MVV Maastricht- Fortuna Sittard

14 okt 2017 10:25
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #106

dreekemvvke schreef : Mvv conditioneel de mindere van Fortuna dat is wat ik gisteren gezien heb koolhof en losha de zwakste spelers maar ook Pereira erg zwak .waarom jildrim wisselen voor Martina terwijl je losha had moeten wisselen .maar vooral op conditioneel gebied kon mvv het niet meer belopen maar dat zie je ook inde eredivisie,in mijn ogen wordt er niet meer getraind als vroegerhet is maar positie en kleine partijtjes van een uur ,wij trainde vroeger een hele wedstrijd dus kondEn we ook 90 minuten blijven gaan en dat is wat ik mis heden ten dagen .sorry maar dit moest ik even kwijt

Je bedoeld zeker yildrim voor marvin....gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2017 10:33
Altied
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #107
Spelersbudget vorig jaar 600.000! Dit jaar 800.000 ! Volgens mij heeft Hoenjet Red Bull in de bidons ipv water :dry: Want op het veld is deze 200.000 extra nergens terug te vinden :thumbsdown:

14 okt 2017 11:41 14 okt 2017 11:42 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #108

Pino67 schreef : Wat mij elke keer weer enorm verbaasd is dat onze trainer, Ron Elsen, telkens buiten schot blijft. Met deze trainer zal MVV nooit promoveren en bereiken we af en toe via een toevalstreffer, zoals bij Cambuur, de 2 ronde van de play-offs. Ik lees op het forum dat er veel gesproken wordt over de kwaliteit en kwantiteit van de selectie. Wie is hiervoor verantwoordelijk? In het tegenwoordige voetbal moet je scouten op fysieke spelers. MVV heeft veel lilliputters in zijn selectie. Als je trainer van Barcelona bent hoef je je spelers tijdens een wedstrijd weinig te coachen. Bij MVV is dit wel het geval. De trainer van Fortuna begrijpt dit wel. Tekenend was gisteren dat er heel veel fout ging bij MVV en het enige wat Elsen deed was met de handen in de zakken staan en tijdens de vele blessure (tijdrek) momenten in de wedstrijd zat Elsen met het hoofd tussen zijn benen omlaag gebogen. Neem gvd die momenten de tijd om je ploeg te instrueren. Iedereen in het stadion zag toch dat Martina telkens veel te ver van zijn man af stond te dekken. Spreek Martina daarop aan. Bij MVV zakte Loshaj en Nijs telkens terug naar achteren om de bal op te halen. Die hebben daar niks te zoeken. Je komt dan een man op het middenveld tekort, zeker in de omschakeling. Stuur die spelers daar weg trainer. De achterhoede kan zelf opbouwen als zich aanspeelpunten aandienen op het middenveld. Gisteren was duidelijk te zien dat Elsen niet wist wat hij moest doen om het tij te keren. MVV is in de 2e helft volkomen zoek gespeeld door Fortuna. Het wisselbeleid van Elsen rammelt al jaren aan alle kanten. Gisteren was hiervan weer een mooi voorbeeld. Koolhof kwam fysiek enorm tekort tegen Fortuna en MVV kon nauwelijks een bal vasthouden op het middenveld. Waarom breng je Houben in? Breng in de rust Matisse Thuys in. In zijn invalbeurt tegen Cambuur heeft hij bewezen goed een bal vast te kunnen houden en rust in de ploeg te brengen. Als laatste hoop ik dat het bestuur ook gaat inzien dat de weg omhoog met kleine stapjes nooit ingezet kan worden. We kunnen niet blijven roepen dat we het zonder investeerder ook kunnen. Ga op zoek naar een investeerder en maak afspraken over bepaalde kernwaarden van de club die nooit aangetast kunnen worden. Op een gegeven moment hebben de supporters genoeg van een rol in de marge. Zeker voor een stad als Maastricht met zoveel potentie. Als het ergens omgaat vinden de mensen die weg terug naar het stadion hebben we gisteren gezien. Dit zijn geen successupporters maar realistische mensen. Een avondje voetbal is relatief duur voor veel mensen maar hebben het er graag voor over als ze waar voor hun geld krijgen. MVV supporters hebben dit gisteren niet gekregen op 20 minuten na. Het zal dus weer even duren eer de tribunes weer vol zitten.

Wat mij juist enorm verbaasd is dat mensen zoals jij wekenlang niks van zich laten horen als MVV een karrenvracht punten pakt en prima voetbal speelt en dan na een nederlaag als gister weer meteen met hetzelfde afgezaagde riedeltje over de trainer komen. Ongelooflijk dat je de prestatie van vorig jaar durft op te hangen aan een toevalstreffer. Of heb je de wedstrijden tegen Cambuur en Roda gewoon niet gezien? En de eerste wedstrijden van dit seizoen, was zeker ook allemaal toeval? Typerend dat je de successen die onder Elsen behaald zijn wegzet als toeval, maar de mindere momenten wel meteen op zijn conto schuift.

Je mag de trainer niet mogen, geen probleem, maar kom op, kom dan wel met punten die kloppen. MVV speelt altijd met een middenvelder die de bal komt ophalen. Letterlijk altijd. Meestal is dat Ippel. Maar die is er nu niet. Dus is het Nys of Loshaj. De andere twee middenvelders positioneren zich verder naar voren. Juist door te gokken op de voetballende kwaliteiten van onze verdedigers loop je enorm veel risico bij balverlies, zoals we gister een aantal keer gezien hebben. Thuys is een verdedigende middenvelder. Houben een aanvaller. We stonden 1-2 achter. Waarom zou je dan in godsnaam een verdedigende middenvelder inbrengen, waarvan we er al anderhalve op het veld hadden staan? Los van dit alles vind ik het enorm knap dat jij blijkbaar gehoord hebt wat Elsen allemaal niet tegen Martina heeft gezegd. Overigens greep hij in dat opzicht wel degelijk in: Martina werd gewisseld, Schroyen ging naar linksachter en Golpek kwam op linksvoor. Ik ben met je eens overigens dat Elsen in het algemeen vroeger mag wisselen. En dat is inderdaad al eerder voorgekomen en is ook een bekend dingetje. Tja, en dan de fysieke scouting... Nee daar heeft MVV niet op gescout. Mmaaee, Verrips, Janssens, Ogunjimni, Yilderim, Okita. Allemaal kleine iele mannetjes. Dat de trainer rustig blijft zitten en niet als een halve gare langs de lijn staat te springen... Nouja, ieder zijn voorkeur wat dat betreft. Ik vind het heel prettig dat onze trainer niet als een debiel langs de lijn staat. Overigens zie ik Dusseldorp dit wel doen. En over die investeerder, mensen doen echt alsof het vinden van een investeerder een kwestie is van even zoeken, onder het genot van een bitterbal en een pilsje wat afspraken maken over clubkleuren enzo en klaar is kees, komt goed. Simpele vraag: als het zo makkelijk zou zijn, waarom lukt het dan geen enkele club om dit voor elkaar te krijgen? Buiten Fortuna dan schijnbaar, een conclusie die de meesten hier op basis van een wedstrijd trekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ben Salemans, Belgske, Kay, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, ASR

14 okt 2017 12:17
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #109
Ja opa dat bedoel ik je had yildrim moeten laten staan vond hem een van de betere samen met Marvin in de spits en Martina eruit je moetdoelpunten maken.maar het wissel beleid van Ron snap ik toch al niet en zal het ook wel nooit snappen .

14 okt 2017 12:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #110
Door sommige wordt hier Fortuna weer ophoog geschreven , daar zakt mijn broek van af
Ze hebben 2-3 aardige spelers en die 7 is wel een goeie voor de rest rammelt t ook aan alle kanten
Centraal en de backs zijn zwak , het is niet voor niets dat wij in de eerste helft 3-4 honderd procent kansen kregen maar er maar 1 maken, dus schei me uit over die wonderploeg uit Sittard

Ons probleem zijn een aantal zaken, te smalle selectie en te jong , wat dat betreft zijn we minder dan vorig jaar en dat gaan we voelen en merken . Gister ook staan 3 spelers op het veld van 25 jaar en ouder bij ons, dat is te weinig
Daarbij vond ik t geen derby , vond het eerste 25 minuten leuk daarna kon je net zo goed naar huis.
Iedereen viel door de mand bij ons , verkeerd wisselbeleid en te weinig geloof en inzet ( die een derby vereist) zorgde ervoor de Sittard hier met de punten kon wegkomen. Als wij druk hadden kunnen uitoefenen op hun defensie dan was het een zwitserse gaten kaas geworden.
Je mist een Ippel dan ook erg of een type Jo Vermast . Wat dat betreft zijn we gewoon echt minder dan verleden jaar , toen hadden we met Kuipers en Verheijdt toch een iets andere mentaliteit die ontbrak nu echt

Het verhogen van het spelers budget zie iik ook niet terug op t veld , Okita is goed 20-25 minuten en daarna zie je hem niet meer, Koolhof was al veel eerder rijp voor eens wissel, Schrooijen raakt hele seizoen al geen bal.

Maar hou op over Sittard, wat een kut ploeg in de 2de helft al die blessures en dat gezeik. Miste de rivaliteit waren veel te lief voor hun, maar ja vind t ook niet gek met een veel te jonge ploeg zonder historisch besef dan krijg je die sfeer ook niet
Samengevat , veel publiek maar een waardeloze avond gehad
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

14 okt 2017 12:43
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #111

dreekemvvke schreef : Ja opa dat bedoel ik je had yildrim moeten laten staan vond hem een van de betere samen met Marvin in de spits en Martina eruit je moetdoelpunten maken.maar het wissel beleid van Ron snap ik toch al niet en zal het ook wel nooit snappen .

Yildirim had last van blessure en moest er af. Was geen tactische keuze of zo.

14 okt 2017 13:01
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #112
Kwalitatief gezien denk ik niet dat we minder zijn dan Fortuna.. tenzij we spelers zoals Ippel missen. Martina werd keer op keep overlopen door die speler( was wel een hele leuke speler), voorin hebben we een Schrooijen compleet uit vorm. Middenveld vraagt in deze wedstrijden om fysiek.. en we speleb met 3 lichtgewichten. Ik mis een echte spelverdeler in deze ploeg, balletje tussendoor, balletje over de laatste linie.. Smeets,Peeters,Nkwali hadden dit wel. Koolhof profileert zich ook meer als loper..

Jammer.

14 okt 2017 15:06 14 okt 2017 15:07 door thomas043.
thomas043
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #113
Zeldzaam zwak. Martina en Yildirim komen, met alle lof voor hun inzet, toch duidelijk te kort voor het niveau wat MVV nastreeft. Loshaj ook erg ongelukkig. Schroijen is al het hele seizoen dramatisch. Dit seizoen top 5 halen is een erg ambitieuze doelstelling als je het mij vraagt.

14 okt 2017 16:15
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #114
Ik wil wel even reageren op de reactie op mijn verhaal. In het begin hebben we punten verzameld niet dankzij de trainer maar ondanks de trainer. Eagles hebben we gelukkig eens een keer het geluk aan onze zijde gehad. Cambuur hadden we toch echt 3 punten gehaald als onze trainer niet Martina had ingebracht op het middenveld maar tijdig Peirera had vervangen omdat die nadrukkelijk naar rood aan het solliciteren was. Gisteren hadden we in de as o.a. Koolhof en Loshaj die het fysiek en loopvermogen aflegde tegen het middenveld van Fortuna. Dat was na 20 minuten in de eerste helft al duidelijk. Fortuna was razendsnel in de omschakeling. In de rust had Thuys al ingebracht moeten worden om controle terug krijgen op het middenveld, balvast houden zodat iedereen in zijn positie kan terugkeren. Met een investeerder bedoel ik de reactie van onze voormalige directeur die de deur altijd dicht hield voor investeerders. Praten kun je altijd en natuurlijk liggen de investeerders niet voor het oprapen maar sta er wel open voor. Wat de trainer overigens betreft is het geen kwestie van niet mogen. Hij mag voor mij zijn rol als technisch directeur weer gaan vervullen en is hierin zeer waardevol. Ook de credits voor het feit dat hij op voetbalgebied MVV gebracht heeft waar ze nu staan. Alleen om de volgende stap te zetten is zowel organisatorisch (beleid) en voetbaltechnisch zijn er andere kwaliteiten gevraagd en die ontbreken toch echt bij onze trainer. Ik had vanaf cambuur al willen reageren maar dit is niet goed voor mijn gezondheid (stress) vandaar nu pas een reactie. Na gisteren moest ik even reageren. Of de trainer van Fortuna nou een gek is of niet, hij liet fortuna verdomd aardig voetballen. (heeft ook op veel plekken in de keuken kunnen kijken) Een dergelijke trainer past goed bij MVV en zijn supporters. Met een dergelijke trainer slaat de vlam snel over op de supporters.

14 okt 2017 16:59
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #115

Pino67 schreef : Ik wil wel even reageren op de reactie op mijn verhaal. In het begin hebben we punten verzameld niet dankzij de trainer maar ondanks de trainer. Eagles hebben we gelukkig eens een keer het geluk aan onze zijde gehad. Cambuur hadden we toch echt 3 punten gehaald als onze trainer niet Martina had ingebracht op het middenveld maar tijdig Peirera had vervangen omdat die nadrukkelijk naar rood aan het solliciteren was. Gisteren hadden we in de as o.a. Koolhof en Loshaj die het fysiek en loopvermogen aflegde tegen het middenveld van Fortuna. Dat was na 20 minuten in de eerste helft al duidelijk. Fortuna was razendsnel in de omschakeling. In de rust had Thuys al ingebracht moeten worden om controle terug krijgen op het middenveld, balvast houden zodat iedereen in zijn positie kan terugkeren. Met een investeerder bedoel ik de reactie van onze voormalige directeur die de deur altijd dicht hield voor investeerders. Praten kun je altijd en natuurlijk liggen de investeerders niet voor het oprapen maar sta er wel open voor. Wat de trainer overigens betreft is het geen kwestie van niet mogen. Hij mag voor mij zijn rol als technisch directeur weer gaan vervullen en is hierin zeer waardevol. Ook de credits voor het feit dat hij op voetbalgebied MVV gebracht heeft waar ze nu staan. Alleen om de volgende stap te zetten is zowel organisatorisch (beleid) en voetbaltechnisch zijn er andere kwaliteiten gevraagd en die ontbreken toch echt bij onze trainer. Ik had vanaf cambuur al willen reageren maar dit is niet goed voor mijn gezondheid (stress) vandaar nu pas een reactie. Na gisteren moest ik even reageren. Of de trainer van Fortuna nou een gek is of niet, hij liet fortuna verdomd aardig voetballen. (heeft ook op veel plekken in de keuken kunnen kijken) Een dergelijke trainer past goed bij MVV en zijn supporters. Met een dergelijke trainer slaat de vlam snel over op de supporters.

Johan "Pino67" Cruijff, ik wil je hierbij ontzettend bedanken voor je geweldige bijdrage. Inderdaad correct. Het behalen van de play-offs daar heeft Elsen niks aan bijgedragen. Net zoals het (overall) gezien goed voetbal. Heeft Elsen geen bijdrage in gehad. Eigenlijk onvoorstelbaar dat we nog bestaan met een trainer als Elsen. Mag een wonder genoemd worden.

Zonder Elsen waren we naar alle waarschiijnlijkheid ook gewoon gepromoveerd en speelden we al sub-top in de Eredivisie. Dat dat niet gezien wordt door de mensen, man man man.

Goed Pino, ik stop met bazzelen, maar je praat veel, ontzettend veel, onzin. We zijn Mvv geen Real Madrid of Barcelona meastro.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

14 okt 2017 20:34 14 okt 2017 20:36 door Janepie.
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #116

Pino67 schreef : Ik wil wel even reageren op de reactie op mijn verhaal. In het begin hebben we punten verzameld niet dankzij de trainer maar ondanks de trainer. Eagles hebben we gelukkig eens een keer het geluk aan onze zijde gehad. Cambuur hadden we toch echt 3 punten gehaald als onze trainer niet Martina had ingebracht op het middenveld maar tijdig Peirera had vervangen omdat die nadrukkelijk naar rood aan het solliciteren was. Gisteren hadden we in de as o.a. Koolhof en Loshaj die het fysiek en loopvermogen aflegde tegen het middenveld van Fortuna. Dat was na 20 minuten in de eerste helft al duidelijk. Fortuna was razendsnel in de omschakeling. In de rust had Thuys al ingebracht moeten worden om controle terug krijgen op het middenveld, balvast houden zodat iedereen in zijn positie kan terugkeren. Met een investeerder bedoel ik de reactie van onze voormalige directeur die de deur altijd dicht hield voor investeerders. Praten kun je altijd en natuurlijk liggen de investeerders niet voor het oprapen maar sta er wel open voor. Wat de trainer overigens betreft is het geen kwestie van niet mogen. Hij mag voor mij zijn rol als technisch directeur weer gaan vervullen en is hierin zeer waardevol. Ook de credits voor het feit dat hij op voetbalgebied MVV gebracht heeft waar ze nu staan. Alleen om de volgende stap te zetten is zowel organisatorisch (beleid) en voetbaltechnisch zijn er andere kwaliteiten gevraagd en die ontbreken toch echt bij onze trainer. Ik had vanaf cambuur al willen reageren maar dit is niet goed voor mijn gezondheid (stress) vandaar nu pas een reactie. Na gisteren moest ik even reageren. Of de trainer van Fortuna nou een gek is of niet, hij liet fortuna verdomd aardig voetballen. (heeft ook op veel plekken in de keuken kunnen kijken) Een dergelijke trainer past goed bij MVV en zijn supporters. Met een dergelijke trainer slaat de vlam snel over op de supporters.

Tip: nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
nl.wikipedia.org/wiki/Alinea

Doe er wat mee.

Facta Non Verba

14 okt 2017 20:40
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #117

Janepie schreef :

Doe er wat mee.

Flauw en onnodig. Valt reuze mee. Voldoende punten en comma's gebruikt. Ik heb het hier wel veel slechter gezien. Reageer dan inhoudelijk...

14 okt 2017 21:13 14 okt 2017 21:14 door Janepie.
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #118

pinobel schreef :

Janepie schreef :

Doe er wat mee.

Flauw en onnodig. Valt reuze mee. Voldoende punten en comma's gebruikt. Ik heb het hier wel veel slechter gezien. Reageer dan inhoudelijk...

Ok, inhoudelijk? Zoek een investeerder en we worden misschien kampioen, zie topic elders op dit forum. (Comma's is met een 'k' trouwens ;) )

Facta Non Verba

14 okt 2017 21:32
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #119
Even vooropgesteld: iedereen mag van mij zijn mening hebben en ventileren. Sterker nog, ik vind niets heerlijker dan te lullen, discussiëren en af en toe te zeiken over MVV. En laten we wel wezen: we hebben er allemaal genoeg passie voor en steken er (veel) tijd en geld in. Toch denk ik dat het goed is af en toe te realiseren dat wij het waarschijnlijk niet beter weten dan de trainer. En dan bedoel ik voorafgaand aan de wedstrijd. Achteraf is het altijd makkelijk lullen. Soms lees ik reacties van mensen die ervan overtuigd zijn dat bij een bepaalde beslissing van de trainer zoals zij die voor ogen hebben, een wedstrijd wel wordt gewonnen. Als dat zo was, zaten wij als forumleden waarschijnlijk op de bank.
Ook ik heb mijn bedenkingen bij bepaalde acties/tactische beslissingen, maar uiteindelijk zal Elsen net wat meer kennis van zaken hebben. Moraal: lekker over voetbal en MVV blijven lullen/duscussiëren/zeiken, maar ook af en toe relativeren.

15 okt 2017 12:07
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #120
In plaats van de tactiek van de trainer te bekritiseren kunnen we ook gewoon concluderen dat als we verdomme die 2 grote 100% kansen in de eerste helft gewoon benutten dat we met 3-2 gewonnen hadden!!!

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden