Stadionverboden

29 sept 2012 17:31
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Stadionverboden #46
Ik vind het complete onzin dat MVV haar supporters nog eens extra straft bovenop de straf die door het OM geeist wordt. Net alsof ze al niet genoeg te verduren hebben. Daarnaast is er nog niet eens een rechtzaak geweest dus zijn de supporters nog niet eens schuldig bevonden. Daar bovenop komt ook nog eens een stadionverbod van de KNVB, die ook mensen straft voordat er een rechtzaak is geweest. Fijn dat MVV lekker meedoet aan de criminalisering van de voetbalsupporters in Nederland. Ze bewijzen weer eens hoeveel ze om hun supporters geven! :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 17:42
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Stadionverboden #47

les rouges blancs schreef : een zeer opmerkelijke stap waarbij de verantwoordelijken van de SV even voor bij gaan aan het rechtsprincipe in Nederland: je kunt pas een straf ( in het NL strafrecht tenminste ) krijgen als je schuld bewezen is....

Nu lees ik "stadionverbod op te leggen aan deze verdachten"
Verdachten dus niet schuldigen....?

Dat betekent als je dat gaat vergelijken in de maatschappij , dat bijvoorbeeld een verkrachter of iemand die zijn vrouw mishandelt een betere (rechts)positie heeft dan een supporter! :blink:

Even 2 foto's van een landelijke actie van vorig seizoen

De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Aswin, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 18:35
RiseOfTheSouth
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 21
Meer
Stadionverboden #48

Aswin schreef :

RiseOfTheSouth schreef : En dan zeggen dat mvv en haar supporters dichter bij elkaar staan..


Waarschijnlijk geldt dat wel voor het gewenste publiek......


dus mensen die zich zelf verdedigen vallen dan buiten de boot.. Lekker logish
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 18:40
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Stadionverboden #49

MVV4life schreef : Moderators, is het mogelijk dat alle berichten over de stadionverboden in dit topic verplaatst worden naar een apart topic?
Bv in de categorie supporters?
Dan kan het hier weer gaan over de wedstrijd. En aangezien ik verwacht dat deze "zaak" nog wel enkele tijd zal duren, blijft deze wedstrijd niet steeds bovenaan staan.

Bij deze. De hele discussie in het onderwerp MVV-NAC is verplaatst naar het onderwerp 'stadionverboden'. Als er ergens nog een verwijzing naar de wedstrijd staat dan ligt dat dus daaraan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 18:44
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Stadionverboden #50

RiseOfTheSouth schreef :

Aswin schreef :

RiseOfTheSouth schreef : En dan zeggen dat mvv en haar supporters dichter bij elkaar staan..


Waarschijnlijk geldt dat wel voor het gewenste publiek......


dus mensen die zich zelf verdedigen vallen dan buiten de boot.. Lekker logish


Schijnbaar...... Is in de rest van maatschappij helaas ook zo... Ik mag een inbreker ook mijn huis niet uitslaan, of de aanrander van mijn kind vol tussen z'n benen schoppen. Doe ik dat wel dan ben ik schuldig en mijn slachtoffer het slachtoffer.... Krom toch?

Only in the Netherlands....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 18:56 29 sept 2012 19:02 door wsly.
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Stadionverboden #51
Hier een brief die aan de heer Berg is gestuurd en een reactie erop. De naam van de supporter heb ik weggelaten ivm privacy.

Geachte heer Berg,

Ik heb een brief mogen ontvangen van de stadionverboden commissie van MVV, met hierin medegedeeld dat ik voor onbepaalde tijd een lokaal stadion verbod heb.
Deze is ingegaan vanaf 26 september jongstleden tijdens de wedstrijd mvv - nac.
Nu heb ik via meerdere bronnen vernomen dat dit niet helemaal volgens de correcte regels is verlopen.
Mocht dit zo zijn dat er dergelijk fouten zijn gemaakt is dat natuurlijk een kwalijke zaak, maar ik heb liever dat mensen hun fouten toegeven en ik weer naar binnen mag, dan dat ik al word veroordeeld zonder dat ik schuldig ben bevonden.
Mijn andere vraag is mocht het stadionverbod in stand gehouden worden, geld er dan ook een omgevings verbod rond stadion de geusselt?
Tegen nac is dit van toepassing geweest en opgelegt door de gemeente, maar ik kan nergens in de brief terug vinden dat ik bijvoorbeeld niet welkom ben in de sporthal tegenover de mac donalds?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en u mij kunt helpen met mijn vragen.

Alvast bedankt,

<ivm privacy naam weggelaten>


Hallo meneer <ivm privacy naam weggelaten>,

In deze zaak zijn geen fouten gemaakt, maar gezien de omstandigheden zijn er afwijkende beslissingen genomen. Deze beslissingen zijn genomen in het algemeen belang en het belang van de veiligheid. Ik begrijp uw standpunt en ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid in deze zaak komt.

Voor wat betreft het omgevingsverbod kan ik u geen antwoord geven, simpelweg omdat dit een zaak van de gemeente is. U zult met uw vragen dan ook bij de gemeente moeten zijn.

Hopend u voldoende antwoord te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet

H. Berg

Voorzitter stadionverboden MVV Maastricht.



Dit is trouwens op verzoek geplaatst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 19:50
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #52
Bestuur, bedankt voor het plaatsen van een reactie op het gebeuren. Beter laat dan nooit (en nog beter was vooraf geweest).

Ik heb al veel geplaatst (nog in het wedstrijd topic), ook ik ben uitgenodigd voor een gesprek (en zal me dus inhouden met reageren tot na het gesprek).

Ik zie bovenstaand bericht van het bestuur als zeer positief!!!
Sommige zaken zijn gewoon gelopen zoals ze gelopen zijn. Dit heeft veel verdriet gebracht en is daadwerkelijk het gespreksonderwerp, waar ik ook kom!
Mocht het bestuur meer tijd hebben gehad, dan was waarschijnlijk een andere beslissing genomen.

Nu gaat het er om hoe ze hier mee om gaan. De communicatie is al stap 1, vandaar dat ik dit al als zeer positief ervaar.
Het kan niet anders als de volgende stappen worden ook positief.

Laten we dan ook aan de oproep van het bestuur voldoen en morgen zorgen dat US MVV-ke er niet onder lijdt!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sandro, Boer458, Anita

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 20:53
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #53

αναρχος schreef : Dit is een dolksteek in de rug van supporters die MVV al jarenlang steunen. Voor mij is dit de druppel na alle maatschappelijke onzin (oa het moffen verhaal). Natuurlijk heeft dit bestuur de club financieel gered, maar dit mag niet als excuus dienen om vervolgens het hele volkse karakter van de club vakundig de nek om te draaien. Het enige wat MVV als club speciaal maakt zijn de supporters. Duidelijk is dat het bestuur dit niet door heeft! Daarom heb ik ook alle vertrouwen in het bestuur verloren. Jammer maar helaas....

Veelzeggende reaktie.

Ik dank Huib dat hij zich in ieder geval de moeite heeft genomen hier te reageren. Normaliter zijn zij -het bestuur- dit niet verplicht. Ook dank ik MVV4life voor zijn oproep om mails te sturen naar MVV zelf, aangezien de discussie hier op het forum m.i geen zoden aan de dijk zet... Het schijnt dat MVV open staat voor discussie en openheid, hetgeen hoog in het vaandel staat.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van die 1-op-1 gesprekken, als men deze al wilt openbaren hier...

Laten we samen sterk zijn in deze en kijken wat er gebeurd, maar vooral desondanks aanstaande zondag als EEN blok achter US MVV staan om "die vaan us" naar 3 punten te dirigeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 09:10
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Stadionverboden #54

Aswin schreef :

mvv4ever schreef : Zullen we als supporters bij elkaar pakken en gewoon zondag niet in het stadion gaan maar erbuiten blijven staan misschien gaat er dan een belletje klinken bij het bestuur??
Want in het stadion gaan zitten en dan niet zingen ofwat dat helpt niet of er moet een spandoek komen maar daarvoor heb je de spullen voor nodig.

Las trouwens vandaag een mooi stukje in de krant klopt het ook dat de mvv fans ook naar de politie heeft gebeld om te komen en die niet kwamen opdagen want dan vind ik het al helemaal schandalig van het MVV bestuur dat ze SV geven?


Toevallig dit stukje? alturl.com/gtkcb


Ja klopt dat stukje!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 10:04
Countess
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 1
Meer
Stadionverboden #55
Helemaal mee eens Snuf!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 10:09
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 105
Meer
Stadionverboden #56
Tot d'r foute zien gemaak steit wie unne paol boove water,mer loat estebleef de jongens op 't veld neet de dupe hei vaan weure vendoag ,die hubbe us onvoorwaardelijke steun nuudig!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 11:14 30 sept 2012 11:21 door Snuf.
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Stadionverboden #57
Een aandachtig lezer kan veel informatie halen uit het bericht van mvv.nl. Hoewel het kwaad al geschied is, ben ik wel blij dat de gemaakte fouten worden toegegeven. Ter verduidelijking:

Deze week heeft de politie aanhoudingen verricht in verband met de rellen die zich op 4 augustus hebben voorgedaan in het centrum van Breda. Deze verdachten zijn voorgeleid aan de officier van justitie.

Voorafgaand aan deze actie heeft de officier van justitie MVV verzocht om medewerking hieraan te geven. Dit in de lijn van de afspraken die het bestuur van MVV bij haar aantreden vanuit haar kernwaarden met de lokale driehoek heeft gemaakt om te streven naar een veilige voetbalomgeving en personen te weren die aantoonbaar materiële en immateriële schade veroorzaken.


MVV heeft afgesproken personen te weren die AANTOONBAAR schade veroorzaken. In deze kwestie zijn de personen (nog) niet schuldig bevonden, dus van een aantoonbaar feit is op dit moment geen sprake.

In dit specifieke geval is aan het bestuur van MVV verzocht om een tijdelijk stadionverbod op te leggen aan deze verdachten, om zo het door de gemeente uitgesproken omgevingsverbod compleet te laten werken.


Als ik de statuten van CSM bestudeer lijkt het erop dat de KNVB een organisatie het recht verleent om stadionverboden op te leggen. De CSM heeft deze rechten verworven en mag volgens bepaalde procedures stadionverboden opleggen. Of het bestuur van MVV stadionverboden mag opleggen weet ik niet. MVV is dan wel huurder van het stadion en zou wellicht baas in eigen huis moeten spelen, maar wedstrijden worden afgehandeld onder KNVB voorwaarden. Ik denk niet dat het bestuur dezelfde rechten heeft als CSM als het gaat over het opleggen van stadionverboden.
Daarbij is de CSM de organisatie die de stadionverboden heeft opgelegd. Deze organisatie handelt onafhankelijk van het MVV bestuur. Waarom dit verzoek aan het bestuur van MVV is gericht begrijp ik niet.
Verder is de opgegeven reden voor het stadionverbod absolute onzin. Dankzij de voetbalwet mag een burgemeester supporters een omgevingsverbod opleggen. Dit geldt ook voor supporters die geen stadionverbod hebben.

Vanwege de grote tijdsdruk heeft het bestuur van MVV bij het nemen van haar besluit de normale procedure overschreden en dat behoeft nu een nadere evaluatie. De uitkomst van deze evaluatie zullen wij via de gebruikelijke kanalen naar buiten brengen.


Er wordt hier duidelijk geschreven dat het bestuur een besluit genomen heeft, terwijl de stadionverboden zijn opgelegd door de CSM. Er zijn niet alleen procedures van de CSM genegeerd. Alle principes waaraan de CSM zijn bestaan dankt zijn geschonden. Dit zijn niet zomaar vormfouten, maar de verkeerde partijen hebben een stem gehad in de wijze van bestraffen.


Nogmaals ik ben blij dat de gemaakte fouten worden toegegeven. Ik vind dit een zeer nette reactie van MVV. Het enige wat ontbreekt is de daad bij het woord voegen. De stadionverboden nietig verklaren! Hoewel er over nietig verklaren niks staat in de statuten, moet dit mogelijk zijn aangezien de jongens op geen enkele manier bestrafd hadden mogen worden door CSM.

Mijn advies aan de slachtoffers: bewaar deze handreiking van het bestuur goed. In het strafrecht zorgen vormfouten er geregeld voor dat een rechter niets anders kan oordelen danvrijspraak. Tevens kan er een schadevergoeding worden geeist als een club, gemeente of politie een supporter ten onrechte toegang tot het stadion weigert.
Let wel deze vormfouten en vreemde inmengingen zijn van belang als we het hebben over het lokale stadionverbod opgelegd door de CSM. Of deze ook in de strafrechterlijke zaak of bij de KNVB een rol kunnen spelen voor vrijspraak durf ik niet te zeggen. Daarvoor ontbreekt bij mij de benodigde kennis van de rechtspraak en details over samenwerking tussen CSM en KNVB.

PS. Ik ben blij met de reactie van het bestuur op dit moment. De handelswijze van "het bestuur" van de afgelopen week is volstrekt onacceptabel!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, marke, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 11:31
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Stadionverboden #58

In deze zaak zijn geen fouten gemaakt, maar gezien de omstandigheden zijn er afwijkende beslissingen genomen. Deze beslissingen zijn genomen in het algemeen belang en het belang van de veiligheid. Ik begrijp uw standpunt en ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid in deze zaak komt.


De reactie van Berg vind ik ronduit waardeloos en vooral gevoelloos!
Hoe kun je met droge ogen beweren dat er geen fouten zijn gemaakt?
Welke omstandigheden zijn zo ernstig dat de procedures en de hele gedachte achter CSM volledig genegeerd worden?
Speelt het belang van de getroffen supporters nu ineens niet meer mee? Maken zij geen onderdeel uit van het algemene belang?
De CSM heeft als doel om een eerlijkere manier van beoordelen van verdachten en straffen van schuldigen te bewerkstelligen. Ik snap niet dat Berg het normaal vindt om zonder zitting jongens die aangevallen zijn geworden te bestraffen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 11:43
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Stadionverboden #59
Goed verhaal Funs. Ik verwacht dat deze onjuiste handelswijze voor onrust binnen het bestuur van MVV gaat zorgen en ook binnen de commissie sv, waarvan de voorzitter wel erg solo heeft gehandeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 11:48 30 sept 2012 11:50 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Stadionverboden #60
Goed beargumenteerd Snuf :) Ooit een carrière als advocaat overwogen? ;)

Wellicht kunnen de getroffen supporters die geen rechtsbijstand verzekering hebben en toch juridisch advies willen contact opnemen met de onderstaande (gratis/goedkope) instanties:

Het juridisch loket van de gemeente: www.lokaalloket.nl/maastricht/aanbiederg.php?id=224062
Jurofoon: www.jurofoon.nl/
Bureau voor Juridisch Advies en Rechtshulp Maastricht: www.jar-maastricht.nl

Het gaat in deze niet om het verzoeken tot een schadevergoeding, maar het aanvechten van onterecht toegewezen SV's.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden