Darije Kalezić

23 mei 2021 16:55
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Darije Kalezić #106
Ik zeg niet dat het een knap staaltje werk is Hill, maar ik kan nog niet over Noor oordelen. Geen grote nieuwe sponsoren lijkt mij niet vreemd in een coronajaar, de deal aangaande de catering levert MVV meer op dan die met VZM (VZM heeft daarom een stap opzij gedaan). En wat Kalezic betreft: wat hadden we gehad aan een ongemotiveerde trainer? Hij riep me nu al te vaak dat de selectie te smal was, de omstandigheden slecht enz. Dan kun je wel geld gaan vragen, maar wat bereik je daar mee?
Wat betreft de NOW-regeling geef ik je gelijk, de wedstrijdshirts weet ik niet. Ik zou graag nog een seizoen Noor zien om hem echt te kunnen beoordelen, vind ik nu (nog) niet fair.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, Lassie80, jovkle, Burgundian043, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 09:58
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Darije Kalezić #107
Dat Kalezic vertrokken is, moet toch al een hele tijd spelen, lijkt me. Anders kun je toch niet zo snel daarna Klaas Wels presenteren. Dit moet dus al een tijd bekend zijn geweest.
MVV zal toch gesprekken met Wels gehad moeten hebben?

Overigens speelde door mijn gedachte al dat Kalezic eerder zou opstappen. Iets zei me dat. Een bepaald gevoel.

Ik vind het jammer dat hij weg is. Maar Wels heeft het met TOP Oss prima gedaan.

Bedankt, Darije!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 14:46 24 mei 2021 14:51 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
Darije Kalezić #108
Lees zjus op 't internet :

"Ik kijk met een goed gevoel terug, want wij hebben alle beoogde doelstellingen gehaald", zegt Kalezić op de website van de Sterrendragers.
"Daarmee hebben wij een goede basis gelegd voor verdere succesvolle ontwikkelingen van MVV Maastricht."

Vreemd om dan als eerste het proces het proces te laten....en de kloete op te goon...wat 'nne zweitlanseer !
Liet miech aon Reker dinke... dee had aoch vaan die präötsjes...:thumbsdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 23:20
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Darije Kalezić #109
Als je goed luistert naar de podcast, kun je ook horen dat Kalezic de dagelijkse reisduur van tweemaal anderhalf uur wel bezwaarlijk vond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 08:51
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Darije Kalezić #110
Ik heb jaren 1,5 uur moeten reizen. Het reis"proces" kon hij dus al niet aan. Jammer.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 21:36
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
Darije Kalezić #111
hij heeft het nu niet meer over het proces, maar over de trein en het station.....hahaha
wat invloed had op de verliespartij?
het stadion en de entourage .....(kijk maar op 0:47):lachen:
twitter.com/fcutrecht
werkelijk...
foj, foj, foj, zo een kletsmajoor kun je beter kwijt dan rijk zijn

wel stoon dao get sjoen fotoos vaan us matadoore)

noe höbbe veer oppe sjet die vaan us wel good gehuurd en zien dao gruuts op ,
jao ouch op mjik83 en zien kammeraote :applaus:
mer is get te väöl ier um noe te zegke tot Jong Uu met daodoor verloor in e leeg stadion
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 22:16
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 273
Meer
Darije Kalezić #112
Ik heb de moeite genomen het hele interview te kijken (druk druk druk), maar meneer heeft het wel over het proces. ´De trein van Jong FC Utrecht is vanuit het station vertrokken en er zijn nog heel veel station voor ons´

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 22:31
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Darije Kalezić #113

Larsbak schreef : Ik heb de moeite genomen het hele interview te kijken (druk druk druk), maar meneer heeft het wel over het proces. ´De trein van Jong FC Utrecht is vanuit het station vertrokken en er zijn nog heel veel station voor ons´

Zijn vertrek bij MVV geeft een wat zure nasmaak, maar ik vind het in zijn geval geen loze woorden. Hij heeft het bij MVV vaak over een proces gehad, maar als ik dan kijk naar de terugronde die MVV heeft gespeeld, dan had Kalezic weldegelijk enig recht van spreken. Ik vond het wel een echte vakman die er vorig seizoen het maximum heeft uitgehaald. Het is enorm jammer dat zijn werk grotendeels voor niets was nu bijna de hele basiself van vorig jaar weg is. Wellicht dat hij dat ook wel wat voelde aankomen en daarom de benen heeft genomen. Het verwondert me wel wat dat hij nu de stap naar een Jong-elftal heeft gezet, tenzij zijn ambitie natuurlijk is om de stap naar het eerste van FC Utrecht te zetten. Ik vond zijn ambities en veeleisendheid een verademing om bij MVV mee te maken, ondanks dat het soms wat als zeuren en zelfbeklag over kwam. Ik denk dat we met Wels nu een trainer hebben die beter bij MVV past, maar ik heb wel respect voor wat Kalezic voor onze club heeft betekend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kloeteklaos, TPC, kyleman333, Burgundian043, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2021 14:03
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Darije Kalezić #114
Mooie reactie van Belgske. Van de ene kant voel je je als supporter en als club in de steek gelaten. Maar mooi dat door Belgske ook een positieve kant belicht wordt van Kalezic als zeer gedreven (sommigen vinden hem een wat eigengereide en zelfgenoegzame) trainer. Ik wens hem veel succes in zijn carrière (maar niet tegen MVV).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2021 21:17
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
Darije Kalezić #115
sorry maar dat bovenstaande is gelul van een dronken aardbei: Darije wist waaraan hij begon...een club met geen geld
en toen dat feit daadwerkelijk tot hem doordrong ,en zich realiseerde dat MVV het ieder jaar met 5 selectiespelers aangevuld met een veredeld jeugdteam moest doen aan het begin van ieder seizoen....begon hij te huilen en een uitweg te zoeken!

Om vervolgens zoals bij alle voorgaande clubs snel, binnen een jaar zijn biezen te pakken en het hazepad te kiezen.

En dan vind men hem goed omdat hij goed kan lullen en zich voortdurend achter het proces verschuilt. Zuuuch 't in en dink ins nao leef luij !!!

Zonder zich erover uit te laten m.b.t. het proces waar begin en eindpunt zijn, welke middelen ingezet moeten worden, criteria, gap analysis, enz. hulde hij zich in nevelen met zich steeds weer bij tegenslagen achter de term het proces te verschuilen. Kom op zeg. Zo kun je dat ook niet in het bedrijfsleven maken en doen!

Was hij een vent geweest, dan had hij moeten zeggen: ik heb me vergist, een inschattingsfout gemaakt, maar ik wilde snel weg nadat het de laatste 3 keer in verwegistan ( Al-Taawoun, Wellington Phoenix en PSM Makassar) mislukte ....dus nam ik de eerste beste trein die langskwam.. Anders gewoon zoals ze in Makassar zeggen ; tutup mulut !


Je kunt veel over Elzen en Usta zeggen, maar ze vochten door en vochten ervoor. Darije was een moiljaan a la Westerhof, waar ook ik eerlijkerheidshalve intrapte, maar toen de eerste seizoenshelft voorbij was zag ik de bui al hangen toen hij langzaam zijn aftocht voorbereidde en keutel introk..

Vergelijk dat dan maar eens met wat noonk Klaos allemaal zei bij bijv Oss en nu hier: daar hoor je rust, realisme, duidelijkheid en eerlijkheid. Kein Keloel
Oftewl zou ik Darije meegeven : ne zajebavaj nas !

De keus voor jong U is gewoon tactisch: kan hij zich geen bult aan vallen, in de luwte uit de belangstelling blijven, want nog een keer bij een eerste divisieclub mislukken na een jaar is einde carrière in NL ( en zoveel heeft hij niet verdient in het buitenland, ook niet de gewonnen rechtszaak tegen de Arabieren van Al-Taawoun.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2021 22:52
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Darije Kalezić #116
Ik ga er vanuit dat je op mij reageert in bovenstaande reactie LRB. Ik vind de term 'dronken aardbei' leuk gevonden, maar ik kan toch niet zeggen dat ik me erg door aangesproken voel. Uiteindelijk draait het allemaal om resultaten. Het is jouw goed recht om de manier van communiceren van Kalezic te interpreteren hoe jij wil. Wat ik echter belangrijk vind, is wat ik op het veld zie. Ik heb vorig seizoen ergens halverwege een heel kritische post geplaatst over Kalezic omdat ik vond dat hij zich wel erg lang bleef verschuilen achter zijn proces en dat het in mijn beleving eerder slechter werd dan beter. Hij heeft in de terugronde met MVV echter een fantastische prestatie neergezet en dat is uiteindelijk de enige objectieve waardemeter. Ik zag in de terugronde een MVV dat tot de laatste speeldag gemotiveerd was om te winnen en om stappen vooruit te zetten. Ik had hem heel graag met de basiself van de terugronde, aangevuld met een paar gerichte versterkingen dit nieuwe seizoen zien ingaan. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in je laatste alinea, want je kunt toch zeker niet zeggen dat hij bij MVV is mislukt gezien de zeer matige selectie die we vorig seizoen hadden, integendeel.

Zoals gezegd geeft het vertrek van Kalezic een zure nasmaak, maar als je dan nu ziet dat er bijna geen enkele basisspeler overblijft, kan ik me in het geval van Kalezic best voorstellen dat hij voor een nieuwe meer stabiel avontuur heeft gekozen. Het was voor beide partijen waarschijnlijk slecht uitgedraaid als Kalezic nog meer ging zeuren over het gebrek aan middelen en het gebrek aan langere termijn visie. Iets waar hij natuurlijk volledig gelijk in zou hebben gehad, maar ook iets dat ons op het veld niet verder had gebracht. Ik heb toch de hoop dat de figuur Kalezic vorig seizoen iets heeft losgemaakt in de 'ons-kent-ons-cultuur' en dat we nu met Wels echt wat meer op de langere termijn kunnen gaan werken. Dat laatste lijkt overigens ijdele hoop met meer huurlingen dan ooit in onze basiself.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, jovkle, De Zwarte Vogel, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 01:41
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Darije Kalezić #117
ik vond het coachen tijdens de wedstrijd van Kalezic wel eens slecht, stond ie 'n speler op 'n brullende schreeuwende manier tijdens de wedstrijd te vertellen waar ie moest gaan staan enz. Ik zou als speler knettergek worden van zo'n hysterische coach en zeker niet beter gaan spelen. Coachen tijdens de wedstrijd doe je niet op 'n afbrekende manier en zo rustig mogelijk met weinig woorden of alleen aanwijzingen, vind ik. Hij stond soms te schreeuwen als 'n overhitte malloot vond ik ipv duidelijk/kalm op normale toon aanwijzingen geven.
Blij dat ie weg is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 09:32
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
Darije Kalezić #118
Dan wacht de huidige coach maar eens af,die doet hier nog een schepje bovenop.Beginnend tijdens de training en dan persoonlijk op de man af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 09:45
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Darije Kalezić #119
Voor het harmoniemodel moet je niet in de voetballerij zijn. Laten we dat ook vooral zo houden. Snel gekwetste koorknaapjes kunnen zich beter inschrijven bij de amateurs, daar win je de oorlog niet mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 10:23
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Darije Kalezić #120

Oldchap schreef : Dan wacht de huidige coach maar eens af,die doet hier nog een schepje bovenop.Beginnend tijdens de training en dan persoonlijk op de man af.


Dat kun je wel zeggen. Tegenover Wels is kalezic een rustige trainer, maar blijkbaar werkt het wel, want volgens mij zijn de spelers die onder hem werken tevreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden