Inzamelingsactie: RED MVV!

08 nov 2013 16:38
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #121

glowwie schreef : Er moet me toch iets van het hart.
Ga al meer dan 46 jaar kijken koop elk jaar een seizoens kaart,ook al stijgen de prijzen, ben lid van Veer zien MVV en nu moet ik WEER gaan doneren?
MVV is en blijft mijn leven,maar ook voor mij is er een keerpunt,MVV is een emotionele rollercoaster zonder happy end lijkt het wel en na zoveel jaar raak je uit geput.
Heb steeds mee gedaan met deze manier van "helpen"van het kopen van t-shirt tot zelfs 100 gulden over maken voor het kopen van een speler,god weet hoelang dat geleden is.
Om de 3 jaar het zelfde riddeltje.
Trouwens beseft iedereen die op dit forum zit dat de buitenwacht,en dat zijn toch echt de meeste supporters,niet eens door hebben dat er iets is, buiten dat MVV moet bezuinigen.
Er komt van MVV zijde niks naar buiten dus in mijn ogen zijn alleen op dit forum de doom scenarios te lezen en dat ook nog van horen zeggen uit zo genaamde betrouwbare bron.

Ook ik koop ieder jaar een seizoenkaart , doneer daarop nog eens 120 euro per jaar aan VZM, betaal lidmaatschap aan de ledenraad, steun de verkoop van bier in de Geusselt, ga regelmatig naar uitwedstrijden en koop incidenteel eens iets aan merchandising, etc. Ik doe dit met alle plezier! en ik heb ook altijd meegedaan bij eerdere moeilijke tijden. Echter voor mij is het nu -financieel- genoeg. Ik vind dat ik MVV al jaren genoeg financieel ondersteun met wat in mijn mogelijkheid ligt. Het is nu eens aan die andere -minimaal- 2500 supporters die er iedere 2 weken zijn en MVV ook een warm hart toedragen maar weigeren om 10 euro per maand opzij te zetten.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2013 17:20
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #122

Sjotelsplak schreef : Het is nu eens aan die andere -minimaal- 2500 supporters die er iedere 2 weken zijn en MVV ook een warm hart toedragen maar weigeren om 10 euro per maand opzij te zetten.

Sjotelsplak, kun jij in de portemonnee kijken van die overige 2500 supporters die er wekelijks zitten, of de supporters die onze club een warm hart toe dragen. Ik denk dat iedereen zal doen wat binnen zijn macht ligt om onze club te ondersteunen.

Dus sorry, maar de laatste zin vind ik erg kort door de bocht.

08 nov 2013 17:24
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #123

Sjotelsplak schreef : Ook ik koop ieder jaar een seizoenkaart , doneer daarop nog eens 120 euro per jaar aan VZM, betaal lidmaatschap aan de ledenraad, steun de verkoop van bier in de Geusselt, ga regelmatig naar uitwedstrijden en koop incidenteel eens iets aan merchandising, etc. Ik doe dit met alle plezier! en ik heb ook altijd meegedaan bij eerdere moeilijke tijden. Echter voor mij is het nu -financieel- genoeg. Ik vind dat ik MVV al jaren genoeg financieel ondersteun met wat in mijn mogelijkheid ligt. Het is nu eens aan die andere -minimaal- 2500 supporters die er iedere 2 weken zijn en MVV ook een warm hart toedragen maar weigeren om 10 euro per maand opzij te zetten.

Herken je verhaal, maar waar ik bang voor ben: nu doen we (wéér) een beroep op de gulheid van de fans. Dat is om nu te overleven, maar geen structurele oplossing. Dan zitten we over 3 jaar weer in dezelfde situatie. Het is allemaal goed bedoeld, maar onze bijdrages zijn niet genoeg voor een betaald voetbalclub.
Ook ik hoor negatieve geluiden van sponsoren uit de businessclub (à la Napoleon). Als ik hoor dat mensen soms moeten bedelen om een afspraak met MVV te krijgen, dan word ik daar onpasselijk van. Er zijn nu héél wat fans keihard in de weer om de club te redden, maar aan de professionele kant gaat het keihard mis. Dan weten we, is al vaak genoeg aangegeven (o.a. op dit forum) en daar wordt niets mee gedaan.
Een smeekbede voor geld geeft mij dan ook een dubbel gevoel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

08 nov 2013 17:57
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #124

De_Lange schreef :

Sjotelsplak schreef : Het is nu eens aan die andere -minimaal- 2500 supporters die er iedere 2 weken zijn en MVV ook een warm hart toedragen maar weigeren om 10 euro per maand opzij te zetten.

Sjotelsplak, kun jij in de portemonnee kijken van die overige 2500 supporters die er wekelijks zitten, of de supporters die onze club een warm hart toe dragen. Ik denk dat iedereen zal doen wat binnen zijn macht ligt om onze club te ondersteunen.

En van de 2500 man zullen er ook nog genoeg kinderen bij zitten.

08 nov 2013 19:04
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #125

De_Lange schreef :

Nou, eigenlijk moet ik het hebben over minimaal 3500 supporters die er wekelijks zitten. Daarin zitten inderdaad ook kinderen en pubers die 10 euro per maand ook aan andere dingen besteden. En er zullen ook genoeg mensen zijn waarvan een seizoenkaart het maximale is wat ze kunnen/mogen uitgeven. Ik heb het ook niet over die mensen. Maar +-250 leden voor VZM (waarvan +-40 horeca/bedrijven) is natuurlijk matig als je als club een vaste kern van 3500 duizend supporters hebt, en meestal rond de 4000 zit. Je gaat me niet vertellen dat alle 94% van de 3500 supporters niet 10 euro per maand kan sparen.
Maargoed , het echte probleem zit aan de professionele kant zoals Maosbrögk opmerkt.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

08 nov 2013 20:41
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #126
Het zijn niet alleen de financiële middelen die MVV er bovenop kunnen helpen.

Ook handjes bij acties zijn van groot belang. We hebben dit vrij recentelijk gezien, mede dankzij de hulp van 3 vrijwilligers (buiten ons eigen promoteam) heeft VZM rond de wedstrijd tegen FC Oss, voor 750,- aan klein merchandise weten te verkopen.

Dit had aanzienlijk meer kunnen zijn, ware het niet dat de vraag groter was dan het op dat moment beschikbare aanbod.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

09 nov 2013 04:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #127

De_Lange schreef :

Jij kunt blijkbaar wel binnen de portemonee van die mensen kijken? Natuurlijk zijn er mensen die oprecht niets kunnen missen en dat is ok. Maar ik weiger te geloven dat dat voor 90% van de vaste toeschouwers van MVV geldt. En ik weiger te geloven dat op dit forum maar 29 mensen de centen kunnen missen. Dan heb ik liever dat ik precies weet waarom de anderen niet meedoen, dan dat dat op de drogreden "ik kan het niet missen" gegooid wordt. Doen alsof er 2500 man geen enkele euro kunnen missen, sorry, maar dat vind ik pas echt kort door de bocht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

09 nov 2013 09:10
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #128
Nee Jacques, ook ik kan niet in de beurs van een ander kijken en dat hoef ik ook niet. Ik wil alleen zeggen dat iedereen een eigen budget voor zijn hobby heeft. Voor de één is het een los kaartje op het seizoen, de andere een seizoenskaart met enkele fanartikelen en weer iemand anders wil er nog meer geld aan spenderen.

Ik begrijp jullie standpunt ook meer dan goed, echter vind ik dat je niet zo maar aannames kan maken zonder dat je de reden weet dat de overige 2481 mensen geen extra donatie wllen maken op dit moment.

Je mag ook eerlijk weten dat ik ook mijn bedenken begin te krijgen. Omdat er nui weer met een pet wordt rond gegaan. Ernaast het bestuur wil MVV runnen als een bedrijf en klanten boeit het niet, die zoeken een surrogaat. Want ieder ander bedrijf heeft in zo een situatie geen bestaansrecht. Niemand zal een bedrijf helpen dat in financiele problemen zit.
Dan heb je nog de groep supporters die zal het aan het hard gaan maar die hebben de afgelopen jaren het idee gekregen dat er toch niet naar hen geluisterd wordt. Dus wellicht ook terecht of ontrecht hun bedenkingen hebben.

Dus ja om eerlijk te zijn vind ik het niet vreemd dat er weer uit de zelfde vijver wordt gevist.
De volgende gebruiker (s) zei dank u de bok, opadiehard

09 nov 2013 13:00
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #129
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het wel snap. Weer financiele nood. Weer het water tot de lippen
  • Mvv heeft verkeerd gegokt, de gedachte, maatschappelijk betrokken raken, breed in de gemeenschap worden opgenomen en daardoor ook meer inkomsten krijgen door hoger bezoekers, werkt dus niet.
    IK voel me daar ook best beetje beledigd, al 22 jaar een seizoenskaart, maar als er een bekerwedstrijd is, dan vertikt MVV het om aan te geven, dat ik mijn plaats kan opeisen, vroeger werd je naam nog omgeroepen als je jarig was, voelde je je een beetje bijzonder.
    IK denk dat MVV zich niet realiseerde, dat wij, de supporters, maken wat MVV is. Veer zien MVV, letterlijk!
    En ik mis al jaren die waardering, niks nada nopes. Niet een klein gebaar, van blij dat je er weer bent, en weer 250 euro voor een seizoenskaart betaalt, dat je er weer zit, met min 2 vast gevroren aan je stoeltje, omdat je toch gaat kijken naar je grote liefde.
    Waar de regels in het stadion ieder jaar strenger worden, de sfeer dood wordt gemaakt en je tijdens een beker wedstrijd een half uur in de rij moet staan.
    En dan komt Rinkens, in zijn rode Bentley van 249.000 euro, mij vertellen dat het financieel niet goed gaat.
    Echt flikker toch op. Mislukte visie, missie, uitvoering.
    IK kan me daar best over opwinden, ik mis waardering voor ons, MVV supporters. Zonder respect geen voetbal toch? Zonder respect geen euro!

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, tuutsje

09 nov 2013 13:46
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #130

omnisciens schreef : Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het wel snap. Weer financiele nood. Weer het water tot de lippen

• Mvv heeft verkeerd gegokt, de gedachte, maatschappelijk betrokken raken, breed in de gemeenschap worden opgenomen en daardoor ook meer inkomsten krijgen door hoger bezoekers, werkt dus niet.
    IK voel me daar ook best beetje beledigd, al 22 jaar een seizoenskaart, maar als er een bekerwedstrijd is, dan vertikt MVV het om aan te geven, dat ik mijn plaats kan opeisen, vroeger werd je naam nog omgeroepen als je jarig was, voelde je je een beetje bijzonder.
    IK denk dat MVV zich niet realiseerde, dat wij, de supporters, maken wat MVV is. Veer zien MVV, letterlijk!
    En ik mis al jaren die waardering, niks nada nopes. Niet een klein gebaar, van blij dat je er weer bent, en weer 250 euro voor een seizoenskaart betaalt, dat je er weer zit, met min 2 vast gevroren aan je stoeltje, omdat je toch gaat kijken naar je grote liefde.
    Waar de regels in het stadion ieder jaar strenger worden, de sfeer dood wordt gemaakt en je tijdens een beker wedstrijd een half uur in de rij moet staan.
    En dan komt Rinkens, in zijn rode Bentley van 249.000 euro, mij vertellen dat het financieel niet goed gaat.
    IK kan me daar best over opwinden, ik mis waardering voor ons, MVV supporters. Zonder respect geen voetbal toch? Zonder respect geen euro!

Omnisciens, er zijn ook een aantal door jou aangegeven punten waar ik mij mateloos aan stoor.
Binnenkort is er weer een praotkaffee (als dat niet opnieuw te elfder ure gecanceld wordt).
Ik hoop alleen dat dhr. Rinckens ook aanwezig is.
Je kunt dan jouw ongenoegens op hem "afvuren".

Aon de géng

09 nov 2013 17:39
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #131

Nao Väöre schreef :

omnisciens schreef : Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het wel snap. Weer financiele nood. Weer het water tot de lippen

Omnisciens, er zijn ook een aantal door jou aangegeven punten waar ik mij mateloos aan stoor.
Binnenkort is er weer een praotkaffee (als dat niet opnieuw te elfder ure gecanceld wordt).
Ik hoop alleen dat dhr. Rinckens ook aanwezig is.
Je kunt dan jouw ongenoegens op hem "afvuren".

Daar zal ik ook zeker zijn, tot dan!

09 nov 2013 20:55 09 nov 2013 21:00 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #132

Ik ben het eens met jouw genoemde punten. Maar dan krijg je, wat betreft die 'waardering' ook weer het verhaal van 'mankrachten'. Is er bij MVV wel genoeg organisatie aanwezig (lees: mogelijk) om een dergelijk familiegevoel neer te zetten. Zijn er wel genoeg middelen om dat wederzijds respect te leveren en te financieren? Ik denk dat dit een beetje het kip of het ei verhaal is.

- Wat betreft het seizoenkaart verhaal geef ik je helemaal gelijk. Maar hoe digitaliseer je dit. Hoe zorg je ervoor dat je toch die voorrang krijgt, die je als trouwe supporter mag verwachten?
a) Zodat, niemand op jouw plaats zit tijdens de wedstrijd dag. (Kost extra stewards/mankrachten ter controle)
b) Niemand jouw gegevens misbruikt bij de aanvraag van een los kaartje tijdens de bekerwedstrijd. (vereist een waterdicht systeem, unieke code op seizoenkaart. Nu zou iedereen gewoon vak en plaats kunnen invullen)

- Wat betreft de mislukte uitvoering van de maatschappelijke visie, daar is nog helemaal niets over bekend. Wat is precies de toedracht van het begrotingstekort, daar heb ik nog niets van op papier gezien. Zijn er sponsoren omgevallen? Was dit te overzien? Of was het een persoonlijke blunder? En is dit allemaal daadwerkelijk te wijten aan de maatschappelijke filosofie? Het enige wat we (ik) nu weet is dat MVV een begrotingstekort van omstreeks 3 ton heeft. Met een garantie van twee ton. hoe gefundeerd die garanties zijn weet ook alleen MVV intern. Ik hoop nog altijd op een stukje openheid van MVV op dit vlak, mits dit mogelijk is. Ik heb persoonlijk nooit geloofd dat je een voetbalclub met opendeuren kunt runnen, zolang er concurrenten zijn.

- De verhoogde controle heb ik wel begrip voor. Elke financiële tegenslag brengt MVV tot op het punt waar we nu zitten. Er is (waarschijnlijk) geen calamiteiten potje beschikbaar. Zou ook doodzonde zijn, hadden we Sema nog een half jaar van kunnen huren. Zelfs je paraplu moeten inleveren, het is allemaal belachelijk die nieuwe maatregels. Maar de boete pot staat op nul, dus het helpt blijkbaar wel?

- Die rode Bentley staat hier helemaal los van. Wees blij dat het geen geel/zwarte is. :P

09 nov 2013 21:33
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #133

houtengerard schreef :

Ik ben het eens met jouw genoemde punten. Maar dan krijg je, wat betreft die 'waardering' ook weer het verhaal van 'mankrachten'. Is er bij MVV wel genoeg organisatie aanwezig (lees: mogelijk) om een dergelijk familiegevoel neer te zetten. Zijn er wel genoeg middelen om dat wederzijds respect te leveren en te financieren? Ik denk dat dit een beetje het kip of het ei verhaal is.

- Wat betreft het seizoenkaart verhaal geef ik je helemaal gelijk. Maar hoe digitaliseer je dit. Hoe zorg je ervoor dat je toch die voorrang krijgt, die je als trouwe supporter mag verwachten?
a) Zodat, niemand op jouw plaats zit tijdens de wedstrijd dag. (Kost extra stewards/mankrachten ter controle)
b) Niemand jouw gegevens misbruikt bij de aanvraag van een los kaartje tijdens de bekerwedstrijd. (vereist een waterdicht systeem, unieke code op seizoenkaart. Nu zou iedereen gewoon vak en plaats kunnen invullen)

- Wat betreft de mislukte uitvoering van de maatschappelijke visie, daar is nog helemaal niets over bekend. Wat is precies de toedracht van het begrotingstekort, daar heb ik nog niets van op papier gezien. Zijn er sponsoren omgevallen? Was dit te overzien? Of was het een persoonlijke blunder? En is dit allemaal daadwerkelijk te wijten aan de maatschappelijke filosofie? Het enige wat we (ik) nu weet is dat MVV een begrotingstekort van omstreeks 3 ton heeft. Met een garantie van twee ton. hoe gefundeerd die garanties zijn weet ook alleen MVV intern. Ik hoop nog altijd op een stukje openheid van MVV op dit vlak, mits dit mogelijk is. Ik heb persoonlijk nooit geloofd dat je een voetbalclub met opendeuren kunt runnen, zolang er concurrenten zijn.

- De verhoogde controle heb ik wel begrip voor. Elke financiële tegenslag brengt MVV tot op het punt waar we nu zitten. Er is (waarschijnlijk) geen calamiteiten potje beschikbaar. Zou ook doodzonde zijn, hadden we Sema nog een half jaar van kunnen huren. Zelfs je paraplu moeten inleveren, het is allemaal belachelijk die nieuwe maatregels. Maar de boete pot staat op nul, dus het helpt blijkbaar wel?

- Die rode Bentley staat hier helemaal los van. Wees blij dat het geen geel/zwarte is. :P

Laat ik iets dieper ingaan op bovenstaande en bekijk ik het even vanuit een economische bril.
MVV begroot, en door vooral terug lopende toeschouwer inkomsten loopt men nu achter op de begroting.
Men mist per wedstrijd bijna 2000 man. Met een gemiddelde entreeprijs van zeg 15 euro is dat al 30.000 euro per wedstrijd. Dan zijn we natuurlijk snel een paar ton verder. Maar je stadion blijft leeg, Dan komt natuurlijk de vraag, hoe komt dit. precair en lastig onderwerp. Het zal een combinatie van factoren zijn, economie, sfeer, prestaties. Althans is dit wel zo??
Ik ga even terug naar het seizoen Maaskant, ook toen economische zware tijden. Maar vooral was er veel sfeer. Ik denk dat mvv onderschat dat mensen komen voor een avondje MVV. passie, strijd, vuur.
Ik zal eerlijk zeggen, dat een avond met 11 gele 2 rode en 10 minuten staken, leuker is dan een zakelijke 3-0. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Als MVV in plaats van maatschappelijk het braafste jongetje van de klas te zijn, iedere thuis wedstrijd 20 bengaalse fakkels aan het hek bind en zo af laat gaan voor de wedstrijd. Je de week erna al 500 man meer hebt, want dat is sjiek, sfeer, passie.
Dat klinkt mss heel kort door de bocht, maar de tijden met spandoeken, wc rollen, vlaggetjes, vuurwerk (volgens de regels) toen was het volle bak. Nu is het soms helaas best stilletjes, en saai. En denk wel dat dit komt door bestuurlijke mis-visie. Een stadion met de braafste jongetjes van de klas, daar is toch geen zak aan om naar te kijken.

Over de seizoenskaarten, de kan makkelijk opgelost worden, door DUIDELIJK te vermelden bij de verkoop, dat op vertoon van een SK je je plaats kan opeisen. En dat WIJ de SK-houders voor bijvoorbeeld nacompetitie duels gewoon 3 dagen eerder onze kaart mogen kopen. Daarnaast het laten printen van een lijst met verjaardagen door een stagiaire is ook niet echt het werk. Dat doe je 1 keer, en als je een nieuwe SK houder hebt, voeg je deze toe aan de lijst. Ik ben helaas jarig op 9 juni dus haha zal nooit in het zonnetje staan maar dat is ook niet erg, maar als ik met mijn pa die op een dag 70 wordt in het stadion zit, weet ik zeker dat hij het kan waarderen als het even omgeroepen wordt. En het eerste wat die zal zeggen als die thuiskomt, sjiek dat ze er aan dachten. Goed voor je imago als club.

Wederzijds respect begint met de kleine dingen. En dat zijn echt geen dure handelingen. Vooral benadering, met de hoed in de hand gaat de man door het land!

Daarnaast de Bentley continantal GT cabrio van Rinkens, Ja dat heeft er wel mee te maken. Als ik kijk naar de mensen om me heen met een SK zijn dit mensen die vaker het minder breed dan breed hebben. Mensen die mss iedere maand 20 euro opzij leggen omdat ze volgend jaar een SK willen kopen. En het zijn die mensen, die hart hebben (ik insinueer niet dat andere dat niet hebben) maar zij zijn ook vaak bereidt om te doneren. Je bent immers niet rijk als je alles weggeeft;) En dat stoot me dan tegen de borst. Rinkens is zeer vermogend, 7 jaar geleden zijn hotels verkocht van de La bergere groep aan Hampshire Hospetality en gaat binnen nu en 2 jaar nog een hotel bouwen in Maastricht, naast al townhouse desinghotel en de 16 appartementen die verhuurd worden, en nog een hotel in Amsterdam plus Qbic hotelgroep. Met een geschat vermogen van enkele miljoenen vind ik het kwalijk als je verwacht dat wij wel het gat dichten, zelfs een beetje hypocriet en respectloos.
En ja dat klinkt erg persoonlijk, dat is het ook.

De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, tuutsje

09 nov 2013 21:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #134
In het eerste gedeelte van je verhaal kan ik me best vinden. Het gezeik over de auto van Rinkens vind ik helemaal nergens op slaan en nogal triest.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

09 nov 2013 21:56
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Inzamelingsactie: RED MVV! #135

Jacques schreef : In het eerste gedeelte van je verhaal kan ik me best vinden. Het gezeik over de auto van Rinkens vind ik helemaal nergens op slaan en nogal triest.

De boodschap is. Waarom moeten wij een gat dichten als je zelf zeer vermogend bent. Laat dan het goede voorbeeld zien

Tijd voor maken pagina: 0.317 seconden