MVV Maastricht- Fortuna Sittard

16 okt 2017 23:01 16 okt 2017 23:03 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #136
Misschien moet MVV ook eens zelf een goede scout in dienst nemen en dat je niet afhankelijk bent van een andere club. Mmae en Janssen ( en misschien otika) zijn de 2 beste spelers van MVV en zijn beide 2 huurlingen. Kans is groot dat beide spelers volgend jaar weer weg zijn en krijg MVV er niks voor. Dat hebben wij ook gehad in het verleden. Niet altijd fijn hoor.

Als je 1 x in de 2 jaar eens een speler verkoopt voor 250.000/300.0000 euro dan heb je als club ook financiële daadkracht om eens iets te doen op de transfermarkt en kun je ook eens zorgen voor een bredere selectie of die extra spits.

Hoe kijken jullie als MVV fans daar tegen? Huren van 1 of 2 kwaliteitsspelers en dat ze vervolgens weer vertrekken en dat mvv met lege handen staat.

Hoeveel heeft het MVV opgeleverd de spelers die vorig seizoen zijn vertrokken? Zijn er transfersommen betaald voor MVV spelers?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2017 07:17
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #137

Fortuna88 schreef : Misschien moet MVV ook eens zelf een goede scout in dienst nemen en dat je niet afhankelijk bent van een andere club. Mmae en Janssen ( en misschien otika) zijn de 2 beste spelers van MVV en zijn beide 2 huurlingen. Kans is groot dat beide spelers volgend jaar weer weg zijn en krijg MVV er niks voor. Dat hebben wij ook gehad in het verleden. Niet altijd fijn hoor.

Als je 1 x in de 2 jaar eens een speler verkoopt voor 250.000/300.0000 euro dan heb je als club ook financiële daadkracht om eens iets te doen op de transfermarkt en kun je ook eens zorgen voor een bredere selectie of die extra spits.

Hoe kijken jullie als MVV fans daar tegen? Huren van 1 of 2 kwaliteitsspelers en dat ze vervolgens weer vertrekken en dat mvv met lege handen staat.

Hoeveel heeft het MVV opgeleverd de spelers die vorig seizoen zijn vertrokken? Zijn er transfersommen betaald voor MVV spelers?

De exacte werkwijze en organisatiestructuur van MVV ken ik niet, maar er zal vast wel gescout worden. Liever zie ik dat de organisatie op alle fronten wordt verbeterd (en dat gaat hier stapje voor stapje) met een goede en gedegen jeugdopleiding en uiteindelijk een tweede elftal dat competitie speelt. Daar kun je de grootste financiële vruchten van plukken. Als ik me niet vergis, is Perr Schuurs toch ook gewoon afkomstig uit de jeugd van Fortuna? En als ik alle verhalen moet geloven gaat-ie straks een flink bedrag opleveren.
Overigens heeft MVV vaker spelers gehuurd en later vastgelegd (volgens mij gold dat voor onder anderen Peeters, Croux, Ciranni, Labylle). Ik dacht dat alleen voor Croux en Labylle betaald is, maar dat weet ik niet zeker. Ook niet of er voor Verheydt betaald is. En ik heb eigenlijk ook geen idee wat dat heeft opgeleverd.

17 okt 2017 08:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #138
Voor Croux en Labylle is betaald en die waren inderdaad eerst gehuurd. For the record: voor Labylle hebben we zelfs twee keer een transfersom ontvangen - van Zwolle in 2012 (of 2013) en van VVV (recent). Ook voor Verheijdt is een transfersom betaald.

Als ik mij niet vergis, is Ruud Boymans de laatste speler van Fortuna waar een transfersom voor betaald is. En dat was in 2009... Ik vind het nogal stuitend dat nu een Fortuna-fan hier na 9 leuke wedstrijden komt doen alsof zij de expert van de transfermarkt zijn. MVV heeft op dit punt een betere recent track record dan Fortuna - want Fortuna heeft helemaal geen recent track record.

Overigens werd er in de Jupiler League tot twee, drie jaar geleden echt zelden een speler verkocht. De hele economische crisis lang werd er misschien 2 keer per seizoen een transfersom (meer dan een symbolisch bedrag) voor een speler betaald. Met de kanttekening dat ik dan gedegradeerde clubs die nog in augustus spelers verkopen niet meetel, en Jong Ajax en Jong PSV ook niet. Jarenlang kon je echt geen beleid maken op verkopen van spelers in de Jupiler League. Die markt is pas twee, drie jaar geleden weer op gang gekomen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

17 okt 2017 08:41
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #139
Fortuna88, huurspelers halen moet je alleen doen als t een echte meerwaarde is. En dat heeft MVV steeds gedaan, althans vrijwel altijd maakte Elsen deze spelers beter (croux, Peeters, ciranni, Maee, etc).

Nou doet Fortuna volgens mij precies tzelfde hoor, bijvoorbeeld met Semedo. Volgens mij is t enige verschil de optie tot koop. Echter hebben vele spelers die MVV huurde ook zonder optie getekend bij MVV. Dus ook dat zegt niet zoveel voor mij.

Simpel feit is dat MVV het nivo van sommige huurspelers niet kan halen als ze niet op huur kwamen van de clubs waarmee MVV samenwerkt.

En volgens mij geldt dat voor vele Jupiler clubs met begrotingen tot pakweg 3 miljoen. Dus ook voor Fortuna (of fortuna moet een enorm extra geld circuit buiten de begroting hebben)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

17 okt 2017 09:57
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #140
For the record, Okita is niet gehuurd maar ligt vast bij MVV: www.mvv.nl/nieuws/mvv-maastricht-legt-jo...ast-voor-2-seizoenen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

17 okt 2017 11:51
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #141

Fortuna88 schreef : Misschien moet MVV ook eens zelf een goede scout in dienst nemen en dat je niet afhankelijk bent van een andere club. Mmae en Janssen ( en misschien otika) zijn de 2 beste spelers van MVV en zijn beide 2 huurlingen. Kans is groot dat beide spelers volgend jaar weer weg zijn en krijg MVV er niks voor. Dat hebben wij ook gehad in het verleden. Niet altijd fijn hoor.

De laaste 3 jaar heeft MVV meer spelers verkocht dan de laaste 18 jaar fortuna. Jeugdproducten van MVV of ex-spelers van MVV van de laaste jaren zijn uitgezworven over europa en de erredivisie.

je vraagt je eigenlijk af waarom die in sittard ons chauvinistisch en zelfingenomen voelen. Een blik op fortunasc of de posts in dit forum druipt de arrogantie af :p Denk dat als je een account aanmaakt op fortunasc je gauw vertrekt waar daar ruiken ze vooral aan hun eigen scheetjes.

17 okt 2017 11:56
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #142

webmastersfm schreef :

De laaste 3 jaar heeft MVV meer spelers verkocht dan de laaste 18 jaar fortuna. Jeugdproducten van MVV of ex-spelers van MVV van de laaste jaren zijn uitgezworven over europa en de erredivisie.

je vraagt je eigenlijk af waarom die in sittard ons chauvinistisch en zelfingenomen voelen. Een blik op fortunasc of de posts in dit forum druipt de arrogantie af :p Denk dat als je een account aanmaakt op fortunasc je gauw vertrekt waar daar ruiken ze vooral aan hun eigen scheetjes.

Even uit nieuwsgierigheid ; over welke jeugdproducten van MVV praten we dan ? Want ondanks dat de jeugdopleiding van Fortuna de laatste jaren flink in kwaliteit achteruit is gegaan is dat vrijwel het enige punt geweest waarop we constant beter gepresteerd hebben als MVV. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u webmastersfm

17 okt 2017 12:24
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #143

Gohf schreef :

webmastersfm schreef :

Even uit nieuwsgierigheid ; over welke jeugdproducten van MVV praten we dan ? Want ondanks dat de jeugdopleiding van Fortuna de laatste jaren flink in kwaliteit achteruit is gegaan is dat vrijwel het enige punt geweest waarop we constant beter gepresteerd hebben als MVV. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

uit het hoofd, spelers die mvv contracteerde of deed opleiden en hier significant beter werden en dus een transfer verdienden de laaste 10 jaar al dan niet met een transfersom, en naar een betere competitie: boffin, braken, chadli, bruls, castro, croux, daemen, esajas, van hyfte, knops, labylle, gommans, linssen, nwakali, peeters, rutjes, schreurs, smeets, wintjens. ik zal er ongetwijfeld vergeten. Maar dat hier spelers beter werden en werd getrokken aan deze spelers is een feit. Denk dat je bij fortuna niet ver zal komen. Fortuna was vooral goed om spelers met een smetje vooral slechter te laten worden (de groot, de regt etc)
Laten we niet vergeten dat van de huidige selectie er behoorlijk wat spelers op de radar staan ( perreira, cirrani etc) die hier ook niet zullen blijven ben ik bang.

17 okt 2017 13:33
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #144

webmastersfm schreef :

Gohf schreef :

webmastersfm schreef :

uit het hoofd, spelers die mvv contracteerde of deed opleiden en hier significant beter werden en dus een transfer verdienden de laaste 10 jaar al dan niet met een transfersom, en naar een betere competitie: boffin, braken, chadli, bruls, castro, croux, daemen, esajas, van hyfte, knops, labylle, gommans, linssen, nwakali, peeters, rutjes, schreurs, smeets, wintjens. ik zal er ongetwijfeld vergeten. Maar dat hier spelers beter werden en werd getrokken aan deze spelers is een feit. Denk dat je bij fortuna niet ver zal komen. Fortuna was vooral goed om spelers met een smetje vooral slechter te laten worden (de groot, de regt etc)
Laten we niet vergeten dat van de huidige selectie er behoorlijk wat spelers op de radar staan ( perreira, cirrani etc) die hier ook niet zullen blijven ben ik bang.

Wat zijn je criteria ? Want spelers als Chadli, Schreurs hebben volgens mij geen minuut voor MVV 1 gespeeld ? Schreurs is juist een voorbeeld van 1 van die spelers die bij Fortuna is doorgebroken in het betaalde voetbal.

De laatste 10 jaar Fortuna :

Uit eigen jeugd :

Hoesen, Boymans, Linssen,Taktak, Turan, Briels, Daemen, Gommans, Schroyen, Rajcomar, Geenen, Regales, Guvenc.

Aantoonbaar beter maar geen eigen jeugd :

Meul, R. Janssen, Khalouta, Nepomuceno, N'koyi, Schreurs, Voorn.

Dat lijkt me ongeveer een vergelijkbaar lijstje.

17 okt 2017 13:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #145
Gommans heeft meer dan 13 jaar geleden Fortuna verlaten ;) Daarna hebben jullie hem nog een half jaartje gehuurd van Roda inderdaad maar meer niet. Rajcomar ongeveer zelfde verhaal.

Schreurs heeft 48 competitiewedstrijden voor MVV gespeeld.

Maakt verder niet uit voor het verhaal, het zal elkaar niet noemenswaardig ontlopen, maar er staan wat onjuistheden in je verhaal :P Vind het verder niet zo'n boeiende discussie. MVV heeft de laatste jaren wat spelers verkocht, Fortuna niet. Zal over een jaar vast anders zijn, maar zo is de situatie nu. Als dan een Fortuna-fan hier komt praten dat MVV een goede scout in dienst moet nemen en dat spelers huren geen zoden aan de dijk zet... En zegt "Dat hebben wij ook gehad in het verleden" alsof Fortuna nu jaarlijks drie spelers verkoopt? :?:

Tsja, dan vraag je om een reactie naar mijn mening.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

17 okt 2017 14:04
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #146
volgens mij begrijp je mijn punt niet. als springplank naar betere competities kun je het lijstje van fortuna echt wegstrepen. uitschieters, boymans, meul en hoessen. Een schrooijen, gommans, schreurs en rajcomar werden hier beter en completer. Gommans werd zelfs bijna topscoorder en verdiende een transfer naar vitesse (gefaald). rajcomar scoorde hier ook meer en zelfs schreurs haalde een hoger moyenne. Schrooijen speelde vorig seizoen zijn beste voetbal in het betaalde voetbal ooit. In de hirarchie is sportief gezien MVV gewoon een interressantere club geweest de laatste 10 jaar. Ook de spelers die naar MVV kwamen van fortuna. Misschien typerend is ospilialiteri, kwam hier te kort en speelt nu bij fortuna.

17 okt 2017 14:24 17 okt 2017 14:31 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #147

webmastersfm schreef : volgens mij begrijp je mijn punt niet. als springplank naar betere competities kun je het lijstje van fortuna echt wegstrepen. uitschieters, boymans, meul en hoessen. Een schrooijen, gommans, schreurs en rajcomar werden hier beter en completer. Gommans werd zelfs bijna topscoorder en verdiende een transfer naar vitesse (gefaald). rajcomar scoorde hier ook meer en zelfs schreurs haalde een hoger moyenne. Schrooijen speelde vorig seizoen zijn beste voetbal in het betaalde voetbal ooit. In de hirarchie is sportief gezien MVV gewoon een interressantere club geweest de laatste 10 jaar. Ook de spelers die naar MVV kwamen van fortuna. Misschien typerend is ospilialiteri, kwam hier te kort en speelt nu bij fortuna.

Gommans vertrok van Fortuna naar Excelsior. Schroyen vertrok naar GAE(Eredivisie destijds). Schreurs brak bij Fortuna door en vertrok naar Zwolle(Eredivisie) Rajcomar vertrok naar Utrecht maar brak eigenlijk nergens echt door. Dat MVV over het algemeen een stabielere club is geweest en beter voetbal heeft gespeeld waardoor spelers zich beter konden profileren klopt. Maar je bekijkt het vrij zwart wit naar mijn inzien.

Maar qua jeugdopleiding komt MVV nog niet eens in de buurt. Anyway het was ook niet mijn bedoeling om er een welles nietes spelletje van te maken. Denk dat we het vrij snel eens zullen zijn MVV de laatste 10 jaren een betere springplank geweest als Fortuna naar een hoger niveau en Fortuna is altijd de betere opleider geweest.

Maar als Fortuna zich zo blijft doorontwikkelen is de achterstand op MVV(organisatorisch,voetbal technisch, professionaliteit in zijn algemeen) snel bijgehaald. Als ze dan gemiddeld gezien ook aan 4.000-5.000 toeschouwers komen kunnen we de stap naar de subtop van de 1e divisie definitief en constant maken.

17 okt 2017 14:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #148

Gohf schreef :
Maar qua jeugdopleiding komt MVV nog niet eens in de buurt.

Je voert je eigen discussie, niemand zegt hier dat MVV een goede jeugdopleiding heeft. Heeft MVV echt nooit gehad. Nogmaals: alles werd getriggerd door een Fortunafan die hier kwam doen alsof Fortuna jaarlijks een miljoen aan transfergeld ophaalt en die MVV meende een tip te moeten geven. MVV heeft in de recente historie een veel beter transferresultaat dan Fortuna. Dat zwengelde de discussie aan. Jij kiest er nu een piepklein onderdeeltje uit waar helemaal niemand een punt van maakt. Niemand beweert dat MVV een betere jeugdopleiding heeft.

Maar, dat gezegd hebbende. Hoeveel spelers uit de jeugdopleiding van Fortuna spelen dit jaar in de Eredivsie? Ik kom niet verder dan Bryan Linssen.

17 okt 2017 14:32
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #149

Gohf schreef :

webmastersfm schreef : volgens mij begrijp je mijn punt niet. als springplank naar betere competities kun je het lijstje van fortuna echt wegstrepen. uitschieters, boymans, meul en hoessen. Een schrooijen, gommans, schreurs en rajcomar werden hier beter en completer. Gommans werd zelfs bijna topscoorder en verdiende een transfer naar vitesse (gefaald). rajcomar scoorde hier ook meer en zelfs schreurs haalde een hoger moyenne. Schrooijen speelde vorig seizoen zijn beste voetbal in het betaalde voetbal ooit. In de hirarchie is sportief gezien MVV gewoon een interressantere club geweest de laatste 10 jaar. Ook de spelers die naar MVV kwamen van fortuna. Misschien typerend is ospilialiteri, kwam hier te kort en speelt nu bij fortuna.

Juist, gefeliciteerd, en wat heeft het jullie gebracht. Als je Jeugd zoals MVV de sluitpost is dan moet je beter scouten en spelers beter maken. En dan komen we terug bij je andere fortuna vriend die in de post hierboven lulde dat we beter moeten scouten. Lachwekkend.

En als je het toch over zwart-wit kijken hebt, Fortuna heeft 17 jaar geen pepernoot geraakt mede omdat ze met heel veel jeugd moesten spelen. Ik denk dat geen andere club in de 1e divisie zoveel jeugdspelers voor de ratten heeft gegooid. Misschien juist daar door is veel talent verloren gegaan omdat ze te vroeg zijn gebracht.

17 okt 2017 14:36
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #150

Jacques schreef :

Gohf schreef :

Je voert je eigen discussie, niemand zegt hier dat MVV een goede jeugdopleiding heeft. Heeft MVV echt nooit gehad. Nogmaals: alles werd getriggerd door een Fortunafan die hier kwam doen alsof Fortuna jaarlijks een miljoen aan transfergeld ophaalt en die MVV meende een tip te moeten geven. MVV heeft in de recente historie een veel beter transferresultaat dan Fortuna. Dat zwengelde de discussie aan. Jij kiest er nu een piepklein onderdeeltje uit waar helemaal niemand een punt van maakt. Niemand beweert dat MVV een betere jeugdopleiding heeft.

Maar, dat gezegd hebbende. Hoeveel spelers uit de jeugdopleiding van Fortuna spelen dit jaar in de Eredivsie? Ik kom niet verder dan Bryan Linssen.

Ohh maar dat ben ik ook met je eens. Fortuna heeft 16 jaar lang rampzalig beleid gevoerd en voert pas sinds een dik jaar fatsoenlijk beleid uit. En een fatsoenlijk scoutingsbeleid(veel te duur/inefficiënt) al helemaal niet.

Op dit moment alleen Linssen ja.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden