Erik Noor

03 feb 2023 00:01 03 feb 2023 00:03 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Erik Noor #226

bokkesprongen schreef : Eric Noor liep erbij als een clochard, veel te kleine hemden , colberts te eng knopen er op waar de action zich voor schaamt ,gympen uit het jaar toeback en een niet gewassen uiterlijk ,volgens mij wekt dat weinig vertrouwen op als je MVV Maastricht vertegenwoordigt bij toekomstige partners en in publieke organisaties met ook nog een CV met heel veel krassen . .....

Natuurlijk mag dat niet ten na dele vallen van zij cappisiteiten als direkteur van Mvv en zeker ook niet als mens maar toch de buiten wereld rekent je er af en dat komt niet ten goede van MVV .


Ik heb plaatsvervangende schaamte voor dit soort posts. Laten we hopen dat je niet je eigen bericht gaat teruglezen. Ik zou me er namelijk heel erg voor schamen. Wat je hebt gebruikt weet ik niet, maar je kunt er beter vanaf blijven. Wat je namelijk zegt; is dat onze algemeen directeur door zijn voorkomen de boel verneukt heeft? Je lijkt wel een trol die is overgestapt van het prikbord van onze Oosterburen…..

Ik wilde dit bericht niet gaan outsourcen of op de man gaan spelen. Echter, je liet me geen keus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, webmastersfm, Zicco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 10:42
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Erik Noor #227

tuutsje schreef :

bokkesprongen schreef : Eric Noor liep erbij als een clochard, veel te kleine hemden , colberts te eng knopen er op waar de action zich voor schaamt ,gympen uit het jaar toeback en een niet gewassen uiterlijk ,volgens mij wekt dat weinig vertrouwen op als je MVV Maastricht vertegenwoordigt bij toekomstige partners en in publieke organisaties met ook nog een CV met heel veel krassen . .....

Natuurlijk mag dat niet ten na dele vallen van zij cappisiteiten als direkteur van Mvv en zeker ook niet als mens maar toch de buiten wereld rekent je er af en dat komt niet ten goede van MVV .


Ik heb plaatsvervangende schaamte voor dit soort posts.


Die heeft ze al jaren niet meer alle 24 in een kratje. Eerder plaatsvervangende schaamte dat hier geen enkele moderatie wordt toegepast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 16:18
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Erik Noor #228
Ach ik heb leren leven met het feit dat we het als moderatoren nooit goed doen.
Wat voor sommigen terechte moderatie zou zijn, is voor anderen gelijk onaanvaardbare censuur.
Wees blij dat er tenminste nog een forum is waarop alle meningen verkondigd kunnen worden.
Dat meningen die niet met die van webmastersfm overeenkomen gelijk als stemmingmakerij (of erger) worden neergezet is jammer. Maar niet meer dan dat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 16:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Erik Noor #229

Boschpoort schreef : Ach ik heb leren leven met het feit dat we het als moderatoren nooit goed doen.
Wat voor sommigen terechte moderatie zou zijn, is voor anderen gelijk onaanvaardbare censuur.
Wees blij dat er tenminste nog een forum is waarop alle meningen verkondigd kunnen worden.
Dat meningen die niet met die van webmastersfm overeenkomen gelijk als stemmingmakerij (of erger) worden neergezet is jammer. Maar niet meer dan dat.


Ik vind dit landelijk gezien een van de betere forums,en laten we blij zijn dat er moderators zijn die ons de mogelijkheid geven om onze mening te profileren met voor en tegenstanders.
Laten we normaal met elkaar om gaan en niet worden zoals vele andere forums waar ze elkaar verrot schelden…mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 18:04
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Erik Noor #230

Boschpoort schreef : Ach ik heb leren leven met het feit dat we het als moderatoren nooit goed doen.
Wat voor sommigen terechte moderatie zou zijn, is voor anderen gelijk onaanvaardbare censuur.
Wees blij dat er tenminste nog een forum is waarop alle meningen verkondigd kunnen worden.
Dat meningen die niet met die van webmastersfm overeenkomen gelijk als stemmingmakerij (of erger) worden neergezet is jammer. Maar niet meer dan dat.


Wat een sneue laatste alinea Boschpoort. over stemmingmakerij gesproken. Die van bokkensprongen is er echt onnodig over. Het is wel duidelijk dat de moderatie reikt tot de persoonlijke mening van de moderators over het onderwerp, terwijl fatsoensnormen de leidraad moet zijn en je niet verschuilen achter dat je het toch nooit goed kan doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 20:24 05 feb 2023 00:55 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Erik Noor #231
In mijn vorige bijdrage ( mvvfans.nl/forum/4-spelers-technische-st...noor?start=210#93616 ) stond oorspronkelijk een alinea over Veer Zien MVV. Daarin gaf ik aan dat de overdracht van de catering van VZM naar Yvey niet netjes was verlopen onder leiding van Erik Noor. Maar dat blijkt een incorrecte voorstelling van zaken. Een VZM'er die ik blind vertrouw, wees mij erop dat de passage niet klopt en dat Noor en VZM echt in goed overleg de catering naar Yvey hebben doorgeschoven. Sorry, Erik Noor, Yvey en VZM voor die incorrecte alinea, die ik nu maar heb verwijderd.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Zicco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2023 21:22 03 feb 2023 21:25 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Erik Noor #232

bokkesprongen schreef : Eric Noor liep erbij als een clochard, veel te kleine hemden , colberts te eng knopen er op waar de action zich voor schaamt ,gympen uit het jaar toeback en een niet gewassen uiterlijk ,volgens mij wekt dat weinig vertrouwen op als je MVV Maastricht vertegenwoordigt bij toekomstige partners en in publieke organisaties met ook nog een CV met heel veel krassen . .....

Natuurlijk mag dat niet ten na dele vallen van zij cappisiteiten als direkteur van Mvv en zeker ook niet als mens maar toch de buiten wereld rekent je er af en dat komt niet ten goede van MVV .


Gelukkig ga je niet over SV's: als je de foto's van ons bekijkt 1973-1978 dan kwamen we er volgens jouw norm niet in : wie miene noonk zach "vies laankhäö♫rig werrekjsow tuig" ...2de hands
En we droegen geeneens hemden, wel verkleurde en versleten T-shirts, oude legerjassen, Afghaanse jassen, leren motorjacks...we zagen er idd niet uit.
Volgens sommigen nu nog steeds niet...:blush: :P :lachen:

Back to Noor: de man heeft us MVV-ke niet alleen weer op de kaart gezet, rust in de toko gebracht, maar zeer zeker in goede naam bezorgd in Mestreech, Limburg, NL en het buitenland! Mede daardoor is "noonk Bob"er in gestapt.

Dus tenzij je zelf met een bedrijfsplan en inkomsten zorgt, zou ik maar eens goed evalueren wat de man al dan niet heeft betekend...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2023 11:08
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Erik Noor #233
Adviseur niet aansprakelijk voor mislopen steun aan Mvv.

Lees vandaag dagblad de Limburger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2023 11:54
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Erik Noor #234
Adviseur van MVV niet aansprakelijk voor mislopen kwart miljoen coronasteun, oordeelt rechter

Maastricht - De adviseur van MVV is niet aansprakelijk voor het mislopen van een kwart miljoen euro aan coronasteun. De club zelf heeft steken laten vallen, oordeelt de rechtbank in Roermond.


Dat blijkt uit de uitspraak van de rechtbank. Door de pandemie werd het profvoetbal op 12 maart 2020 stilgelegd. Een halfjaar later werd de competitie hervat. Om het omzetverlies van de clubs te compenseren, kregen ze een bedrag om de loonkosten te dekken. MVV ontving een kwart miljoen over de periode van maart tot en met mei. Dat bedrag vroeg ze ook aan voor de volgende drie maanden. Ditmaal kreeg ze het geld niet.

Overmacht
De aanvraag had uiterlijk 31 augustus ingediend moeten worden, maar kwam pas 11 september binnen. MVV stapte naar de rechter om de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid te dwingen de noodsteun alsnog over te maken. Gewezen werd op het feit dat sprake was van ‘overmacht’; de verantwoordelijke werknemer kampte met een burn-out. Als MVV het geld niet zou krijgen, zou het voortbestaan van de profclub gevaar lopen. De rechtbank in Roermond was er niet gevoelig voor. Zijn oordeel: eigen schuld, dikke bult.

De club richtte vervolgens zijn pijlen op Jef Thoma. Hij was tot 1 februari financieel directeur van MVV, maar bleef na zijn vertrek extern adviseur van de club. Hij moest zijn tijdelijke opvolger, Kenneth Slechten, onder meer helpen met het aanvragen van de coronasteun. Volgens MVV had Thoma zijn plicht verzuimd, waardoor het verzoek te laat werd verstuurd en de club 250.000 euro misliep. De club stelde hem persoonlijk aansprakelijk voor de geleden schade.

Plicht verzaakt
De rechtbank in Roermond vindt ook dat de club van Thoma mocht verwachten dat die zijn best zou doen dat de steun tijdig en juist aangevraagd zou worden. Vervolgens komt de rechtbank echter tot de slotsom dat niet is gebleken dat hij zijn plicht verzaakt heeft. Integendeel. Ruim op tijd heeft hij interim-directeur Slechten gewaarschuwd dat de aanvraag voor 31 augustus verstuurd moest worden. Op 3 augustus kreeg Thoma zelfs nog een mail van Slechten, waarin die kenbaar maakte dat hij de aanvraag op tijd zal indienen. Dat kon ook alleen door de financieel directeur gedaan worden, omdat die over de vereiste gegevens beschikte. Om die reden had de directeur over de eerdere periode ook steun aangevraagd.

Omdat MVV in het ongelijk is gesteld, moet het de proceskosten van Thoma betalen: 5817 euro.

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ben Salemans, bokkesprongen, Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2023 12:13 04 feb 2023 12:14 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Erik Noor #235
Een heldere uitspraak. Maar wat ik me afvraag wat is het doel achter deze rechtszaak? Had MVV verwacht dat het tonnen kon gaan claimen bij een Jan de Particulier? Of is dit iets wat je formeel verplicht bent te doen bij vermeende nalatigheid van het eigen personeel/bestuur?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2023 12:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Onderwerp Auteur
Erik Noor #236

houtengerard schreef : Een heldere uitspraak. Maar wat ik me afvraag wat is het doel achter deze rechtszaak? Had MVV verwacht dat het tonnen kon gaan claimen bij een Jan de Particulier? Of is dit iets wat je formeel verplicht bent te doen bij vermeende nalatigheid van het eigen personeel/bestuur?


@Houtengerard , wat denk je er zelf van waarom zouden ze dat gedaan hebben ? ( ik had deze overging niet meer verwacht dacht dat dit dossier allang gesloten was)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2023 12:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Onderwerp Auteur
Erik Noor #237

houtengerard schreef : Een heldere uitspraak. Maar wat ik me afvraag wat is het doel achter deze rechtszaak? Had MVV verwacht dat het tonnen kon gaan claimen bij een Jan de Particulier? Of is dit iets wat je formeel verplicht bent te doen bij vermeende nalatigheid van het eigen personeel/bestuur?


@Houtengerard , wat denk je er zelf van waarom zouden ze dat gedaan hebben ? ( ik had deze overging niet meer verwacht dacht dat dit dossier allang gesloten was)

Voor wie de hele uitspraak wil lezen ( deze is openbaar) , later meer !

www.recht.nl/rechtspraak/uitspraak/?ecli=NL:RBLIM:2023:793
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2023 11:21 06 feb 2023 11:40 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
Onderwerp Auteur
Erik Noor #238
Zoals ik vorige week al aangaf , had ik niet meer verwacht dat dit dossier nog 'actief" was , blijkbaar heeft er achter de schermen een strijdt gewoed om wie nu verantwoordelijk was voor het te laat indienen van de NOW2 steun en dit heeft zelfs tot een gerechtelijke procedure geleid aan toe wat nu blijkt.

Op de eerste plaatst is dat jammer dat het er uberhaupt zo ver van is moeten komen en uiteindelijk is MVV( de club) zelf in alle opzichten de grote verliezer geworden
Niet alleen in geld ( misgelopen steun) maar nu zeker ook in aanzien .

Of het nu een schot voor de boeg is geweest of een diepe intentie om rechtvaardigheid te laten spreken , een spiegel heeft het bestuur, de RVC en ook de directie zich niet voorgehouden , want hierin zijn ze hoe dan ook samen opgetrokken lijkt mij .
En als nu had gebleken dat Dhr Jef T, de schuldige was en verzaakt had om tijdig in te dienen/adviseren dan nog zijn er andere mensen die mede moeten controleren dan wel er op toezien dat vooral dit soort zaken tijdig en kundig worden afgewerkt . Was het alleen maar omwille de nauwkeurigheid te betrachten en foutloos te werken in dit soort dossiers

Maar bovenstaande gold niet volgens de rechtbank Roermond, het was volgens de rechtbank MVV zelf die had verzaakt om deze aanvraag tijdig in te dienen.
Nu MVV zelf op zoek was om een schuldige aan te wijzen en deze dan ook in gebreken te stellen , nu kan MVV de pijlen op haar eigen mensen gaan richten ,zij hebben immers de MVV Maastricht BV te kort gedaan ( aantoonbaar) .
Nu is volgens mij Kennet S niet meer in dienst maar wat was de de rol van de AD , wat was de rol van de RVC en het bestuur , wat hebben zij gedaan om dit debacle te voorkomen , wat blijkt te weinig?! ( niets kan ik niet zeggen want dat weet ik niet ) , maar te weinig om er voor te zorgen dat het tijdig was ingediend want dat is niet gebeurd
Ondanks dat de BV verantwoordelijke was voor het indienen , heb je altijd nog iets van een zorgplicht na elkaar om iedere euro steun netjes te ontvangen .

Het is voor de club een pijnlijk dossier , het had het negatief eigen vermogen wat minder rood doen kleuren , maar het geeft vooral hoe er werd gewerkt
Het zogenaamd proffessioneler maken van afdeling zoals me zo vaak heeft gepredikt begint mijn inziens in de top om bij cruciale dossiers altijd de controle te hebben of zaken zijn uitgevoerd en de NOW ( een aantal keer per jaar) was zon cruciaal dossier . Ze hebben daarin niet alleen aantoonbaar fouten gemaakt maar wat nu ook blijkt was er geen enkele zelfreflectie in dit dossier, en lag het dus altijd aan andere , iets wat we vaak zijn tegen gekomen bij MVV , het ligt altijd aan anderen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2023 12:17
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 311
Meer
Erik Noor #239
Daar komt hij weer onder zn steen vandaan hoor.
MVV is 5 maanden lang positief in het nieuws: geen Napoleonnetje te bekennen.
Maar nu ruikt onze held weer bloed en staat hij weer vooraan om onrust te zaaien.
Het zal je leven maar zijn...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, jovkle, jasonke7, M-MVV, mosasaurus, CatenaccioMestreech, Zicco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2023 14:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Erik Noor #240
Ik vind het NOW dossier ook niet fraai maar het is natuurlijk complete onzin om vanwege een rechtszaak te concluderen dat MVV geen zelfreflectie heeft. Je kunt heel goed intern reflecteren, en maatregelen nemen, en tegelijkertijd een rechtszaak voeren extern. Doen alsof die twee elkaar uitsluiten is een fout tegen de logica.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden