Tini Ruijs.

31 juli 2013 13:06
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #76
Geen gespreid bedje voor Tini Ruijs
door Roel Wiche
MVV moet de begroting terugschroeven, maar de fans hopen dat de opgaande lijn van de afgelopen jaren wordt voortgezet. Trainer Tini Ruijs wacht een zware taak om voorganger René Trost te doen vergeten. T

oen René Trost drie jaar geleden voor het eerst met zijn Smartje naar de Geusselt reed en daar een voetbalclub in verregaande staat van ontbinding trof, vroeg hij zich af waar hij in hemelsnaam aan begonnen was. MVV moest een schuld van zes miljoen euro saneren, begon aan de competitie met acht strafpunten en had een FC Hollywood- imago dat overal argwaan opriep. De rest van het verhaal is bekend. Trost zette zijn schouders eronder, evenals het nieuwe daadkrachtige bestuur, en verliet dit voorjaar een financieel gezonde club die bijna het hele seizoen naar promotie had gelonkt.

Tini Ruijs, zijn opvolger, is in een veel betere startpositie begonnen in Maastricht. Er zijn geen grote schuldeisers meer, MVV heeft met een maatschappelijk offensief hard aan zijn imago gewerkt en op het veld staat een ploeg die niet meer vanaf de grond hoeft te worden opgebouwd. Het wordt tijd voor de oogst, zo zou je zeggen, na een lange ballingschap (dertien jaar) in de eerste divisie.

Maar de horizon op Planeet Voetbal is nooit helemaal helder, zo leert de realiteit.Waar Trost niets te verliezen had en zonder noemenswaardige druk zijn gang kon gaan, komt zijn erfgenaam Ruijs in een ander krachtenveld terecht.

Door de uitstekende prestaties in het vorige seizoen zijn de verwachtingen bij de fans, en de buitenwacht, behoorlijk gestegen. MVV volgt al drie jaar een curve omhoog en niemand zit op een terugval te wachten. Bovendien spreekt de club openlijk de ambitie uit om mee te doen om de ‘spannende plaatsen’.

Maar tegelijkertijd ontkomen ook de Maastrichtenaren niet aan de gevolgen van de crisis. MVV heeft noodgedwongen het mes moeten zetten in de spelersbegroting (twee ton minder), waardoor de selectie er niet sterker op lijkt te zijn geworden. Vooral de aanvalslinie is een zorgenkind. Met het vertrek van Malcolm Esajas, Lloyd Borgers en Davide Timmermans en de slepende blessures van Michael la Rosa en de makkelijk scorende Danny Schreurs is veel aanvalspower ingeleverd.

Voorlopig is alleen de jonge, onervaren Gianluca Maria (vorig seizoen door PSV verhuurd aan FC Eindhoven) als compensatie binnengehaald, maar hij kan het gat niet in zijn eentje vullen.

Versterking in de frontlinie is absolute noodzaak, wil MVV zich weer mengen in de titelstrijd. De club heeft nog slechts een spaarpotje voor één aanwinst en moet dus uiterst zorgvuldig opereren op de transfermarkt. Tini Ruijs weet in ieder geval dat hij niet zomaar in een gespreid bedje komt. Integendeel, hij zal het beste uit zichzelf moeten halen om Trost te evenaren, zo niet te overtreffen.

Ook de MVV-top wacht, opnieuw, een uitdagende opdracht.

Ondanks alle inspanningen om de club dieper te verankeren in Maastricht en zijn achterland, raken de tribunes niet voller. Zelfs niet toen de ploeg fier aan kop ging, met een handvol punten voorsprong. Om daadwerkelijk een sprong vooruit te maken, heeft de hele club wellicht een steekvlam nodig. En die steekvlam komt alleen als de stad weer mag dromen van de eredivisie. Of dat een realistisch visioen is, mag Tini Ruijs dit seizoen aantonen.

De nieuwe coach Tini Ruijs moet het beste uit zichzelf halen om René Trost te evenaren, of te overtreffen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u damske

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2013 16:21
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #77
Interview op L1.nl met Tini Ruijs:

www.l1.nl/video/mvv-trainer-tini-ruijs-31-jul-2013

31 juli 2013 17:19
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #78

Jim Cemint schreef : Interview op L1.nl met Tini Ruijs:

Deze tekst staat nog bij het interview.

Ruijs bezorgd over voorhoede MVV
MVV-trainer Tiny Ruijs maakt zich zorgen over de aanvalslinie van zijn team.

In de laatste 4 oefenduels werd er maar twee keer gescoord. "Ik zeg tegen die jongens: is het nou zo moeilijk om die bal tegen het netje te schieten. Soms missen ze kansen voor een leeg doel. Dat kan zelfs mijn moeder van 80 nog."

MVV mist aanvaller Danny Schreurs. Hij is herstellende van een zware knieblessure. De 25-jarige spits is wel weer aanwezig op het trainingsveld maar Ruijs verwacht dat Schreurs pas in oktober zijn eerste minuten kan maken. "Ik verwacht dat hij in januari pas weer volledig inzetbaar is."

Ruijs wil er graag nog een aanvaller bij halen. "We hebben wel een verlanglijstje maar ik wil geen namen noemen."

31 juli 2013 21:21
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #79

Jim Cemint schreef : Interview op L1.nl met Tini Ruijs:

Heeft veel weg van een nood oproep . :(
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schnibble for MVV

31 juli 2013 21:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #80
Tinie Ruijs.....pfffff , zag net een interview van hem op l1, turflijst zitten er zaken bij die waar zijn en loopt hij niet te zeiken op zijn aanstelling met de beperkte middelen.
Ik val alleen een beetje in slaap van deze kapelaan !!!!.... Wat een monotoon verhaal....ik hou mijn hart vast !!!!

01 aug 2013 00:24 01 aug 2013 00:25 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #81

Napoleon schreef : Tinie Ruijs.....pfffff , zag net een interview van hem op l1, turflijst zitten er zaken bij die waar zijn en loopt hij niet te zeiken op zijn aanstelling met de beperkte middelen.
Ik val alleen een beetje in slaap van deze kapelaan !!!!.... Wat een monotoon verhaal....ik hou mijn hart vast !!!!

Deze man weet net als ons precies wat mvv mist.....dat zijn de geblesseerde spelers. Hij heeft een heldere visie, nuchter wat misschien "monotoom" overkomt. Hij doet me ergens wel een beetje aan Vergoosen denken.
Wat me vooral opvalt is dat wij als supporters achter mvv moeten gaan staan net nu de ploeg het heel hard nodig heeft, en dat kan ik heel goed begrijpen. Om het "net niet" om te zetten naar de gewenste Flow.
Aan de andere kant mocht je verliezen maar vol gestreden hebben, kan ik er wel mee leven.
Nogmaals, dit mvv heeft wat tijd nodig.....en met een goed eind kan dit toch zeer zeker een heel mooi jaar worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

01 aug 2013 08:42
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Tini Ruijs. #82
Kan deze man wel begrijpen er is versterking in de voorhoede nodig. En om het maar voor Rinkens en consorten duidelijk te maken verwoord ik het in een taal die ze misschien wel begrijpen.
Je kunt een hotel ook pas openen als je bedden hebt, anders is je hotel nog niet af!

01 aug 2013 11:53
Punker73
Administrator
Administrator
Meer
Tini Ruijs. #83

Napoleon schreef : Tinie Ruijs.....pfffff , zag net een interview van hem op l1, turflijst zitten er zaken bij die waar zijn en loopt hij niet te zeiken op zijn aanstelling met de beperkte middelen.

Is het bij jou ook wel eens een keer wel goed wat betreft MVV? Jezus Napoleon je bent wel een zeur geworden de afgelopen maanden. Ik snap dat je issues met MVV en het bestuur hebt en dat je Ruijs saai vind kan ik me ook nog voorstellen maar je kunt het ook overdrijven. Wat wil je dan een bla bla coach als Maaskant die een hoop schreeuwt en uiteindelijk ook niks presteert maar wel een bak met duiten kost?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

01 aug 2013 12:44
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Tini Ruijs. #84
Punker bent me net vóór over napoleon
Viel mij ook al enkele maanden op dat hij alleen nog maar kritiek heeft
Mag best maar waarom zo ineens? is er iets voorgevallen

01 aug 2013 13:22 01 aug 2013 13:23 door Greun graas.
Greun graas
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Tini Ruijs. #85
Misschien napoleon weer verbannen naar een afgelegen eiland :P Elba ofzo...

01 aug 2013 19:10
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #86
Geef Napoleon wel gelijk wat betreft de saaiheid in de stem van Ruijs, maar goed daar kan hij zelf ook niets aan doen. Als die het maar over weet te brengen op het elftal dan hoor je mij niet klagen. Voetbalintelligentie heeft die wel volgens mij. We hebben trouwens ook een nieuwe speler, de la Rosa.

03 aug 2013 14:41
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #87
Ruijs kwaad over gemiste kansen

MVV-trainer Tini Ruijs was kwaad na afloop van de verloren wedstrijd tegen FC Dordrecht.

De MVV-trainer was vooral geïrriteerd over het feit dat MVV een half uur lang niet kon scoren in overtal. "Vanaf de rode kaart was de wedstrijd over voor ons. Wij presteerden tien procent minder. Het was verbazingwekkend wat ik heb gezien."

Ruijs mist spits
Ook over het aantal gemiste kansen was de trainer niet te spreken. Hij wil er nog graag een aanvaller bij. "Als we een snelle spits hadden, dan denk ik dat je hier met een grote overwinning weggaat. We hebben drie, vier mogelijkheden gehad, waar we slecht mee omgingen."

Komende zaterdag speelt MVV tegen Jong Twente. Ruijs is alvast op z'n hoede voor het jongerenteam uit Enschede. "Dat zijn geen gemakkelijke teams. Maar eerst moeten we dit analyseren. Dit is een enorme domper."

Hierbij het interview: www.l1.nl/audio/mvv-trainer-tini-ruijs-2-aug-2013

Kan het me grotendeels vinden in zijn betoog. Hij is wel misschien te eerlijk en hard over bepaalde zaken die je wel intern kunt bespreken, maar beter in interviews achterwege kunt laten.

03 aug 2013 16:44
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #88
Je merkt aan de ambitie van Tiny Ruijs ook al indirect de irritatie over het missen van een goeie snelle aanvaller. Je kunt zeggen: hij wist waaraan hij begon. Maar dit zegt al genoeg, hoe frusterend het nu al voor hem is om met deze smalle selectie te moeten werken en te moeten hopen dat er nog iets bijkomt.

05 aug 2013 07:09
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Tini Ruijs. #89
Ruijs en MVV.................. is geen"huwelijk" Dit contract gaat niet lang duren. In de media is Ruijs niet echt sterk.

05 aug 2013 08:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Tini Ruijs. #90
Ja hoor, 1 wedstrijd verloren en Ruijs staat al met een been op straat. :lol:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden