Stadionverboden

03 okt 2012 10:01
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #196
Ook ik ben van mening dat dit topic open moet blijven. We mogen ons niet verschuilen achter het feit dat we eerste staan, dat het sportief goed gaat, dat we de periodetitel kunnen halen etc. Juist nu is het van belang dat het op alle vakgebieden binnen de club goed gaat en daar is nog winst te behalen, heel veel winst.
Wat heb je er aan dat het goed gaat met de club, terwijl je niet eens met een veilig gevoel naar wedstrijden van MVV kan gaan? En met veilig bedoel ik dan niet dat je bang moet zijn dat je in elkaar geslagen wordt door supporters, maar dat je voor iedere scheet een stadionverbod kan krijgen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 10:20
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Stadionverboden #197
Namens de "Breda-groep" kreeg ik het verzoek het volgende bericht te plaatsen op dit forum:

Beste medesupporters
Naar aanleiding van alle comotie rondom alle stadionverboden willen wij namens de getroffen een toelichting geven op het gebeuren in breda.
Op zaterdag 4 augustus gingen wij met een gezellige groep richting breda om voor af aan de wedstrijd een gezellige middag te hebben en naderhand Us mvvke te steunen.
Al snel bleek dat er in breda mensen ons benaderden die van mening waren dat wij niet welkom waren in breda. Verschillende keren kwamen er mensen op ons af, die ons duidelijk maakte dat zodra wij uit het zicht van de camera´s waren, wij zouden worden aangevallen, ondanks onze weigering om met hun af te spreken.
Ivm het lopende onderzoek kunnen wij niet in details treden wat er daarna allemaal is voorgevallen. Hopende op jullie begrip.
Wel kunnen wij vertellen dat het nooit de intentie is geweest om problemen te veroorzaken. Wij betreuren het dat er schade is ontstaan op het moment dat we ons aan het verdedigen waren. Als het aan ons ligt zijn wij wel bereid om aan de ondernemers , die ook hard moeten werken voor hun zaak , om over een schadevergoeding te spreken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Frank Salemans, sjoen-mestreech

03 okt 2012 11:57 03 okt 2012 12:05 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #198
Wat ik niet begrijp is dat wanneer een groep die in Breda rustig een biertje zit te drinken op een terras , dus eigenlijk niets kwaad doet en van plan is...
Meerdere keren door NAC supporters wordt uitgedaagt en bedreigt , niet op dat moment contact zoekt met de politie en kenbaar maakt wat de situatie is ( misschien is dat wel gebeurd !!)....

03 okt 2012 12:24
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #199

Napoleon schreef : Wat ik niet begrijp is dat wanneer een groep die in Breda rustig een biertje zit te drinken op een terras , dus eigenlijk niets kwaad doet en van plan is...
Meerdere keren door NAC supporters wordt uitgedaagt en bedreigt , niet op dat moment contact zoekt met de politie en kenbaar maakt wat de situatie is ( misschien is dat wel gebeurd !!)....

Dan heb je de berichten rondom dit gebeuren niet goed gelezen :)
Er is door verschillende personen aangeven dat meermaals de politie is gebeld, maar dat deze pas na 20 minuten is komen aanzetten.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

03 okt 2012 13:27
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #200

Napoleon schreef : Wat ik niet begrijp is dat wanneer een groep die in Breda rustig een biertje zit te drinken op een terras , dus eigenlijk niets kwaad doet en van plan is...

Ter info: waarschijnlijk ben je vroeger zelden of nooit mee "uit"geweest. In de tijd dat er nog geen verplichte combi's waren, ging men (we) gewoon met de trein ( meermanskaarten) naar uitwedstrijden en stond er wel eens vaker een "ontvangstcommitee"ons op te wachten, waardoor men (we) creatief moesten zijn om dit te ontwijken als onze vriend en helper ( toen ook al) er niet altijd was om ons tijdig te beschermen. Ook de terugreis werd vaker een "uitdaging" om ongeschonden en heelhuids thuis te komen en moesten we alternatieven zoeken ( andere opstapplaats / treinstation).

Overigens gebeurde dat ook in de Geusselt, waar de ME parmantig plaats nam op de toenmalige eretribune en de Angelsiders (op de lange zijde aan de overkant) aan haar lot werd overgelaten als Ajax, Feyenoord, Utrecht en Den Haag op bezoek kwam...want de ME mocht toen neit ingrijpen zonder aanvraag / toestemming van het bestuur.

Merkwaardig was wel dat uit naar Zitterd en Kirchraoj weinig tot geen moeilijkheden opleverden (behalve een enkele keer in het Kaalheide Stadion zelf).

Ter info: incidenten met NAC deden zich toen ook al voor, omdat die cub toen en nog steeds een "minder fraai" supportersgroepje heeft, zoals de "vriendschappelijke"wedstrijd aantoont.

Men hoeft geen CRI te raadplegen, maar gewoon wat mensen met eigen voetbalhistorie en kennis te consulteren om voorbarige conclusies (proberen) te voorkomen... ;)
Vreemd in deze zaak blijft wel (gezien het feit dat onze supporters geen reputatie hebben en Breda haar pappenheimers wel kent), dat de locale driehoek daar gefaald heeft om pro actief een oogje in het zeil te houden en meteen in te grijpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

03 okt 2012 15:19
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #201

Aswin schreef :

Er is door verschillende personen aangeven dat meermaals de politie is gebeld, maar dat deze pas na 20 minuten is komen aanzetten.

klopt heb idd niet alles gelezen, maar als dit zo is dan spreekt dat alleen maar voor de MVV groep, zij hebben immers aangegeven dat er een dreigende situatie zou kunnen gaan ontstaan omdat NAC supporters het conflict zouden zoeken zodra MVV supporters buiten het zicht van camera's zouden komen.
Het bevreemd me daarom nog meer, want dan hebben we hebben we t over "zelfbescherming" dat onze MVV supporters zo hard gestraft worden door OM en bestuur .

03 okt 2012 15:24
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #202

Napoleon schreef :

Aswin schreef :

klopt heb idd niet alles gelezen, maar als dit zo is dan spreekt dat alleen maar voor de MVV groep, zij hebben immers aangegeven dat er een dreigende situatie zou kunnen gaan ontstaan omdat NAC supporters het conflict zouden zoeken zodra MVV supporters buiten het zicht van camera's zouden komen.
Het bevreemd me daarom nog meer, want dan hebben we hebben we t over "zelfbescherming" dat onze MVV supporters zo hard gestraft worden door OM en bestuur .

Neem aan dat juist dat in het opgemaakte PV staat dat ter beoordleing naar de OvJ is gestuurd?

03 okt 2012 21:52
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Stadionverboden #203

les rouges blancs schreef :
Merkwaardig was wel dat uit naar Zitterd en Kirchraoj weinig tot geen moeilijkheden opleverden (behalve een enkele keer in het Kaalheide Stadion zelf).

Sorry???? in welke periode ben jij naar die uitwedstrijden geweest??? Ik heb toch heel andere herinneringen....

MMP

04 okt 2012 09:56
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Stadionverboden #204

manmetpet schreef :

Sorry???? in welke periode ben jij naar die uitwedstrijden geweest??? Ik heb toch heel andere herinneringen....

MMP

In de steen tijd haha LRB maakt niks uit hoor jij hebt die wedstrijden in Kirchraoj nog mee kunnen maken.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

05 okt 2012 04:28
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
Stadionverboden #205
Ik hoorde van broer Frank (die net als Herman in de Commissie Stadionverboden van MVV Maastricht zit) dat afgelopen donderdagavond geen vergadering van de Commissie Stadionverboden heeft plaatsgevonden, maar dat donderdagavond het bestuur van MVV intern heeft overlegd over de kwestie van de 'Breda-stadionverboden'. Natuurlijk ben ik heel nieuwsgierig naar de resultaten van dat intern, ongetwijfeld heftig, bestuursoverleg. Wat is er uit dat overleg komen rollen? Zijn bijvoorbeeld de buiten alle vaste procedures om opgelegde stadionverboden deels of geheel (voorlopig?) opgeheven? Wie weet hier meer over? Marcel?

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

05 okt 2012 07:20
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #206

manmetpet schreef :

MMP

Lrb zeker toen in de baandert en kaalhei in de kantien blieve hange :rolleye:...Ik heb wel degelijk in allebei da stadions van alles meegemaakt en dan wil ik het nog niet eens over de situatie buiten het stadion hebben :lolno:...gr opa :side:.

....

05 okt 2012 09:41
Mestreech72
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Stadionverboden #207

Iech kin miech neet rappeleere tot d'r nix is gebäört :lachen: :lachen:

Gebore en Getoge in Mestreech

05 okt 2012 11:25 05 okt 2012 11:26 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #208

opadiehard schreef :

manmetpet schreef :

MMP

Lrb zeker toen in de baandert en kaalhei in de kantien blieve hange :rolleye:...Ik heb wel degelijk in allebei da stadions van alles meegemaakt en dan wil ik het nog niet eens over de situatie buiten het stadion hebben :lolno:...gr opa :side:.

zeg ik toch ; in het stadion was er soms wel iets, ook soms vlak buiten het stadion.
Maar niet dat we vooraf werden opgewacht op het treinstation door een ontvangst commitee of dat we in moeilijkheden kwamen als we onderweg in een kroeg iets gingen drinken..

05 okt 2012 11:44 05 okt 2012 11:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #209

Mestreech72 schreef : Merkwaardig was wel dat uit naar Zitterd en Kirchraoj weinig tot geen moeilijkheden opleverden (behalve een enkele keer in het Kaalheide Stadion zelf).

Iech kin miech neet rappeleere tot d'r nix is gebäört :lachen: :lachen:

neet te hel roope en neet te väöl vertelle... :blush:
aanders mis de Eenzjelside (met naome vak A, B) en 'n aontal vakke oppe Boschpoort strein behuurlik get lui de kaomende 10 jaor es dat bekind weurd ejn daan met "terugwerkende kracht" esveekus weure oetgesprooke.. :P
( die dao toennertied neet waore...)
dat kinste dien kinder en kleinkinder neet oetlegke... :lachen:

05 okt 2012 13:59
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #210
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten van het interne overleg van het bestuur van MVV. Daarnaast lijkt het me goed dat de Commissie Stadionverboden MVV ook spoedig de gebeurtenis evalueert. Mij lijkt dat juist haar voorzitter cruciale rol heeft gespeeld. Mogelijk dat ze eerst wachten op wat het resultaat is van het overleg van het bestuur van MVV maar het moet wel heel spoedig daarna zijn want dat er grove fouten misschien mogelijk door miscommunicatie zijn gemaakt is toch wel duidelijk.

p.s. ik vind dit geen item om op te fleuren met allerlei icoontjes en om over vroeger te praten. Daar zijn toch andere items voor?

Ik ben als fansupporter erg onzeker geworden over de veiligheid van alle supporters en de wijze waarop je als fansupporter dus in een probleemsituatie kan komen en je hierop afgerekend wordt. Ik vind dit een heel serieus item en heb dus niets met het opleuken van teksten bij dit item.

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden