Darije Kalezić

12 okt 2020 11:27 12 okt 2020 11:34 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Darije Kalezić #16
Kan er iemand het verslag van mvv-Eagles plaatsen van DDL van vandaag?
Het gaat over dat laatste gedeelte met commentaar van kalezic en zijn drempel?...Gr opa.

Ps klinkt niet echt positief of verkeerd weergegeven via de Gazet?.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2020 12:03
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Darije Kalezić #17
eerlijk gezegd zou ik ook niet gemotiveerd zijn zonder de 12de man achter je die schreeuwen darije is vaan us. misschien heeft die man ook wel eens een schouder klop nodig

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2020 17:41 12 okt 2020 17:42 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Darije Kalezić #18
10-10-2020 om 22:11 door Emil Visser

MVV spartelt tussen complimenten en vertwijfeling

MVV speelde een prima tweede helft en domineerde tegen Go Ahead Eagles. Maar de ploeg van Darije Kalezic had te weinig stootkracht om een 0-2 achterstand in eigen huis weg te poetsen. Het duel legde vooral de zwakte van de Maastrichtse aanvalslinie bloot.
Darije Kalezic wist zijn spelers na het duel tegen Go Ahead Eagles bijna de hemel in te prijzen. De wedstrijd werd met 0-2 verloren, MVV speelde de eerste helft met weinig daadkracht. Maar de tweede helft waarin de Maastrichtenaren niet scoorden was goed genoeg voor de nodige complimenten. „De tweede helft hebben we waanzinnig goed gespeeld”, zo oordeelde de MVV-oefenmeester na afloop.

Schijnwerpers

Kalezic plaatst nou eenmaal graag de positieve punten van zijn ploeg in de schijnwerpers. Hij weet ook dat de spelersgroep niet uitpuilt van kwaliteit en hij probeert zijn spelers te beschermen. Tussen nederlagen en dramatische momenten door, weet hij daarom vaak de optimistische woorden te vinden over de wedstrijd. Deels terecht dit keer.

Want nadat Go Ahead met twee kopballen op een 0-2 voorsprong was gekomen, domineerde MVV het matige team uit Overijssel in de tweede helft. De gasten kwamen er totaal niet meer aan te pas. Toch zou je zeggen dat bij ‘waanzinnig goed’ spel ook een doelpunt hoort. Of misschien wel twee.

Tandeloos

De waarheid is dat de aanvalslinie van MVV tandeloos is. Je kan nog zo goed spelen, als er geen mensen zijn die doelpunten kunnen maken, zal je altijd moeite hebben met scoren. De afgelopen wedstrijden wist Joeri Schroijen met een individuele actie de wedstrijd open te breken.

Tegen zijn oude ploeg uit Deventer probeerde hij het wel op zijn karakteristieke manier. Maar dit keer leverde het naar binnen snijden vanaf de rechterkant en uithalen met zijn linkerbeen niets op. Binnen MVV zijn er weinig anderen die iets kunnen forceren.

De andere aanvallers in de selectie hebben tot op heden een belabberde indruk gemaakt in het zestienmetergebied van de tegenstander. Spits Jelle Duin, die hoge verwachtingen heeft waar te maken, liet dit seizoen nauwelijks iets opwindends zien. De Noord-Hollander werkt hard en worstelt zich suf met de opponenten die hem bewaken. Maar hij is vooralsnog vooral met zichzelf en de bal in gevecht. Ook zaterdagavond tegen de Eagles was hij ongelukkig, onhandig en vooral ongevaarlijk.

Munitie

Hoe hard Kalezic ook zijn best doet om complimenten uit te delen aan zijn team, er klinkt altijd vertwijfeling tussen zijn optimistische woorden door. Voorafgaand aan de wedstrijd stelde dat hij het moet doen met een waanzinnig smalle selectie. Op de bank zat slechts een speler die in de aanval kan acteren.

Die speler – Arne Naudts - was net een paar dagen bij de selectie. Moet dat dan de munitie zijn die een coach gebruikt om een achterstand om te buigen? „Die ene aanvallende wissel moest ik gebruiken omdat Joy-Lance Mickels last had van zijn bovenbeen. Ik moet hier roeien die de riemen die ik heb.”

De mooie woorden over het prima veldspel in de tweede helft smaken goed. Maar die zoete teksten kunnen de vervelende bijsmaak van het onmachtige MVV niet wegnemen.

Overgenomen uit De Limburger
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2020 21:03
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Darije Kalezić #19
Ik denk dat opa het fragment bedoelde uit de krant van vandaag:

Hoe hard Kalezic ook zijn best doet om complimenten uit te delen, er klinkt altijd vertwijfeling tussen zijn optimistische woorden door. Voorafgaand aan de wedstrijd baarde de coach opzien voor de camera’s van Fox Sports, waar hij weinig positivisme uitstraalde. Hij stelde zelfs dat hij zich maar moeilijk kon opladen voor de wedstrijd tegen de Eagles. „Het heeft weinig meer met profvoetbal te maken, de situatie waarin de club verkeert.” Hij doelde op het tekort aan financiële middelen, waardoor de club amper stappen kan maken. „Wat gebeurt met mijn visie en met het proces dat ik wil inzetten?”, klonk het haast radeloos. En vervolgens iets cryptisch: „Ik krijg veel drempels voor de neus gegooid. Misschien wordt het straks allemaal te veel.”

De mooie woorden over het prima veldspel in de tweede helft krijgen daarmee toch een vervelende bijsmaak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2020 21:41 12 okt 2020 21:42 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Darije Kalezić #20
Dat gedeelte bedoelde ik ook thx Frank...Gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2020 11:43
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Darije Kalezić #21
Even een tijdje bewust niet gereageerd op het forum. Voor de mensen die hier blij mee waren, het is helaas slechts een tijdelijke actie. Zeker nu er in de avonduren geen alcohol verkocht mag worden!

Ik snap de reacties dat Kalezic's zijn uitspraken iets mag temperen. We hebben deze uitspraken bijna wekelijks gehoord dat anders clubs lichtjaren voorliggen. Het lijkt me ook dat dit bekend was voor hem toen hij hier instapte. Aan de andere kant, het is ook gewoon zo.

Tegen Top Oss heeft hij dit geloof ik als enige wedstrijd niet gezegd. Deze club staat gewoon onder ons. En het resultaat was er ook na, namelijk 3-0. Een realistische blik? Mijn inziens wel.

Het is natuurlijk triest dat je als BVO met hangen en wurgen 11 man op de mat weet te zetten met slechts twee (Havekotte en de gratis Naudts) contractspeler op de bank. Daarnaast hebben Lathouwers , Zeegers en Waem niet eens een profcontract. Ook in mijn ogen BVO onwaardig. Je mist weliswaar een aantal contractspelers (McEachran, Heerings, Salasiwa, Zamouri en Stavitski). Het mag gewoon niet zo zijn dat je als BVO 15 contractspelers hebt. Daar heeft een goed punt.

Als je stappen wilt zetten, heb je ook materiaal nodig. Jonge jongens worden in de visie van Darije veel te snel en met name te lang voor de leeuwen gegooid. Een Kleinen wilt hij bijvoorbeeld de laatste 10 minuten als je 2-0 voorstaat laten meedraaien. Het juiste gevoel krijgen. Nu moet zo een jongen meer dan een half uur ''zwemmen'' op het middenveld. Dat is in zijn ogen niet de juiste route om hem klaar te stomen voor het eerste elftal. Daarnaast moeten jongens als Kleinen, Zeegers, Last en ga zo maar door te vaak bij het eerste ''uit nood'' aansluiten om de hele wedstrijd op te bank te zitten, terwijl hij ze wellicht ook liever om de week 90 minuten laten spelen bij O21. Meer contractspelers zorgt voor meer ruimte om de jonge jongens rustig te brengen. Dat is ook bouwen binnen een club. Dat proces wordt nu stukken minder.

Kalezic moet echter ook weten dat het een geldkwestie is. Als MVV nog 4 spelers kon contracteren, hadden ze dat natuurlijk gedaan. Ik kan mij niet voorstellen dat binnen deze selectie grootverdieners rondlopen. Maar een Werker bijvoorbeeld; MVV heeft op papier 3 ''volwaardige'' CV's op de loondienst. Een Werker met een volwaardig contract is , omdat andere posities ook nog bezet moeten zijn, simpelweg geen optie.

Ik denk eerlijk gezegd (nee, niet omdat ik voorzitter ben van de Ron Elsen fanclub) dat het niet aan Darije ligt en grotendeels ook niet aan Ron. Ik denk dat de sleutel tot succes bij Noor ligt. Het is en blijft zeer simpel; alles valt of staat met knaken. En die knaken, daar is volgens mij dhr. Noor voor aangesteld geworden.

Dat dit opnieuw een tussenseizoen wordt, lijkt me inmiddels duidelijk. De contracten van de spelers die we wel op de loondienst hebben staan zijn allemaal optiecontracten. Spelen ze goed, blijven ze nog een jaar. Vallen ze tegen, ben je ze kwijt. Alleen was denk ik de visie van Darije om volgend seizoen minimaal één jeugdspeler klaar te stomen voor de basis. Dan kun je bouwen!

Benieuwd wat Noor gaat klaarspelen. Worden vele uitgaves bekendgemaakt die goed kunnen uitpakken, maar de centjes moeten ook ergens vandaan gaan komen. Een hoofdsponsor is nog altijd niet gevonden en gezien de aankomende maatregelen zal dit ook niet makkelijker gaan worden. Ik hoop nog altijd op een (betrouwbare) investeerder, want op deze manier lukt het kennelijk al ruim 20 jaar niet.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Frank Salemans, Anna D., opadiehard, jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2020 16:14
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Darije Kalezić #22

Frank Salemans schreef : „Het heeft weinig meer met profvoetbal te maken, de situatie waarin de club verkeert.” Hij doelde op het tekort aan financiële middelen, waardoor de club amper stappen kan maken. „Wat gebeurt met mijn visie en met het proces dat ik wil inzetten?”, klonk het haast radeloos. En vervolgens iets cryptisch: „Ik krijg veel drempels voor de neus gegooid. Misschien wordt het straks allemaal te veel.”


Ik denk het met name interessant is om te weten wat er achter de dikgedrukte quote zit. Zoals ik het interpreteer worden er naast financiele beperkingen (die hij duidelijk kan en mag benoemen) ook andere beperkingen opgeworpen...welke zijn dit en waarom?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2020 17:38
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Darije Kalezić #23

InDoDoNnY schreef :

Frank Salemans schreef : „Het heeft weinig meer met profvoetbal te maken, de situatie waarin de club verkeert.” Hij doelde op het tekort aan financiële middelen, waardoor de club amper stappen kan maken. „Wat gebeurt met mijn visie en met het proces dat ik wil inzetten?”, klonk het haast radeloos. En vervolgens iets cryptisch: „Ik krijg veel drempels voor de neus gegooid. Misschien wordt het straks allemaal te veel.”


Ik denk het met name interessant is om te weten wat er achter de dikgedrukte quote zit. Zoals ik het interpreteer worden er naast financiele beperkingen (die hij duidelijk kan en mag benoemen) ook andere beperkingen opgeworpen...welke zijn dit en waarom?



Ben ook benieuwd. Heeft het te maken met de samenwerking tussen hem en de directie? Of bijvoorbeeld het veld dat me niet van een hoge kwaliteit lijkt? Of het aankoopbeleid waarin hij wellicht toch minder te zeggen heeft gehad?

Het lijkt me geen succesvol huwelijk te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2020 18:37 13 okt 2020 18:44 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Darije Kalezić #24
Nog nooit meegemaakt dat een trainer zich zo negatief uitlaat over zijn club, terwijl hij nog in dienst is.schandalig vind ik het. En als je dan iets via de media wil spelen, kom dan met iets concreets, zeg bv “ik had Werker willen hebben” of “het kunstgras is slecht” ipv maar wekelijks te roepen dat er helemaal niks van deugt. De hele club maar in een negatief daglicht zetten, terwijl de fox journalisten vaak met een positieve insteek komen. Wat doe je hier dan nog vraag ik me af..

En dan nog wat. Ik wil wel eens zien bij welke andere club Kalezic terecht kan, die nog tonnen/miljoenen klaar heeft liggen voor zijn wensenlijstje in de huidige tijd. Ga gewoon aan het werk en kom in principe positief voor de dag, ipv wekelijks je handen er vanaf te trekken mocht het misgaan. je bent als trainer ambassadeur van de club. Op deze manier kun je net zo goed dreeke en Napoleon de interviews voor de wedstrijd laten doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2020 18:54
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Darije Kalezić #25

Hill28 schreef : Nog nooit meegemaakt dat een trainer zich zo negatief uitlaat over zijn club, terwijl hij nog in dienst is.schandalig vind ik het. En als je dan iets via de media wil spelen, kom dan met iets concreets, zeg bv “ik had Werker willen hebben” of “het kunstgras is slecht” ipv maar wekelijks te roepen dat er helemaal niks van deugt. De hele club maar in een negatief daglicht zetten, terwijl de fox journalisten vaak met een positieve insteek komen. Wat doe je hier dan nog vraag ik me af..

En dan nog wat. Ik wil wel eens zien bij welke andere club Kalezic terecht kan, die nog tonnen/miljoenen klaar heeft liggen voor zijn wensenlijstje in de huidige tijd. Ga gewoon aan het werk en kom in principe positief voor de dag, ipv wekelijks je handen er vanaf te trekken mocht het misgaan. je bent als trainer ambassadeur van de club. Op deze manier kun je net zo goed dreeke en Napoleon de interviews voor de wedstrijd laten doen.


Laat ik ermee beginnen dat het inderdaad een interview was dat de schoonheidsprijs niet verdiende. Bovendien, een werknemer die op TV open en bloot toegeeft dat hij zich niet kan opladen vind ik ook een schande. Daar kan ik je volledig in volgen.

De interviews van Fox kijk ik regelmatig terug. ook die met andere trainers. Ik vind de insteek juist regelmatig negatief, met name bij MVV, waarbij élk interview gevraagd wordt naar de hoeveelheid contractspelers of dat er aan Kalezic gevraagd wordt op het niet moeilijk werken is zo. Natuurlijk, ze weten dat Kalezic een eerlijk antwoord geeft dus het zal wel iets met scoringsdrift te maken hebben en dat is natuurlijk een doel op zich, bij een commerciële zender.

Dreeke en Napoleon die de interviews doen vind ik, alleen al uit het oogpunt van satire, een uitstekend plan. Ik steun dit van harte, ik zie een nieuwe Jiskefet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2020 08:36
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
Darije Kalezić #26
Bron: de Limburger 16-10-2020

Beklag van een weinig ddiplomatieke voetbalcoach.

MVV-coach Darije Kalezic deed de wenkbrauwen fronsen met een mismoedig tv-interview, voorafgaand aan de laatste thuiswedstrijd. Het is tekenend voor zijn manier van werken, waarbij hij geen blad voor de mond neemt.
DOOR JIMMY LEENDERS

Met een brede glimlach beent de trainer van MVV naar de rand het kunstgrasveld in de Geusselt. De afsluitende training is net afgerond en Darije Kalezic maakt, leunend tegen het hekwerk, een buitengewoon montere indruk. „Ik ben trots op de jongens, tevreden met hoe ver we zijn”, klinkt het vrijwel meteen. In helemaal niets is deze middag het chagrijn te bespeuren dat afgelopen zaterdag nog van zijn gezicht viel te scheppen. Het was die middag dat hij een klagerig, haast moedeloos ogend interview gaf voor de camera van FOX Sports. Nota bene voorafgaand aan de met 2-0 verloren thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Kalezic repte onder meer over ‘een waanzinnig smalle selectie’, had het over drempels die ‘voor zijn neus werden gegooid’ en vroeg zich hardop af wat dit nog met voetbal te maken had. Toen de verslaggever daarop informeerde of hij het dan niet moeilijk vond om zich nog te motiveren, kon de MVV-trainer niet anders dan instemmend knikken. Dat interview was een momentopname, zegt Kalezic nu. „Er zijn nu geen coronagevallen bij ons, dus zie je me blij.” Met de wat mysterieus klinkende ‘drempels’ doelde hij naar eigen zeggen op de externe factor corona. „Als er nu iemand verkouden is, mag hij niet meedoen. Dat botst met mijn plan, het proces dat we nauwkeurig proberen uit te voeren.” Om vervolgens toch even zijn beklag te doen: „De competitie wordt door deze willekeur ongeloofwaardig.”

Wrijving

Het interview dat Kalezic op tv gaf, deed hier en daar wat wenkbrauwen fronsen en wekte bovendien wrevel bij sommige fans. Hij wist toch aan welke lastige klus hij begon? Het beklag over de omstandigheden is tekenend voor de wrijving die het huwelijk tussen MVV en Kalezic soms zal opleveren. De Zwitsers-Bosnische coach is uitermate ambitieus en resultaatgericht. En dat bij een club die na twintig jaar eerste divisie genoodzaakt is juist een pas op de plaats te maken. Het geduld van Kalezic wordt in Maastricht nu al af en toe danig op de proef gesteld. En de trainer steekt niet onder stoelen of banken wanneer hij in zijn missie gehinderd wordt door externe factoren of een gebrek aan middelen. Dat hij daarmee mensen voor het hoofd stoot, weerhoudt hem daar niet van.

Ik kies ervoor om transparant te communiceren, wil de supporters meenemen naar mijn wereld. Darije Kalezic
Het een stijl ook die past bij zijn manier van werken. Toen de bestuurlijke wanorde hem bij Roda een paar jaar geleden te veel werd, liet hij het immers ook niet na om meermaals een sneer uit te delen. Met als climax het welbekende en spraakmakende interview waarin hij zijn ontslag forceerde door toenmalig technisch directeur Ton ‘autoverkoper’ Caanen neer te sabelen.

Lange weg

Gevraagd naar die stijl en of het wel verstandig is om zo openlijk zijn beklag te doen, moet Kalezic lachen. „Ik kies ervoor om transparant te communiceren, wil de supporters meenemen naar mijn wereld. Ik kan wel diplomatiek antwoorden, maar dat vind ik nu niet toepasselijk.” MVV heeft nog een hele lange weg te gaan heeft om als organisatie en op sportief gebied professioneler te worden, laat zijn oordeel na een paar maanden niets aan duidelijkheid te wensen over. „Ik denk dat de fans openheid van zaken in de communicatie juist waarderen”, meent Kalezic. „De kloof tussen MVV en de supporters is volgens mij juist ontstaan omdat er te veel werd verbloemd.”

Excelsior - MVV Vanavond, 21.00 uur

Vermoedelijke opstelling Lathouwers, Shermar Martina, Mares, Waem, Salasiwa, Van Acker, Deom, Kostons, Stavitski, Naudts, Schroijen. Niet inzetbaar Duin, Zamouri, Heerings (geblesseerd).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Lassie80, De Zwarte Vogel, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2020 09:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3801
Meer
Darije Kalezić #27
Nou, het gejank hier op het forum is voer voor de journalisten van de Limburger. Zo wordt er een probleem gemaakt dat er niet is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, peeke, Lijnsje@tappunt, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2020 10:10
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Darije Kalezić #28
Het videofragment van gisteren op 1Limburg over Arne liet een andere Kalezic zien.
Komt goed mensen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2020 11:28
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Darije Kalezić #29

Jacques schreef : Nou, het gejank hier op het forum is voer voor de journalisten van de Limburger. Zo wordt er een probleem gemaakt dat er niet is.

Dat vind ik een wat denigrerende opmerking van je. Ik was denk ik de eerste die wat bedenkingen postte over zijn interview, en dat was zeker niet bedoeld om te janken, maar is inderdaad wel zo ongeveer letterlijk wat er in het eerste deel van het artikel staat. In tegenstelling van jou zie ik geen probleem in dit artikel en vind ik het eigenlijk wel een prima stuk van deze journalist. Kaledzic kiest ervoor om open te communiceren. Daar krijgt hij waardering voor, maar als je dan een beetje vaag open bent, krijg je ook onrust. Wat mij betreft haalt dit artikel een heleboel kou uit de lucht omdat Kaledzic bepaalde uitspraken kan uitleggen. En ik ben het helemaal met Kaledzic eens dat deze openheid net zorgt voor waardering bij de fans. Hij zal dan echter ook de openheid van fans (moeten) accepteren als zij reageren op uitspraken. Dat zorgt volgens mij net voor verbondenheid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, Medusa, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2020 12:50
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Onderwerp Auteur
Darije Kalezić #30
„De kloof tussen MVV en de supporters..." is op zijn minst wat ongelukkig uitgedrukt:

tösse us supporters ( in al onze geledingen van hardcore bötteleer / klophings tot sjieke granpeer oppe ieretribuun) en us MVV-ke besteit gein kloof.
Veer blieve koume en die vaan us steune ( zoewie us volleksleed "Veer blieve diech altied genege en deilde dreufheid en plezeer").
Aanders zowwe veer neet met zoe'n twie tot dreidoezend maand jaor in jaor oet blieve koume!!!
Daoneeve weete veer al sinds de ierste (!!!) deegradassie wat dao aollemaol speult: us kint us...!

Jao....met bestuure en sommige bestuurleeje of directeurs koste sommige neet door ein deur...mer aon kuimers, jiemereers en klaogers oppe baank zien veer neet zoe geweend.
Mesjiens kin dao e supporterskaffee oetkoms bringe boedoor veer häöm en heer us beeter kin begriepe.

Want wat dao weijer in 't stökske euver *oda steit, kin miech neet boeje; veer zien neet te vergelieke met dat dao in 't Ooste en zeeker neet met wat ziech dao "suporters" nump...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden