Roda - Mvv Maastricht 31-08

01 sept 2014 10:07
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #301
In Maastricht zal er wel weer optimale beveiliging zijn, pfffff. Mogen wij als thuispubliek een uur wachten totdat zij weg zijn. Only in Mtown
De volgende gebruiker (s) zei dank u Fabrice

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2014 10:16 01 sept 2014 10:20 door Boschpoort.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #302
Iets anders, twee dingen die me opvielen over het publiek naast het uitvak (aan de linkerkant)

Na de wedstrijd kwam er een knulletje van een jaar of 10 met een spandoekje met daarop "RZP" triomfantelijk richting uitvak juichen. Ook niet eventjes maar hij kwam van halverwege de tribune tot de lintjes die hun tribune afzetten en bleef daar een tijde staan springen. Heeft iemand enig idee wat dat betekent? Wat ik kan verzinnen is "Rust Zacht Pieren". En dan vraag ik me weer af welke ouder het in zijn hoofd haalt om zijn zoontje zo iets provocerends te laten doen. Ik vind het prima dat een volwassene of voor mijn part een opgeschoten puber zoiets doet, maar dit was een heel jong kind.

Tweede, die idioot die uiteindelijk zijn sjaal in de gracht liet vallen en die de hele wedstrijd met ons bezig was. Aanwezigen weten wel wie ik bedoel. Meedere keren kwam hij over dat lint/die afzetting, hij vroeg ook de hele tijd of wij in dat nimandslandje tussen uitvak en thuistribune links kwamen vechten etc. Maakt me allemaal niet zo veel uit, hoort er bij een derby bij. Maar ik heb het idee als wij dat zouden doen, en dan heb ik het over meerdere keren over de afzetting aan en steeds weer teruggehaald worden door stewards/veiligheidsmensen, dat wij meteen van de tribune gehaald zouden worden en een stadionverbod zouden krijgen. Stel dat er op het einde een paar van ons over het hek waren geklommen en het was daar in die hoek uit de hand gelopen, dan hadden die veiligheidsmensen zich dat mogen aanrekenen. Vervolgens stond hij ook nog te wachten op de parkeerplaats toen wij de bussen in gingen, weet niet of dat meer mensen is opgevallen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

01 sept 2014 10:33
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #303
Ik zat in bus 2 en heb het dus allemaal zien gebeuren,
Wat kan ik ervan zeggen gewoon diep en diep triest geregeld.
Hoezo moeten 4 bussen inclusief de ultra's langs de hoofdingang waar 300 man staan te wachten,
Het verbaasde me dat het daar nog niet fout ging.
Echt hoe haal je het in je hoofd. vanwege die rotonde ook nog op een slakkengangetje.
Die van roda waren in eerste instantie ook verbaasd bij het zien van de bussen.

Toen die 30-50 personen met bivak mutsen en sjalen en dergelijke de hoek om kwamen wist ik hoe laat het was.
Deze groep had daar nooit mogen kunnen staan, laat staan de bussen aanvallen.
Of de organisatie dacht dat groep 10 tegen groep 11 kwam spelen. of de politie zat naar lekkere vrouwen te kijken.
Beide organisaties kunnen van geluk spreken dat dit niet verder uit de hand liep.
Er zaten genoeg mensen in de bussen die niet tegen de hekken gingen slaan of de confrontaties opzochten.
Gelukkig waren er ook mensen die wel de confrontatie wilde opzoeken. door deze personen waren de andere wel veilig.
Klinkt gek, maar daar door konden die 50 gekken duitsers niet het parkeervak op.

3 min later komt de ME en kan L1 een leugen verzinnen dat de ME rellen voorkomen heeft.
NOT.

Daarna moet je wachten tot alle roda fans zich door het industrie gebied hebben verspreid waardoor we met stapvoets overal moesten rijden want ze stonden straten ver nog te wachten op de bussen.
Is het niet logischer eerst het uit publiek te laten gaan ? Zodat de overige 12000 aanwezige niet voor problemen kunnen zorgen buiten het stadion?
Maar ja gezond verstand hebben ze niet.

Jammer dat we verloren hebben, een gelijkspel had er in mijn mogen wel ingezeten, mits mvv eens wat aanvallen gaat afmaken. op 1 of andere manier wil dit de afgelopen jaren niet echt meer lukken.
Hopelijk zetten we dit wel even recht in januari.

Maar op zich wel triest als je als roda het stadion nog niet eens vol krijgt als er een derby speelt op zondag middag die de afgelopen 14 jaar niet meer is geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Raffalaldo, Frostie_999

01 sept 2014 12:16 01 sept 2014 12:17 door Fabrice.
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #304

mvv supporter schreef : Is het niet logischer eerst het uit publiek te laten gaan ?
Zodat de overige 12000 aanwezige niet voor problemen kunnen zorgen buiten het stadion?

Maar op zich wel triest als je als roda het stadion nog niet eens vol krijgt als er een derby speelt op zondag middag die de afgelopen 14 jaar niet meer is geweest.

In de Geusselt gaat dit niet gebeuren, daar mag het uitvak als eerste vertrekken, let maar op.
Maar iedereen weet toch dat dit niets uitmaakt, de groep niet-supporters komt niet naar het stadion, ze komen alleen om te knokken en om wat raampjes in te tikken. Het is allemaal voorspelbaar: eerst de rellen bij de bussen, dan komt L1 met het 'MVV-supporters vallen bussen aan' bericht daarna biedt MVV haar excuses aan namens de familie.

Ons stadion zal ook niet uitverkocht zijn ... anders zitten er sommigen niet op hun plaats. :dry:
Hoe gaat MVV trouwens voorkomen dat er 045-aanhang op onze tribunes zit?
Neemt J. Bannier ook plaats in het uitvak? :P

01 sept 2014 12:34 01 sept 2014 12:34 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #305
Nao al die jaore toch weer eve de bevestiging gekrege vaan wat 'ch eigelek allang wis:
Dat volk dao is gewoen te labiel veur wäörd. Groetere Josti's bestoon gewoen neet, iech dink zelles tot de Josti-band ze neet ins zal aonnumme.
Daanke Slivvenier, tot iech Mestreechteneer bin :thumbsup:

En René? Heer had veur 'ne mof aordeg get respec aofgedwonge in Mestreech, mer nao de provocatie vaan gister is heer dat dus bij miech totaal verlore.

Wel weer fijn tot veer eindelek weer 'ne opvolger höbbe vaan Erich von der L.
De Kuper begreep perceis wie heer Danny medein moos aonpakke, klasse actie :thumbsup:

Euvergens, in 'n aander topic klaogde iemes tot de sfeer toch neet mie zoe waor es vreuger. En es 'ch gans ierlek bin, had 'ch dat geveul ouch.

Mer eindelek mochte v'r weer Europees. Zoe wie opadiehard in de bös al zong: M.V.V. späölt Europees, Hallelujah!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Sjop

01 sept 2014 12:52
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #306
Ik vind dat het nog erg rustig is gebleven op het begin na dan.
Ik vind het goed dat we langs de hoofdingang moesten maar zet op z´n minst wat ME mannetjes daar neer.
En op parkeerplaats ging het even los snap nog niet eens dat het zo slecht geregeld is daar , als R*da supporter kon je makkelijk erdoor komen het is dat die lafaards niet verder dan het hek durfde te komen en te danken aan de mensen die de confrontatie aangingen van ons , anders waren er misschien nog onschuldige mensen aangevallen.
Daarna wedstrijd eerste helft was meer voor R*da maar MVV deed het ook al goed.
Tweede helft was MVV juist veel beter heeft R*da ook maar een echte kans gekregen. Alleen MVV maakt het niet af.
Als ze dit zo blijven tonen en ook nog eens beginnen af te maken dan komt MVV verder dan R*da uiteindelijk.
Kuijpers vond ik zowiezo man of the match aan MVV zijde.
Daarna naar huis met de bussen maar dat ging zo langzaam zelf een 45 km auto had ons voorbij kunnen rijden.
Het bleef daarvoor op de parkeerplaats best rustig en stil en je zou zelfs denken dat die van R*da ons langs de weg ergens zouden opwachten of wat dan ook , en daar hadden ze ook alle tijd voor als ze dit hadden gedaan.

01 sept 2014 12:57
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #307
Toch wel typisch...

www.l1.nl/nieuws/266239-vier-arrestaties...+%28L1+Nieuws%29Vier arrestaties na Roda JC - MVV
De politie heeft vier supporters opgepakt na de wedstrijd tussen Roda JC en MVV in Kerkrade.

Het viertal is opgepakt voor baldadigheid, belediging en vandalisme. Het is niet bekend van welke club de supporters zijn; volgens de politie stonden de incidenten los van de wedstrijd. Het waren geen supportersgroepen die elkaar opzochten voor een confrontatie.

Charge door ME
De politie is tevreden over het verloop van de wedstrijd. De ME heeft voor aanvang van de wedstrijd een charge uitgevoerd. Op het moment dat de eerste bussen met MVV-fans arriveerden in het Parkstad Limburg Stadion, was er een groepje Roda-aanhangers dat de bezoekers te lijf wilde gaan.

Risicowedstrijd
De ME was aanwezig in Kerkrade omdat de derby tussen Roda en MVV als risicovol geldt. Dat betekent dat dezelfde maatregelen zijn genomen als bij een vergelijkbaar duel tegen Feyenoord of Ajax.

Foto's: Jack Kochanowski

Als het MVV supporters waren geweest dan had dit er vast wel gestaan.....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

01 sept 2014 13:47
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #308
Van tevoren weet je dat je deze wedstrijd kunt verliezen. Op papier hebben de koempels een sterkere selectie dan de onze. Dat was in de eerste helft te zien, in de tweede zeker niet meer. Op basis van die tweede helft hadden we meer verdiend. Ik had het nog wel eens willen zien als we de 2-1 gemaakt hadden.

Over onze doelman is al genoeg gezegd. Een bron van onrust. Maar hem vervangen door Verhulst is geen garantie op verbetering. Kuipers wordt hier geroemd vanwege zijn optreden in Aachen Nord. OK, verdedigend gezien stond hij z'n mannetje en hij ging voorop in de strijd maar opbouwend vind ik hem toch erg zwak. Nog niet genoemd hier: Vorthoren. Ik vond hem erg sterk spelen. Idem dito Stef Peeters. Jammer dat Croux regelmatig werd overgeslagen. Dat is toch de man aan MVV-zijde met snelheid en een actie. Brouwers heeft dat minder. In mijn ogen zou Ron hem eens in de spits mogen zetten. Davy heeft meer een neusje voor de goal dan onze huidige spits. Braken werkte weliswaar hard maar alleen met werklust redt je het niet. En Smeets moet vooral geen hoekschoppen meer nemen.

Ik zat zelf met drie mede Sjengen op Zuid en dan beleef je de wedstrijd toch anders. Om ons heen alleen maar Duits brabbelende koempels. De ene jammerde nog harder dan de andere. Ze zagen 'rot' waar de scheids niet eens 'gelb' zag en toen Elsen opsprong met een zwaaiend vingertje richting scheids was dat helemaal 'erschrecklich'. Jubelende reserve Duitsers om ons heen bij de doelpunten deed toch wel pijn. Danke, bitte Pffffff Zum kotzen :puke:

01 sept 2014 14:13
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #309

Fabrice schreef :

mvv supporter schreef : Is het niet logischer eerst het uit publiek te laten gaan ?
Zodat de overige 12000 aanwezige niet voor problemen kunnen zorgen buiten het stadion?

In de Geusselt gaat dit niet gebeuren, daar mag het uitvak als eerste vertrekken, let maar op.
Maar iedereen weet toch dat dit niets uitmaakt, de groep niet-supporters komt niet naar het stadion, ze komen alleen om te knokken en om wat raampjes in te tikken. Het is allemaal voorspelbaar: eerst de rellen bij de bussen, dan komt L1 met het 'MVV-supporters vallen bussen aan' bericht daarna biedt MVV haar excuses aan namens de familie.

Ons stadion zal ook niet uitverkocht zijn ... anders zitten er sommigen niet op hun plaats. :dry:
Hoe gaat MVV trouwens voorkomen dat er 045-aanhang op onze tribunes zit?
Neemt J. Bannier ook plaats in het uitvak? :P

Alleen mensen met een Nederlands paspoort mogen op onze tribunes plaatsnemen.

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De_Lange

01 sept 2014 14:50
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #310
Je blijft je verbazen over die nitwits van L1. Uit het wedstrijdverslag:

"De Maastrichtse aanvaller Danny Schreurs kwam pas in de blessuretijd op het veld, onder applaus van Roda- én MVV-supporters."

01 sept 2014 15:28
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #311

Jacques schreef : Tweede, die idioot die uiteindelijk zijn sjaal in de gracht liet vallen en die de hele wedstrijd met ons bezig was. Aanwezigen weten wel wie ik bedoel. Meedere keren kwam hij over dat lint/die afzetting, hij vroeg ook de hele tijd of wij in dat nimandslandje tussen uitvak en thuistribune links kwamen vechten etc. Maakt me allemaal niet zo veel uit, hoort er bij een derby bij. Maar ik heb het idee als wij dat zouden doen, en dan heb ik het over meerdere keren over de afzetting aan en steeds weer teruggehaald worden door stewards/veiligheidsmensen, dat wij meteen van de tribune gehaald zouden worden en een stadionverbod zouden krijgen. Stel dat er op het einde een paar van ons over het hek waren geklommen en het was daar in die hoek uit de hand gelopen, dan hadden die veiligheidsmensen zich dat mogen aanrekenen. Vervolgens stond hij ook nog te wachten op de parkeerplaats toen wij de bussen in gingen, weet niet of dat meer mensen is opgevallen.

:lachen:

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Raffalaldo

01 sept 2014 17:14 01 sept 2014 17:16 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #312
Gisteren is dus maar 1 ding duidelijk geworden. Dat volk achter de wahwah-linie zijn echt varkens. Voor de wedstrijd waren ze alleen maar bezig met hoe wij ons "pieren" zich zouden gaan gedragen en dat er bij het minst of geringste de ME het vak binnen moest gaan. Waar wij ons toch zeer netjes hebben gedragen, hebben deze mensen maar weer laten zien, waarom Parkstad niet voor niets op de lijst staat van achtergestelde gebieden.

Ook justitie heeft keihard gefaald deze dag. Een wedstrijd waar de lokale-driehoek al weken van te voren een goed plan voor had moeten klaarhebben. Hoe kun je het dan nog maken om de eerste cluster (waar ik bij zat) langs de voorkant van het stadion te laten gaan, waar een groep roda-supporters staan... Dat is dan nog niet het ergste. Je komt de omheining binnenrijden en je ziet dat je aangevallen gaat worden. De enige politie die er aanwezig was, waren de agenten die met ons meereden. Pas na een paar minuten komen de ME busjes vanaf de andere kant van het stadion aanrijden. Het is toch raar dat er ergens anders veel politie bij elkaar staat en bij het uitvak totaal niets.

Over de identiteitscrisis van dat volk nog maar niet eens te spreken. Dan de wedstrijd waar we al in mei naar uitkeken, die liep gewoon af zoals de realisten al gedacht hadden. Al is dit roda echt niet zo sterk als iedereen denkt. Met deze groep degradeer je voor carnaval al uit de eredivisie (mochten ze er nog ooit eens spelen). De eerste helft was toch meer voor roda. Ze waren wat dreigender, maar creëerde zelf niet veel kansen. MVV moest het toen hebben van de counter, wat je soms ook een goede kans kan opleveren. Door het snelle-liggen-bij-de-16 van de roda-spelers (wat overigens maar snel als overtreding gezien werd door de scheidsrechter) was ook het echte enige gevaar wat ze op dat moment hadden. De eerste keer komen we weg door de lat, maar de tweede keer was het raak. Hij zat er ook fijntjes in, daar had niemand iets aan kunnen doen.
De 2-0 komt door het niet meelopen van Smeets met Van Hyfte. Daardoor kan van Hyfte doorlopen en een man-meer situatie creëren waardoor ze al snel het 16-meter gebied inkunnen en binnenschieten.
De tweede helft was meer voor MVV. De verdediging stond op de meeste momenten erg goed. Bijna geen doorkomen aan. Alle ballen waren voor MVV, zeker door de lucht. Zelfs Demouge heeft amper een luchtduel gewonnen, in de minuten die hij in het veld stond. Jammer dat we de kansen niet kunnen afmaken. We hebben toch een paar open kansen gekregen.

Als je dan naar de gehele wedstrijd kijkt, kom je toch tot de conclusie dat er minimaal een punt in had gezeten. Het "grote" roda stelt niet veel voor.

En dan nog maar eens terug te komen op de mannen van justitie. Nog nooit heb ik me zo lam gevoeld, na een busrit van kerkrade naar Maastricht. Normaal gesproken zou je er een boete voor moeten geven om zo langzaam te rijden op een snelweg.
Ze hadden deze wedstrijd ingeschaald zoals een wedstrijd van Feyenoord - ajax. We kunnen toch met z'n allen beamen dat een Fortuna - MVV dan beter geregeld is.

Man van de wedstrijd: Kuupers. Wat een inzet, sterk in de lucht en prachtige actie tegen de "pier" schreurs.

@Jacques, waar RZP voor staat? Roda Zonder Poen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

01 sept 2014 17:39
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #313
Wat mij opviel was de geringe aanwezigheid van sponsoren bij Hornbach. De business club was akelig leeg voor een derby en meer mestreechs dan duits gehoord. Met als hoogtepunt onze vriend Eric v.d.L. die voor de wedstrijd, vanaf een podium, staat te brullen dat WE (lees de Hornbacher Juup Verein) wel even gaan winnen. Na de wedstrijd liep de tent snel leeg en de overblijvers stonden achter de ramen te gluren naar de mestreechse bussen. Een "echte" overwinnings sfeer.
Badend in de luxe, waarvan de huur als een molensteen om de nek hangt, schreeuwt men over koempelmentaliteit. Salonkoempels zal men bedoelen. Een echte Koempel zit op een houten bank zonder dak boven zijn hoofd. Kaalhei.

Hopend dat die tol heffing snel wordt ingevoerd,
Danke, bitte.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

01 sept 2014 18:09
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #314
Beginnend bij de aankomst. Te amateuristisch voor woorden. volgens mij dacht de politie dat een groep 65+ naar het theater gingen. Ik zat in een van de eerste bussen waarbij die moffen op de bussen afrennen. Zover ik kon zien met minimaal 1 knuppel en verstop onder sjaal en capuchon. Ik denk dat we blij kunnen zijn dat er een aantal de bussen open hebben gegooid en eropaf zijn gerend. Klinkt raar, maar anders waren anderen de dupe.

Als wij voor rust een goal maken kan het nog een leuke wedstrijd worden. En zo'n goal was ZEKER mogelijk. overall hebben wij gewoon minder kwaliteit en moesten we hopen op die paar kansen. Helaas.

01 sept 2014 18:36 01 sept 2014 18:36 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #315
Josti's

Even dit filmpje van FB afgeplukt, wat een mongooltjes waren dat dan! Moet toch met incest te maken hebben.

Goed om te zien dat Roda met een grotere groep daar bij het de omheining stond, nadat eentje er op z'n neus kreeg van aangesnelde MVV'ers gingen ze al achteruit. Toen waren we echt zwaar in de minderheid. Wat een kut volk blijft het toch. Je vraagt toch af hoe die organisatie daar zo heeft gefaald. Leek wel alsof het wel best vonden als het tot een rel kwam.

Over de wedstrijd zelf, MVV de 1e helft zich laten afbluffen. Braken komt 2 keer over bij een corner, geplaatst schot van Smeets die te weinig kracht had en in de 2e helft ook kansen voor Brouwers en de ingevallen Veldmate. Maar goed als je ze niet maakt, al had het ook wat pech hiermee dan verlies je in die graftempel. 1-0 vond ik een makkelijk gegeven vrije trap zo rand zestienmeter, leek me toch ook veel weghebben van een schouderduw. Met Marc Höcher hebben ze een specialist, eigenlijk het enige waardoor die bruikbaar is in een elftal. 2e goal speelde ze goed uit en nota bene Van Peppen die amper scoort in z'n carrière als linksback maakt hem. Maar goed dat mag ook wel voor 170.000 euro per jaar. Die rekening krijgen ze nog wel gepresenteerd. Want ik zie ze niet promoveren met dit elftal.

Ook fijn dat Van Hyfte, Rutjes en Schreurs (lekkere actie Kuipers!) nu weten waar ze staan in Maastricht. Maar goed de sfeer was voor de rest trouwens echt zeer slecht. Zelfs bij 0-0 hebben we ons amper laten horen. Derby om snel te vergeten wat mij betreft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Raffalaldo

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden