Fortuna Sittard - MVV Maastricht
16 dec 2012 23:42
16 dec 2012 23:43 door marinesjeng.
marinesjeng
Junior Boarder
Kon het niet laten toen ik deze foto voorbij zag komen, moest er wat mee doen
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
17 dec 2012 00:05
Maosbrögk
Platinum Boarder
Wellicht heb ik iets gemist, maar heeft Schreurs dan zo abnormaal gejuichd na zijn doelpunt of na de wedstrijd? Na zijn doelpunt vond ik hem gewoon netjes juichen. Ik heb een hekel aan het schuinheilige gedoe dat je tegen je ex-werkgever niet mag juichen. Je gaat geen driedubbele salto maken en het halve veld overrennen, maar een sprongetje à la Immers vandaag mag toch wel.
Schreurs gaat na zijn treffer netjes naar het uitvak en steekt twee armen de lucht in.
Waar vallen die gasten uit Sittard dan over?
Heb altijd veel respect gehad voor de club Fortuna en haar fans, maar door dit soort verhalen wordt dat beetje bij beetje toch minder. Altijd dat kansloze gekanker op alles wat uit Maastricht komt...pfff...get a life!
17 dec 2012 00:07
17 dec 2012 00:07 door pinobel.
Mijn laatste beetje respect wat ik had voor fortuna verdwijnt als sneeuw voor de zon door die idioten daar. Het zit wel erg diep als je iemand zo'n nare dingen toewenst. Ik hoop slechts 1 ding; als zij de laatste wedstrijd de punten nog nodig hebben voor het behalen van de playoffs dat wij alles uit de kast halen om dat te verhinderen. Dan gun ik het nog liever Emen of welke andere club dan ook. Voor mij vallen zij nu in het rijtje *oda.
17 dec 2012 00:43
17 dec 2012 00:44 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Goed de emotie na een nederlaag doet ook iets met je, laten we dat niet vergeten. Het juichen van Schreurs was uitbundig, ik begrijp ook wel dat dit een beetje dubbel overkomt bij de Sittardse aanhang. Als je dit legt naast de ingetogenheid van Caracciollo die voor en tegen beiden ploegen heeft gespeeld , dan is dat natuurlijk een wereld van verschil.
Als je ziet hoe Danny zich inhield toen hij in het FC Zwolle Shirt ons de vier hoeken van het stadion liet zien en als enige speler nog op het veld stond bij het Maastrichts volkslied, dan zie je dat zijn hart echt bij MVV ligt. Maar ik denk dat hij wel dankbaar is (en moet zijn) dat Fortuna zijn voetbalcarrière gered heeft. Die hebben hem daar fantastisch opgevangen en gevormd, terwijl de wereld klaar was met Danny, door de onkunde van het oude MVV. Misschien omdat hij nu de salto achterwege liet, was dit zijn manier van 'ingetogenheid'?
Toen hij geblesseerd afgelopen week uitviel had iedereen zijn twijfels. Maar laten we eerlijk zijn, deze inzet had toch niemand verwacht? Toen hij die salto maakte in het Fortuna Shirt voor de Angelside tribune, stond hier ook het forum vol met afgunst. Die Turkse Jakhals op de tribune werd zelfs bijna van Trepke-B afgesodemieterd... Voetbal is emotie. Ik heb ook wel eens dingen hier geschreven waar ik achteraf spijt van had. Na een week breekt dat af, goed bij een derby twee weken. Laat het rusten, zij zitten met het rotgevoel dat wij en paar jaar geleden hadden en misschien in mei weer gaan krijgen als Prince de moonwalk doet voor het uitvak. Dat is nu eenmaal voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
17 dec 2012 01:56
Wat 'n bullshit hetze voeren ze daar in sittard over het juichen van Danny.Buiten dat hij met dit doelpunt de 3 punten dichtbij bracht,zorgde de overwinning ook voor het heroveren van de koppositie.
Zou men in sittard weten dat er voor MVV dit jaar meer te halen valt dan 6 punten in de derby's??
Als ik Ramon Voorn zie die bij iedere overtreding van MVV is aan het zeuren om kaarten,wat moeten we daar dan van zeggen of denken.
Fortunahome is deze dagen het bekijken wel waard,je lacht je echt kapot.
Ze noemen zichzelf de morele winnaars.
Hebben deze gasten ook gezien dat hun morele winnaar de 1e 45 minuten voortdurend met 10 man achter de bal speelde?
Met alle respect,maar welke kansen creeerde fortuna uit uitgespeelde aanvallen??men kreeg inderdaad wel wat kansen,maar met name door de bal blind de 16-meter in te pompen,de 1-2 valt puur door individuele klasse van N'koyi.
Maakt ook allemaal niks uit maar ga dan niet net doen alsof je de sterren van de hemel hebt gespeeld,en verwar werklust niet met klasse,
MVV zag ik de eerste helft rustig afwachten op een kans om zo de Italiaanse verdediging uit Sittard uit de tent te lokken,niet bepaald een lust voor het oog die bal van verdediger naar middenveld en weer terug,maar altijd beter dan een tegendoelpunt uit een counter weg te geven.Voetballend zag je met vlagen dat het goed in mekaar zit met dit MVV,echter is er in een derby meer nodig dan goed voetbal; passie en strijd.Ik heb dan ook genoten van Nathan Rutjes,die zat echt overal tussen...heerlijk.
Jammer dat enkele dragende spelers afgelopen vrijdag niet zo nadrukkelijk aanwezig waren dan dat ze normaal zijn,anders had je een hele andere wedstrijd gezien,maar dat is achteraf gelul waar niemand om geeft nu de 3 punten binnen zijn.
Respect is een veel besproken woord de afgelopen weken in de voetballerij,echter erger ik mij al meerdere jaren aan de manier waarop sittard haar gasten uit Maastricht ontvangt.En dan heb ik het niet over supporters,maar over de club zelf.
Na de thuis overwinningen van fortuna "Sjiek is mich dat" of "Super sjoenen daag" draaien,en dit jaar het sittards "volkslied" met een verschrikkelijke zanger die zich voornamelijk wendde tot de Maastrichtenaren.(Het mooiste vond ik nog dat iedereen op het veld incl. de fortuna spelers niet op het vertrek van deze Big Benny in ut zoer kon wachten,en niemand uit het stadion meezong.)
Terwijl duizenden mensen zich inzetten om de rust te laten wederkeren in het voetbal gaat men in sittard wat stoken...chapeau!
Het spijt me voor de goedwillende fortuna fan,maar het niveau van de club begint tot een bedenkelijk punt te dalen.
Misschien volgend jaar een zwart kuikentje met een eierdop op het hoofd in het logo verwerken??
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Schnibble for MVV
17 dec 2012 07:15
opadiehard
Platinum Boarder
Hill28 schreef : Trost staat er echt niet bij als een trotse trainer die net de eerste plaats heeft veroverd in een derby.
Hij staat erbij als een boer die toevallig voor zijn werk trainer is bij MVV, dat goed doet, maar stiekem toch baalt dat Fortuna heeft verloren. Die Immers van Feyenoord (Den Haag) is er niks bij
OPA ZEET:
Met zoeen opmerking kan ik 6 keer niks dus geen sorrie maar een wel gemeend
...gr opa
.
....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Boer458
17 dec 2012 07:46
beste hill.
je opmerking over Trost slaan werkelijk nergens op,
is een van de eerlijkste trainers die ik ken,
en zich met hart en ziel voor M.V.V. inzet,
en die vreugde van renee komt nog wel ,
op het einde van het seizoen,
wie het laatst lacht
17 dec 2012 08:42
Napoleon
Platinum Boarder
De club heeft gewoon geen "klasse" haar supporters ook vrijwel niet....het zijn mijnwerkers en dat zie je terug in bijna alle facetten van de club, in het bestuur, op het veld en haar supporters.
Kijk en die Hofland die daar een beetje pedant de aftrapt neemt dat heb ik altijd een over het paard getilt mannetje gevonden die overgewaardeerd werd als speler....en zo zit heel Fortuna in elkaar ( althans grotendeels)
Dus wanneer Fortuna er volgend jaar er niet meer is ( wat ik trouwens niet geloof) dat zou mij dat weinig interesseren, immers spelen wij dan toch Eredivisie !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip
17 dec 2012 08:58
17 dec 2012 09:01 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Hill28 schreef : Trost staat er echt niet bij als een trotse trainer die net de eerste plaats heeft veroverd in een derby.
Hij staat erbij als een boer die toevallig voor zijn werk trainer is bij MVV, dat goed doet, maar stiekem toch baalt dat Fortuna heeft verloren. Die Immers van Feyenoord (Den Haag) is er niks bij
Hill lul toch niet uit je nek man als er iemand ingetogen juichte was het wel Immers en Trost was gewoon zichzelf en ga je Feyenoord Ado nou vergelijken met Fortuna MVV?
ga vissen man
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458
17 dec 2012 08:59
17 dec 2012 09:00 door Boschpoort.
DDL:
Zes gewonden bij Fortuna Sittard-MVV
Door het afgaan van een vuurwerkbom zijn vrijdagavond bij aanvang van de voetbalwedstrijd Fortuna Sittard - MVV zes gewonden gevallen. Een 25-jarige vrouw liep een lange, diepe snijwond op in haar onderbeen doordat er een scherf van een plastic stoeltje in terecht kwam. Een 22-jarige man uit Sittard is aangehouden op verdenking van het afsteken van de bom.
Sittard
Van onze verslaggever
De bom ging iets voor acht uur vrijdagavond af bovenin de tribune aan de noordzijde van het stadion. Vijf mensen die in de buurt van de bom stonden liepen gehoorschade op. Een van hen hield aan de klap een gaatje in zijn trommelvlies over.
Omstanders wisten de 22-jarige Sittardenaar aan te wijzen als schuldige. Bij zijn aanhouding bleek hij nog meer vuurwerk en verdovende middelen op zak te hebben.
Voor, tijdens en na de voetbalderby zijn nog zes andere Fortuna-supporters opgepakt voor onder andere mishandeling, openbare dronkenschap, belediging en opruiing. Er is snelrecht toegepast op vier van hen. Zij kregen geldboetes variërend tussen de 200 en 450 euro. Twee mensen moeten zich later verantwoorden voor de rechter.
Alle aangehouden personen hebben inmiddels een stadionverbod gekregen.
17 dec 2012 09:39
heb het al vaker hier gezegd, dat die mensen van sittard en omstreken kotsen op ons mestreechteneren, en nog zijn er bepaalde personen hier die ze ook nog goed praten.
sorry maar dat kan er bij mij niet in.
17 dec 2012 10:11
17 dec 2012 10:38 door Punker73.
Uit goed ingelicht bronnen heb ik overigens begrepen dat er vrijdag bij de wedstrijden van MVV en Fortuna vliegtuigjes zullen overvliegen die bijgevoegde flyers zullen uitstrooien ....
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Schapendonk, opadiehard
17 dec 2012 11:11
17 dec 2012 11:19 door Kay.
De vele MVV-supporters op de thuistribune die net zo uitbundig juichten bij de doelpunten en het eindsignaal kregen vreemd genoeg geen commentaar
Ach ja, ze kunnen zich daar in Sittard wel druk gaan maken om onbelangrijke zaken, maar als zo veel ezels onder hen dingen blijven doen die vooral hun eigen club schaden, dan raken we die drie punten nog voor het einde van het seizoen weer kwijt. Misschien hebben ze dan hun zin.
17 dec 2012 14:42
17 dec 2012 14:45 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Dave1902 schreef : Respect is een veel besproken woord de afgelopen weken in de voetballerij,echter erger ik mij al meerdere jaren aan de manier waarop sittard haar gasten uit Maastricht ontvangt.En dan heb ik het niet over supporters,maar over de club zelf.
Na de thuis overwinningen van fortuna "Sjiek is mich dat" of "Super sjoenen daag" draaien,en dit jaar het sittards "volkslied" met een verschrikkelijke zanger die zich voornamelijk wendde tot de Maastrichtenaren.(Het mooiste vond ik nog dat iedereen op het veld incl. de fortuna spelers niet op het vertrek van deze Big Benny in ut zoer kon wachten,en niemand uit het stadion meezong.)
Terwijl duizenden mensen zich inzetten om de rust te laten wederkeren in het voetbal gaat men in sittard wat stoken...chapeau!
Ach, zoiets hoort bij een Derby. Derby's zouden maar saai worden als een beetje steuken ook al niet meer mag.
Ik heb alleen maar moeten lachen om die sittardse volkszanger
Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
17 dec 2012 16:01
webmastersfm
Platinum Boarder
misschien kunnen ze de morele punten inwisselen op het einde vh seizoen? ach het is een collectief gejank. Voor ons komen er mooiere wedstrijden nog aan met een veel groter belang als tegen de calimero's. Voor hun is dit DE wedstrijd. Voor mij al lang niet meer. MVV vs Roda is de enige echte derby in limburg. Voor roda ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjireke
Tijd voor maken pagina: 0.652 seconden