Roda - Mvv Maastricht 31-08

31 aug 2014 16:57 31 aug 2014 16:59 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #271
Net thuis van de wedstrijd. Jammer maar er had meer ingezeten, veel kansen voor MVV (vooral na rust). Voor de rust 2x kopkans uit cormer/hoekschop, nog een kans voor Smeets. Maar slechte beginfase van MVV, veel te terughoudend, dubieuze vrije trap waar RJC 1-0 scoort, daarna 2-0. Na de rust een beter MVV, een stil stadion dat MVV een aantal goede kansen zag missen. De linkerkant met Croux/Peeters en Ospitalieri was uitstekend, veel goeie voorzetten en kansen. Maar ja je moet ze benutten.... Wel erg vreemde wissels van Elsen, Maria die slecht inviel (alweer), Veldmate (zwak) en RJC-er Wijnen (erg vreemd, bij een 2-0 achterstand). Kortom voort borduren op de goeie 2e helft en veel trainen op de afwerking, want zo vlak voor deadline een scorende spits binnenhalen zit er zeker (financieel) niet in.
Ben trots dat dit MVV dit RJC inderdaad zoals Elsen vooraf zei aan het wankelen bracht, maar helaas niet meer dan dat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2014 17:22 31 aug 2014 17:28 door Fabrice.
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #272

Schapendonk schreef : Gelukkig ben ik niet geweest. Toch wel een beetje gelijk gehad weer. Niet dat ik het wil hebben, had het liever niet gehad. Maar wat ik gerust stellender vind, en wat me even blij maakt als de mensen uit parkstad, is dat ik nu 100% zeker weet dat Roda geen kampioen wordt. En zeker niet na het zien van de 2e helft....En over spelers als Rutjes en van Peppen en zo laat ik me maar niet over uit. De beelden zeggen genoeg. Roda eindigt op deze manier op een 8e of 9e plek. Dus er is niks aan de hand.

Nou, ben het helemaal met je eens.
Ze wonnen tegen het kwalitatief slechtste MVV van de afgelopen 10 jaar.
Er zaten meer toeschouwers op de tribune dan FOX-kijkers op de bank, die zijn volgens mij snel afgehaakt!
Slechte wedstrijd met twee heel matige teams .... kortom: Jupiler League met (te) véél publiek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

31 aug 2014 17:35
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #273
Misschien is het verwachtingspatroon wat hoog!
Tuurlijk is dit MVV niet het MVV van 10 jaar geleden, maar de financiele situatie is ook anders.
Beetje meer realisme aub. Als ik naar de Nederlandse clubs kijk in CL en Ueuropaleague, zie je ook een enorm verschil met 10 jaar geleden.
De hele Jupilerleague krijgt het al moeilijk tegen de toppers uit de Topklasse , er spelen zelfs betere spelers in de Topklasse (financieel aantrekkelijker vaak) dan in JL.
Kijk naar de lijst met werkloze voetballers, daar staan betere spelers op dan bij menig JL-clubje rondloopt, heeft puur met geld te maken. Maar goed das een andere discussie, hoort niet in deze topic.
Ik heb gewoon realistisch/chauvinistisch gekeken naar ons MVV-ke en veel gemiste kansen gezien.

31 aug 2014 17:36
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #274
Dien een klacht in tegen het spelen van de 'geschorste' Biemans. Geen contract betekend toch niet automatisch een amateurcontract?

31 aug 2014 18:01
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #275
Zat zelf op Oost (achter goal naast uitvak). Heb geen moment het gevoel gehad dat het DE derby was. Weinig sfeer van beide kanten. Was er iets voorgevallen of komt het door de zondagmiddag? Ben dit niet gewend van het MVV uitvak.
Wedstrijden tegen Fortuna zijn op dat gebied toch een stuk amusanter!

Verder geen seconde het idee gehad dat er wat te halen viel...wie moet de goals maken? :)

31 aug 2014 18:14 31 aug 2014 18:16 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #276
Dat is inderdaad het probleem: goals maken.

Zat op de lange zijde.
Was idd redelijk rustig, koempels om me heen waren ongerust over het aantal kansen van MVV.

31 aug 2014 18:36
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #277
Strijdent ten onder, jammer. Alleen vind ik die provocerende actie van trost blijken van geen respect voor ons MVV supporters. Laat schreurs er dan uit, maar in de laatste 2 min. Dit hete hangijzer laten invallen betuigd weinig respect. r
Rene de bis en blijfs unne echte pruus !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Janepie

31 aug 2014 18:42
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #278

Peter Pan schreef : Dien een klacht in tegen het spelen van de 'geschorste' Biemans. Geen contract betekend toch niet automatisch een amateurcontract?

Een schorsing is een schorsing, welk contract je ook tekent........
Eerste officieele wedstrijd na je gele/rode kaart mag je niet spelen......dat was voor Bert Biemans dus vandaag.

31 aug 2014 18:59 31 aug 2014 19:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #279
Ik wil bij deze, degene die het draaiboek heeft gemaakt van deze wedstrijd, nomineren voor de Charles Darwin award...

Hoe krijg je het in je hoofd om een hele MVV colonne een ererondje over een rotonde vol met Roda supporters te laten maken. Vind je het gek dat de boel dan al meteen in elkaar hangt?
En dan laten die amateurs ook nog eerst het publiek naar huis gaan. Je laat altijd de bus van de tegenpartij eerst gaan bij dit soort risico's duels. Je mag blij zijn dat het allemaal goed is gegaan.

Tja de wedstrijd. Ik kan er mee leven dat we de underdog zijn, dat we geen nagel op onze kloten hebben en dus vaak aan het kortste eind zullen trekken, maar wat ik niet kan begrijpen zijn de keuzes van de trainer. Wederom niet het sterkst mogelijke elftal vanaf de start gezien. Wederom een spits die niet functioneert, die 0 op 5 loopt in de punt. Die de negentig minuten mag volmaken zonder dat hij een bal gecontroleerd krijgt, terwijl collega's die het beter doen het veld mogen ruimen. Hikspoors, de beste man gepakt over 4 wedstrijden, heeft geen minuut mogen spelen. Onbegrijpelijk.. En om maar te zwijgen over het lijnenspel. Zoals Trost het vijf jaar gelden heeft neergezet, zo voetballen we nog steeds.. En Coppens een rollertje loslaten, het spijt me, dat mag echt nooit gebeuren.

Van dit Roda hoeft niemand bang te zijn, van dit MVV helaas nog minder.. Hopelijk pakken we ze 31 januari terug, met de 12e man erachter. De tweede helft was beter, en als je een afwerker in de punt had staan, dan hadden we hier gelijk gespeeld.

Ondanks de nederlaag ben ik trots dat ik ooit voor MVV gekozen hebt. Wat een bijeengeraapt zooitje van culturen daar. Ze spelen godverdomme het Limburgs volkslied, terwijl alles in het hoog Hollands verkondigt wordt. En dan heb je ook nog op de lange kant het AZ publiek zitten, 'de klapjosties'. Of Roda nu speelt of Heino langskomt, de schlagerparade blijft hetzelfde. Draaien ze eindelijk eens een Limburgs liedje, blijkt het Rowen Heze te zijn. Horst ligt meer bij Venlo en Sittard, dan Kerkrade. Het ligt zelfs korter bij Maastricht als ik het zo bekijk. Maar toch wordt het in de uithoek van Limburg gezien als een entiteit.

Echt te lachwekkend voor woorden, als ik dat zie, gaat mijn rood/witte hart sneller kloppen. Totaal geen eigen identiteit die club. Het dieptepunt was het overgaan op het Duits. Speel dan het Ripuarisch/Rijnlands volkslied, want dit heeft helemaal niets meer met Limburg te maken. Ik kan me voorstellen waarom nu sommige supporters uit Oost-Limburg kiezen voor MVV, wij gaan veel dieper tot de roots.

Ik had trouwens het stadion groter verwacht, maar de inhoud stelt niet veel voor. Eén tribune van de Geusselt, is anderhalve baan van hun. Toch wel mooi om te mogen aanschouwen wat we in Maastricht allemaal via de provincie betaald hebben. Helaas geen feestje, maar aan de reactie van hun te horen, de hele wedstrijd, hebben we het beter gedaan dan hun verwacht hadden. Tweede helft hebben ze geen kans gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Maosbrögk, Sjop, Frostie_999

31 aug 2014 19:02
WallieNL
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #280
en van Hyfte en Rutjes dachten nog even te kunnen klappen naar ons, :puke:
en Schreurs dacht nog vriendjes te zijn met Kuipers.

verder 1ste helft sterk roda, MVV gaf veel ruimte weg en in de omschakeling had MVV weinig ruimte.
Smeets viel opnieuw erg tegen
Kuipers Uitstekend gespeeld
Coppens mag bankzitter worden van mij, die Verhulst kan echt niet slechter zijn.
Brouwers nauwelijks gezien (zelfde geld voor braken maar die had wel steeds 2 man op zich)

2de helft veel beter MVV, dat kwam ook omdat roda niet meer voetbalde maar op zoon momenten moet je gwn de 2-1 intikken en dan kan het nog leuk worden

en van wat ik gehoord heb is dat toen Cluster 1 van de bussen aan kwam dat er geen ME/beveiliging stond en daardoor er gevochten is, zat zelf in cluster 2 maar toen stond de ME er al en roda werd wat naar achter gedreven

verder vond ik dat we zeker 1 punt verdient hadden

31 aug 2014 19:16 31 aug 2014 19:16 door Lummel.
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #281
Coppens aub op de bank, en Verhulst erin. Met alle respect maar, Coppens maakt de hele verdediging onzeker.
Verder heeft de club uit Aachen ontzettend last van een identiteitscrisis. Wat willen ze nou uitstralen? Ik heb geen idee..
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

31 aug 2014 19:29
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #282

Peter Pan schreef : Dien een klacht in tegen het spelen van de 'geschorste' Biemans. Geen contract betekend toch niet automatisch een amateurcontract?

Zoals ik het heb begrepen liep zijn contract deze zomer af en hebben ze dat ''verlengd'' met een amateurcontract. Dit is echter niet naar buiten gecommuniceerd. Hoeft natuurlijk ook niet zolang je geen beursgenoteerde voetbalclub bent. Dat betekend dus dat hij de hele tijd al een Roda speler is geweest en wedstrijd 1 in feite dus al meetelde voor zijn schorsing. Slim van Roda, zonder dat ze het zelf in de gaten hadden dus. Ze doen hier niets fout dus als het zo is zoals hierboven beschreven. Alleen een beetje raar dat ze daar ''toevallig'' achter komen voor de derby. Je zou ook kunnen stellen dat ze zichzelf hierdoor de eerste wedstrijden van het seizoen in de vingers hebben gesneden, omdat ze hem toen niet hebben ingezet. Hoe dan ook, al dien je 10.000 klachten hiertegen in, je zult aan het kortste einde trekken. De KNVB heeft het notabene goed gekeurd.

31 aug 2014 19:43
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #283
Roda was eerste helft de betere ploeg. Die overtreding waar die vrije trap uitkomt, mag nooit gemaakt worden. Dan roep je de problemen op je af als de tegenstander een speler als Hocher in de ploeg heeft. Dan weet je dat dat een goal wordt. Die tweede goal mag ook niet vallen. Coppens was weer ouderwets aan het dabbelen, foi foi foi foi. Onzekere keeper maakt ook een onzekere verdediging, maar die stond goed. Vooral Moustafa en Kuipers speelden erg sterk. Smeets mag van mij ernaast, wat speelt hij slecht, ziet medespelers over het hoofd. Vorthoren liet zien dat hij een echte aanwinst is voor dit jonge MVV.

Tweede helft MVV stuk sterker, maar je ziet dat MVV voorin geen speler heeft die een bal kan vasthouden of zelfs een bal kan maken. Braken, Brouwers werken hard, maar geen goede laatste tik. Croux laat zich ook niet zien, zeer jammer. Braken kreeg goede kop kansen, maar rendement is 0. Veldmate, Peeters, weer Braken misten veel kansen.

Kortom een gelijkspel was op zijn plaats geweest.

31 aug 2014 20:16 31 aug 2014 20:16 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #284
Zo te lezen waren wij lang niet de enigen buiten het uitvak. Hier een impressie van het uitvak gezien vanuit het 'hol van de leeuw':
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/14971_10152251422791981_8391265395109709653_n.jpg?oh=f2b72e5216c1fd3cf78190d02f5bd584&oe=545D70CD

Helaas hebben we ons niet in hoeven houden bij goals van MVV, die er overigens toch wel hadden moeten komen. Al heb ik eerlijk gezegd de tweede helft niet meer de indruk gehad dat we punten mee gingen nemen, ondanks de kansen.

31 aug 2014 20:22
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #285
Alles is gezegd: Braken uit de spits, andere keeper, Roda is Duitsland, het lange wachten in het stadion maar het ergste is nog de inval beurt van Danny. Echt geen respect naar supporters van MVV door Trost; ik gun je een slechte toekomst als trainer, mijn respect ben je voorgoed kwijt! :puke:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Tijd voor maken pagina: 0.328 seconden