>
Ontvangen bedankjes 415
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Even 2 foto's van een landelijke actie van vorig seizoenles rouges blancs schreef : een zeer opmerkelijke stap waarbij de verantwoordelijken van de SV even voor bij gaan aan het rechtsprincipe in Nederland: je kunt pas een straf ( in het NL strafrecht tenminste ) krijgen als je schuld bewezen is....
Nu lees ik "stadionverbod op te leggen aan deze verdachten"
Verdachten dus niet schuldigen....?
Dat betekent als je dat gaat vergelijken in de maatschappij , dat bijvoorbeeld een verkrachter of iemand die zijn vrouw mishandelt een betere (rechts)positie heeft dan een supporter!
Aswin schreef :
RiseOfTheSouth schreef : En dan zeggen dat mvv en haar supporters dichter bij elkaar staan..
Waarschijnlijk geldt dat wel voor het gewenste publiek......
Bij deze. De hele discussie in het onderwerp MVV-NAC is verplaatst naar het onderwerp 'stadionverboden'. Als er ergens nog een verwijzing naar de wedstrijd staat dan ligt dat dus daaraan.MVV4life schreef : Moderators, is het mogelijk dat alle berichten over de stadionverboden in dit topic verplaatst worden naar een apart topic?
Bv in de categorie supporters?
Dan kan het hier weer gaan over de wedstrijd. En aangezien ik verwacht dat deze "zaak" nog wel enkele tijd zal duren, blijft deze wedstrijd niet steeds bovenaan staan.
RiseOfTheSouth schreef :
Aswin schreef :
RiseOfTheSouth schreef : En dan zeggen dat mvv en haar supporters dichter bij elkaar staan..
Waarschijnlijk geldt dat wel voor het gewenste publiek......
dus mensen die zich zelf verdedigen vallen dan buiten de boot.. Lekker logish
Geachte heer Berg,
Ik heb een brief mogen ontvangen van de stadionverboden commissie van MVV, met hierin medegedeeld dat ik voor onbepaalde tijd een lokaal stadion verbod heb.
Deze is ingegaan vanaf 26 september jongstleden tijdens de wedstrijd mvv - nac.
Nu heb ik via meerdere bronnen vernomen dat dit niet helemaal volgens de correcte regels is verlopen.
Mocht dit zo zijn dat er dergelijk fouten zijn gemaakt is dat natuurlijk een kwalijke zaak, maar ik heb liever dat mensen hun fouten toegeven en ik weer naar binnen mag, dan dat ik al word veroordeeld zonder dat ik schuldig ben bevonden.
Mijn andere vraag is mocht het stadionverbod in stand gehouden worden, geld er dan ook een omgevings verbod rond stadion de geusselt?
Tegen nac is dit van toepassing geweest en opgelegt door de gemeente, maar ik kan nergens in de brief terug vinden dat ik bijvoorbeeld niet welkom ben in de sporthal tegenover de mac donalds?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en u mij kunt helpen met mijn vragen.
Alvast bedankt,
<ivm privacy naam weggelaten>
Hallo meneer <ivm privacy naam weggelaten>,
In deze zaak zijn geen fouten gemaakt, maar gezien de omstandigheden zijn er afwijkende beslissingen genomen. Deze beslissingen zijn genomen in het algemeen belang en het belang van de veiligheid. Ik begrijp uw standpunt en ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid in deze zaak komt.
Voor wat betreft het omgevingsverbod kan ik u geen antwoord geven, simpelweg omdat dit een zaak van de gemeente is. U zult met uw vragen dan ook bij de gemeente moeten zijn.
Hopend u voldoende antwoord te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet
H. Berg
Voorzitter stadionverboden MVV Maastricht.
Veelzeggende reaktie.αναρχος schreef : Dit is een dolksteek in de rug van supporters die MVV al jarenlang steunen. Voor mij is dit de druppel na alle maatschappelijke onzin (oa het moffen verhaal). Natuurlijk heeft dit bestuur de club financieel gered, maar dit mag niet als excuus dienen om vervolgens het hele volkse karakter van de club vakundig de nek om te draaien. Het enige wat MVV als club speciaal maakt zijn de supporters. Duidelijk is dat het bestuur dit niet door heeft! Daarom heb ik ook alle vertrouwen in het bestuur verloren. Jammer maar helaas....
Aswin schreef :
mvv4ever schreef : Zullen we als supporters bij elkaar pakken en gewoon zondag niet in het stadion gaan maar erbuiten blijven staan misschien gaat er dan een belletje klinken bij het bestuur??
Want in het stadion gaan zitten en dan niet zingen ofwat dat helpt niet of er moet een spandoek komen maar daarvoor heb je de spullen voor nodig.
Las trouwens vandaag een mooi stukje in de krant klopt het ook dat de mvv fans ook naar de politie heeft gebeld om te komen en die niet kwamen opdagen want dan vind ik het al helemaal schandalig van het MVV bestuur dat ze SV geven?
Toevallig dit stukje? alturl.com/gtkcb
Deze week heeft de politie aanhoudingen verricht in verband met de rellen die zich op 4 augustus hebben voorgedaan in het centrum van Breda. Deze verdachten zijn voorgeleid aan de officier van justitie.
Voorafgaand aan deze actie heeft de officier van justitie MVV verzocht om medewerking hieraan te geven. Dit in de lijn van de afspraken die het bestuur van MVV bij haar aantreden vanuit haar kernwaarden met de lokale driehoek heeft gemaakt om te streven naar een veilige voetbalomgeving en personen te weren die aantoonbaar materiële en immateriële schade veroorzaken.
In dit specifieke geval is aan het bestuur van MVV verzocht om een tijdelijk stadionverbod op te leggen aan deze verdachten, om zo het door de gemeente uitgesproken omgevingsverbod compleet te laten werken.
Vanwege de grote tijdsdruk heeft het bestuur van MVV bij het nemen van haar besluit de normale procedure overschreden en dat behoeft nu een nadere evaluatie. De uitkomst van deze evaluatie zullen wij via de gebruikelijke kanalen naar buiten brengen.
In deze zaak zijn geen fouten gemaakt, maar gezien de omstandigheden zijn er afwijkende beslissingen genomen. Deze beslissingen zijn genomen in het algemeen belang en het belang van de veiligheid. Ik begrijp uw standpunt en ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid in deze zaak komt.