Stadionverboden

19 dec 2012 12:09
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #496
Uit de Limburger/Limburgs Dagblad van vandaag.

POLITIERECHTER Zaak voetbalrellen voor onbepaalde tijd aangehouden

Getuige: 'NAC-aanhang daagde MVV'ers uit'

door Judith Houben

MAASTRICHT - De MVV-supporters hebben de aanval gekozen tijdens de grote rel van 4 augustus dit jaar op de Havermarkt in Breda.

Dat is althans wat justitie gisteren zei tijdens de zitting bij de politierechter in Maastricht. Negen verdachten, van wie één minderjarige, van openlijke geweldpleging tijdens de rellen stonden gisteren voor de rechter, omdat ze het niet eens zijn met de opgelegde boetes en werkstraffen die ze van justitie hadden gekregen.
In de compilatie van camerabeelden van het Openbare Ministerie (OM) is te zien hoe een MVV-supporter als eerste een terrasstoel richting de Bredase NAC-aanhang gooit. ,,Wat nu niet te zien is, is dat vooraf vier NAC-supporters naar het café gingen waar de MVV'ers zaten",vertelt advocate Koumans. Zij en ook de andere strafpleiters wezen er gisteren bovendien op dat de eigenaar van café Bruxelles, waar de MVVérs zaten, verklaard heeft dat de NAC-aanhang de MVV-groep kwam uitdagen. Maar de MVV'ers wilden niet vechten, volgens de cafébaas.
Hierop zeiden de supporters van NAC dat ze hen dan wel op weg naar het station, buiten het zicht van camera's, zouden pakken. Vervolgens zouden de MVV'ers hebben afgeteld en de eerste stoel hebben gegooid.
Volgens de verdediging zou er dan sprake van noodweer of noodweerexces kunnen zijn geweest. Omdat ze het ruwe beeldmateriaal pas vrijdag hadden gekregen, hadden veel strafpleiters onvoldoende voorbereidingstijd.
Na zo'n drie uur besloot de rechter de zaak voor onbepaalde tijd aan te houden. ,,Het lijkt, ik zeg nadrukkelijk lijkt, er inderdaad op dat de NAC-supporters de MVV-aanhang hebben uitgedaagd."

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2012 12:16 19 dec 2012 12:17 door Snuf.
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #497
Niemand is groter dan de club. Zeker de voorzitter niet! Ik mis dat besef bij velen. Daar wil ik het wat dat betreft even bij laten.

Ik ben gisteren aanwezig geweest bij de rechtzaak. Ik ging met een slecht gevoel richting Annadal. Na aanleiding van eerdere rechtzaken ben ik het vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak grotendeels kwijt geraakt. Toen de Officier van Justitie een video compilatie liet zien, zakte mij helemaal de moed in mijn schoenen. In deze compilatie zijn enkel beelden te zien die in het nadeel werken van de MVV groep. Deze beelden werden voorzien van deels suggestieve en deels tendentieuze bijschriften. De enige advocaat die tijd had gehad om de volledige beelden te bestuderen gaf aan dat het noodzakelijk was om de grove beelden te zien zonder knip-en-plak werk. De compilatie deed volgens haar geen recht aan de werkelijke gebeurtenissen. Ook gaf zij aan zich niet te kunnen vinden in de bijschriften die in de compilatie werden gebruikt.
Tijdens de volgende zitting zullen alle grove beelden worden bekeken. Ook zal de eigenaar van het café worden opgeroepen als getuige.
Hoewel ik de volledige beelden niet heb gezien, ben ik ervan overtuigd dat deze zullen bijdragen in het kader van waarheidsvinding. Dit zal positief bijdragen aan de zaak van onze jongens. Momenteel heb ik niet het gevoel dat de rechtzaak slechts een schijnvertoning is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, Mebwaster, wsly

19 dec 2012 12:29
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #498
Daanke Snuf veur diene update!
Trowens ut pleetsje vaan wsly hellep ouch beij de oetlegk!
www.mvvfans.nl/forum/7-supporters/8789-s...it=15&start=120#9046

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

27 dec 2012 14:20
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Stadionverboden #499
Ik heb het vervolg op deze discussie verplaatst naar het topic 'Supporters en bestuur' omdat het niet meer met stadionverboden te maken heeft.
Dit onderwerp sluit ik nu. Zodra er weer ontwikkelingen zijn mbt de stadionverboden gaat het weer open.

15 mei 2013 09:12
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Stadionverboden #500
En weer geopend op verzoek van MVV4Life, gezien de ontwikkelingen, dwz de één dezer dagen verwachte uitspraak door de rechter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

15 mei 2013 09:15
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #501
Succes vandaag degene bij de rechtbank. Wellicht morgen alweer erbij.

15 mei 2013 10:31
mvv1902
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #502
Succes vandaag mannen!!!

Supporter biste neer veur even!!
Maar dich bis t veur t ganse leve!!

MVV Mestreech

15 mei 2013 10:59
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #503
Succes!!

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

15 mei 2013 11:05
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #504
succes vanmiddag, en hopend op good nuijts!

15 mei 2013 14:15
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #505
Ik ben vanmorgen even gaan kijken op de rechtbank. Het was voor de eerste keer dat ik een rechtbank van binnen zag... (Natuurlijk met mijn laptoptas, inclusief allerlei messen voor taart, appels, etc. Niet het slimste om mee te nemen... Ik heb ze nu maar definitief uit mijn tas verwijderd. Vorige keer was 1 week na 9-11 op een vliegveld........)

Ik heb meegekeken met de beelden, voor mij was het overduidelijk, onze mannen werden ingesloten en van alle kanten belaagd. Je zou voor minder met stoelen gaan gooien. Ik heb begrepen dat vandaag vooral naar de beelden werd gekeken en morgen de getuigen werden verhoord.
Wat ik van de beelden heb gezien, kan ik alleen maar vrijspraak verwachten.

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u damske, Raffalaldo, De_Lange, jasonke7

15 mei 2013 15:10 15 mei 2013 15:10 door Aswin.
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #506

MVV4life schreef : Ik ben vanmorgen even gaan kijken op de rechtbank. Het was voor de eerste keer dat ik een rechtbank van binnen zag... (Natuurlijk met mijn laptoptas, inclusief allerlei messen voor taart, appels, etc. Niet het slimste om mee te nemen... Ik heb ze nu maar definitief uit mijn tas verwijderd. Vorige keer was 1 week na 9-11 op een vliegveld........)

Ik heb meegekeken met de beelden, voor mij was het overduidelijk, onze mannen werden ingesloten en van alle kanten belaagd. Je zou voor minder met stoelen gaan gooien. Ik heb begrepen dat vandaag vooral naar de beelden werd gekeken en morgen de getuigen werden verhoord.

Wanneer is de uitspraak? Deze week al? Of duurt dit weer 86 weken?

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

15 mei 2013 15:32
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #507

Aswin schreef :

MVV4life schreef : Ik ben vanmorgen even gaan kijken op de rechtbank. Het was voor de eerste keer dat ik een rechtbank van binnen zag... (Natuurlijk met mijn laptoptas, inclusief allerlei messen voor taart, appels, etc. Niet het slimste om mee te nemen... Ik heb ze nu maar definitief uit mijn tas verwijderd. Vorige keer was 1 week na 9-11 op een vliegveld........)

Wanneer is de uitspraak? Deze week al? Of duurt dit weer 86 weken?

Ik heb zojuist begrepen dat er ook al getuigenverklaringen zijn geweest.
Ieder geval zal op zich beoordeeld worden, wat kan betekenen dat er ook vrijspraken en verschillende straffen zullen zijn.
Morgen zou er al een uitspraak kunnen zijn, pas tegen het eind van de middag. laten we hopen op vrijspraak, dan mogen de heren meteen weer het stadion in!

100% veur de eige club!

15 mei 2013 15:36
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #508
Morgen uitspraak om 16.00. Inderdaad MVV4life, als de jongens vrijspraak krijgen kunnen zij het stadion in morgen. Ik denk dat zij dan van blijdschap vanuit de rechtbank in een "rijaloet" naar de Geusselt komen. Maar goed, laten we niet te vroeg juichen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Lummel, Raffalaldo

15 mei 2013 19:51 15 mei 2013 19:51 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #509
Iech steek noe al 'ne boezjie op veur al die SV-ers en hoop tot ze allemaol vrijgesproke weure !
Suukses, jonges :thumbsup:

15 mei 2013 20:25
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Stadionverboden #510
Ik hoop op goed nieuws voor ze en dat dan weer snel wat lawaai gemaakt wordt door de Ultras. :)

Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden