraag al eens gesteld aan het bestuur?


Zoals MVV4life zegt; Als er op deze mannier al stadionverboden worden uitgedeeld kan iedereen de volgende zijn.
Wat als een keer onderweg naar een uitwedstrijd een bus word aangevallen door een grote groep kwaadwillende?
Bijvoorbeeld op een parkeerplaats bij een tankstation? Dan is het toch vrouwen en kinderen eerst en de rest zal zich toch moeten verdedigen.
Dit zijn risico's, maar om nou te zeggen, zoals dreeke, dat je deze risico's opzoekt door naar uitwedstrijden te gaan gaat mij te ver.

Voor mij persoonlijk is de manier waarop dit incident afgehandeld word belangrijker (geworden) dan het incident zelf.
De tendens om van MVV een familieclub te maken en de fanatieke supporters (dus niet alleen de ultras) weg te willen werken is naar mijn idee al veel te lang aan de gang. Weg te werken is mischien wat overdreven, zolang je je mond en doet wat er gezegd wordt houd mag je blijven zitten.
Daar zijn ook diverse malen gesprekken over geweest, mijn persoonlijke ervaring is dat ik kreeg te horen wat ik wilde horen maar later bleek dat dit allemaal loze beloftes waren.
Als je bekijkt dat er tijdens het afgelopen praotcafe nog door diverse personen binnen het bestuur complimenten zijn uitgedeeld aan de gene die dagen later een stadionverbod hebben gekregen, van die gene die op het praotcafe nog vol lof waren tegen deze jongens. Dat toont van heel weinig respect. Achterbaks zelfs.

En over het incident in Breda, er zal altijd onduidelijkheid blijven bestaan wanneer zelfverdediging openlijke geweldpleging is en anders om.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, wsly, Ikke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 12:47
Tee
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 20
Meer
Stadionverboden #9
Op dringend verzoek van MVV4life heb ik mijn bericht van pagina 12 aan het MVV bestuur gemaild met de navolgende begeleidende tekst.

Beste MVV bestuur,

Als vader van een van de deze week aangeklaagde MVV supporters heb ik onlangs de benedenstaande post op het MVVFans.nl Forum geplaatst. Graag wil ik deze informatie met u delen aangezien er nogal veel op dit artikel is gereageerd en de emoties hoog schijnen op te lopen. Bovendien wil ik niet met een beschuldigende vinger richting enige partij wijzen zonder ook daadwerkelijk deze partij hierin te betrekken.

Ik hoop dat u dit bericht ter harte neemt. De sfeer en het positieve gevoel dat MVV omringde in de afgelopen maanden is voorbij en heeft plaatsgemaakt voor negatieve gevoelens. Hierbij lijkt een dieptepunt geraakt. Nu wordt daadkracht van het bestuur verwacht om deze neerwaartse spiraal een halt toe te roepen en om te draaien in een gevoel van positivisme maar bovenal saamhorigheid.

Tot slot nodig ik u uit om de reacties op het forum te lezen zodat u bekend wordt met wat er momenteel bij de supporters leeft. Om de woorden van de voorzitter van Club Brugge maar eens te gebruiken, die samen met zijn spelers onlangs diep door de knieen moest nadat grof disrespect was getoond aan hun supporters: 'De club is van de supporters!'
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, damske, Sandro, wsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 13:09
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Stadionverboden #10
gerucht bij mvv.Paul Rinkens stop ermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 13:27
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Stadionverboden #11
Gistere vertèlde m'ch eine de volgende meugelekheik vaan wie 'n tèllefoongesprek tösse Rinkens en de KNVB oongeveer zòw kinne goon...

KNVB: Dag meneer Rinkens...

Rinkens: Hallo KNVB..

KNVB: Zeg Paul, om even terug te komen op de eventuele categorie 3 indeling...

Rinkens..:Ja..??

KNVB: Nu zijn er een aantal mensen van jullie extreem harde kern niet zo lief geweest in breda he...

Rinkens: Ja..??

KNVB: Tja Paul, het zou toch zonde zijn als MVV naar Categorie 2 gaat he...

Rinkens: Ok, ik begrijp de boodschap....


Noe zalle d'r luij zien die dit 'n complottheorie numme, of stummingmakerij, meh zoe gek bedach voond iech dit toch neet??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 13:43
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Stadionverboden #12

MVV4life schreef : Als ik dit document lees, hadden de MVV supporters, die nu een stadionverbod hebben gekregen van MVV, helemaal geen stadionverbod kunnen krijgen van MVV.

1. Volgens mij mag de CSM helemaal geen uitspraak doen over wat er in Breda gebeurd is.
2. Volgens mij wordt er gesproken over forumulieren, die zijn ook niet van toepassing (niets over gehoord)
3. Volgens mij moet er gesproken worden met iedere supporter (en ouder afhankelijk van zijn leeftijd. Ook niet gedaan)
4. Volgens mij dient er consensus te zijn binnen de CSM (volgens mij is er dat niet)

En zo kan ik, bij wijze van spreken, met vrijwel iedere regel in dit document aantonen dat MVV NIET zijn eigen processen heeft gevolgd.

En met name de eerste regel klopt al, dan hoef je al niet meer verder te lezen, MVV had in deze geen SV's mogen uitdelen!

Waarom hebben ze dat dan wel gedaan? Ik hoop nog steeds antwoord te krijgen van het bestuur!


MVV4life, fijn dat je de pdf hier geplaatst hebt. Ik kies er zelf niet voor om in de "volgens mij"-vorm te schrijven. Ik heb ook in een kaffee in het centrum en aan het hek in het stadion geruchten opgevangen, maar ik weet helaas niet of deze op waarheid gebaseerd zijn. Het zal overigens niemand verbazen dat ik wel zeer waakzaam ben zodra ergens onze geliefde voorzitter om de hoek komt kijken. Door zijn uitspraken en handelen wekt deze persoon (niet het gehele bestuur) een groot wantrouwen bij mij op. Toch ga ik hier geen suggesties doen zolang er geen duidelijkheid is. Wel kunnen wij puur door het stuk van de CSM te vergelijken met de feiten aantonen dat er iets niet in de haak is.

Het grootste knelpunt in dit verhaal lijkt mij dat een formulier verklaring steward ontbreekt. Volgens de richtlijnen van de CSM is dat de enige manier om de procedure te starten. Pas in de beoordeling van het incident maakt men zo veel mogelijk gebruik van video beelden. Terwijl de groep MVV supporters op het terras zat kwam een groep MVV stewards langs, deze was echter niet aanwezig ten tijde van de aanval van NAC. Daarbij moet een steward die een incident meldt altijd de betreffende supporter hiervan op de hoogte stellen. Zo lang dit niet gebeurd is, wordt de melding door CSM niet in behandeling genomen.

In de stukken staat duidelijk dat de CSM uitspraak doet bij consensus van de drie leden. CSM handelt onafhankelijk van MVV. Het bestuur (of zelfs alleen Rinkens, zoals veel wordt gesuggereerd) mag volgens de stukken geen stem hebben. Ik vraag mij af of de geruchtenstroom hierover voortkomt uit het nare gevoel wat Rinkens bij ons allen oproept of hij daadwerkelijk zich hiermee bemoeid heeft.

De CSM heeft waarheidsvinding centraal staan. Dit is de reden waarom men zo veel mogelijk hoor en wederhoor toepast. Zelfs als iemand verdacht wordt recidivist te zijn, wordt hij eerst uitgenodigd om vast te stellen dat hij daadwerkelijk in de fout is gegaan.
Alleen als er onomstotelijk bewijs is dat de supporter in woord en/of daad geweldadig is geweest, wordt hij direct doorverwezen naar de KNVB en legt de CSM een voorlopig lokaal stadionverbod op in afwachting van de beoordeling van de KNVB. Bij enige twijfel aan de aard van het geweld zal de supporter eerst worden uitgenodigd. Ik vraag mij af of binnen de CSM alle twijfels zijn weggenomen. Gelet op de situatie kan ik mij niet voorstellen dat de drie wijzen geen reden zien om de supporters eerst zelf uit te nodigen. Let wel zonder het eerder genoemde formulier verklaring steward, vindt deze discussie volgens de procudure niet plaats.


Overigens ben ik er niet over te spreken dat het MVV-bestuur zich in stilzwijgen hult. De supportersvereniging heeft steun uitgesproken op L1, waarom MVV niet? Over de streaker werd een lang interview gegeven op L1 radio, maar over een incident met dergelijk grote gevolgen wordt geen woord gerept.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 13:48
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Stadionverboden #13
Ik weet trouwens alleen dat het uitgerijkte stadionverbod gedrukt was op MVV briefpapier. Was dit wel afkomstig van de CSM? Tee, als vader van een van de slachtoffers zul jij weten wie deze brief heeft ondertekend. Kun jij hier duidelijkheid over verschaffen? Voor zover ik weet is CSM de enige partij bij MVV die lokale stadionverboden mag opleggen, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 14:19
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Stadionverboden #14

ouwe rot schreef : gerucht bij mvv.Paul Rinkens stop ermee?


Hoewel dit enkel een gerucht is, zoals je zelf al aangeeft, er zijn bestuursleden die onmisbaar zijn. Paul Rinkens is dit niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2012 14:22
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #15

Snuf schreef :

MVV4life schreef : ...
1. Volgens mij mag de CSM helemaal geen uitspraak doen over wat er in Breda gebeurd is.

MVV4life, fijn dat je de pdf hier geplaatst hebt. Ik kies er zelf niet voor om in de "volgens mij"-vorm te schrijven.

Snuf, je hebt gelijk, iets te voorzichtig geformuleerd, herstel:
1. Op basis van het document mag de CSM geen uitspaken doen over de incidenten in Breda.

Laat dat volgens mij maar weg, ook bij de andere regels. Bedoelt was om andere ook te laten lezen en reageren.
Het zijn gewoon feiten!
En tussen haakjes staat wat ik denk.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden