MVV Maastricht- Fortuna Sittard

15 okt 2017 12:29
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #121
Heb er nog altijd penspijn van...

Maar bij mij kan er niet in dat we op t forum in 5 weken tijd afzakken van 'kampioenskandidaat' naar 'dit MVV haalt niet eens playoffs'

Of Janssens moet de zelfde sleutelrol spelen als Schreurs, toen die wegviel was t opeens over met de punten. Dat weiger ik te geloven en op te hangen aan 1 speler, zeker een back.

Mensen zoeken nu zondebokken, logisch maar inderdaad relativeer wat meer.

Inzet van spelers en slimmigheid van spelers wordt met elkaar verward, er was absoluut inzet maar niet slim genoeg en niet mannelijk genoeg zou je misschien kunnen zeggen. Ippels rol inderdaad.

Fortuna speelde vol vertrouwen en met de sterkt mogelijke basis 11. Daar loopt t gewoon letterlijk gesmeerd en je ziet duidelijk dat ze automatismen en patronen hebben. Bij ons viel dat tegen, vond t middenveld vertragend ipv snel diep. De enige keren dat dat wel gebeurde was MVV meteen gevaarlijk. Puur mentale kwestie, de slimme steekballen hielden op na de 1-2...

Het vertrouwen sijpelt dus langszaam weg uit de ploeg, men is zoekende en bij tegenslag t spoor bijster. Kwamen we in de eerste wedstrijden nog achter en wonnen we, nu komen we paar wedstrijden voor en verliezen we.

We staan in de middenmoot nu, net iets onder onze stand, want die is geen 10de plek! Maar eens te meer blijkt toch dat t verwachtingspatroon (wellicht ook geholpen door uitspraken van MVV zelf) te hoog was.

Playoffs is t doel van Elsen, playoffs zullen we, als we allen achter ons MVV blijven staan, ook halen. Accepteren van dat gegeven zal een hoop rust brengen voor de stresskippen onder ons.
Ja ook ik heb gezegd dit kan ons jaar worden. Maar dan moet wel alles meezitten, en dat zit nu even niet qua blessures en interlands.

Kop op, de competitie duurt nog lang, en MVV gaat ons nog bekoren, alleen mentaal, graag een mental coach als spaardoel voor VZM!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u 007

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2017 12:34 15 okt 2017 12:34 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #122
Klopt, maar daar zit al jaren (sinds Thiebaut) het probleem.. MVV mist een afmaker, en zolang we die niet hebben gaan we wedstrijden “op het randje” niet winnen..

* Was antwoord op Ivinho

15 okt 2017 15:15
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #123
Verleere vaan Fortuna in eige hoes is veur miech oonacceptabel

15 okt 2017 15:52
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #124

SintServaos schreef : Verleere vaan Fortuna in eige hoes is veur miech oonacceptabel

Dan heb je het toch zwaar gehad afgelopen jaren... Kom op, niet overdrijven. MVV een mindere fase, Fortuna in een flow, dan kan dit gebeuren. Het is geen 0-7 geworden ofzo hè.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, M-MVV

15 okt 2017 17:30 15 okt 2017 17:30 door krampioen.
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #125
Ik kan alleen maar vaststellen dat Fortuna, dankzij een externe investeerder, in een tweetal jaren qua selectie al verder is dan MVV in een veel langere periode. Het is niet anders. Wat mij betreft zijn we op de verkeerde weg. Nog 2 jaren en wij zijn de enige Limburgse club die in de 1e divisie speelt. En dat is Maastricht onwaardig. Wij kunnen alleen de club blijven steunen en we doen dat ook. Anderzijds hoop ik ook op een beleidswijziging van de hotemetoten die ertoe leidt dat wij de leidende club in limburg worden.

15 okt 2017 17:46
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #126
hahaha wat een depressiviteit. Ja we zitten in een dip. De ploeg is door de wisselingen ivm blessures en interlands ff van slag. Een getergd MVV zoals tegen AZ had gehakt van fortuna gemaakt. Na de 2-1 van Fortuna speelde fortuna op safe. Wat laf voetbal en tijdrekken. MVV zat niet in de wedstrijd, maar een MVV in vorm had dit soort angsthazenvoetbal genadeloos afgestraft. Fortuna zit fysiek vrij goed in elkaar maar het is geen wonderelftal. Ook daar gaan ze van de roze wolk afsodemieteren.

Hey er is ff het gevoel dat fortua beter is :p Dat voelen zij al 17 jaar (!). Je zou voor minder van een flat springen. En ook dit seizoen eindigen we voor de 16de keer boven hun.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, Ivinho

15 okt 2017 18:02
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #127

krampioen schreef : Ik kan alleen maar vaststellen dat Fortuna, dankzij een externe investeerder, in een tweetal jaren qua selectie al verder is dan MVV in een veel langere periode. Het is niet anders. Wat mij betreft zijn we op de verkeerde weg. Nog 2 jaren en wij zijn de enige Limburgse club die in de 1e divisie speelt. En dat is Maastricht onwaardig. Wij kunnen alleen de club blijven steunen en we doen dat ook. Anderzijds hoop ik ook op een beleidswijziging van de hotemetoten die ertoe leidt dat wij de leidende club in limburg worden.

Daar tegenover staat dat MVV de enige Limburgse club is die beleid voert op basis van zekerheden. Het risico dat MVV omvalt wordt ook met het jaar kleiner als we station 'categorie 3' bereikt hebben. Iedereen wilt sportief succes, iedereen wilt het sterkste elftal voor zijn club hebben. Maar tegen welke prijs? Wat heb je aan een villa waar je vijf jaar in kunt wonen alvorens je misschien noodgedwongen terug moet verhuizen naar een flat? Dan kun je beter op die middenklasse woning gokken waar je je hele leven in kunt blijven wonen. Goed, je kunt niet pronken, maar je hebt wel gegarandeerd een dak boven je hoofd en een zorgeloos bestaan.

Het is niet zo simpel als gewoon 'de overkant bereiken'. Ik laat ons een jaar eredivisie spelen, na de degradatie begint het hele jarenplannen circus gewoon weer opnieuw hoor. Het is een illusie dat bij promotie die oude faam rondom MVV weer opleeft, dat plots de motor van de club anders begint te draaien. Dat gaat echt niet gebeuren. De begroting geeft aan waar je thuis hoort, zolang dat niet verandert door het achterland, kun je beter de Jupiler league omarmen en accepteren. Dan dat je jezelf ligt te kwellen dat je beneden je stand leeft, want dat is absoluut niet zo. De oprichters zouden zich in hun graf omdraaien als we nu met hun erfgoed gingen gokken. Fortuna kon niet anders, die waren failliet. In Venlo halen ze het net met de hakken over de sloot, voordat de rekening op de mat viel. En in Kerkrade bezwijken ze bijna onder het gewicht van hun eigen investeringen. We zullen gaan zien wie de langste adem heeft. Dat je voor de franje niet in Maastricht moet zijn de komende jaren, dat moge duidelijk zijn, maar de club zal altijd blijven bestaan, dat laatste herkenbare authentieke stukje Maastricht, waar het kan spoken, donderen en beven is ook voor de volgende generaties een zekerheid. Dat is ook wat waard vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, 007, M.V.V. 1902

15 okt 2017 19:39
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #128
Het belangrijkste is dat wij gezond blijven.
Maar doordat wij met dit zuinig beleid ooit nog eredivisie spelen lijkt mij ook haast onmogelijk.
Zelf kan ik hiermee leven,zal mijn club altijd blijven steunen.
Maar of het grootste gedeelte suporters zal accepteren altijd naar Jupiler voetbal tegaan kijken betwijfel ik.
Met pijn in mijn hart moet ik toegeven dat dit Fortuna het beste van de laatste 15 jaar was.

16 okt 2017 08:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #129
Goed, ik had gelukkig geen tijd om eerder te reageren of er al te veel over na te denken: vanaf het laatste fluitsignaal zo ongeveer permanent andere bezigheden gehad.

Frustrerende wedstrijd. MVV eerste twintig minuten prima in aanvallend opzicht, liepen er een aantal keer zo doorheen bij Fortuna. Andersom ook. Dat het dan 1-1 staat is logisch. Daarna zakte het aanvallend volledig in en was het hopen op een toevalstreffer. Die kregen we nog bijna ook in de blessuretijd.

Ik was heel blij met de komst van Koolhof en eerste wedstrijden speelde die ook echt heel goed. Maar Dean is de laatste wedstrijden onzichtbaar. Yildrim in de spits is ook niet je van het. Schrooijen al "hele seizoen" (drie maanden dus) uit vorm. Tsja, dan komt alles bij Okita te liggen. Een écht slimme tegenstander geeft hem vanaf de aftrap dubbele dekking. Gelukkig, ondanks alle ophemelingen hier, is Oliseh niet zo briljant dat hij dat voor de wedstrijd al besefte en kon Okita een schitterend doelpunt maken. Daarna werd hij door twee man kort gedekt. Alsnog bleef hij de enige gevaarlijke aanvaller.

Ik baal van deze wedstrijd. Fortuna heeft een leuk team, gaan dit jaar wel play-offs halen. Wij ook, als er geen blinde paniek uitbreekt. Komende vijf wedstrijden zijn tegen laagvliegers. Voor MVV is niets gemakkelijk, en we zullen echt geen vijf keer winnen. Maar we gaan heus wel heel wat punten pakken.

En ja, de selectie is smal, dat wisten we al. Aanvallend konden we vorig seizoen leuke wissels brengen, dat valt dit jaar vies tegen. Ik hoop in de winterstop of eerder op minimaal één aanvallende troef er bij. Ik hoop vooral ook dat Ogunjimi de rest van het seizoen blessurevrij gaat blijven. Geloof me, dat zal een slok op een borrel schelen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

16 okt 2017 09:06 16 okt 2017 09:09 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #130
Voorafgaand aan de wedstrijd wist ik niet wat we konden verwachten bij MVV. Afgelopen weken wat tikjes opgelopen, noodgedwongen wissels, en toch veel doelpunten tegen gekregen afgelopen wedstrijden. Maar goed, een derby is altijd anders, ongeacht of je wel of niet in vorm bent. Gelukkig heeft Fortuna het aan het langste eind getrokken. Na de 1-0 had het ook zomaar 2-0 kunnen zijn en was de wedstrijd totaal anders verlopen voor zowel MVV als Fortuna. Fortuna was nu de gelukkige.

Waar dit Fortuna gaat eindigen? Daar durft niemand een uitspraak over te doen omdat Fortuna ons steeds maar weer verrast(de 0-6 bij Telstar, het goede spel tegen NEC, en alle andere uitslagen, elk punt is verdiend en niet gestolen). Ik denk dat we tussen plek 3 en 6 gaan eindigen dit seizoen en MVV gewoon play offs haalt. De prijzen worden pas in Mei uitgedeeld en tot op heden hebben wij nog niets, alleen een mooie plek 2. Hopelijk gaan we de periode pakken(zal enorm moeilijk worden) dan is de druk van de ketel en kan Fortuna gewoon op een normale manier het seizoen afmaken en wetende dat play offs een feit is.

Iedereen heeft een mening over Sunday Oliseh, ik persoonlijk vind hem een geweldige trainer omdat hij al onze spelers duidelijk beter heeft gemaakt, laat ons leuk voetballen en pakt geweldige resultaten. Een man die veel heeft meegemaakt. Een trainer die niet met zich laat sollen, iemand die de hele club naar een hoger plan tilt, wil je niet mee? Prima dan is er geen plek voor je. Sunday brengt de juiste drive passie en gedrevenheid met zich mee en tot nu toe werkt dat uitstekend bij deze selectie. Hij eist het maximale van zowel de spelers als van het bestuur, dat betaald zich nu uit.

Aan alle mvv supporters,
Maak jullie niet gek, jullie komen er bovenop. Jullie hebben het jaren lang fantastisch gedaan en dat terwijl jullie een begroting hebben voor plek 9-12. Jullie tijd komt wel weer. Geduld en vertrouwen hebben. Over 3 maanden kan het allemaal weer anders eruit zien(ook voor Fortuna).

Ron Elsen heeft jullie het nodige succes bezorgd, geen eredivisie maar hij heeft MVV wel weer op de kaart gezet afgelopen jaren, dan verdiend die ook meer credits toch nu het even minder gaat?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ivinho, M.V.V. 1902

16 okt 2017 09:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #131

Fortuna88 schreef : Ik denk dat we tussen plek 3 en 6 gaan eindigen dit seizoen.

Met alle respect, en ik snap dat je dit nu niet wilt horen, maar Fortuna gaat geen top-6 halen. Laat staan top-3. Kom hier gerust eind van het seizoen op terug ;) Ik snap dat het nu zo voelt voor jullie (en zo te lezen voor een aantal MVV-fans), zeker na zo veel jaren ellende. Fortuna eindigt ergens tussen plaats 6 en 12. Dus ja, als alles goed valt lukt die 6e plaats net. Ik durf daarom de gok wel aan dat dat niet gebeurt. En nee, dit is geen slechte-verliezer praat of zo. NEC en Jong Ajax zullen waarschijnlijk gaan vechten om plaats 1 en 2, minimaal twee ploegen uit het rijtje Cambuur - Go Ahead - De Graafschap gaan in de top 5 eindigen (en ja, ik weet dat die allemaal matig begonnen zijn - neem zo'n Cambuur, wat die allemaal op de bank hebben zitten, daar ben ik stikjaloers op). Jong PSV is verrassend slecht begonnen maar die zie ik eigenlijk ook nog wel minimaal 6e worden. En dan nog een hele rits "subtoppers" zoals Almere, Emmen, Eindhoven, Volendam als die daar de boel op de rit krijgen. In dat rijtje subtoppers hoort Fortuna thuis dit jaar. Vandaar plaats 6 tot 12.

MVV geldt hetzelfde voor overigens. Had na de goede seizoenstart hoop op meer maar daar is de selectie echt te smal voor. Beide ploegen zullen play-offs wel redden zelfs als het uiteindelijk een teleurstellend seizoen wordt (dankzij de tweede elftallen is plaats 10 of 11 daar genoeg voor, waarschijnlijk). En daar is alles mogelijk.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

16 okt 2017 10:15
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #132

Jacques schreef :

Fortuna88 schreef : Ik denk dat we tussen plek 3 en 6 gaan eindigen dit seizoen.

Met alle respect, en ik snap dat je dit nu niet wilt horen, maar Fortuna gaat geen top-6 halen. Laat staan top-3. Kom hier gerust eind van het seizoen op terug ;) Ik snap dat het nu zo voelt voor jullie (en zo te lezen voor een aantal MVV-fans), zeker na zo veel jaren ellende. Fortuna eindigt ergens tussen plaats 6 en 12. Dus ja, als alles goed valt lukt die 6e plaats net. Ik durf daarom de gok wel aan dat dat niet gebeurt. En nee, dit is geen slechte-verliezer praat of zo. NEC en Jong Ajax zullen waarschijnlijk gaan vechten om plaats 1 en 2, minimaal twee ploegen uit het rijtje Cambuur - Go Ahead - De Graafschap gaan in de top 5 eindigen (en ja, ik weet dat die allemaal matig begonnen zijn - neem zo'n Cambuur, wat die allemaal op de bank hebben zitten, daar ben ik stikjaloers op). Jong PSV is verrassend slecht begonnen maar die zie ik eigenlijk ook nog wel minimaal 6e worden. En dan nog een hele rits "subtoppers" zoals Almere, Emmen, Eindhoven, Volendam als die daar de boel op de rit krijgen. In dat rijtje subtoppers hoort Fortuna thuis dit jaar. Vandaar plaats 6 tot 12.

MVV geldt hetzelfde voor overigens. Had na de goede seizoenstart hoop op meer maar daar is de selectie echt te smal voor. Beide ploegen zullen play-offs wel redden zelfs als het uiteindelijk een teleurstellend seizoen wordt (dankzij de tweede elftallen is plaats 10 of 11 daar genoeg voor, waarschijnlijk). En daar is alles mogelijk.

De punten die we nu hebben pakt niemand ons meer af. En de ploegen die jij noemt staan behoorlijk achter op Fortuna(9,10 punten). Die zullen ongetwijfeld dichterbij komen maar ik zie dat niet 123 gebeuren of Fortuna moet in een grote dip komen en dat ze 5 x achter elkaar verliezen en daar geloof ik voor nu nog niet in. En daarbij, in de winterstop gaat Fortuna zich versterken met minimaal 2 spelers naar mijn info.

Moeilijk in te schatten waar dit Fortuna gaat eindigen, en ja we zullen heus nog wel eens gaan verliezen, belangrijkste is dat de ploeg de week erna weer wint en punten pakt en dat je niet in een negatieve spiraal komt.

MVV& Fortuna gaan sowieso play offs halen.

16 okt 2017 10:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #133
Cambuur heeft al twee punten meer dan ze vorig seizoen na 9 speeldagen hadden. De Graafschap vier punten meer. Maar goed, reken je maar rijk, genieten van mooie tijden is belangrijk. Dat meen ik oprecht. We zien het aan het eind van het seizoen wel ;)

16 okt 2017 17:29
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #134
Wij moeten af van dit Calimero-gedrag. Er is nu jaren een voorzichtig beleid gevoerd met als doel, sportief sukses en schuldaflossing. En dat is heel goed gelukt. Complimenten aan iedereen die daar zijn best voor heeft gedaan.
Anderzijds moeten we ook vaststellen dat we niet in staat zijn gebleken het stadion vol te krijgen, grote sponsoren aan te trekken en winstgevende activiteiten in het door ons gehuurde stadion te ontwikkelen.
We zien dat onze concurrenten verder zijn dan wij. VVV en Oda in de eredivisie en FSC dankzij een, als eerste in Nederland, goede investeerder. Wij lopen achter! Als dit zo doorgaat zullen wij binnen 2 jaren een onoverbrugbare achterstand hebben opgelopen. We zullen dan altijd achter de feiten aan blijven lopen en nooit meer in staat zijn dit in te halen. Nu kan het nog!! Ik roep de beleidsmakers op om het voorzichtige beleid los te laten en te zoeken naar financieel doorselecteren.

16 okt 2017 17:57 16 okt 2017 17:58 door Puime.
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #135
Mensen denken vaak dat meer risico nemen leidt tot meer succes. Probleem is dat ook de kans op faillisement of jarenlange sanering heel groot is. Het Jongen / Goumans tijdperk was zo'n tijd waarin we risico namen en het voorzichtige beleid los lieten. En zelfs een investeerder dachten te vinden. Wat volgde was jaren lang puin ruimen.
Heel kortzichtig om nu opeens na drie verloren wedsttijden te zeggen dat ons beleid faalt. En ook kortzichtig te denken dat Fortuna opeens een goed beleid heeft na een paar goede wedstrijden. Zit die eigenaar daar voor het club belang, of als filantroop? Of komt er over een paar weken/ maanden / jaren opeens een aap uit de mouw?
Gewoon door gaan met wie wij zijn. Ook als het even tegen zit. Op basis van afgelopen jaren verdient bestuur en texhnische staf meer krediet dan wij ze nu geven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Frank Salemans, Ben Salemans, Tuor, Boer458, itsman, Tommyd, 007, M.V.V. 1902

Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden