Tini Ruijs.

30 sept 2013 13:33
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #241
Tini is een te goede trainer voor MVV, vergelijkbaar als Sef Vergoosen.

De filosofie is veel voetbalend vermogen, maar dat zit nu eenmaal niet zo snel in een team.
De ene pikt dat sneller op dan de andere. Daarnaast zie je dat de kwaliteit bij sommige nog te kort komt, maar dat kan nog komen, zie Braeken. Deze jongen wordt afgekraakt alsof hij het elftal moet leiden....nee hij moet door het elftal op sleeptouw worden genomen.
Smeets ernaast, terrecht of onterrecht ? Wie de situatie kent weet waarom en blijkbaar kennen de meeste deze niet.
Smeets viel trouwens heel goed in tegen Emmen. Deze jongen moeten we koesteren en een keer ernaast maakt spelers ook beter. De motivatie "ik speel toch" is weg dus hij moet iedere het laten zien. Zo kan hij het Talent ontgroeien en beter worden.

Over Tini, tja dat hij anders praat en daardoor anders overkomt dan dat iemand gewend is zegt mij meer over het persoon die zich daaraan stoort. Hij komt nu eenmaal niet uit Maastricht.
Daarnaast kan je op alles wat iemand zegt het negatieve uithalen, maar deze man is gewoon heel erg gedreven, resulteert dat hij misschien te veel zegt, ik heb daar geen probleem mee als een trainer iets motiveert. (deden meer trainers dat maar)

Zoals voor het seizoen al gemeld moeten we wachten tot dat Schreurs en Daerden terug zijn van de blessures, er is nl geen geld om vergelijkbare spelers te halen. Zie ook de resultaten van MVV in 2013 zonder Schreurs.......of kon Trost het opeens niet meer.

Geenen, Stankov of Kuipers ? Is heel simpel, Stankov speelde tot nu toe als een dweil, verdiende ook een oorwassing, Kuipers is ook geblesserd geweest, voldoet misschien nog niet aan de eisen van de technische staf en Geenen heeft zich aangemeld omdat hij bij Rostock niet meer aan spelen toekwam. De beste op dit moment speelt en wie dit is maakt mij geen ene moer uit.
Wat hoor ik allemaal voor een complot theoriën pffff....vermoeiend hoor.
Geenen doet het in mijn ogen steeds beter, Stankov zal deze concurentie moeten aangaan.
Kuipers is in mijn ogen meer een centrale man met zijn lengte...de Thal van vroeger.

Tiny krijgt voor mij ook de tijd om er iets van te maken en ik zie dat helemaal zitten, eigenlijk meer dan bij Trost die heel erg resultaat voetbalt speelde, die kans komt wel en achter alles dichtgooide (was ook een verdediger !!).....achteraf gezien resulteerde dit ook in heel weinig wedstrijden die echt goed waren. Dit is een speel methode, maar die kan ook tegen je keren.
Ik ben heel blij met de filosofie die Tiny nastreefd.....oa. afgeleid van Wiel Korver
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2013 13:47
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #242

Us Clubke schreef : Tini is een te goede trainer voor MVV, vergelijkbaar als Sef Vergoosen.

De filosofie is veel voetbalend vermogen, maar dat zit nu eenmaal niet zo snel in een team.
De ene pikt dat sneller op dan de andere. Daarnaast zie je dat de kwaliteit bij sommige nog te kort komt, maar dat kan nog komen, zie Braeken. Deze jongen wordt afgekraakt alsof hij het elftal moet leiden....nee hij moet door het elftal op sleeptouw worden genomen.
Smeets ernaast, terrecht of onterrecht ? Wie de situatie kent weet waarom en blijkbaar kennen de meeste deze niet.
Smeets viel trouwens heel goed in tegen Emmen. Deze jongen moeten we koesteren en een keer ernaast maakt spelers ook beter. De motivatie "ik speel toch" is weg dus hij moet iedere het laten zien. Zo kan hij het Talent ontgroeien en beter worden.

Over Tini, tja dat hij anders praat en daardoor anders overkomt dan dat iemand gewend is zegt mij meer over het persoon die zich daaraan stoort. Hij komt nu eenmaal niet uit Maastricht.
Daarnaast kan je op alles wat iemand zegt het negatieve uithalen, maar deze man is gewoon heel erg gedreven, resulteert dat hij misschien te veel zegt, ik heb daar geen probleem mee als een trainer iets motiveert. (deden meer trainers dat maar)

Zoals voor het seizoen al gemeld moeten we wachten tot dat Schreurs en Daerden terug zijn van de blessures, er is nl geen geld om vergelijkbare spelers te halen. Zie ook de resultaten van MVV in 2013 zonder Schreurs.......of kon Trost het opeens niet meer.

Geenen, Stankov of Kuipers ? Is heel simpel, Stankov speelde tot nu toe als een dweil, verdiende ook een oorwassing, Kuipers is ook geblesserd geweest, voldoet misschien nog niet aan de eisen van de technische staf en Geenen heeft zich aangemeld omdat hij bij Rostock niet meer aan spelen toekwam. De beste op dit moment speelt en wie dit is maakt mij geen ene moer uit.
Wat hoor ik allemaal voor een complot theoriën pffff....vermoeiend hoor.
Geenen doet het in mijn ogen steeds beter, Stankov zal deze concurentie moeten aangaan.
Kuipers is in mijn ogen meer een centrale man met zijn lengte...de Thal van vroeger.

Tiny krijgt voor mij ook de tijd om er iets van te maken en ik zie dat helemaal zitten, eigenlijk meer dan bij Trost die heel erg resultaat voetbalt speelde, die kans komt wel en achter alles dichtgooide (was ook een verdediger !!).....achteraf gezien resulteerde dit ook in heel weinig wedstrijden die echt goed waren. Dit is een speel methode, maar die kan ook tegen je keren.
Ik ben heel blij met de filosofie die Tiny nastreefd.....oa. afgeleid van Wiel Korver

zou zo maar kunnen dat Tiny een betere trainer is als Trost.... wat we kunnen zeggen van Trost is dat hij met zijn team een geweldige prestatie heeft neergezet 3 seizoenen lang... ( ongekend volgens mij de laatste 10 jaar) daarbij vond ik het een hele prettige man in de omgang en stond altijd open voor een gesprek. Hij hield volgens mij de problemen binnenskamer, en daar hoort het volgens mij ook ( Stankov -Ruijs)

Ik denk dat Trost de betere coach van de 2 als je toch wilt vergelijken....tja en wat heb je nodig

Laten we hopen dat MVV snel gaat presteren en dat er punten worden gepakt er meer publiek na het stadion komt en dat er weer wat te beleven valt.....maar ben het niet eens dat een speler als Koen Daerden daar iets aan gaat toevoegen...die vond ik verleden jaar niet opvallen en t zal nu alleen nog meer moeilijker voor hem worden
Van Danny Schreurs gaan we wel wat zien...

Nogmaals het gaat mij niet om de positie van Ruijs op dit moment...laat lekker zitten. We hebben ook nog Cocky Voorn in de staf dus er is best een goede mix...
we moeten punten pakken en dan krijgen we allemaal een beetje gelijk....goed voor de club goed voor alles !!
Winnen van Fortuna !!

30 sept 2013 13:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #243

Napoleon schreef : Wacht ff Jacques.... Ruijs had Gillis niet eens op de bank vrijdag...dus met het uitvallen van Knops en wilde hij het centrum met een rechtsbeen en een linksbeen blijven spelen moest hij dit zo doen.
Daarbij vond ik Marco erg goed spelen...ook aanvallend, deze jongen moet geen linksback staan

Achteraf gezien mee eens wat betreft Marco, maar dat vind ik wel ietwat gemakkelijk praten achteraf. Nogmaals, op het moment zelf vond ik het nog niet zo'n verkeerde zet. Emmen zakte ver terug dus er lag best wel wat ruimte voor Sjoerd, helaas gaf Emmen Marco niet dezelfde ruimte, die hadden ook wel door dat er een betere voetballer op linksachter kwam te staan.

Gillis zat inderdaad niet op de bank. Maar jij (of iemand anders, excuus als dat zo was) suggereert dat het raar is dat Sjoerd centraal speelt als je iemand als Gillis hebt rondlopen. Ik probeer uit te leggen dat het - in mijn ogen - niet bedoeld was om Gillis (of andere opties centraal achterin) te passeren, maar simpelweg om op linksachter wat meer voetbal te krijgen. Of Gillis nu wel of niet op de bank zat, was voor dit specifieke puntje niet zo belangrijk.

Ik kan me wel goed voorstellen dat Gillis ontevreden is dat hij niet bij de selctie zat. Het zou een slechte eigenschap zijn, als hem dat niets interesseerde. Maar laten we wel wezen dat uiteindelijk ook Trost Gillis nooit een basisplaats heeft gegeven en dat Gillis onder Trost vaak genoeg is ingevallen - en het niet goed deed! Pas in de play-offs speelde Gillis goed en zagen we de Gillis die we willen zien. Maar gedurende het seizoen veroorzaakte Gillis als invaller vaak balverlies. Gillis is een erg sympathieke jongen, maar wellicht toch gewoon niet goed genoeg.

Stankov liet de laatste wedstrijd voor hij gepasseerd wordt een paar flinke steken vallen, Geenen overtuigde me in zijn eerste wedstrijden nog niet zo maar vond ik tegen Emmen heel degelijk. Ik snap dat iedereen sympathie heeft voor Stankov maar in feite zit Geenen in dezelfde situatie als Stankov vorig jaar. Toen Stankov net bij ons was, klaagden er mensen dat Trost te veel spelers van die club van daarachter meenam. Tini doet nu hetzelfde met een speler met Fortuna-achtergrond. Beiden in eerste instantie op amateurbasis. Ik denk niet dat ze elkaar qua niveau veel ontlopen en nuchter bekeken verdienen ze qua sympathie even veel steun van ons...

Ik zie persoonlijk veel liever Smeets spelen ipv Secerovic. Maar wat mij verteld is door Ron Elsen, ik doe niet geheimzinnig over mijn bronnen in dit geval, is dat Bryan niet de opdrachten uitvoerde die hij meekreeg. En dat hij daarom gepasseerd wordt op dit moment. Tini ziet het wel degelijk in Bryan zitten.

Ik vind het samenvattend allemaal wel reuze meevallen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

30 sept 2013 13:59
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #244
dank voor je reactie....zo moet een forum zijn , respect voor elkaar meningen en dan mag je toch verschillen maar dan hebben we wel een prettige discussie

Nog ff terug komend op Cor, die speelde verleden seizoen regelmatig, maar jij weet ook dat hij dan als verdedigende middenvelder werd ingebracht ( daar leed hij vaak balverlies klopt) maar dat was niet zijn plek.
Kan me ook niet voor de geest halen dat Cor 3-4 wedstrijden achter elkaar de kans kreeg op de 4 te spelen.
Daarbij deed Knops het goed...dus begreep Trost wel.
Nu ligt dan anders vind ik centraal hebben we weken matig gespeeld...en Cor kan echt wel voetballen.

Nu komen we op vertrouwen (misschien wel de menselijke klik) die is er gewoon minder tussen Stankov ,Gillis en Ruijs ... Tini heeft misschien wat minder gevoel bij deze mannen en daardoor krijg je misschien ook deze situatie

Wat betreft Smeets, die heeft wel een beetje een vrij rol, hij speelde toch goed , was de enige MVV-er met een beetje diepgang in zijn spel vond ik... dat hij zijn taken niet uitvoerde tja.....
Vaak krijgen dit soort spelers te veel taken...laat ze toch lekker spelen....dat vind ik ook altijd als er ingewisseld wordt , dan krijgt zon speler nog 3 a-4tjes aan info mee voor de 7 minuten die hij mag aantreden ;-)

30 sept 2013 20:19 30 sept 2013 20:24 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #245

Napoleon schreef : Laten we hopen dat MVV snel gaat presteren en dat er punten worden gepakt er meer publiek na het stadion komt en dat er weer wat te beleven valt.....maar ben het niet eens dat een speler als Koen Daerden daar iets aan gaat toevoegen...die vond ik verleden jaar niet opvallen en t zal nu alleen nog meer moeilijker voor hem worden
Van Danny Schreurs gaan we wel wat zien...

Ik vond Koen na een aantal wedstrijden weldegelijk een meerwaarde hebben en een Koen die fit is en zal ook nu weer een meerwaarde zijn, maar dat zal toch even duren net als Schreurs overigens....verwacht daar ook niet te snel iets van.
Kortom Tiny.......hopelijk kunnen deze 2 spelers instromen in een team die tegen die tijd met meer flair en automatisme speelt.

Daarnaast.....landelijk gezien komen minder mensen, dat zal toch de invloed van de crisis zijn. Ik zie een heleboel, voorheen jaren lang de bekende gezichten, niet meer op de tribune.......is dit iemand anders ook opgevallen ?
Dat waren toch de supporters, bij weer en wind en ijzige kou, maar altijd daar.
Dus als de prestatie's goed gaan wil dat niet zeggen dat het drukker wordt......om ons heen hoor ik veel slechte geluiden... :thumbsdown:

07 okt 2013 08:01
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #246
Vanmorgen stond een stukje in de krant waarin Tini pleit voor een gezamenlijke opleiding voor de jeugd.
De jongste spelertjes zouden in Kerkrade gaan trainen, terwijl de oudere naar de Sportzone in Sittard zouden moeten gaan.
De sportzone is ideaal, omdat de velden daar op loop afstand liggen van de scholen.

Aon de géng

07 okt 2013 08:50
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Tini Ruijs. #247
Boe is Ali de witte gebleven ?

07 okt 2013 09:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #248

Nao Väöre schreef : Vanmorgen stond een stukje in de krant waarin Tini pleit voor een gezamenlijke opleiding voor de jeugd.
De jongste spelertjes zouden in Kerkrade gaan trainen, terwijl de oudere naar de Sportzone in Sittard zouden moeten gaan.
De sportzone is ideaal, omdat de velden daar op loop afstand liggen van de scholen.

Tsja, Tini heeft bij alle drie de clubs gezeten en bij die twee anderen in de jeugdopleiding. Van iemand die niet clubgebonden is, kan ik nog wel begrijpen dat hij dit soort dingen zegt.

Maar Tini is op dit moment nu eenmaal wel clubgebonden. Wat dat betreft is het niet echt een handige uitspraak.

Daar staat natuurlijk ook wel weer tegenover dat de krant wel vaker onzin heeft geschreven, weten we nog dat Trost zogenaamd iets zou gaan doen voor de jeugd van die ene club van daarachter, terwijl hij trainer was bij ons? Bleek ook niets van te kloppen.

Overigens, het argument van de scholen dicht bij de velden vind ik nogal gezocht. De spelertjes zullen vanuit de hele regio komen dus moeten sowieso toch wel reizen. Die paar minuutjes maakt dan verder ook niets meer uit. Vanaf Klein Geusselt liggen meerdere middelbare scholen op vijf tot tien minuten fietsen, of maximaal vijf minuutjes met busjes. Voor wie in de A-jeugd al met een vervolgopleiding begint, is het Leeuwenborgh even ver weg als genoemde scholen. Ik snap niet zo goed dat Fortuna-mensen zo op die scholen blijven hameren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

07 okt 2013 12:08 07 okt 2013 12:09 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #249

Jacques schreef : Ik snap niet zo goed dat Fortuna-mensen zo op die scholen blijven hameren.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Zitterd er alles aan wil doen om die "RJO" en dus het daarbijhorende geld naar Zitterd wil halen...?
Gezien de huidige financiële situatie daar is ieder Eurootje welkom: een kat in het nauw maakt rare sprongen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

07 okt 2013 12:16
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #250

Nao Väöre schreef : Vanmorgen stond een stukje in de krant waarin Tini pleit voor een gezamenlijke opleiding voor de jeugd.

Es Tini oonder väöl supporters al neet a-populair waor, daan weurt 't 'r wel door dit soort oetspraoke...

Spesjaol veur de mètlezende Tini daan: NEIN TINI!!!! M.V.V. MOOT M.V.V. BLIEVE EN NÉÉT SAMEWÈRKE MÈT DIE BOERE OF DIE MOFFE!!!

Ps: Kleine tip veur Tini: Speulers volwasse make, begint al mèt 't bijbringe vaan norme en weerdes. Eine daovaan is beveurbeeld netjes 't pebliek bedaanke dat ziech de meujte nùmp um hun club achternao te goon....
De volgende gebruiker (s) zei dank u αναρχος, Rebel

07 okt 2013 12:57
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #251

MVVke schreef :

Es Tini oonder väöl supporters al neet a-populair waor, daan weurt 't 'r wel door dit soort oetspraoke...

Spesjaol veur de mètlezende Tini daan: NEIN TINI!!!! M.V.V. MOOT M.V.V. BLIEVE EN NÉÉT SAMEWÈRKE MÈT DIE BOERE OF DIE MOFFE!!!

Ps: Kleine tip veur Tini: Speulers volwasse make, begint al mèt 't bijbringe vaan norme en weerdes. Eine daovaan is beveurbeeld netjes 't pebliek bedaanke dat ziech de meujte nùmp um hun club achternao te goon....

Dat geldt ouch veur de technische staf !!!!!!

Aon de géng

07 okt 2013 19:51
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #252
Wat een ongelukkige uitspraak (alweer) van Ruijs.

FSC zit alweer in de financiële problemen, zoals de afgelopen 10-15 jaar steeds, zonder enige sportieve prestaties( behalve vorig seizoen). Donderdag staat de licentie ter discussie bij KNVB. Salarissen kuinnen alweer niet betaald worden. Moet je dit belonen door in Sittard de jeugdopleiding te laten spelen, zonder enig financieel draagvlak??????
RJC presteert de afgelopen jaren sportief ook maar matig, komt nauwelijks talent door (alleen Huppertz).
MVV haalt de afgelopen jaren telkens play offs en laat jeugdspelers debuteren.

Waar is Ruijs mee bezig?

Misschien dat hij kan zorgen dat de spelpatronen die onder Trost zichtbaar waren, weer terugkomen.Dat lijkt me momenteel meer aandacht nodig te hebben.Dit verdedigend voetbal is niks, al; ben ik blij dat we weer eens winnen.

07 okt 2013 23:19
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #253

Mienclub1902 schreef : Wat een ongelukkige uitspraak (alweer) van Ruijs.

FSC zit alweer in de financiële problemen, zoals de afgelopen 10-15 jaar steeds, zonder enige sportieve prestaties( behalve vorig seizoen). Donderdag staat de licentie ter discussie bij KNVB. Salarissen kuinnen alweer niet betaald worden. Moet je dit belonen door in Sittard de jeugdopleiding te laten spelen, zonder enig financieel draagvlak??????
RJC presteert de afgelopen jaren sportief ook maar matig, komt nauwelijks talent door (alleen Huppertz).
MVV haalt de afgelopen jaren telkens play offs en laat jeugdspelers debuteren.

Waar is Ruijs mee bezig?

Misschien dat hij kan zorgen dat de spelpatronen die onder Trost zichtbaar waren, weer terugkomen.Dat lijkt me momenteel meer aandacht nodig te hebben.Dit verdedigend voetbal is niks, al; ben ik blij dat we weer eens winnen.

Inderdaad. Als Tiny deze uitspraken heeft gedaan. Dan zijn deze niet ongelukkig maar dom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

08 okt 2013 07:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #254
Heb 2 weken geleden al geschreven dat dit wel eens de laatste derby kon zijn geweest, Fortuna zit idd weer diep in de problemen

Tiny moet zich idd met MVV bezig houden , maar het verwondert mij niet als hij dit soort zaken roept... een supporter mag dat roepen niet een trainer

08 okt 2013 08:36
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Tini Ruijs. #255
Het bestuur maakt zich sterk voor een eigen jeugd opleiding,Maastricht United gesteund door Veur zien MVV bv ,maar hier laat meneer Ruis zien, samen met zijn andere Fortuna maatje Boesen , dat zijn Fortuna hart toch groter is dan zijn MVV hart jammer het zijn onnodige opmerkingen die alleen maar voor onrust zorgen.
Ze moeten ook eens na vragen hoeveel animo er is onder de zeer jeudige spelers om van uit Maastricht steeds richting Sittard of Kerkrade te moeten rijden.

Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden