Erik Noor

31 jan 2023 13:57 31 jan 2023 14:12 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Erik Noor #181

opadiehard schreef : Heldere uitleg bij L1…..mvrgr Opa.


Noor noemt zich zelf een ondernemer in beweging die vast loopt , en dus wat doet hij , hij neemt de uitgang
Om straks bij een andere BVO aan de slag te gaan ( dat wordt binnenkort bekend en hij heeft al blijkbaar een nieuwe club)

Een ondernemer die vastloopt is geen ondernemer , echte ondernemers vinden altijd een oplossing !

( later meer)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 14:28
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Erik Noor #182
Ongelofelijk.

Zes maanden geleden nog 24% van de aandelen verkocht aan Amerikaanse aandeelhouders en daarmee volledig de deur dichtgegooid naar een volledige verkoop van de club. Nu blijkt er ineens geen commerciële groei meer mogelijk te zijn (wat ik al jaren roep) en verlaat de kapitein het schip.

Gelukkig hebben we nog het Magie van Maastricht document.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 15:20
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Erik Noor #183
Ik raad iedereen hier aan dit interview even te bekijken: www.1limburg.nl/sport/2127211/erik-noor-ik-loop-vast-met-mvv

Lang verhaal kort: Hij wil door en groeien met MVV, maar wordt structureel tegengehouden door de gemeente en indirect het bedrijfsleven in de regio. Je proeft bijna de frustratie in zijn stem. Hij is een ondernemer en wil gewoon vooruit met de club zoals je dat met een bedrijf ook doet. Als je dan een jaar wacht op een rapport van de gemeente dat er niet komt, de gemeente 0,0 wil doen en bedrijven de toegevoegde waarde van MVV niet zien, dan is de conclusie dat het niet lukt. Hij heeft gedaan waar hij voor gekomen is; de club achter de schermen opnieuw opbouwen. En of hij dat goed gedaan heeft of niet, is een andere discussie. Los daarvan begrijp ik zijn beslissing.

Is er eens eindelijk een solide organisatie en veel positieve aandacht, wil er nog geen bedrijf in investeren en doet gemeente helemaal niks. Dat is zijn reden om weg te gaan.

De gemeente mag nu ook wel eens gaan reageren. Heel de Maastrichtse politiek loopt te brabbelen over verbinding, samenwerking, maatschappelijk middenveld etc. en dat MVV zo fantastisch en geweldig is. Maar het onderhouden van het stadion is al te veel gevraagd. Noor maakt nu duidelijk er helemaal klaar mee te zijn. Zoals Noor zelf in het interview zegt; 'We gaan niet naar de gemeente om geld te halen. We willen voorkomen dat we daar over drie jaar op het bordes staan. In de tussentijd kunnen we niks.' Het is nu óf stadion terugkopen (met afsluiting van een lening uiteraard), óf de gemeente moet iets gaan doen. Tonnen subsidie naar culturele evenementen met beperkte klandizie, maar het onderhouden van een stadion waar iedere week het grootste cultureel/sociaal/sportieve evenement van je stad plaatsvindt met 6000 man is te veel gevraagd. Zit je dan als directeur een jaar te wachten op een rapport van de gemeente. Ik vind het schandalig en snap Noor volledig. Waar blijft het weerwoord van de gemeente?

Wat betreft de investeringen uit de regio is er ook maar een conclusie mogelijk: De markt is gewoon te klein. Hoeveel commercieel managers/directeuren hebben de afgelopen 25 jaar geprobeerd om bedrijven uit de regio te laten investeren in MVV? Niemand is het gelukt. Ook Noor nu niet, en dat geeft hij ook toe, hoewel hij indirect zegt dat bedrijven de meerwaarde van MVV meer zouden moeten zien.

Ik kan moeilijk beoordelen of Noor de organisatie de afgelopen jaar goed heeft opgebouwd en of hoe hij het financieel heeft gedaan, daarvoor zit ik simpelweg niet dichtbij genoeg en snap ik er te weinig van. Maar de reden voor zijn vertrek snap ik wel. De volgende directeur zal er echt voor moeten zorgen dat er iets met het stadion gebeurt en de commercie op de een of andere manier aantrekt. Daar heb ik toch een hard hoofd in, met name bij dat laatste.

Dan wil ik afsluiten met een prachtig stuk dat ik onlangs tegenkwam in het boek over Bonfrere en Brokamp. Het typeert onze club. Iedere keer heeft de club veerkracht getoond bij tegenslagen, en dat zal nu weer (moeten) gebeuren. Vaan de club oet Mestreech die, al ging 't ins neet, noets de mood verloore heet.

'De held en de zwetser' (Pierre Huyskens, Elseviers Weekblad)

'Kijk. Ajax, daar kun je in geloven. Ook als je twijfelt. Maar MVV blijft onbetrouwbaar, ook als je erin gelooft. Dus ga je als MVV kapot (...) Iedere keer dat de ware supporter denkt: 'Nou is-ie over', doet ie zich weer gelden. Wie van MVV houdt, lijdt eraan. Want nooit heeft MVV zijn oprechte liefhebbers ook maar de illusie gegund dat er een doorbraak naar de nationale top aanstaande was. En zo is het gekomen dat de echte haters van MVV in Maastricht wonen. Geen club in de eredivisie wordt zo geminacht door zijn eigen supporters als MVV. Het wint als het niet meer hoeft, en het verliest als de aanhang denkt: nou gaat ie goed, nou stoten ze door, nou zal 'Holland' eens wat zien. (...) Allemaal bla-bla-bla, wat tot dusver niet veel meer heeft opgeleverd dan dat MVV zwemmen bleef in de modaliteit van de eredivisie of dat het zich, naar adem snakkend, kon handhaven in de staart. (...) Heus, MVV blijft bij gebrek aan mentaliteit meedoen in het souterrain van de eredivisie. Het zou eens moeten degraderen, om weer karakter te krijgen.'

Waarvan akte. Dat karakter hebben we gekregen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, Huib, jovkle, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 15:29
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Erik Noor #184
Zolang de gemeente niet wil meewerken staan we eigelijk stil in de ontwikkeling dus.
Dan kun je inderdaad iedere directeur neerzetten maar dan kom je gewoon niet verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 16:37
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 286
Meer
Erik Noor #185

CatenaccioMestreech schreef : Zolang de gemeente niet wil meewerken staan we eigelijk stil in de ontwikkeling dus.
Dan kun je inderdaad iedere directeur neerzetten maar dan kom je gewoon niet verder.


We staan al ruim 20 jaar stil. En de gemeente moet zich kapot schamen. Alleen al hoe De Geusselt erbij ligt momenteel. Het is dat de lichtmasten er staan, anders zou ik denken dat er een afvalverwerkingsbedrijf ligt, zo triest. Ik blijf er bij: MVV bestaat alleen nog voor en door de trouwe aanhang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 17:12
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
Erik Noor #186

Napoleon schreef :

opadiehard schreef : Heldere uitleg bij L1…..mvrgr Opa.


Noor noemt zich zelf een ondernemer in beweging die vast loopt , en dus wat doet hij , hij neemt de uitgang
Om straks bij een andere BVO aan de slag te gaan ( dat wordt binnenkort bekend en hij heeft al blijkbaar een nieuwe club)

Een ondernemer die vastloopt is geen ondernemer , echte ondernemers vinden altijd een oplossing !

( later meer)

Maar je kunt niet voor eeuwig blijven. Noor met zijn (discutabel) verleden, wil dit keer op een positieve piek weggaan. Op zich slim bekeken. Of er écht een stevig fundament is opgebouwd, óf dat alles op puinhopen staat, gaat in de toekomst blijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 19:48 31 jan 2023 19:55 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Erik Noor #187
Lijken uit de kast in 3..2..1

Maar alle gekheid. Dit geeft me toch niet het gevoel dat Noor iets heeft neergezet waarin hij zelf heel veel vertrouwen had voor de toekomst. Schulden maken, allerlei kosten maken en dat compenseren met aandelenverkoop en toevallige goede sportieve resultaten houdt je niet eeuwig vol natuurlijk. En dan alvast de schuld van eventuele stagnatie neerleggen bij extrrne factoren.

Aan de andere kant, toegegeven natuurlijk enkele positieve zaken zoals het nauwer betrekken van de Van Bommels en Van Marwijk, goede communicatiegozer neergezet. En van geneugden die het aardig probeert. Een toevalstreffer met Verberne die een goede sfeerbrenger bleek

Alsnog ben ik niet rauwig om zijn vertrek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 19:57
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Erik Noor #188
Vreemd al deze negatieve reacties. Altijd heel plezierig samengewerkt met de Erik Noor. Hij heeft veel moeilijke dossiers wèl opgelost, waarbij zijn voorgangers stuk liepen of de doortastendheid misten. Dat niet altijd alles lukte zoals op het sponsorgebied, is zuur maar vaak niet onbegrijpelijk. Richting de supporters zorgde Erik voor een frisse wind; eerlijk en duidelijk. Geen verborgen agenda’s. Met andere woorden, voor mij komt zijn vertrek te vroeg ik had graag gezien dat hij nog twee à drie dossiers had opgelost. Erik bedankt voor je inzet.
Aan het RvC en Bestuur: aub in de vacature opnemen om dit topic niet te lezen. Ik gun MVV graag een nieuwe directeur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, opadiehard, Lassie80, webmastersfm, M-MVV, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 20:30
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Erik Noor #189

Huib schreef : Vreemd al deze negatieve reacties. Altijd heel plezierig samengewerkt met de Erik Noor. Hij heeft veel moeilijke dossiers wèl opgelost, waarbij zijn voorgangers stuk liepen of de doortastendheid misten. Dat niet altijd alles lukte zoals op het sponsorgebied, is zuur maar vaak niet onbegrijpelijk. Richting de supporters zorgde Erik voor een frisse wind; eerlijk en duidelijk. Geen verborgen agenda’s. Met andere woorden, voor mij komt zijn vertrek te vroeg ik had graag gezien dat hij nog twee à drie dossiers had opgelost. Erik bedankt voor je inzet.
Aan het RvC en Bestuur: aub in de vacature opnemen om dit topic niet te lezen. Ik gun MVV graag een nieuwe directeur.


Strontvliegen zijn sommige Huib. Jammer dat mensen enkel de negatieve en suggestieve reacties durven te plaatsen onder hun forumnaam. Op facebook zie je niks van dit terug.

Ik denk enkel prettig terug aan Erik Noor. Op gepaste tijden transparant en open maar wist zeker op gepaste tijden goed de vertrouwelijkheid te waarborgen. Waar in andere jaren er behoorlijk gelekt werd uit de organisatie werden we toch regelmatig verrast met mooi nieuws wat onder andere directeuren / leidinggevende op straat lag.

De club heeft weer kleur op zijn wangen, een verrassende en goed betalende hoofdsponsor gevonden, waar andere kennelijk het vies geld vinden. Get a life! Dat er al sinds mensenheugenis prive clubs cq hoeren knallen sponsoren hoorde je ze niet. Er is een visie document gepresenteerd waar alle partijen zich aan verbinden. Heeft de merchandise record omzetten gedraaid. Het aantal shirts is duizelingwekkend voor een club als MVV. zelfs sommige Eredivisie clubs zouden hier jaloers op zijn. Ik weet de aantallen en die komen zelfs niet in de buurt van eerder genoemde aantallen. Als Angel-Side hebben we altijd met veel respect voor elkaars standpunten om de tafel gezeten met Erik en mede met MVV is er een fantastische nieuwe sfeerbeleving in de Geusselt ontstaan. Ook daar hadden we met Eric een perfecte partner! In de gehele linie heeft de club een inhaalslag gemaakt. Zijn het aantal handjes op kantoor gestegen. Werd ticketing een volwaardige afdeling en kreeg MVV zelfs een kitmanager. Vroeger moest nog net niet de poetsvrouw de shirts klaar leggen. Toeschouwersaantallen zijn practisch verdubbeld, is de club ook gaan inzetten op fanbeleving van de kleinste op de gamin tribune , werden de speakers aangepakt, is er een proffesioneel kledingmerk met wereldwijde uitstraling in MVV gestapt. Mvv maakt achter de schermen werk van de ruimtes en vierkante meters die potentieel MVV verder kunnen helpen, werd een schitterende buisnessruimte gebouwd en werd er een investeerder gevonden.

Dat de mensen maar niet begrijpen dat deze club al 30 jaar verwaarloosd is en Erik in Corona tijd heeft puin geruimd. Ging alles perfect ? Nee, maar hij verdiend zeker meer credits zoals hij hier -anoniem- wordt neergesabeld. Lijken uit de kast en weet ik veel wat langs komt. Kennelijk staat er hier niemand bij stil dat er controlerende organen meekijken in de vorm van het bestuur en de RVC!

Erik bedankt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, Huib, Sjonnie, Lassie80, ASR, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 20:50
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 286
Meer
Erik Noor #190

webmastersfm schreef :

Huib schreef : Vreemd al deze negatieve reacties. Altijd heel plezierig samengewerkt met de Erik Noor. Hij heeft veel moeilijke dossiers wèl opgelost, waarbij zijn voorgangers stuk liepen of de doortastendheid misten. Dat niet altijd alles lukte zoals op het sponsorgebied, is zuur maar vaak niet onbegrijpelijk. Richting de supporters zorgde Erik voor een frisse wind; eerlijk en duidelijk. Geen verborgen agenda’s. Met andere woorden, voor mij komt zijn vertrek te vroeg ik had graag gezien dat hij nog twee à drie dossiers had opgelost. Erik bedankt voor je inzet.
Aan het RvC en Bestuur: aub in de vacature opnemen om dit topic niet te lezen. Ik gun MVV graag een nieuwe directeur.


Strontvliegen zijn sommige Huib. Jammer dat mensen enkel de negatieve en suggestieve reacties durven te plaatsen onder hun forumnaam. Op facebook zie je niks van dit terug.

Ik denk enkel prettig terug aan Erik Noor. Op gepaste tijden transparant en open maar wist zeker op gepaste tijden goed de vertrouwelijkheid te waarborgen. Waar in andere jaren er behoorlijk gelekt werd uit de organisatie werden we toch regelmatig verrast met mooi nieuws wat onder andere directeuren / leidinggevende op straat lag.

De club heeft weer kleur op zijn wangen, een verrassende en goed betalende hoofdsponsor gevonden, waar andere kennelijk het vies geld vinden. Get a life! Dat er al sinds mensenheugenis prive clubs cq hoeren knallen sponsoren hoorde je ze niet. Er is een visie document gepresenteerd waar alle partijen zich aan verbinden. Heeft de merchandise record omzetten gedraaid. Het aantal shirts is duizelingwekkend voor een club als MVV. zelfs sommige Eredivisie clubs zouden hier jaloers op zijn. Ik weet de aantallen en die komen zelfs niet in de buurt van eerder genoemde aantallen. Als Angel-Side hebben we altijd met veel respect voor elkaars standpunten om de tafel gezeten met Erik en mede met MVV is er een fantastische nieuwe sfeerbeleving in de Geusselt ontstaan. Ook daar hadden we met Eric een perfecte partner! In de gehele linie heeft de club een inhaalslag gemaakt. Zijn het aantal handjes op kantoor gestegen. Werd ticketing een volwaardige afdeling en kreeg MVV zelfs een kitmanager. Vroeger moest nog net niet de poetsvrouw de shirts klaar leggen. Toeschouwersaantallen zijn practisch verdubbeld, is de club ook gaan inzetten op fanbeleving van de kleinste op de gamin tribune , werden de speakers aangepakt, is er een proffesioneel kledingmerk met wereldwijde uitstraling in MVV gestapt. Mvv maakt achter de schermen werk van de ruimtes en vierkante meters die potentieel MVV verder kunnen helpen, werd een schitterende buisnessruimte gebouwd en werd er een investeerder gevonden.

Dat de mensen maar niet begrijpen dat deze club al 30 jaar verwaarloosd is en Erik in Corona tijd heeft puin geruimd. Ging alles perfect ? Nee, maar hij verdiend zeker meer credits zoals hij hier -anoniem- wordt neergesabeld. Lijken uit de kast en weet ik veel wat langs komt. Kennelijk staat er hier niemand bij stil dat er controlerende organen meekijken in de vorm van het bestuur en de RVC!

Erik bedankt!


Fantastisch verwoord! In alles is deze club de laatste twee jaar gegroeid. De frustratie over het ( niet) meewerken van de gemeente is letterlijk van zijn gezicht af te lezen, triest.
Nogmaals: gemeente Maastricht, schaamt u diep!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 20:55
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Erik Noor #191

Hill28 schreef : Lijken uit de kast in 3..2..1

Maar alle gekheid. Dit geeft me toch niet het gevoel dat Noor iets heeft neergezet waarin hij zelf heel veel vertrouwen had voor de toekomst. Schulden maken, allerlei kosten maken en dat compenseren met aandelenverkoop en toevallige goede sportieve resultaten houdt je niet eeuwig vol natuurlijk. En dan alvast de schuld van eventuele stagnatie neerleggen bij extrrne factoren.

Aan de andere kant, toegegeven natuurlijk enkele positieve zaken zoals het nauwer betrekken van de Van Bommels en Van Marwijk, goede communicatiegozer neergezet. En van geneugden die het aardig probeert. Een toevalstreffer met Verberne die een goede sfeerbrenger bleek

Alsnog ben ik niet rauwig om zijn vertrek.

Wel heel makkelijk om het te hebben over lijken uit de kast terwijl niemand afvraagt hoeveel lijken er in de kast lagen voordat Erik Noor kwam. Blijkbaar kon Noor bij heel veel mensen niets goeds doen, terwijl hij veel meer goeds heeft gedaan dan fout.

Maar voor velen is het blijkbaar makkelijker om te mierenneuker over zaken die hij allemaal verkeerd gedaan zou hebben, niet gehinderd door enige kennis van feiten.

Zover ik kan beoordelen heeft hij toch een aardige basis neergezet in de organisatie. Hij was altijd transparant over zaken waar MVV mee bezig was.

Heel erg bedankt voor alles wat je in drie jaar hebt gedaan voor MVV Erik!

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 21:10
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Onderwerp Auteur
Erik Noor #192
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die veel met iemand hebben gewerkt of samengewerkt daar een bepaalde sympathie voor krijgen.
Daar is niks mee , de vraag is alleen hoe objectief beoordeel je dan de resultaten

Als we naar resultaten in geld uit drukken en dit afzetten toen Erik Noor in Juni 2020 aantrad bij MVV dan vallen de volgende zaken op
Het eigen vermogen was toen nog een kleine 400,000 positief en de langlopende schuld was 340.000 euro

De laatste gepubliceerde cijfers die van 2022 geven aan dat de langlopende schuld rond het miljoen ligt en het eigen vermogen een kleine 560,000 euro negatief is
Volgens de cijfers heeft onder leiding van Noor MVV in 2020-2021 en 2021-2022 een verlies geleden van 380.000 en vorig jaar 560,000 samen goed voor bijna 1 miljoen euro

En dan is het heel fijn als er er meer handjes zijn gekomen en meer shirtjes worden verkocht , maar als ik het aan de voorkant met bakken uit geef dan wel op een andere manier niet aangevuld krijg dan lopen de tekorten op , want inderdaad anders loopt een bedrijf vast en niet alleen de persoon die een bedrijf aanstuurt ! Maar blijkbaar heeft Noor geen vertrouwen in het grote geheel en is hij goed in het verkopen van shirts en wat andere zaken, niks mee trouwens , maar trek een niet te grote broek aan , die past namelijk nooit !

Ik ken Noor niet als persoon maar ik vind hem geen goede ondernemer , uiteindelijk moet een bedrijf een positief resultaat boeken om de continuiteit te waarborgen, moeilijke dossiers oplossen die niet lijden tot zichtbaar resultaat ( in geld) hebben in een bedrijf geen zin .

Ik ga hem niet missen , maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die met hem prettig hebben samengewerkt dat wel doen, goed zo gaat het nu eenmaal . De man kiest voor zich zelf en MVV was een avontuur voor hem wat hij goed kon gebruiken
De club moet verder en er komen genoeg dossiers aan die verborgen zitten in de langlopende schuld en het negatief eigen vermogen die weg gepoetst moeten worden

Voor nu laat Noor MVV niet achter als een club die zwarte cijfers schrijft maar staat er nog een stevig verlies in de boeken ( de aandelen transactie daar even uit gelaten ) , maar goed hij heeft nog 3 maanden !
Trouwens wat me bevreemd waarom gaat hij 1-5 weg , de competitie is niet klaar dan en de PO moeten nog worden gespeeld . Maak het seizoen dan netjes af , of heeft hij haast ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 21:15
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Erik Noor #193
Bij het vertrek van een speler is het doorgaans makkelijker om te oordelen als buitenstaander. Volgens mij heeft Noor, met ongetwijfeld een heleboel anderen, een hels karwei eraan gehad om de club te brengen tot waar ze nu zijn. En eigenlijk zijn ze nu pas bij een begin, daar ze zijn gestart bij -100. Noor geeft in het interview met MVVtv aan dat hij vastloopt, maar ik vind zijn strijdlustigheid opvallend duidelijk door zijn verhaal komen. Dat maakt het voor mij extra opvallend en ergens ook teleurstellend dat hij nu vertrekt. Deze man zou in mijn ogen nog van meerwaarde kunnen zijn. Jammer dat hij dat gevoel zelf niet meer heeft.
Overigens heel mooi en terecht hoe hij over de gemeente 'tekeergaat'. Wat een bende is dat, van amateur tot 'topsport'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 21:57
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Erik Noor #194

Napoleon schreef : Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die veel met iemand hebben gewerkt of samengewerkt daar een bepaalde sympathie voor krijgen.
Daar is niks mee , de vraag is alleen hoe objectief beoordeel je dan de resultaten

Als we naar resultaten in geld uit drukken en dit afzetten toen Erik Noor in Juni 2020 aantrad bij MVV dan vallen de volgende zaken op
Het eigen vermogen was toen nog een kleine 400,000 positief en de langlopende schuld was 340.000 euro

De laatste gepubliceerde cijfers die van 2022 geven aan dat de langlopende schuld rond het miljoen ligt en het eigen vermogen een kleine 560,000 euro negatief is
Volgens de cijfers heeft onder leiding van Noor MVV in 2020-2021 en 2021-2022 een verlies geleden van 380.000 en vorig jaar 560,000 samen goed voor bijna 1 miljoen euro

En dan is het heel fijn als er er meer handjes zijn gekomen en meer shirtjes worden verkocht , maar als ik het aan de voorkant met bakken uit geef dan wel op een andere manier niet aangevuld krijg dan lopen de tekorten op , want inderdaad anders loopt een bedrijf vast en niet alleen de persoon die een bedrijf aanstuurt ! Maar blijkbaar heeft Noor geen vertrouwen in het grote geheel en is hij goed in het verkopen van shirts en wat andere zaken, niks mee trouwens , maar trek een niet te grote broek aan , die past namelijk nooit !

Ik ken Noor niet als persoon maar ik vind hem geen goede ondernemer , uiteindelijk moet een bedrijf een positief resultaat boeken om de continuiteit te waarborgen, moeilijke dossiers oplossen die niet lijden tot zichtbaar resultaat ( in geld) hebben in een bedrijf geen zin .

Ik ga hem niet missen , maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die met hem prettig hebben samengewerkt dat wel doen, goed zo gaat het nu eenmaal . De man kiest voor zich zelf en MVV was een avontuur voor hem wat hij goed kon gebruiken
De club moet verder en er komen genoeg dossiers aan die verborgen zitten in de langlopende schuld en het negatief eigen vermogen die weg gepoetst moeten worden

Voor nu laat Noor MVV niet achter als een club die zwarte cijfers schrijft maar staat er nog een stevig verlies in de boeken ( de aandelen transactie daar even uit gelaten ) , maar goed hij heeft nog 3 maanden !
Trouwens wat me bevreemd waarom gaat hij 1-5 weg , de competitie is niet klaar dan en de PO moeten nog worden gespeeld . Maak het seizoen dan netjes af , of heeft hij haast ?


Wil je ons nu echt een Stockholm syndroom aanpraten dat we blind zijn voor de resultaten van Erik? Eerst werd hem werkverschaffing voor zijn eigen verweten en dat hij zich stevig van zijn eigen declaraties verzekerde. Met deze beslissing bewijst hij ook het tegendeel. Dan moet je daar ook een reactie op geven. Voor ons, voor ons gevoel en kijkend naar de toekomst geloofden we in Erik. Je kunt wel over opgebouwde schuld praten. Maar Erik stapte potverdomme midden in de eerste lockdowns en coronamaatregelen binnen. Practisch iedere instelling of bedrijf in nederland die afhankelijk was van publiek en exposure en al helemaal de voetbalbedrijven die inkomsten uit het bedrijfsleven kregen was het gewoon een krankzinnige tijd! Iedereen maakte schulden, werden er door de belastingdienst gunstige betalingsverplichtingen afgesproken met de hele sector. Kun je wel mauwen over schuld, vraag je zelf even af. Had iemand anders geen schulden gemaakt, of was er onder een andere directeur meer geld gegeneerd. Je kunt hier pas eerlijk over oordelen als je de hele voetbaltak langs de meetlat legt. En in verhouding deed MVV het relatief goed! Als jij het anders vind dan is dat voor jouw rekening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Sjonnie, Lassie80, Zicco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2023 21:58
Zicco
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
Erik Noor #195

Napoleon schreef : Ik kan heel goed begrijpen dat mensen die veel met iemand hebben gewerkt of samengewerkt daar een bepaalde sympathie voor krijgen.
Daar is niks mee , de vraag is alleen hoe objectief beoordeel je dan de resultaten?


Ik begrijp ook best dat jij niet objectief bent. De beste man heeft immers voor jou de deur keihard dicht gegooid.

Mooi dat je de cijfers opnoemt maar volgens mij is er werkelijkwaar geen een club in Nederland die tijdens de coronajaren zwarte cijfers heeft geschreven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.422 seconden