MVV Maastricht- Fortuna Sittard

13 okt 2017 23:10
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #91

Kay schreef :

Meerssen schreef :
Ook een bewijs dat je met een onbekende buitenlandse investeerder veel sneller naar boven kunt, dan met braaf en geduldig maatschappelijk verantwoord beleid.

O echt, gaan we nu op die toer?

Ja helaas...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 23:11 13 okt 2017 23:13 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #92

opadiehard schreef : Je blijft echt nog jaren zo door ballen op dit jupiler gebeuren, :puke:

vorig jaar op 1 doelpunt promotie gemist. en nu 9 wedstrijden later jaloers zijn op onze buren omdat zij een of andere turk hebben die om vage redenen beslist geld te investeren in een club waar nog nooit iemand van gehoord heeft internationaal gezien :puke:

13 okt 2017 23:13
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #93
Twee spelers aan MVV-zijde vond ik goed: Okita en Verrips. De eerste was de enige dreigende aan onze kant, de tweede heeft zeker drie bijna goals voorkomen.
Aantrekkelijke eerst helft met een Fortuna dat iets beter was. In de tweede helft werd het verschil groter. MVV was slordig in balbezit. Fortuna oogde zelfverzekerder. Moeten we verder niet te dramatisch over doen. Dat zijn fases. Vorig jaar wonnen wij daar en stonden we daarna zelfs eerste. Uiteindelijk haal je de play-offs. Wat ik wil zeggen: vroeg pieken is niet zaligmakend.
En over die buitenlandse investeerder: het blijft altijd een gok. Je kunt nu de polonaise lopen. En wat als ie het opeens voor gezien houdt? Dan bouw ik liever 'braaf' aan een solide basis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Boer458

13 okt 2017 23:18
Dester1902
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #94
Dankjewel Martina.
Snap niet iedereen eerste helft ging gelijk op op Tweede helft scoort Fortuna snel dankzij knullig verdedigen van Martina en slaan kist toe en mvv niet bij machten om te scoren maar zo als ik op terug terug weg hoor van supporters dat dit Fortuna zo goed is nou dat vind ik persoonlijk echt niet.
Wil wel eens zien wie einde van competitie hoger staat.

13 okt 2017 23:29
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #95

pinobel schreef : Ja, via een 30-jarenplan. Het zal niet snel meer zo druk worden in het stadion. Heel veel mensen waren zwaar teleurgesteld in het spel van MVV.

Ik wijt je gefrustreerde posts nu toch vooral aan de nederlaag. Je weet zelf ook wel dat het anders is. Het MVV-publiek is ook wel wat gewend. Je bent overigens wel erg creatief met je jaartallen, eerst waren het er al 22, maar nu zijn het er al 30. Je moet het allemaal wat in perspectief zien. Vanavond was een pijnlijke nederlaag, maar zoals ik in mijn vorige post al zei, valt de beslissing pas in mei. Fortuna zit in een flow, geholpen door hun eenvoudige competitiestart. Tegen hun enige twee zwaardere tegenstanders verloren ze. MVV zit in een dip, veroorzaakt door de zware competitiestart en afgelopen tijd pech met blessures/afwezigen. Als de stijgende lijn bij MVV van de afgelopen jaren zich voorzet, kan er dan eigenlijk alleen nog maar promotie in zitten (ok, dit is wel heel positief gedacht :P ). Het is nu gewoon zaak om de komende weken punten gaan pakken, dan draai je prima mee in de top vijf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

13 okt 2017 23:33
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #96

Meerssen schreef :
Ook een bewijs dat je met een onbekende buitenlandse investeerder veel sneller naar boven kunt, dan met braaf en geduldig maatschappelijk verantwoord beleid.

Ik beschuldig Fortuna nergens van en MVV ook niet. Gewoon maar een conclusie op basis van nu.

Als morgen blijkt dat die Turk niet diep genoeg in de reet van Erdogan is gekropen, en ooit iets heeft gedaan voor Gulen, is alles weer anders. Voor Fortuna dan. Voor ons niet.

Blijft toch het feit, dat in het moderne betaalde voetbal, zonder rijke investeerder of eigenaar, je heeel veeel geduld moet opbrengen met garantie op niks.

13 okt 2017 23:35
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #97

Belgske schreef :

pinobel schreef : Ja, via een 30-jarenplan. Het zal niet snel meer zo druk worden in het stadion. Heel veel mensen waren zwaar teleurgesteld in het spel van MVV.

Ik wijt je gefrustreerde posts nu toch vooral aan de nederlaag. Je weet zelf ook wel dat het anders is. Het MVV-publiek is ook wel wat gewend. Je bent overigens wel erg creatief met je jaartallen, eerst waren het er al 22, maar nu zijn het er al 30. Je moet het allemaal wat in perspectief zien. Vanavond was een pijnlijke nederlaag, maar zoals ik in mijn vorige post al zei, valt de beslissing pas in mei. Fortuna zit in een flow, geholpen door hun eenvoudige competitiestart. Tegen hun enige twee zwaardere tegenstanders verloren ze. MVV zit in een dip, veroorzaakt door de zware competitiestart en afgelopen tijd pech met blessures/afwezigen. Als de stijgende lijn bij MVV van de afgelopen jaren zich voorzet, kan er dan eigenlijk alleen nog maar promotie in zitten (ok, dit is wel heel positief gedacht :P ). Het is nu gewoon zaak om de komende weken punten gaan pakken, dan draai je prima mee in de top vijf.

Ik kan heus wel tellen. we zijn nu bezig met tussenjaar 22 en in het 30ste jaar van het stappenplan is promotie gepland.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

13 okt 2017 23:38 13 okt 2017 23:41 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #98
Het hong in de lucht de afgelopen weken. Kwaliteit zonder kwantiteit is het devies dit seizoen. Twee blessures en je bent gehavend omdat de kwaliteit op de bank bedroevend is. Geen volle back als stand-in, en een spelverdeler die debet is aan de gelijkmaker, en eigenlijk de ploeg afremt. Ik ben altijd gecharmeerd van Loshaj, maar dit was zijn slechtste wedstrijd ooit in het rood. Je speelde gewoon met tien man. Het spelbeeld bracht uitgerekend hem op die kwetsbare/cruciale positie waar de meeste fouten gemaakt konden worden. Gelukkig hebben we nog Okita in de ploeg die het Fortuna probeerde lastig te maken en een doelpuntje meepikt, maar daarmee is ook alles gezegd van wat zich in die voorste linies afspeelde.

Het brengvoetbal van MVV was te vergelijken met een tandloze beer. Genoeg kracht om de duwen, maar niet bij machte om te bijten. Met handen en voeten wist MVV zich staande te houden en balbezit te creëren, maar na de middenlijn hield de creativiteit op. Bij Fortuna was het juist andersom, daar zat de kracht juist in de omschakeling, het opvangen van de tegenstander, het dichtlopen van de gaten. Er werd veel technischer gevoetbald dan bij MVV, er zat een idee achter, een scherp lijnenspel, zoals je dat ook bij schaken ziet, waarbij opeens de loper vrij komt nadat een pion beweegt. Bij ons werd de bal alleen gebracht naar het middenveld en toen hield het idee achter de aanval op. Vanaf de flanken komt geen enkele goede voorzet. Zo laat ik je nog honderd jaar voetballen, dan krijg je geen drie doelpunten op het bord. Okita en Yildirim hadden nog een puntje kunnen stelen, maar ik weet niet of dat verdiend was, misschien op basis van balbezit? Want de inzet was voldoende. Fortuna nam ons alleen in de eerste helft onder vuur. Fortuna oogde fysieker dan ons, die Schuurs is een tiener in het lichaam van een volwassene.

Ik ga niet zeggen dat het gras groener is bij de buren momenteel. Dat is te goedkoop en ik zou daarmee teveel krediet geven aan de Midden-Limburgse economie, die juist helemaal niet bij dit Fortuna betrokken is. Maar je kunt wel zeggen dat de behoudende koers van MVV en niet het speeltje zijn van iemand, ook zijn keerzijde heeft. En dat zet je aan het denken hoe verwend we zijn geworden vorig seizoen, toen met een gelukje wel 'kwaliteit' en 'kwantiteit' samen binnen de begroting pasten. Nu wordt je namelijk sportief verankerd door je eigen inkoopmogelijkheden. Het doorzichte-plafond van de eigen begroting lijkt zo alweer te worden geraakt. Geen stootkracht voorin, geen interne strijd op iedere plek in het elftal (want niet alle posities zijn dubbel bezet) en te weinig aanvallende inspiraties of zelfs totaal geen uitgewerkt plan op dat vlak. Dat kost ons vandaag helaas een punt vind ik. Je kunt zeggen wat je wilt van Oliseh over zijn discipline, maar zijn hand was goed zichtbaar vanavond, ondanks dat kwaliteit ook een rol speelde. MVV oogde passief, doelloos en onvolwassen.

Proficiat Gohf met de overwinning.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, middenstip, Boer458, ASR

13 okt 2017 23:49 13 okt 2017 23:53 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #99
Volledig terechte overwinning tegen een MVV dat in de tweede helft totaal door het ijs is gezakt vandaag. Het is lang geleden dat ik ons thuis zo kansloos vond ogen als vandaag na de 1-2.

Wedstrijd begon leuk, twee aanvallende ploegen. Met wat pech ligt na 3 minuten de 0-1 erin. Vlak daarna een enorme kopkans voor Yilderim. Daarna de 1-0, schitterend gedaan van Okita, en dus meteen de 1-1. Geknoei van Loshaj, keeper die te laat lijkt. Heel erg onnodige tegengoal. Daarna ging het gelijk op, met kansen aan beide kanten. Vond Fortuna iets scherper ogen aanvallend, maar an sich zat er weinig verschil tussen beide teams.

De 1-2 valt dan na rust al snel, na weer een snelle uitbraak. Nouja, en toen was het eigenlijk klaar. Op dat schot in de blessuretijd na hebben we geen enkele kans meer gecreëerd. MVV speelde angstig. Bang voor balverlies. Teveel spelers die zich verstopten, hun dag niet hadden of die vandaag aangetoond hebben gewoon het niveau niet te hebben. De knullige momenten daarentegen waren bijna niet te tellen. Spelers die bij een uitbraak tegen elkaar opliepen. Een verdediger die in blessuretijd een tweede bal in eigen doel schiet terwijlinze keeper wil uittrappen ipv meteen het veld uit. Een corner in blessuretijd en een keeper die mee naar voren wil maar daarover dusdanig lang in discussie moet met de bank dat het al niet meer nodig was. Fortuna kon de wedstrijd met twee vingers in de neus uitspelen en had met wat meer scherpte kunnen uitlopen naar 1-3 of meer.

Al met al dus een verdiende nederlaag. Conplimenten aan Fortuna, die een soort voetbal spelen dat je niet veel ziet in de jupiler league. Heel direct. Elke bal gaat meteen naar een van de drie aanvallers die alledrie heel snel en heel balvaardig zijn. Zelfs bij corners tegen houden ze constant twee man voorin. Tegelijkertijd spelen ze met een enorme intensiteit en zetten heel snel druk. Spelen tegen zo'n tegenstander vereist een enorme concentratie en gedrevenheid. Die miste ik bij ons. De meeste 50-50's waren voor Fortuna. Wij kwamen eigenlijk nauwelijks in ons spel, op wat fases in de eerste helft na. Tja, waar ligt dat aan? Is het gebrek aan vertrouwen? Het was duidelijk dat dat bij Fortuna veel groter was dan bij ons. Zeker na de 1-2 gingen de kopjes hangen. Tegelijkertijd heb ik tijdens de tweede helft ook een paar keer aan de woorden van Ippel van vorige week moeten denken. De absolute wil om te winnen. Die zag ik bij Fortuna veel meer terug dan bij ons. Tekenend voorval wat dat betreft: in de eerste helft lag een speler van ons op de grond. Fortuna speelt door. Tweede helft omgekeerde situatie. MVV speelt de bal buiten. Heel netjes en sportief van ons. Maar het geeft ook een signaal af. Ik miste iemand die het elftal op sleeptouw neemt. Ippel bijvoorbeeld. Het team oogde mentaal ontzettend zwak. Waar zijn de leiders? Nys probeerde het. Maar verder? Dat vind ik wel zorgelijk. Evenals het feit dat onze selectie kwalitatief echt te smal lijkt.

Verrips is echt een hele goeie lijnkeeper. Topper voor jupiler league begrippen. Maar het uitkomen blijft een probleem. De 1-1 zag er houdbaar uit, en ook bij de serie corners van Fortuna in de eerste helft oogde hij onzeker. Cirrani speelde degelijk, vond ik achterin de enige die een beetje grip had op zijn tegenstander. Mmaee en Pereira hadden dat totaal niet. Met name die laatste vond ik onherkenbaar. Martina had zeer veel moeite met zijn tegenstander. Dat is hem lastig kwalijk te nemen, die jongen is gewoon geen linksback. Elke aanval over die kant was gevaarlijk. Nys straalde als een van de weinigen de gewenste derby mentaliteit uit. Helaas was hij daarin vrij eenzaam. Voetballend zakte ook hij ver weg tijdens de tweede helft. Koolhof was totaal uit beeld. Loshaj heeft vandaag bewezen een leuke speler voor de bank te zijn, een prima 14e man. Maar komt echt kwaliteit tekort voor de basis. Tja, Schroyen. Hoeveel krediet heeft hij? Wederom de slechtste man aan MVV zijde. Maarja. Golpek viel nauwelijks beter in. Houben speelde fel, maar kon ook nauwelijks potten breken. Yilderim had minstens een keer moeten scoten. Verder ook nauwelijks bereikt. Leuke tweede spits, maar komt vooralsnog tekort voor de basis. Ogunjimni heeft vooral buitenspel gestaan. Okita vond ik naast Nys de enige die uitstraalde er voo.voor te willen gaan (ondanks dat hij degene was die de bal uitschoot bij het hierboven beschreven voorval). Feitelijk was hij de enige waarvan enige dreiging uitging aanvallend, zoals eigenlijk al een paar weken het geval is.

Nouja, al met al, het grotere plaatje. De beginfase van de competitie zit er gevoelsmatig op. Gezien ons zware beginprogramma had ik vooraf 12 punten als heel redelijk beschouwd. Toch voelt het nu anders door de manier waarop eea gelopen is. De laatste drie wedstrijden verloren. En eigenlijk is met name de manier waarop pijnlijk. Zowel tegen Almere als vandaag speelden we een kansloze tweede helft. Natuurlijk, we misten in beide wedstrijden 3 of meer basisspelers. Dat kunnen we blijkbaar niet opvangen, en dat is een pijnlijke conclusie. Maar laten we ook niet te dramatisch doen. Het is oktober, er zijn nog 29 wedstrijden te spelen, de geblesseerden worden als het goed is wel weer fit en er komt nog een transferperiode aan waarin misschien nog wat mogelijk is. We kunnen voetballen. Heel aardig zelfs. Dat hebben we meerdere malen laten zien deze competitie. We gaan nu op papier wat mindere tegenstanders krijgen. Het is zaak daar punten tegen te pakken. En verder vandaag maar heel, heel snel vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVVke, Fabrice, Belgske, opadiehard, bokkesprongen, ASR

14 okt 2017 00:32
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #100
Ik kan me heel goed vinden wat Jacgues hier boven me schrijft ,Fortuna was een klaase beter dan Mvv ,vooral het middenveld werd overklast op Pieter Nys na , wat moet Mvv met Loshaja en Koolhof ? .Mvv middenveld was het beste vorig jaar in de Jupiler-Leugua .Nu is het als Ricordo Ippel geblesseerd is een van de slechtste in de Juup .
Schroyen mist Labylle ( vorig seizoen goed voor 12 goals ) en dit MVV is dit jaar kansloos voor de Playoffs .

Ik vond het wel een leuke wedstrijd dus geen spijt van m,n centen .........

14 okt 2017 00:43
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #101
Opvallend dat er vrijwel alleen maar gekeken wordt naar de onmacht of het falen of... of.... of.... van MVV....
Ik zou toch wel eens even willen kijken naar de tegenstander vanavond. De laatste jaren heeft Fortuna ons voetballend niet bepaald verwend ondanks dat wij ons voetballend surplus niet vaak in overwinningen konden omzetten. Thuis dan.....
Ik was vanavond wel degelijk onder de indruk van onze gasten. Niet het best voetballende team wat ik deze competitie tot nu toe gezien heb tegen ons (vond NEC en Jong PSV voetballend completer) maar wel een ploeg die dodelijk is in de omschakeling met een paar geweldige buitenspelers en een ploeg die dat ook nog eens koppelt aan een indrukwekkende fysiek en duelkracht.
Als daar geen gekke dingen gebeuren (terugtrekkende investeerder, vertrek van de Portugezen of Schuurs in de winterstop, beenbreuken of langdurige schorsingen) zie ik Fortuna heeeel lang bovenin meedoen. Met hun spel zullen ze iedere wedstrijd een aantal dikke kansen uitspelen en dus voor de overwinning kunnen gaan. Genoeg over Fortuna.
Wij hebben vandaag ook een aantal 100% kansen gehad ondanks dat wij niet de kwaliteit voorin hebben lopen die Fortuna wel heeft. Wij hadden bij rust ook voor kunnen staan. De 1-2 was cruciaal vandaag.Vanaf dat moment hebben we achter de feiten aangelopen. Niet dat we niet wilden of er met de pet naar gooiden. Volgens mij waren we gewoon niet goed genoeg. Dat kan. Zak je dan door het ijs??? Tsja, ik heb nooit de illusie gehad dat wij kampioen kunnen worden met dit team. PO halen is een prima prestatie.
Ik heb het al eens geschreven. Ik vind het algehele nivo van de Juup dit jaar echt hoger. Ik heb me nog niet verveeld in de Geusselt dit seizoen. Bij de uitwedstrijden trouwens ook niet maar juist daar hebben we de afgelopen seizoenen wel beter gepresteerd dan tot nu toe.
De komende weken krijgen we een aantal ploegen uit het rechterrijtje. Ben benieuwd hoe dat gaat. De competitie is nog lang vrienden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Roed en Wit 70, Frank Salemans, Tuor

14 okt 2017 09:21
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #102
Wat mij elke keer weer enorm verbaasd is dat onze trainer, Ron Elsen, telkens buiten schot blijft. Met deze trainer zal MVV nooit promoveren en bereiken we af en toe via een toevalstreffer, zoals bij Cambuur, de 2 ronde van de play-offs. Ik lees op het forum dat er veel gesproken wordt over de kwaliteit en kwantiteit van de selectie. Wie is hiervoor verantwoordelijk? In het tegenwoordige voetbal moet je scouten op fysieke spelers. MVV heeft veel lilliputters in zijn selectie. Als je trainer van Barcelona bent hoef je je spelers tijdens een wedstrijd weinig te coachen. Bij MVV is dit wel het geval. De trainer van Fortuna begrijpt dit wel. Tekenend was gisteren dat er heel veel fout ging bij MVV en het enige wat Elsen deed was met de handen in de zakken staan en tijdens de vele blessure (tijdrek) momenten in de wedstrijd zat Elsen met het hoofd tussen zijn benen omlaag gebogen. Neem gvd die momenten de tijd om je ploeg te instrueren. Iedereen in het stadion zag toch dat Martina telkens veel te ver van zijn man af stond te dekken. Spreek Martina daarop aan. Bij MVV zakte Loshaj en Nijs telkens terug naar achteren om de bal op te halen. Die hebben daar niks te zoeken. Je komt dan een man op het middenveld tekort, zeker in de omschakeling. Stuur die spelers daar weg trainer. De achterhoede kan zelf opbouwen als zich aanspeelpunten aandienen op het middenveld. Gisteren was duidelijk te zien dat Elsen niet wist wat hij moest doen om het tij te keren. MVV is in de 2e helft volkomen zoek gespeeld door Fortuna. Het wisselbeleid van Elsen rammelt al jaren aan alle kanten. Gisteren was hiervan weer een mooi voorbeeld. Koolhof kwam fysiek enorm tekort tegen Fortuna en MVV kon nauwelijks een bal vasthouden op het middenveld. Waarom breng je Houben in? Breng in de rust Matisse Thuys in. In zijn invalbeurt tegen Cambuur heeft hij bewezen goed een bal vast te kunnen houden en rust in de ploeg te brengen. Als laatste hoop ik dat het bestuur ook gaat inzien dat de weg omhoog met kleine stapjes nooit ingezet kan worden. We kunnen niet blijven roepen dat we het zonder investeerder ook kunnen. Ga op zoek naar een investeerder en maak afspraken over bepaalde kernwaarden van de club die nooit aangetast kunnen worden. Op een gegeven moment hebben de supporters genoeg van een rol in de marge. Zeker voor een stad als Maastricht met zoveel potentie. Als het ergens omgaat vinden de mensen die weg terug naar het stadion hebben we gisteren gezien. Dit zijn geen successupporters maar realistische mensen. Een avondje voetbal is relatief duur voor veel mensen maar hebben het er graag voor over als ze waar voor hun geld krijgen. MVV supporters hebben dit gisteren niet gekregen op 20 minuten na. Het zal dus weer even duren eer de tribunes weer vol zitten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

14 okt 2017 09:25
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #103
Deja vu naar het Nederlands elftal van de laatste tijd. Met Okita in de rol van Robben en de andere spelers als mindere figuranten. Op Verrips na dan die wel aardig keepte.

Maar goed; had ook nog zomaar 2-2 kunnen worden en dat kon Fortuna toch niet zeggen toen MVV vorig jaar op bezoek kwam.

14 okt 2017 09:40
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #104
okita vond ik lekker spelen maar alleen kan hij de wedstrijd niet winnen.
Martina op links was een grote blunder, fout na fout na fout.
De instelling van sommige spelers was om te huilen.
De paasen van de meeste spelers waren om te huilen.

Fortuna heeft terecht gewonnen.
Maar toch blijf ik erbij hadden we naast okita nog een fatsoenlijke spits staan dan maakte we veel meer kans.
MVV heeft echt gefaald in het aankoop beleid dit seizoen, paar leuke spelers erbij en de rest is gewoon op de gok gekocht.
Hoe kun je nu Yildrim en ogy vastleggen, beide hebben mij nog niets laten zien.
Als yildrim gisteren die goal maakt dan word de wedstrijd heel anders. Maar iedere keer opnieuw hebben wij problemen met het maken van goals.

14 okt 2017 10:01
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV Maastricht- Fortuna Sittard #105
Mvv conditioneel de mindere van Fortuna dat is wat ik gisteren gezien heb koolhof en losha de zwakste spelers maar ook Pereira erg zwak .waarom jildrim wisselen voor Martina terwijl je losha had moeten wisselen .maar vooral op conditioneel gebied kon mvv het niet meer belopen maar dat zie je ook inde eredivisie,in mijn ogen wordt er niet meer getraind als vroegerhet is maar positie en kleine partijtjes van een uur ,wij trainde vroeger een hele wedstrijd dus kondEn we ook 90 minuten blijven gaan en dat is wat ik mis heden ten dagen .sorry maar dit moest ik even kwijt

Tijd voor maken pagina: 0.332 seconden