Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV

27 mei 2023 11:01
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #76
Orhan Dzepar weet hoe het is om de play-offs te winnen: ‘MVV naar de eredivisie brengen? Dan ben ik drie dagen helemaal van het padje’
Orhan Dzepar in actie tijdens de wedstrijd MVV-Telstar.
Orhan Dzepar in actie tijdens de wedstrijd MVV-Telstar. — © BAS QUAEDVLIEG
Maastricht - MVV strijdt zaterdagavond tegen NAC om een plekje in de tweede ronde van de play-offs. Eén speler bij MVV weet hoe het is om die nacompetitie te winnen. „De tactieken kan je bijna links laten liggen. Je instelling moet zijn: ‘ik ga die tegenstander opeten’”
Emil Visser
Vandaag om 19:58

„Ik verwacht niet dat NAC hun 1-0 voorsprong gaat verdedigen. Dat lijkt me heel dom.” MVV-middenvelder Orhan Dzepar (26) analyseert een dag voorafgaand aan de tweede play-offwedstrijd tegen NAC de kansen van MVV om door te komen. De kleine nederlaag in Breda enkele dagen eerder ziet hij als een gunstig resultaat. „We verloren wel, maar het had ook anders kunnen zijn. NAC uit in een vol stadion, zeker in de play-offs, is altijd moeilijk. Ik denk dat we het nog knap hebben gedaan. Nu wij thuis spelen, met ons publiek er achter dat is zeker recht te trekken. Zo’n sfeer als in Breda, dat gaat hier in Maastricht ook gebeuren. In ons voordeel.”

Waardering

Als MVV NAC weet uit te schakelen, krijgt het seizoen in Maastricht nog meer glans dan het al heeft. De ploeg van Maurice Verberne verbaasde vriend, vijand en zichzelf. „Wat wij hebben gepresteerd is inderdaad wel erg bijzonder. Vorig seizoen had al ik in enkele interviews aangegeven dat wij meer in onze mars hebben. Maar dat we het zó goed zouden doen, eindigen als vijfde, dat had ook ik niet verwacht.”

Dzepar sloot de competitie al eens als vijfde af én won volgens de play-offs. „Het was mijn debuutseizoen als profvoetballer bij Go Ahead Eagles. Ik was achttien, negentien jaar. We stonden halverwege de competitie in de middenmoot en toen werd de trainer ontslagen. Wij kregen Hans de Koning vervolgens voor de groep. Hij was echt een man die vertrouwen en waardering gaf aan spelers. In die play-offs wonnen we alles. Het feest daarna was onbeschrijflijk mooi.”

Orhan Dzepar.
Orhan Dzepar. — © Pro Shots -Thomas Bakker
Slapende reus

Hij ziet parallellen met MVV en de club uit Deventer. „Hier zijn alle ingrediënten aanwezig om ook die stap te maken. Ook dit is echt een volksclub. Toen ik hier tekende, zeiden mensen tegen mij: ‘Je komt bij een slapende reus.’” Dit seizoen zag hij voor het eerst dat die reus een beetje ontwaakt. De tribunes zitten vol, de supporters leven vol passie mee. „Maar qua faciliteiten moet de club echt nog wel stappen maken wil je echt een goede fundering hebben als profclub. De kleedkamers zijn echt dramatisch. Het stort volgens mij bijna in elkaar. Menig amateurclub heeft het beter voor elkaar. Het is trouwens bizar dat wij nog zo goed presteren met zo’n accommodatie.”

Jammer

Zo in het staartje van het seizoen is het onvermijdelijk om ook vooruit te kijken. Als MVV niet wint, is het na zaterdag immers allemaal voorbij. „Ik ben bang dat het hele team uit elkaar valt”, zegt de middenvelder. „De opties in veel contracten waren er wel, maar die werden niet gelicht. Dus je behoudt de basis dus niet. En alle spelers staan na dit seizoen in de schijnwerpers en willen daar ook van profiteren. De kans is wel heel klein dat je volgend jaar weer zo’n mooi seizoen draait met MVV. Ik vind het wel jammer dat de club niet echt heeft doorgepakt met wat er nu staat. Ik denk dat er een mooi fundament ligt. De club leeft weer, iedereen kijkt met trots naar MVV. Maar gezien de financiële situatie is dat blijkbaar niet mogelijk. En de fouten die gemaakt worden, dat is echt ongelooflijk.”

Hij noemt de situatie met Matteo Waem specifiek. De club wilde de optie van de aanvoerder lichten, maar dat gebeurde uiteindelijk niet op de juiste manier volgens Waem en de spelersvakbond VVCS. MVV staat overigens op het standpunt dat de club wel het juiste traject heeft gevolgd. Dzepar: „In mijn contract stond ook dat ik een brief moest krijgen als de club de optie wilde lichten. Maar ik moest er zelf achteraan gaan. ‘Nee, we lichten je optie niet’, werd mij toen gezegd. Als ik niet naar binnen was gestapt, had ik bij wijze van spreken nu nog van niets geweten. Ik vind het niet erg dat de club de optie niet ligt, maar je kan dat gewoon communiceren. Daarin mis ik wel een stukje waardering.” Wat hij volgend seizoen gaat doen, weet hij nog niet. „Ik ben wel op zoek, omdat ik hier geen duidelijkheid heb. En ik heb geen zin om daar op te wachten. Misschien kan ik nog wel een mooie stap maken.”

Orhan Dzepar aan de bal.
Orhan Dzepar aan de bal. — © BAS QUAEDVLIEG
Tegenstander opeten

Eerst nog die wedstrijd tegen NAC, waarmee MVV een nieuwe stap kan maken in de richting van promotie. „Die play-offwedstrijden zijn heel bijzonder. Het is niet te vergelijken met de competitie. Het is een heel ander gevoel. Het maakt niet uit welke tegenstander. De tactieken kan je bijna links laten liggen. Wie komt er goed voor de dag? Wie zit er goed in de wedstrijd? Het gaat écht, écht om strijd leveren. Je instelling moet zijn: ‘ik ga die tegenstander opeten’. Je kan voetballen wat je wilt, maar het gaat er om hoe je die wedstrijd in knalt.”

Knallen tegen NAC en wie weet zit er nog wel iets heel bijzonders aan te komen voor MVV. „De Markt in Maastricht dat is een mooie grote ruimte, daar kunnen wel veel mensen staan. MVV naar de eredivisie brengen zou echt een droom zijn. Als dát gebeurt, dan ben ik drie dagen echt helemaal van het padje. En dan is de slapende reus echt wakker.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot, johan, Lassie80, bokkesprongen, ASR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2023 21:12 27 mei 2023 21:12 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #77
Ze zei al dat het budget omhoog moet. Nou, laten we daar eens mee beginnen....

28 mei 2023 16:08
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #78
Ze maag ouch die lamzek in de gemeinte wieze op de verpliechting vaan unne verheurder um de boel in fatsoenlijke staot te hawwe, de Geusselt is min of mie unne bouwval, renovatie liek miech zelfs deurder daan aofbreeke en nuij bouwen. Mer dat zal wel ijdele hoop zien. Oondergroondse parking, veld boven drop en stadion conform planne Melchior, win win want vaonoet de parking pendeltaxi naor centrum oontlas de stad en opbrings euverige eveneminte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR, Hier menier, CatenaccioMestreech, Mosae

29 mei 2023 19:42
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #79
Misschien een domme vraag , maar waarom begint ze pas op 1 juli ?? Moet ze nog ergens uitwerken ??

29 mei 2023 20:27
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #80

Sjonnie schreef : Misschien een domme vraag , maar waarom begint ze pas op 1 juli ?? Moet ze nog ergens uitwerken ??

Ja, tot 1 juli werkt ze nog bij Ajax.

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

29 mei 2023 20:32
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #81
Je mag nooit een te hoge druk op iemands schouders leggen, vrouw of man, maar haar presentatie is zo goed dat ik met veel optimisme naar de MVV-toekomst kijk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

29 mei 2023 23:55 30 mei 2023 00:15 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #82

Ben Salemans schreef :

Sjonnie schreef : Misschien een domme vraag , maar waarom begint ze pas op 1 juli ?? Moet ze nog ergens uitwerken ??

Ja, tot 1 juli werkt ze nog bij Ajax.

Zaog zjus boerum de Ajas dames neet gehuldigd woorte....

sjendaolig vaan Ajaks tot hun vrowluij 't kampioensjap neet mochte viere um tot die ( excuse my French) manne ....zeikbäk vaan maatenaajers, komedia del arte doorrollende ballerinajuffers neeve de pot piste en e wanprestaasie vaan jewelste leeverde.....

Wie goon die met hun damesteam um en wat veur sinjaal gief dat nao hun meitskes; die zowwe massaal nao Feyenoord motte euverstappe es diech zoe gewaardeerd weurs....Sjaom diech van der Sar ..pipo ierste klas !!!

Daan kin iech mesjiens begriepe tot de euverstap vaan dat leef keend meekelikker is gewoore in dees werm klub met e sjoen roedwit kloppend hertsje !

23 juni 2023 16:11
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #83
Gisteren een interview met Laura van Leeuwen bij NPO 1 Langs de Lijn. Hier terug te beluisteren voor de geïnteresseerden:

www.nporadio1.nl/uitzendingen/langs-de-l...de-lijn-en-omstreken

23 juni 2023 16:29 23 juni 2023 16:32 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #84

Loyaal schreef : Gisteren een interview met Laura van Leeuwen bij NPO 1 Langs de Lijn. Hier terug te beluisteren voor de geïnteresseerden:

www.nporadio1.nl/uitzendingen/langs-de-l...de-lijn-en-omstreken

Vanaf minuut 36:17.

23 juni 2023 16:47
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #85
En een NOS-artikel. Er staat verder niks nieuws in, maar wel mooi dat ze wordt opgepakt door landelijke media.

nos.nl/artikel/2479999-directeuren-ado-e...der-een-vergrootglas

06 juli 2023 09:11
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #86
Onze nieuwe directeur Laura, zou toch 1 juli starten? Heb hierover geen berichten meer gezien?

06 juli 2023 09:21
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #87
Wat had je verwacht aan communicatie? Een verslag van haar eerste werkdag..?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

06 juli 2023 09:36
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #88

Strucht schreef : Onze nieuwe directeur Laura, zou toch 1 juli starten? Heb hierover geen berichten meer gezien?

Als je toevallig op de training was dinsdag heeft ze de supporters die er waren een hand gegeven

06 juli 2023 09:59
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #89

jasonke7 schreef :

Strucht schreef : Onze nieuwe directeur Laura, zou toch 1 juli starten? Heb hierover geen berichten meer gezien?

Als je toevallig op de training was dinsdag heeft ze de supporters die er waren een hand gegeven

Ik was er op de eerste training, helaas niet gezien. Maar ze communiceren nu over elke scheet. Dan begin je te twijfelen als je bij MVV niks hoort. Maar mooi dat ze is begonnen, zullen direct wat dossiers klaar liggen :)

06 juli 2023 10:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #90
Ze is begonnen en ze heeft een meer dan gevulde eerste werkweek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, Strucht

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden