Tini Ruijs.
03 sept 2013 15:48
Wat zitten hier toch een paar "auw kutten" op het forum. Bah Bah.
Gun die man de tijd, als de selectie straks compleet is zal de concurrentie vele malen groter zijn.
Iedereen zal alles moeten geven, daar laat hij ze nu alvast aan wennen!
Dit elftal gaat nog wel draaien, geloof mij maar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak, Us Clubke, opadiehard, 115KiloAonSjeng, Ivinho, Belurani, SoerenBusk
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
03 sept 2013 15:58
Jim Cemint
Platinum Boarder
03 sept 2013 16:55
Helemaal eens met Pepernoot.
Dit team gaat echt nog wel draaien. Ruijs heeft nu ook keuze voor de verschillende plekken op het veld, zoals de verdediging, het middenveld en (in mindere mate) voor de aanval.
Dat hebben ze toch weer mooi bij elkaar gesprokkeld voor een appel en twee eieren.
Geef Ruijs de tijd, hij is een heel ander type coach dan Trost, die ik persoonlijk een stuggere persoonlijkheid toedicht dan Tini.
Tini is een mensen-mens die uitstekend in staat is om A: spelers zelf beter te maken en B: om een team te smeden.
Elke coach gebruikt daartoe zijn eigen middelen en doet dat op z'n eigen manier.
We zien bij vlagen ook al het team zoals het kan gaan voetballen verderop in het seizoen: doordachte looplijnen en mooi combinatiespel. Als de afmakers straks zijn ingespeeld, dan komt de goal-productie ook wel op gang.
Ik heb Tini hoog zitten als coach, maar, hij moet wel de tijd krijgen om z'n werk te doen, daarom vind ik het niet juist om nu al aan z'n poten te zagen.
Ik zie ons echt nog wel eindigen bij de eerste 5. Mark my words.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Us Clubke, 115KiloAonSjeng, Zoeper, tcb
03 sept 2013 17:29
Heb ook meer vertrouwen in Tiny als in Trost. Die had echt goede spelers tot zijn beschikking (Esajas Labylle ) en heeft het laten liggen. Alle thuiswedstrijden in de 2-e seizoens helft gingen bijna verloren; dat heeft Capa zelfs niet klaargespeeld. Eigenlijk heeft Trots een halve rotzooi achtergelaten . Laat Tiny maar eerst een half jaar zijn gang gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kalemaan
03 sept 2013 18:26
Mienclub1902
Platinum Boarder
Tini Ruijs moet zeker de tijd krijgen, hij is ook maar afhankelijk van het materiaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Us Clubke
03 sept 2013 18:38
Raffalaldo
Platinum Boarder
NathanR schreef : Heb ook meer vertrouwen in Tiny als in Trost. Die had echt goede spelers tot zijn beschikking (Esajas Labylle ) en heeft het laten liggen. Alle thuiswedstrijden in de 2-e seizoens helft gingen bijna verloren; dat heeft Capa zelfs niet klaargespeeld. Eigenlijk heeft Trots een halve rotzooi achtergelaten . Laat Tiny maar eerst een half jaar zijn gang gaan.
Wat heeft Trost dan laten liggen? In het eerste jaar van Trost heeft hij Play-Offs gehaald met -7 als beginstation. Tweede jaar heeft hij ook Play-Offs gehaald met een wat beter elftal. En vorig jaar heeft MVV wonder boven wonder meegedaan voor het kampioenschap (totdat de KNVB zich ermee ging bemoeien).
Ik denk dat de meeste wat door aan het draven zijn. René Trost heeft hier 3 jaar op rij een geweldige prestatie geleverd met zijn team. En de jaarlijkse doelstelling werd ieder jaar overtroffen.
Dit elftal heeft ook wat tijd nodig om te wennen aan de speelstijl van Ruijs. Kijk hoeveel kansen we krijgen per wedstrijd. Alleen worden ze op dit moment nog niet benut. Laten we hopen dat de doelpunten ook gaan komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, 115KiloAonSjeng, Gamin, Zoeper
03 sept 2013 18:46
03 sept 2013 18:50 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Ben het hier mee eens. Trost heeft meer dan uitstekend gepresteerd.
Al kun je afvragen of je als nieuwe trainer veel moet veranderen aan de spelstijl, als het team van vorig jaar er grotendeels nog staat. Gewoon de lege plekken van Labylle en Esajas opvullen. Sema i.p.v. Esajas en Ospitalieri i.p.v. Labylle op het middenveld en evt nog Van Zaanen voorin en vooral niet te veel gaan veranderen. Het moet ook een beetje meezitten. Ik blijf erbij dat als we met een complete voorhoede waren gestart, we nu top 5 hadden gestaan, gelet op het aantal gemiste kansen.
Maar goed, MVV bepaalt het beleid...
03 sept 2013 21:44
Frank Salemans
Platinum Boarder
Een trainer mag boos zijn op zijn team. Ik vond en vind dat MVV Maastricht nog te veel zaalvoetbalmentaliteit heeft met uitzondering van iemand als Nathan Rutjes. Die gaat er altijd voor 110% voor. Daar kunnen de anderen een voorbeeld aan nemen. Dat zag je ook al heel goed tegen Jong Ajax; een dergelijk team moet je m.i. professioneel en fysiek hard bestrijden en dat gebeurde niet echt c.q. echt niet.
Maar dat een trainer de schuld zo duidelijk bij een persoon legt, dat vind ik eerlijk gezegd niet professioneel. Je mag als trainer boos zijn, maar je zo fors uiten, daar is nog nooit een speler beter van geworden. Ik heb het zelden meegemaakt dat een speler op die manier voor de microfoon uitgefoeterd is. Let wel: Stankov is ook nog een jonkie en zou iets meer in bescherming genomen mogen worden door de trainer. Bovendien deugt de mentaliteit van die jongen wel als je hem vorig seizoen zag spelen: geen profcontract en geen premies en toch vol meedoen.
Als Tiny een persoonsgerichte trainer is, zal hij dit zelf allang bedacht hebben en inmiddels in een gesprek van man-tot-man hopelijk enigszins rechtgezet hebben. Als je de teamprestatie hekelt bij Telstar en vervolgens Stankov een aantal wedstrijden aan de kant houdt, dan begrijpt zo'n speler het ook wel. Op deze manier wordt overigens de weg voor Geenen wel heel gemakkelijk bereid, al zal dat niet de directe bedoeling zijn geweest van Ruijs.
03 sept 2013 21:47
03 sept 2013 21:48 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
webmastersfm schreef : Van mij mag mvv een serieus bedrag opzij zetten van de opbrengsten van Leroy om eens serieus te denken aan een andere trainer.
De gehele opbrengst gaat naar het spelersfonds(of te wel noonke hendriks en consorten)...sorrie al meerdere malen aangegeven
...gr opa
....
03 sept 2013 23:26
Het team van vorig jaar kun je sowieso niet meer met dat van nu vergelijken (ook met maar 2 mutaties Esajas, Labylle, als Schreurs weer terug is). Enige spelers zijn immers weer een jaartje ouder (bv Verdellen...)
Wat ik Trost dus echt aanreken is dat hij het handdoek voortijdig gegooid heeft (op het moment surprime;
misschein moeten we wel weer 13 jaar wachten).
Ook tijdens de laatste playoff wedstrijd (uit tegen Volendam) had hij er geen zin meer in en
wou waarschijnlijk snel op vakantie gaan. Hoe kom je erbij om enkele basis spelers niet meer op te stellen (Smeets, Esajas, Veldmate) en te gaan spelen met Borgers en Co (om die zo te zeggen nog eens over het hoofd te aaien,
omdat hij ze altijd gepasseerd heeft). Je speelt het hele jaar voor de top 5, en als het zover is heb je er geen zin meer in ....pffff.
Nee Trost wilde bij iedereen (pers, spelers en supporters) populair zijn; en daar koop je eigenlijk niks voor. Dan zie ik liever de harde hand van Tiny of van Gaal (de spelers hebben gewoon hun opdrachten uit te voeren; en moeten zich professioneel gedragen: dwz top conditie en weten wat ze in standaard situaties moeten doen; bv de bal in de goal door hard te schieten of het stadion uit maar niet zo een slap trapje) Hiermee is Tiny volgens mij bezig.
03 sept 2013 23:31
Us Clubke
Platinum Boarder
Ik kan me herinneren dat Trost nogal (laten we netjes omschrijven) woedend was na RKC uit....5-0 nederlaag (of zo iets)
Hij was not amused en ging zondag extra trainen.....Het resultaat was dat het opeens ging lopen....we wonnen en wonnen..er kwam een spits bij (Dosumnu) en we bleven winnen.
Het resulteerde uiteindelijk in mooie serie en het leverde de derde periode op.
Bij een confrontatie met de groep gaat het niet om de training maar om de prikkel, de bewust wording, het doel aan te scherpen.
Hierdoor kan het dubbeltje nu opeens anders gaan vallen.
Het zou niet de eerste keer zijn.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u 115KiloAonSjeng
04 sept 2013 08:21
Napoleon
Platinum Boarder
Had het gister nog even met een vriend over dat voorval met Ruijs en Stankov.
Wat natuurlijk een beetje vreemd over komt en wat tussen neus en lippen door wordt gezegd en geschreven is het feit dat Ruijs aangaf dat de ploeg dit maar eens zelf intern moest oplossen.
Nu wordt dit natuurlijk vaker gedaan, echter vind ik en dat vinden andere ook dat we met MVV 2 maanden bezig zijn met een nieuwe trainer en we hebben al dit soort onenigheden , dat komt wat mij betreft te vroeg.
Wat zegt dat ??, tja daar is iets waar we de komende weken achter komen , zoals ik al eerder aangaf is dat wanneer MVV punten gaat pakken de lijn naar boven ingezet kan gaan worden, excuses kunnen er dadelijk ook niet meer zijn immers de voorhoede is versterkt en spelers van blessures komen terug.
De presentatie in media van Ruijs is mager , probeer een beetje te ontdekken wat en waarom vooral MVV voor hem gekozen heeft. Dit even los van de resultaten die neem ik voor wat het is op dit moment, ik kijk meer naar het spel en de uitleg ervan.
MVV liep natuurlijk een risico met de aanstelling van Ruijs immers is hij om 1 voor 12 binnen gekomen en dit heeft veel tam tam gekost. Persoonlijk had ik niet voor deze trainer gekozen op dit moment, misschien wel voor volgend seizoen als zijn contract zou zijn afgelopen bij RJC, dan had Ruijs van het begin kunnen instromen.
Ik had dan voor een jaar Jan van Dijk gekozen, even wat anders misschien niet ieders vriend maar was het seizoen niet op deze manier gestart.
We kunnen tot nu toe ook zien dat de huidige keuze niet geresulteerd heeft in fatsoenlijke resultaten, wellicht dat die nog komen, dat kan zomaar immers heeft verleden jaar Cambuur ook een heel apart seizoen gedraaid.
Als ik naar Ruijs kijk en luister dan komt bij mij het volgende beeld naar voren, een vrijgezel die nog bij zijn moeder woont en braaf iedere zondag naar de kerk gaat.... daar is niets mis mee maar ik mis iets in de man !
Aan de andere kant lijkt het me ook een hele toegankelijke man die niet arrogant is , het is geen Capa wat dat betreft.
Laten we nu hopen ( of dat het goede woord is weet ik niet) dat er een klik komt in het team en dat de nieuwe spelers dat gaan brengen wat we missen op dit moment
Laat ik naar Ruijs zeggen, Tiny denk wat meer na over wat je zegt en vooral hoe je het zegt !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard
04 sept 2013 08:42
04 sept 2013 08:43 door Armand.
Ruijs heeft veel ploegen beter laten spelen,Ook bij mvv gaat hem dat lukken kijk eens naar de kansen wat mvv gemist heeft zouden die gemaakt zijn stonden we 3e en hoorde we niemand
Ben het wel met somige eens dat zijn uitstraling beter kon maar dat heeft die man eenmaal niet, Als de punten maar komen
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs
04 sept 2013 09:40
Napoleon, we weten ondertussen al dat je de uitstraling en presentatie van Ruijs niks vind, dit hoef je niet 100x te vermelden. Jij komt over als een zeikbeer eerste klas. Eerst je sponsor gezeur...100x en nu is het Ruijs weer. We weten je mening, bedankt daarvoor, maar hou aub op met dat gezeur
De volgende gebruiker (s) zei dank u OOFUS!
04 sept 2013 12:08
04 sept 2013 12:12 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Hert bestuur stelt een trainer aan en dat moeten we maar accepteren, "ohne wenn und aber" wie de Pruus zeet ...
Tuurlijk had ik ook liever Bonfrere of van Marwijk gezien, maar dat is niet reëel. End of story!
Hoe een trainer zich presenteert is ook niet relevant en zal me worst zijn, slechts het resultaat aan het eind van de rit telt!
Dus moeten we Tini (ook al maakt hij misschien hier en daar een "faux pas"tje...) de tijd geven en ondersteunen!
Zodat de Leugeneer oet Heele geine kans kreig um gekazel en oonrös oet te bringe...
Tini is noe eine vaan us ! Kretiek en opmerkinge maag, mer noe al aofsjete is neet korrek...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life
Tijd voor maken pagina: 0.354 seconden