Fortuna Sittard - MVV Maastricht

15 dec 2012 18:44 15 dec 2012 18:47 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #421

Frank Salemans schreef : Als je in de samenvatting ziet hoe keeper Kaya de doorgebroken Rutjes met twee benen naar voren raakt, dan had die bal ook op de stip gemogen. In het stadion had ik dat niet zo gezien, maar in de samenvatting op tv wel. Menig scheidsrechter had hem op de stip gelegd.

Klopt, maar aan de andere kant vielen Veldmate en Stankov (met wisselend succes overigens) een paar keer na wat lichtelijk contact...en de oorzaak lag ook niet aan het veld.
Dat kan ook tegen je werken: dat er helemaal niet gefloten wordt als er wel degelijk iets aan de hand is...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2012 18:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #422

Anita schreef : Zo ook weer de reacties over het lied voor aanvang. Begrijp nu dat je hiermee uitstraalt: niemand en niks is beter dan MVV en Maastricht. Waarom?

Ik stel aan Gohf, op een MVV-forum, gewoon de vraag wat het idee achter dat lied was. Ik had namelijk het idee dat het totaal niet aansloeg bij het thuispubliek. En dan ben ik arrogant? :lolno: Doe eens even normaal, Anita.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

15 dec 2012 19:01
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #423

Anita schreef :

Boer458 schreef :

Gohf schreef : Waarom volkslied ? Denk dat ze gewoon iets extra s voor de derby wouden doen, omdat het toch de meest beladen thuiswedstrijd is. Hoeft van mij ook niet hoor, doe het altijd of doe het nooit.

Ich zow zigke; doech ut good of doech ut neet.......... :schamen:

Ik mis schijnbaar iets. Schamen????? Kan mij iemand uitleggen wat er mis is met het lied voorafgaand aan de wedstrijd? Ik vond het leuk. Het is m.i. een mooi Sittards lied.

Haha vond je het leuk?
Je was bijna de enige die dat vond of de rest van het stadion weet niet hoe dat liedje gaat?
Bij MVV weten ze wel hoe het volkslied gaat want dat was duidelijk hoorbaar en onder het (Volkslied van Sittard :lachen: )
hoorde ik alleen maar gefluit terwijl je daar met 9000 man toch boven uit moet komen?
Ik heb niks tegen je Anita maar snap niet waar je uit haalt dat het leuk was

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

15 dec 2012 19:09
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #424
Het geheime wapen van Fortuna...."DE VOLKSLEEDZENGER" heeft niet gewerkt. Alle trommelvliezen zijn nog intact aan onze kant.

:)

Oja...een fakkeltje maakt me niks uit..maar een gehoorbeschadiging is het voetbal mij niet waard.

En sympathie voor fortuna heb ik geen moeite mee....al weet ik dat ze ons het liefste in een riool zien lopen. :)

Het blijft ook een aparte club...en hun aanhang kom je regelmatig tegen op de werkvloer. Altijd leuk en lachen.

Met de duitsers kun je niet over foesbal praten...dat eindigt meestal in "oorlog"

Toch blij met de punten...en ik denk dat Fortuna zeker de play-offs gaat halen.

15 dec 2012 19:18
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #425
:applaus: Wat een geweldige ambiance in het uitvak. Ik heb me schor gezongen. De uitslag was natuurlijk super. Fortuna fans jankten dat het onverdiend was enzo. Dat kan me echt geen zak schelen. Die drie punten zijn voor ons. Tegen Sparta waren wij beter met de kansen en verloren we. Zo gaat dat in het voetbal wel eens. Tja dat volkslied was echt :puke: Mijn god wat een amateurs in hun betonbak. lekker met de rug ernaar toe. bij het laatste couplet het Maastrichts volkslied. Met 800 man slechts door het hele stadion hoorbaar overstemden we het gebler. @Anita. Hoe goed je het ook bedoeld : We zijn sjengen...... dont forget... Het hoort bij het spelletje. Ik stoor me ook niet aan het constante anti sjengen. Avapox heeft gelijk. jammer van die bom. die idioot. levenslang sv. maar fortuna kan er niks aan doen. Die horen niet gestraft te worden voor de actie van een idioot.
Volgende week Volendam. Dat wordt weer opladen. Hoop dat ze het nog 1x voor de winterstop kunnen doen.

15 dec 2012 19:30
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #426

Sjraveleer schreef : Het geheime wapen van Fortuna...."DE VOLKSLEEDZENGER" heeft niet gewerkt. Alle trommelvliezen zijn nog intact aan onze kant.

:)

Oja...een fakkeltje maakt me niks uit..maar een gehoorbeschadiging is het voetbal mij niet waard.

En sympathie voor fortuna heb ik geen moeite mee....al weet ik dat ze ons het liefste in een riool zien lopen. :)

Het blijft ook een aparte club...en hun aanhang kom je regelmatig tegen op de werkvloer. Altijd leuk en lachen.

Met de duitsers kun je niet over foesbal praten...dat eindigt meestal in "oorlog"

Toch blij met de punten...en ik denk dat Fortuna zeker de play-offs gaat halen.

Ach dat de meeste jullie in een riool zien lopen valt wel mee hoor, nu op dit moment wel ja voor de 3 punten dat jullie hebben meegenomen bij ons(DUHH :thumbsdown: ), maar over het algemeen heb ik de indruk dat de meeste jullie het wel gunnen. Er zijn er altijd die MVV gewoon klote vinden en andersom ook, ik heb alleen sterk de indruk dat sommige mensen hun mening te veel baseren op wat 1 of enkele MVV haters roepen. Dat moet je los van elkaar kunnen zien, en dat kan inderdaad best lastig zijn merk ik soms zelf ook wel eens als Fortuna weer eens ergens belachelijk gemaakt word.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjraveleer, Danny1983, Bieske, opadiehard, Boer458

15 dec 2012 22:01
Smicerke
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #427

Sjop schreef : :applaus: Wat een geweldige ambiance in het uitvak. Ik heb me schor gezongen. De uitslag was natuurlijk super. Fortuna fans jankten dat het onverdiend was enzo. Dat kan me echt geen zak schelen. Die drie punten zijn voor ons. Tegen Sparta waren wij beter met de kansen en verloren we. Zo gaat dat in het voetbal wel eens. Tja dat volkslied was echt :puke: Mijn god wat een amateurs in hun betonbak. lekker met de rug ernaar toe. bij het laatste couplet het Maastrichts volkslied. Met 800 man slechts door het hele stadion hoorbaar overstemden we het gebler. @Anita. Hoe goed je het ook bedoeld : We zijn sjengen...... dont forget... Het hoort bij het spelletje. Ik stoor me ook niet aan het constante anti sjengen. Avapox heeft gelijk. jammer van die bom. die idioot. levenslang sv. maar fortuna kan er niks aan doen. Die horen niet gestraft te worden voor de actie van een idioot.
Volgende week Volendam. Dat wordt weer opladen. Hoop dat ze het nog 1x voor de winterstop kunnen doen.

Volgens mij spelen we tegen Eindhoven volgende week vrijdag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, opadiehard

16 dec 2012 00:32
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #428

Anita schreef :

Boschpoort schreef : Heerlijk. Ik werd al heel happy wakker vanochtend maar na het lezen van de reacties op fortunahome krijg ik die grijns de rest van het weekend niet meer van mijn gezicht. Vooral die intellectueel 'the real one' is geweldig. Born loser...

Ook ik geniet nog van de overwinning, maar om nu zo arrogant te reageren:
BP. Ik heb gisteren nog een gezellig onderonsje gehad met the Real One. Moet je ook eens doen i.p.v. zo reageren. Sommige mensen zin echt real en dat vind ik mooi.

Ik heb gisteren nog een gezellig onderonsje gehad met the Real One. BP, moet je ook eens doen i.p.v. zo te reageren. Sommige mensen zin echt real en dat vind ik mooi.

haha. kijk eens wat voor teksten die gek uitkraamt en dan begrijp je mijn reactie misschien. Misschien ook niet, ik lig er niet wakker van. De term 'born losers' komt van hemzelf dus waarom mijn reactie arrogant zou zijn begrijp ik dan weer niet.
Pff, waarom reageer ik eigenlijk?

16 dec 2012 00:42
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #429
Heb in ieder geval een heerlijke avond gehad gisteren (bijna eergisteren). Nog steeds aan het nagenieten van het resultaat, is toch alweer een tijdje terug sinds de 0-7 destijds.

Man wat ben ik blij dat Rutjes terug was. Je zou zeggen met het buffelen wat hij doet zoals het in een derby betaamt dat hij zelf uit Maastricht komt. Heerlijke voetballer en volgens mij heeft hij nog nooit zo sterk gespeeld in zijn Sparta tijd als wat hij nu bij ons laat zien. Jammer dat hij het niet kon bekronen toen hij na een zeer goede loopactie zo op Kaya kon afgaan. Jammer dat deze keeper van wanten weet, echt een goede doelman al het gehele seizoen alleen bij Veendam een fout gemaakt dacht ik.

MVV heeft zeker niet groots gespeeld, maar we hadden de wedstrijd toch wel goed onder controle. Het was zaak dat je niet zo rampzalig begon zoals vorig jaar en dat je zeer snel tegen een achterstand aankeek. Echter na die aansluitingstreffer van N'Koyi begon het toch wel redelijk te kraken achterin. Vooral inderdaad die Schroijen was met zijn rode wangetjes als linksback toch zeer gevaarlijk. Jammer dat MVV wat dat betreft geen transfersommen betaalt, want dit zou een waardig opvolger zijn van Labylle voor na de winterstop. Maar goed wie weet kan hij nog eens gratis worden opgehaald daar in Sittard. Labylle speelde trouwens geen geweldige wedstrijd, verre van dat. Wel ontzettend jammer dat hij na een mooie rush opnieuw net als tegen Go Ahead de bal dan net niet in het netje krijgt. Wat een mooie goal was het dan geweest. Op het einde van de wedstrijd herstelde hij zich door goed te tackelen en was hij verdedigend wel scherp. Zelfs nog een kaart gepakt waardoor hij nu op scherp staat.
Had het idee dat Esajas nog steeds last had van zijn rug. Die liep er toch moeizaam bij gisteren. Dacht ook dat het de reden was dat Moustafa al zo vroeg ging warmlopen en die kwam er dan op het einde dan inderdaad nog in. Al zal je een fitte Esajas ook niet heel snel een vuil broekje zien krijgen en er vol op gaan.

Denk dat ze het beste Stankov zo snel mogelijk een profcontract kunnen geven. Hij is verdedigend kwetsbaar en het gevaar kwam ook vaak vanuit de linkerkant van hun met eerst Khalouta/Cevik en dus die Schroijen. Maar aanvallend is hij natuurlijk van grote waarde bij standaardsituaties. Zoals hij die 0-1 maakte is geen toeval. Bij FC Oss maakte hij zo al een paar goals en in de 2e helft had hij er bijna nog 1 op dezelfde manier gemaakt. Hij is nog jong met zijn 21 dus zou de gok wel nemen. Bovendien zit er volgens mij wel een 'goede kop' op.

2e helft natuurlijk super begonnen door dat kedooke van Dreesen, lekkere terugspeelbal zo meteen vanaf de aftrap. Ook heerlijk om dat VI fragment dan te zien met van der Gijp. Dacht eerst nog dat Schreurs hem over stiftte, maar gelukkig viel die dus lekker achter de al vallende Kaya. Geweldige ontlading, had eigenlijk niet meer op zo'n spannende slotfase gerekend bij die stand. Heb op het einde toen ik hetzelfde tafereel zag als in Dordrecht toch wel wat angstzweet gehad en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Vond ditmaal in tegenstelling tot anderen Gillis wel van nut toen hij Smeets verving, heeft toch vaker de bal geruimd voornamelijk met zijn hoofd toen er weer gevaar was of dreigde. Ook altijd gerust dat Castro in die goal staat en niet bijvoorbeeld Bulters. Die blijft altijd kalm, zelfs even een mannetje uitkappen tijdens de wedstrijd.

Leuke actie van de Ultras in samenwerking met de SC door de ouderwetse vissershoedjes uit te delen (de verrassing waar ik het eerder over had). Hoedje is zeker speciaal nu we daar in Sittard dan ook daadwerkelijk de 3 punten hebben gepakt. Het kan weleens de laatste zijn, al zeggen we dat al zoveel jaar. Zal wel weer goed komen daar hoor. Vreemd trouwens dat ik niets heb gemerkt van de vuurwerkshow achter 'onze' tribune door de stadionverboden van Fortuna. Zal wel door de focus op de wedstrijd geweest zijn. Trouwens op de N-Side hadden ze ook vuurwerk teveel. Vraag me dan wel af of het dan zo gepast is om na die mortier van die idioot dan zelf ook nog vuurwerk daar af te steken al is het dan Bengaals vuurwerk. Overigens vind ik daar normaal niets mis mee hoor, in het uitvak was er ook wat vuurwerk maar was toch sfeerverhogend in mijn ogen.

Jammer van de Fortuna propaganda van Anita hier. Daardoor jaag je dus mensen tegen je in het harnas. Als je per se zo dik wilt zijn met Sittard, prima, maar val ons er hier niet mee lastig. Zelfs die halve gare die een of ander volkslied inzette en zich pontificaal tot ons richtte verdedig je nog. Leuk om het commentaar van Sierd de Vos naderhand te horen die veronderstelde dat het het Limburgs volkslied was en vroeg zich af waarom dat tot verzet leidde in het uitvak. De sfeer was trouwens niet geweldig hoor. Maar dat is normaal als er een paar 100 man staan die normaal niet mee uit gaan. Af en toe was het wel even genieten, maar het was dan bijvoorbeeld weer betrekkelijk stil toen de ploeg het nodig had bij die 1-2 stand.

Maar goed complimenten aan het hele team, er allemaal goed voor gevochten. Heerlijk feestje na afloop, mooi om die beteuterde blik te zien van Veldmate en Schreurs omdat er geen hoedjes meer waren. Echt een vriendenteam als je het mij vraagt. Als het na de winterstop goed wordt opgevangen dan moet je er gewoon voor gaan, we zijn nu echt titelkandidaat klaar. Wie weet hoe lang het nog duurt voordat we nog zo'n kans krijgen om te promoveren?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjraveleer, MVVke, Danny1983, Sjotelsplak, opadiehard, Boer458, Jean, Ted

16 dec 2012 10:15
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #430
Fortuna Sittard MVV in beeld

De geschorste Sven Braken en zijn vader Ed kijken met spanning naar de verrichtingen van MVV

Nooit eerder sloot MVV een seizoenshelft af met een ongeslagen reeks in uitwedstrijden. Winnen de IMG 2390 300x146 Fortuna Sittard MVV in beeld Maastrichtenaren aanstaande vrijdag van Eindhoven zijn ze ook nog eens keer ‘Herbstmeister’ van de Jupiler League. Al die feiten bevestigen dat bij veel MVV-fans ongetwijfeld dezelfde gedachte leeft als bij supportersclub voorzitter Alain Reiters. Die maakte vrijdag in dagblad De Limburger van zijn hart geen moordkuil en zei: “Ik hunker naar andere tegenstanders dan Telstar of Almere”. Daarover zeker nog meer de komende weken en maanden. Vrijdagavond was het vooral een Maastrichts feest in Sittard. In de derby, waarin vriend en vijand het met elkaar eens was dat Fortuna op basis van inzet en – met name het laatste half uur van de wedstrijd – veldoverwicht een punt had verdiend, ging het team van René Trost met drie punten van het veld. Achthonderd supporters kregen het mooist denkbare Kerstcadeau.

www.maastrichtaktueel.nl/fortuna-sittard-mvv-beeld/

16 dec 2012 10:34
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #431
ode aan mvv (Fortuna Sittard - MVV Maastricht versie)

De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, sjoen-mestreech, Schnibble for MVV

16 dec 2012 11:09
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #432
Jeoff, daanke veur dien wedstrijdverslaag!

www.mvvfans.nl/mvv/nieuws/36-fortuna-mvv-maastricht-1-2

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

16 dec 2012 13:13
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #433

DJ-AMIGO schreef :

Dat was ook gelijk mijn eerste gedachte ... dat en de Noord Koreaanse Volkspartij. Vroeger was FH echt een van de betere sites van Nederland maar ondertussen zijn ze toch afgezakt naar een triest niet nivo van propaganda a la Noord Korea. Ik snap best dat je je eigen club steunt maar het niet meer kritisch zijn (gelet op het boven hun hoofd hangende faillissement) maar ook na dit zielige wij zijn de morele winnaars verhaal (geef toch gewoon toe dat je de pest in hebt omdat je verloren hebt) ben ik toch wel alle respect voorlopig kwijt voor hun.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

16 dec 2012 13:34
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #434
MVV had genoeg aan een sterke as.....met name was Rutjens de beste MVVér ....speelde echt enorm goed.
Dat moest ook wel want Esajas,van Hyfte,Veldmate,Labyle,Smeets speelde niet top.....

Achterin stond het goed...Verdellen en Knops en Castro prima match...ook Stankov speelde een ruime voldoende en hij is toch iedere keer weer vanuit de corner gevaarlijk ( dat is ook een vreschil met verleden seizoen, nu scoren we uit corners !!)

Het was gewoon moeilijk om een echte goede macth te krijgen...slecht weer, veel werk voetbal van Fortuna kant, die in die Chivec een speler hebben die werkelijk niet 1 fatsoenlijke voorzet heeft gegeven...en een Voorn wat ik zo'n pedant mannetje vind...een echte topklasse voetballer maar altijd irritant tegen MVV en hard in de duels....

Schreurs die verdiend een dik compliment, liet zich niet gek maken en deed wat hij moest doen....

MVV speelt als een kampioen, niet altijd goed maar we pakken de punten...het team is flexibel en heeft scorend vermogen....
toch knap slechts 1 nederlaag ( en die had niet gehoeven).... uiteindelijk gaan ploegen het MVV ook gunnen, daar waar Sparta een arrogante houding inneemt , speelt MVV met fairplay...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Sjraveleer, Danny1983, Fabrice, Schapendonk, opadiehard, Schnibble for MVV

16 dec 2012 15:13
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna Sittard - MVV Maastricht #435
Ik vond Smeets en van Hyfte echt heel matig spelen. Terwijl ik zeker van een jongen als van Hyfte verwacht dat hij opstaat in dit soort wedstrijden. Iedereen kan wel is een mindere dag hebben. Daarnaast vond ik Stankov, Veldmate en vooral Rutjes hard werken en heel veel strijd leveren.

Vooral met Rutjes op het middenveld hebben wij de slag weten te winnen. Zit overal tussen, stoort ontzettend bij de tegenstander, maakt slidings... super! Verdellen en Knops achterin stonden veel onder druk, maar wisten het toch goed vast te houden. Ook voor deze 2 centrale mannen, mijn complimenten.

Esajas blijft gevaarlijk, ondanks dat ik hem geen super wedstrijd vond spelen. Heeft een geweldig schot en een goede actie in huis, waarin hij op 90 min altijd iets onvoorspelbaars kan brengen.

Het was geen beste wedstrijd, maar de 3 punten tellen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden