Tini Ruijs.

24 juli 2013 14:14
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #61
Helemaal mee eens.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2013 15:17
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #62
Als Sjoerd zijn nivo van voor zijn vertrek naar Helmondsport kan halen, is deze positie goed bezet en kan Leroy doorschuiven.

Draan wie verkes Wullem !!

24 juli 2013 16:26
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Tini Ruijs. #63
Oh ja, absoluut wel.
Maar eerst weg willen en dan toch maar weer naar MVV komen omdat hij niks anders kan vinden. Voor hem hoeft niemand te schuiven. Er zijn genoeg spelers die gemotiveerde zijn om voor MVV te spelen.

Maar! Als hij zich bewijst op de training dat hij een basisplek waard is, mag hij spelen.

24 juli 2013 16:48 24 juli 2013 16:48 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #64
Motivatie of inzet vind ik niet het probleem bij Sjoerd. En verdedigend staat hij ook zijn mannetje. Maar aanvallend is het zeer matig. En dat heb je dus met labylle niet.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

26 juli 2013 21:23
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #65
De opmerking van meneer Ruijs naar Stankov, waar de hele tribune in Meerssen van kon "meegenieten" , was gewoon ongepast :thumbsdown:

26 juli 2013 21:26
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #66

Boer458 schreef : De opmerking van meneer Ruijs naar Stankov, waar de hele tribune in Meerssen van kon "meegenieten" , was gewoon ongepast :thumbsdown:

Vertel!!

Draan wie verkes Wullem !!

26 juli 2013 22:48
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #67
Castro

Stankov-Verdellen-Knops-Labylle

=========Rutjes=========
====Smeets=====van Hyfte===

Nieuweling?====Veldmate=====Maria

Een nieuwe speler voorin een type als Schreurs dan heb je alle posities goed gevuld kun je blessures en schorsingen goed opvangen.
Maria en Braken samen voorin met Veldmate is veelste zwak en ik wil meer zien van Maria hij heeft beter indruk op me gemaakt dan Braken.

26 juli 2013 22:55
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Tini Ruijs. #68
Het zou mij niet verbazen als veldmate op de bank mag plaatsnemen. Hij was toch wel een van de zwakste deze oefencampagne. :blink: :blink:

27 juli 2013 22:58 27 juli 2013 23:04 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #69
Interview Tini Ruijs op RTME Meerssen na de oefenwedstrijd sv Meerssen - MVV op dinsdag 23 juli j.l.
www.dailymotion.com/video/x12dlt4_interview-tini-ruijs_sport
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak

28 juli 2013 02:48 28 juli 2013 04:32 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Tini Ruijs. #70
Bedankt voor de link naar dat filmpje, Sandro. Ik had allerlei twijfels over Ruijs, maar ik vind dit echt een geweldig interview, waardoor ik veel vertrouwen krijg in Ruijs. Zoals hij spreekt over Labille (minuut 4.04)... Ruijs zegt dat hij Labille een goede voetballer vindt, maar Ruijs vindt ook dat Labille als opbouwend linksachter vaak te veel steken laat vallen en daardoor een gevaar voor de ploeg is. Dat is wat mij betreft een perfecte analyse! Jaja, iedereen (ook voormalige trainer Trost) wist en weet dat Labille om de een of andere reden het liefst vanuit de linksbackpositie speelt en die plaats opeist. Maar Ruijs zegt eigenlijk gewoon dat hij daar geen flikker mee te maken heeft: hoppa, Labille hoort met zijn opbouwende kwaliteiten gewoon op het middenveld (of voorhoede?) thuis. En zo is het ook! Dan de analyse van MVV bij stilstaande situaties als de tegenstander de bal heeft op minuut 5.35: "Ze doen maar wat." Heerlijke analyse. Ik vond Trost al goed; ik denk dat Ruijs nog beter is...

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

28 juli 2013 03:07 28 juli 2013 03:18 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #71

Ben Salemans schreef : Bedankt voor de link naar dat filmpje, Sandro. Ik had allerlei twijfels over Ruijs, maar ik vind dit echt een geweldig interview, waardoor ik veel vertrouwen krijg in Ruijs. Zoals hij spreekt over Labille (minuut 4.04)... Ruijs ziet en zegt dat hij Labille een goede voetballer vindt, maar Ruijs vindt ook dat Labille als opbouwend linksachter vaak te veel steken laat vallen en daardoor een gevaar voor de ploeg is. Dat is wat mij betreft een perfecte analyse! Jaja, iedereen (ook voormalige trainer Trost) wist en weet dat Labille om de een of andere reden het liefst vanuit de linksbackpositie speelt. Maar Ruijs zegt eigenlijk gewoon dat hij daar geen flikker mee te maken heeft: hoppa, Labille hoort met zijn opbouwende kwaliteiten gewoon op het middenveld (of voorhoede?) thuis. En zo is het ook! Dan de analyse van MVV bij stilstaande situaties als de tegenstander de bal heeft op minuut 5.35: "Ze doen maar wat." Heerlijke analyse. Ik vond Trost al goed; ik denk dat Ruijs nog beter is...

Labille? Sorry hoor maar deze speler speelt toch al meer als een tijdje bij ons. De juiste spelling van zijn naam kost dan ook niet meer dan 5 seconden om dit te verifiëren. www.mvv.nl 0.05: Ze (doen) (typen) maar wat.

Je hebt zeiken om te zeiken, maar als je de titel administrator draagt, doe die naam dan ook eer aan....

28 juli 2013 04:35 28 juli 2013 04:41 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Tini Ruijs. #72
Dit is echt zeiken om te zeiken... Excuses voor mijn vreselijke i-y-fout en dank voor je bijdrage. Na een dubbele punt schrijf je overigens een spatie en dan een kleine letter (en geen hoofdletter). Ach, ik zou nog wel een paar opmerkingen over je stukje kunnen maken, maar laat het hier maar bij.

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak, Dixi, Us Clubke, opadiehard, Raffalaldo, Satinius, Boer458, Brncic, tcb

28 juli 2013 13:14 28 juli 2013 13:17 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #73
Interview met Tini Ruijs maastricht.gezien.nl cq. Zondagnieuws

De missie van Tini Ruijs: 'MVV moet eredivisie-waardig worden.'
www.maastricht.gezien.nl/sport/de-missie...-waardig-worden.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

28 juli 2013 14:11 28 juli 2013 14:13 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #74
MVV Maastricht terug in categorie III; club door KNVB financieel gezond beoordeeld
De missie van Tiny Ruijs: ‘MVV moet eredivisie-waardig worden’

Tini Ruijs in gesprek met Frank Benneker (m) en Sjak Planthof (r)

MVV’s nieuwe hoofdcoach Tini Ruijs heeft vooral lering getrokken uit de oefencampagne tot nu toe. Hij ziet dat de groep potentie heeft en ziet het als zijn doel om de club terug te brengen in de eredivisie. “Daar horen ze thuis.” Franks Benneker en Sjak Planthof van A&C Media gingen uitgebreid in gesprek met een man die geen boodschap heeft aan rivaliteit tussen zijn oude liefde Fortuna en zijn nieuwe broodheer MVV en die bovendien geen blad voor de mond neemt als het gaat over zijn vertrek bij Roda JC. “Die directeur is hypocriet.”

Na het met 3-0 verloren oefenpotje afgelopen woensdag tegen eredivisionist AZ in Alkmaar lag hij om half twee ‘s nachts in zijn nest. “Dan lig ik toch nog wel een uur na te analyseren. Wij waren maar een uur fit tegen de meest fitte ploeg van Nederland. Als je desondanks tegenspel kunt bieden zoals wij deden, dan doe je het niet slecht.” Tiny Ruijs (56) zit ondanks de korte nachtrust, de volgende dag om half negen in de ochtend monter aan een tafeltje in het clubhuis van de MVV-selectie op Klein Geusselt.

U hebt enkele oefenpartijen van MVV gezien, met wedstrijden waarin werd verloren tegen FC Porto en AZ. Wat is tot nu toe uw oordeel?

“Juist tegen topclubs komen mankementen bovendrijven. Ik zie dat er nog geen automatismen in het team zitten. De spelers moeten beter leren inschatten waar en wanneer ze ergens precies moeten staan. Mijn motto is: Je moet nooit iets meenemen naar de volgende wedstrijd. Eén dag laten bezinken of één dag genieten bij een zege, maar daarna is het over en moet het vizier op de volgende wedstrijd.”

Wat zijn uw ambities bij MVV?

“Ik wil hier op termijn bouwen aan een eredivisie-waardig elftal, maar nog niet meteen het komende seizoen. Wel moeten we weer bij de bovenste vijf eindigen. Zelf heb ik nog hogere ambities, maar die spreek ik liever niet uit. Daar wordt je op afgerekend.  Het is sowieso altijd moeilijk je doelen te stellen, want je bent van veel zaken afhankelijk, zoals blessures van je spelers. En MVV kreeg te maken met domme pech van die puntenaftrek vanwege het wegvallen van andere clubs. Daar doe je niets aan. Het is al mooi om fit de nacompetitie in te kunnen gaan. Kijk maar naar Go Ahead Eagles. Die waren nog fit en spelen nu in de eredivisie.”

Wat heeft u, behalve een hoger salaris dan  bij uw vorige werkgever, nog meer doen besluiten om voor MVV te kiezen?

“De ambitie van deze club spreekt me erg aan. Drie jaar terug waren ze op sterven na dood en nu hebben ze weer iets staan. Dat moet ook, want MVV is een club met een rijke traditie, zo’n club hoort weer terug te keren in de eredivisie.”

Is wat u wilt, gezien de financiële situatie van MVV, wel mogelijk?

“Ik weet dat er dit jaar alweer minder mogelijk is dan vorig jaar. Desondanks blijf ik me sterk maken voor de komst van nog twee extra spelers die het middenveld en de aanval kunnen versterken. Ook missen we nog een echte leider in het elftal. We zullen het nu echter allereerst moeten hebben van onze eigen jeugd. Die wil ik beter maken, door veel individuele trainingen en door veel te trainen op techniek. Wat dat betreft ben ik een echte coach van het type Wiel Coerver, gericht op balbeheersing. Mentaal hoef ik deze groep niet veel te leren. Deze jongens kunnen met klappen omgaan, dat hebben ze in het afgelopen seizoen vol tegenslagen laten zien. Ik moet ze hooguit een duwtje geven om zaken sneller achter zich te laten.”

Aan uw overgang van Roda JC naar MVV moest een arbitragecommissie te pas komen. Welk gevoel is daarover bij u blijven hangen?

“Ik vind dat MVV heel goed zijn werk had gedaan. Maar de handelswijze van Marcel van den Bunder (algemeen directeur Roda JC, red.) vind ik onbegrijpelijk. Hij heeft het in mijn geval over respecteren van arbeidscontracten, maar ondertussen doet hij Malki voor veel euro’s weg, terwijl  diens contract nog liep tot 2014. Dat vind ik hypocriet. Ik heb van iedereen in Kerkrade heel prettig afscheid genomen, behalve van de directeur.”

Wat vindt u van de maatschappelijke activiteiten van MVV buiten het veld?

“Sociale aspecten vind ik heel belangrijk. Je hebt als coach en je team een voorbeeldfunctie. Tijd maken voor kinderen vind ik helemaal belangrijk: dat zijn mogelijk je toekomstige supporters.”

Ruijs zegt een warm voorstander te zijn van dat andere initiatief dat afgelopen seizoen vorm kreeg: Maastricht United. Een samenwerking van MVV met amateurclubs uit de regio. “Ik hoop dat nog meer clubs aansluiten. Ik wil graag samenwerken met de jeugdtrainers van die clubs om meer doorstroming van goede spelertjes te verkrijgen. Want het niveau van de A-jeugd van MVV ligt nu echt te laag. Er gaapt een gat met het eerste elftal.”

Dat brengt ons op een gevoelig punt. Het opzetten van een gezamenlijke regionale jeugdopleiding.

“Ik vind het jammer dat zoiets nog niet van de grond is gekomen. Als de beste jeugdspelers van de clubs in het zuiden met elkaar trainen, worden ze elk afzonderlijk alleen maar sterker. Ik ben verbaasd over de sterke emoties die dat oproept bij een aantal supporters. In mijn tijd in Qatar heb ik meegemaakt dat er door de sjeiks een gezamenlijk opleidings-instituut werd opgezet. Dat leverde in het begin weerstand op, maar na een paar jaar zag iedereen in dat het de beste keuze was en iedereen was blij dat ze het destijds gedaan hadden. Ik denk dat dit bij een gezamenlijke jeugdopleiding in Zuid-Limburg ook het geval zal zijn. Als dan goede Limburgse spelers beginnen door te breken, zal iedereen zeggen: hadden we dat maar eerder gedaan.””

Ruijs weet dat de fanatieke supporters zich ook flink roeren op internet. Een medium waar hij naar eigen zeggen amper gebruikt van maakt. “Ik hoef niet te weten wat iemand heeft gegeten, en als je het gescheld niet leest, dan hoef je je er ook niet aan te storen.” In zijn vrije tijd, thuis in Riemst pal over de grens, besteedt hij liever aandacht aan zijn zeven honden, aan wandelen en tuinieren. “Dat geeft rust en ontspanning voor mij.”

Over fanatieke supporters gesproken. Ruijs is nu trainer van MVV, maar hij heeft een verleden bij ‘aartsrivaal’ Fortuna Sittard. Hij was er van 1977 tot 1986 speler en keerde er, na een tienjarig verblijf als coach in de Verenigde Arabische Emiraten, in 2011 terug als trainer.

Kijkt u uit naar het treffen tussen uw nieuwe club MVV en uw oude liefde Fortuna?

“De derby-sfeer erom heen kan ik wel begrijpen, dat is ook mooi. Maar ik weet ook dat het voor veel supporters van beide clubs de wedstrijd van het jaar is. Die moet je winnen en dan maakt het bij wijze van spreken voor hen niet uit of je de rest van je wedstrijden verliest. In die zin leeft die wedstrijd niet bij mij. Het is gewoon een wedstrijd om drie punten. Niet enkel die derby’s tellen, alle wedstrijden tellen. Bij Fortuna zeiden ze tegen me: ‘als je van MVV wint, is het seizoen geslaagd. Maar wat heb je aan een overwinning op een streekrivaal als je de 10 wedstrijden daarna verliest? Dan verlies ik liever een derby met daarna tien overwinningen.”

En wat vindt u van het toevoegen van de beloftenteams van FC Twente, PSV en Ajax aan de Jupiler League?

“Een heel goede zaak; drie aanwinsten voor de competitie. En voor MVV heeft het als voordeel dat onze talenten zich tegen toppers kunnen laten zien. En het zijn drie extra thuiswedstrijden, ook nog eens tegen aansprekende clubs, dat betekent extra inkomsten voor MVV. Het publiek krijgt de kans om de beste jonge spelers die nu in Nederland rondlopen in Maastricht te zien. Ik denk dat we ons over een paar jaar veel grote spelers zullen herinneren uit de tijd toen ze met een beloftenteam tegen MVV speelden.”

Ik krijg het interview via de iphone 5 niet goed te zien. Voor de mensen die dezelfde probleem hebben.

28 juli 2013 17:45 28 juli 2013 17:59 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #75

Ben Salemans schreef : Bedankt voor de link naar dat filmpje, Sandro. Ik had allerlei twijfels over Ruijs, maar ik vind dit echt een geweldig interview, waardoor ik veel vertrouwen krijg in Ruijs. Zoals hij spreekt over Labille (minuut 4.04)... Ruijs zegt dat hij Labille een goede voetballer vindt, maar Ruijs vindt ook dat Labille als opbouwend linksachter vaak te veel steken laat vallen en daardoor een gevaar voor de ploeg is. Dat is wat mij betreft een perfecte analyse! Jaja, iedereen (ook voormalige trainer Trost) wist en weet dat Labille om de een of andere reden het liefst vanuit de linksbackpositie speelt en die plaats opeist. Maar Ruijs zegt eigenlijk gewoon dat hij daar geen flikker mee te maken heeft: hoppa, Labille hoort met zijn opbouwende kwaliteiten gewoon op het middenveld (of voorhoede?) thuis. En zo is het ook! Dan de analyse van MVV bij stilstaande situaties als de tegenstander de bal heeft op minuut 5.35: "Ze doen maar wat." Heerlijke analyse. Ik vond Trost al goed; ik denk dat Ruijs nog beter is...

Hier wil ik wel op reageren.
Bij de aankondiging van Trost dat hij ging vertrekken hoopte ik dat Ruijs de nieuwe trainer zou worden.
Gelukkig via een omweg is het er toch van gekomen.
Waarom Ruijs ?
Zoals Ben het hier al goed verwoord, Ruijs is geen trainer die gewoon de beste spelers het veld in stuurt en met tactische info hoopt op een goed resultaat.Nee, Ruijs stuurt de beste spelers het veld op die het beste resultaat halen, en dan kan het zijn dat de beste spelers er naast staan, mocht die lak hebben aan zijn opdrachten, of gewoon verwacht op zijn verwachte positie te spelen. Zijn redenatie is simpel, volgende week is een nieuwe kans op een basis plaats.......dan kan je het weer laten zien.
Tiny probeert, nee zal bij iedereen de puntjes op de i te zetten, waardoor bv. een Smeets de aandacht op punten moeten leggen die Trost niet belangrijk vond. Smeets kan goed voetballen maar moet nog grote stappen zetten hoor.....Met dit gegeven zal Smeets moeten doorgroeien en daarom ben ik ook blij dat hij de keuze voor MVV heeft gemaakt erg verstandig.

Op korte termijn is mijn verwachting voor dit MVV, dat we voorlopig doorgaan op het zelfde nivo als dat we zijn geeindigd, dat was niet al te best. Nog geen overwinning thuis behaald dit jaar...? maar toch wel de nodige punten behaald.
Tegen oktober november zal de invloed van Ruis pas zichtbaar worden. Ik hoop ook dat het sneller gaat maar iedereen moet zijn spelopvatting ook door moeten hebben en bij automatisme duurt het meestal toch langer dan alleen een voorbereiding, helaas.
Als Ruijs het elftal naar zijn hand heeft gezet verwacht ik beter positie spel, doorschuivende spelers als Kjell (zijn kwaliteis is schot van afstand) wedstrijd proberen te controleren vanuit het middenveld en aanvallender voetbal dan de laatste 3 jaren. (Trost hield het achter dicht en hoopte op de kansen die er altijd wel komen. Trost is/was en bijft toch een verdediger)
Veldbezetting (aansluiting tussen de linie's) zal beter moeten zijn en nog meer van deze belangrijken punten.

Maar het begin zal lastig genoeg worden.....ik hoop dat Ruijs niet te snel wordt afgeschoten.
Als vb., hij heeft FSC ook na een "paar maanden" laten voetballen maar net geen nacompetitie gehaald, bij R*da de A1 na een slecht begin zelfs kampioen gemaakt.

Tiny succes, vanaf volgende week gaan we er weer voor en staan we met de hele Geuselt achter onze sterrendragers, matadoren onze helden. Helaas eerst via L1 (hopelijk zonder Banier, want R*da speelt ook)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden