Stadionverboden

13 okt 2012 00:42
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #256

MVV4life schreef : Sjus LRB!
Iech hub ut metein geleeze venmiddag en bin d'r nog neet good vaan! Dit deit ech peijn!
Heij kreijg iech letterlik traone vaan in mien ouge! En eederein dee miech kint, wèt tot iech ut daan mein en dat iech neet leeg.
LRB, nao *oda? De hubs ech 'n sjrouf los!
Veur de jongere: Zwijn buigde sjus wie iech veur Pinobel!
LRB: Iech snap ut bestuur in deze ech neet! Dat praotkaffee had al gepland motte zien!
Veur ut bestuur: In dees 3 reaksies zitte mie MVV jaore es tot geer oets es leeftied zal bereike! Pakweg > 120 jaor

Merci Forlaajf veur dien ierlikke reaksie ! :applaus:
Iech wul diene letste regel ( niks mis met) get aanders zegke of beter.. get dao aon towvooge:

Pinobel : heer steit veur mien generaasie supporters (de jaore 70 tot begin 80) en verwoord us aller geväöl 100 present!
Teminste de mieste die iech de aofgelaope weeke gesprooke höb, dinke aoch zoe.

Forlaajf: dee steit veur uzze opvolgers, de generaasie jaore 80 -2000, die vaan diene kompagnon zwijntje en zegks aoch utzelfde in dees zaak. (Sjoen vaan die pikskes...höbe ut good gelierd :lachen: )

Snuf: heer vertegenwoordigd hiel good wat de derde generaasie (de millenium "kids", met alle respekt) zegke en heer is weliswoer zoe fel wie veer oets, mer zuut zaake goed en met zien hert en passie is niks mis en ut belangriekste zjus wie veer vreuger kump heer veur zien "jonges" op, veural boe onrecht is en zeet aoch utzelfde en het aoch ut respekt vaan Pinobel :thumbsup: en dus us aw kankkers allemaol ;)

Saame vertegenwoordige die drei tiepekes ongeveer 40 jaor nonstop en onherroepelik MVV support en stoon veur zeker zoe'n 1.000 tot 1.500 lui in de Geusselt (die aoch veur 'ne gooje umzat zörrge ;) ) en die MVV maake tot wat MVV is.

Zoe zow Opa met twie of drei aandere de volgende wedstrijje noe neet nao miech oppe Eenzjelsaajt koumme :thumbsup:
En iech zaot da neet es Pinobel, Forlaajf en Aajt Wief dao neet waore .
En al die aw knakkers zowwe neet dao stoon es get weier de gamins vaan vak F dao neet waore....
En vergeet neet... met Pinobel, Opa en iech , kump generaasie 4 ( de kleinkinder) dao al laankzaam aon....

Dao motte väöl lui mer ins good euver nao dinke !

Want tot sommige ut versjil neet tösse MVV supporters en Oranje fans neet wete en zien, is jaommer...
Mer e oranjesfeer kreigste noets in Mestreech, want dao höbbe veer/ MVV de duite ( speulers en dus succes) neet veur !
Want dat is 80 present vaan ut Oranje publiek.. suuksespubliek...iech kin ut wete want iech gaon al 20 jaor nao Oranje kieke um uzze NL topspeulers te zien. Um passie te zien blijf iech mien MVV-ke trow!

Euver e praotkaffee....? Höb iech neet nuudig, zit iech neet op te wagte; kein keloel wie Happel zag!
Geen woorden maar daden! Eventueel e kort beriechske wie Frank dat gedoon heet ! :thumbsup:
"Woorden" höb iech genog gehuurd...

Dit is geen oorlogsverklaorink aon ut bestuur, mer e vreuntelik verzeuk aon hun um verstendig, rap en korrekt met dees zaak um te goon en dat wat hij is neet kepot te maake, want daan lik de klup op zien gaat...
Ut vertrowwe heet al get kretskes gekreege, noe daan korizjeere, effe op polijste en in orde maake !
Daan zal Snuf dink iech aoch neet de meujlikste zien, aoch al zal heer aoch wel get motte slikke .

Zoonder us supporters is dao gein MVV, want es ut oets minder ( kwa voetbal) geit, zitte dao daan mer hoegoet 500 maan oppe tribuun.
Dat wult tog geine......wie de leevelingsband vaan e bestuurslid ut zoe sjoen zingt: joe kent alwees get wot joe want...
Mer met us supporters höb geer hiel väöl en en egt goud in uuch han... ;)

Aon de geng !

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2012 10:03
Tee
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Stadionverboden #257
A.s. Vrijdag de huldiging van onze trots. Helaas is weer een deel van onze aanhang niet welkom omdat op 24 september j.l. een voorlopig stadionverbod werd uitgereikt.
We zijn nu ruim 3 weken verder. Het bestuur heeft inmiddels aangegeven dat dit stadionverbod werd opgelegd om het gemeentelijk gebiedsverbod te completeren. Dit gebiedsverbod liep af op 27 September!
Betrokkenen zijn nog steeds niet gehoord en worden nu buitengesloten op basis van een proces dat uitgevoerd werd buiten alle geldende regels om.
De zaak wordt complex genoemd. De evaluatie die vorige week plaats vond repte over een Praotkaffee op zeer korte termijn, details echter nog steeds niet bekend.
Afspraken tussen voorzitter en individuen werden verschoven tot na de evaluatie. Ook in dit opzicht geen nadere berichten ontvangen.
Worden de supporters hier soms aan het lijntje gehouden? De communicatie strategie van MVV laat in ieder geval te wensen over, tenzij MVV er alles aan gelegen is om dit onderwerp zacht te laten inslapen.
Het zou het bestuur juist sieren om de betrokken jongens het voordeel van de twijfel te geven en toegang tot de wedstrijden te verlenen totdat definitief wordt bepaald hoe deze zaak wordt afgehandeld. Dat zou pas getuigen van een maatschappelijk beleid waarin de supporters zich wellicht ook nog zullen herkennen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, marke

16 okt 2012 10:27
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #258

Tee schreef : A.s. Vrijdag de huldiging van onze trots. Helaas is weer een deel van onze aanhang niet welkom omdat op 24 september j.l. een voorlopig stadionverbod werd uitgereikt.
We zijn nu ruim 3 weken verder. Het bestuur heeft inmiddels aangegeven dat dit stadionverbod werd opgelegd om het gemeentelijk gebiedsverbod te completeren. Dit gebiedsverbod liep af op 27 September!
Betrokkenen zijn nog steeds niet gehoord en worden nu buitengesloten op basis van een proces dat uitgevoerd werd buiten alle geldende regels om.
De zaak wordt complex genoemd. De evaluatie die vorige week plaats vond repte over een Praotkaffee op zeer korte termijn, details echter nog steeds niet bekend.
Afspraken tussen voorzitter en individuen werden verschoven tot na de evaluatie. Ook in dit opzicht geen nadere berichten ontvangen.
Worden de supporters hier soms aan het lijntje gehouden? De communicatie strategie van MVV laat in ieder geval te wensen over, tenzij MVV er alles aan gelegen is om dit onderwerp zacht te laten inslapen.
Het zou het bestuur juist sieren om de betrokken jongens het voordeel van de twijfel te geven en toegang tot de wedstrijden te verlenen totdat definitief wordt bepaald hoe deze zaak wordt afgehandeld. Dat zou pas getuigen van een maatschappelijk beleid waarin de supporters zich wellicht ook nog zullen herkennen.

Zo zie je maar. De club zet zich in voor de bejaarden, kinderen, homo's en vrouwen (lady's night), maar vergeet de echte fans. En weer wordt mijn mening bevestigd dat de maatschappelijke zaken op 1 komen en dat de échte voetbalzaken daarna komen. Het is toch van de zotte dat we de publiciteit zoeken voor homoacceptatie, maar dat ze hun eigen fans gewoon laten verrotten.
Ga zo door en binnenkort kunnen we elk maatschappelijk clubje een eigen tribune geven: bejaardentribune, kindertribune, homotribune en vrouwentribune.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

16 okt 2012 10:33
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #259
Je hebt helemaal gelijk T.
MVV was te snel met straffen maar het duurt o zo lang eer er een officiele reactie komt. Hoelang nog?
Wat mij betreft moet ik a.s. vrijdag uitstel van feestje, want feesten doen we met zijn al de MVV supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

16 okt 2012 10:38
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Stadionverboden #260

Anita schreef : Je hebt helemaal gelijk T.
MVV was te snel met straffen maar het duurt o zo lang eer er een officiele reactie komt. Hoelang nog?
Wat mij betreft moet ik a.s. vrijdag uitstel van feestje, want feesten doen we met zijn al de MVV supporters.

Ik stel ook voor als er niks bekend is om niet te gaan

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

16 okt 2012 10:48
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #261
Waarschijnlijk is het bestuur blij dat ze deze kritische "lastposten" nu buiten kunnen sluiten. Het is duidelijk dat ze geen moeite doen om het geen dat gebeurd terug te draaien. Misschien kunnen ze nu bejaarden laten plaats nemen op de plek waar deze die hard MVV supporters zaten. Het bestuur heeft zichzelf in eigen voet geschoten! En daar zullen ze de komende tijd de vruchten van plukken, een periode titel kan dat niet verbloemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak

16 okt 2012 11:18
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #262
Ik denk ook dat 'ze' niet konden wachtten met een handtekening onder de betreffende brieven te zetten.
En dat er in al het enthousiasme is vergeten om een aantal regels en richtlijnen te volgen.
Het is bekend dat Rinkens bepaalde personen, of eigenlijk een groep en iedereen weet welke, liever vandaag dan morgen weg heeft.
Mijnheer Rinkens duldt geen tegenspraak, vooral niet van een paar simpele zielen die nooit van hun leven dezelfde status als Mister Rinkens himself zullen bereiken...

En nog steeds wacht iedereen met smacht op een reactie van het bestuur, op een uitnodiging voor het praotcafe over dit onderwerp. Ondertussen moeten ze toch een mooi verwarrend verhaal klaar hebben bedacht waarbij het bestuur zelf geen blaam treft?

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

16 okt 2012 11:19
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #263

Jean schreef : Ik denk ook dat 'ze' niet konden wachtten met een handtekening onder de betreffende brieven te zetten.
En dat er in al het enthousiasme is vergeten om een aantal regels en richtlijnen te volgen.
Het is bekend dat Rinkens bepaalde personen, of eigenlijk een groep en iedereen weet welke, liever vandaag dan morgen weg heeft.
Mijnheer Rinkens duldt geen tegenspraak, vooral niet van een paar simpele zielen die nooit van hun leven dezelfde status als Mister Rinkens himself zullen bereiken...

En nog steeds wacht iedereen met smacht op een reactie van het bestuur, op een uitnodiging voor het praotcafe over dit onderwerp. Ondertussen moeten ze toch een mooi verwarrend verhaal klaar hebben bedacht waarbij het bestuur zelf geen blaam treft?

De uitnodiging is er inmiddels: 24/10.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

16 okt 2012 11:22 16 okt 2012 11:22 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #264
Inderdaad, woensdag 24 oktober 20.00uur.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

16 okt 2012 19:21
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #265
Eindelijk.
Vraag: betekent dit dat de stadionverboden voor thuiswedstrijden van MVV die gerelateerd zijn aan de gebeurtenis in Breda gehandhaafd blijven?

16 okt 2012 20:20
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #266

Anita schreef : Eindelijk.
Vraag: betekent dit dat de stadionverboden voor thuiswedstrijden van MVV die gerelateerd zijn aan de gebeurtenis in Breda gehandhaafd blijven?

Ik ben bang van wel...
Ik lees dat er nog niet gesproken is met betrokkenen, de gesprekken zijn afgelast omdat er 'n praotkaffee is (tenzij je die avond niet kan, zal wel een afspraak worden ingepland).
Dat er de avond tegen NAC een gebiedsverbod is voor de betrokken supporters, is nog uit te leggen (maar voor mij niet te begrijpen), ze wilden niet dat er "wraak" genomen werd. Dat MVV daar dan een SV aan koppelt om te laten zien dat ze van goede wil zijn is ook nog uit te leggen (wederom, naar mijn mening ten onrechte).
Maar dat je eigen club, zonder hoor en wederhoor SV's op legt voor langere termijn is niet meer uit te leggen!
Dat je dan toegeeft dat er procedure fouten gemaakt zijn en dat we dan een aantal weken moeten wachten op uitleg is ook niet te begrijpen.
Dat ze daarom achteraf niet de SV's omzetten naar een SV voor 1 avond is naar mijn mening ook niet te begrijpen.
Dat er door MVV nog niet gesproken is met de betrokkenen, kan ik ook niet begrijpen. We waren toch één grote familie?

Laat de rechter beslissen wat voor een straf die mannen krijgen en wacht af wat de KNVB doet, maar laat ze intussen van de wedstrijden genieten. Je bent in dit land onschuldig tot het tegendeel bewezen is! Wat als deze procedure nog lang gaat aanslepen en ze worden dan vrijgesproken?

Nogmaals ik ben niet tegen SV's, had er bv iemand een mes bij zich, mag hij van mij een SV krijgen. Maar tot nu toe heb ik alleen maar signalen gehoord ten voordele van de MVV supporters, inclusief de commisaris van politie en de OvJ van Breda.
Er hebben jongens letterlijk doodsangsten gehad en ze hebben zich verdedigd! Iedereen had zich verdedigd, inclusief ik.

Er was 4 keer de politie gebeld voordat het uit de hand liep, er was gezegd dat alle vluchtwegen afgesloten waren, zie ook het plaatje een paar pagina's terug, etc.

100% veur de eige club!

16 okt 2012 20:45
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #267

Ikke schreef : Ik ben zo een supporter die op de sponsortribune zit. Kan jullie zeggen dat het heel erg saai is als de angel side stil is, hebben wij laats tegen excelsior wel gemerkt. Ik kom juist voor die sfeer van de angels en zonder de angel side zal ik niet meer komen.

@Ikke
Ben je ook een sponsor?
Wellicht als meer sponsors dit vinden en jullie het bestuur aanspreken op de toegevoegde waarde van de ultras, dat er een aantal zaken ten positieve gaan veranderen? (Ja, ik noem hier ultras, ook al zijn de ultras een minderheid in de gestraften in Breda, maar de sfeer van de ultras is wat nu gemist wordt!). En vanzelfsprekend het bestuur aanspreken op het hele gebeuren, allemaal moeten ze zo snel mogelijk terug in de Geusselt!

@Allemaal
Nu heb ik af en toe het gevoel dat we niet als één optreden bij gebeurtenissen als deze. We moeten net nu laten zien dat we allemaal samen MVV supporter zijn! Het gaat nu niet meer om op welke tribune je zit, welke leeftijd, ultra of trepke B, Noord of Boschpoort, jong of oud, homo of hetero (grapje tussendoor...), dit treft ons allemaal! Als dit niet goed opgelost wordt, zal dit de sfeer bepalen voor een lange periode!

Ik roep dan ook iedereen op om naar het praotkaffee te komen, want op deze manier is de volgende SV voor jou!

Laat deze jongens niet alleen staan en laat merken dat dit ons allemaal aangaat!

Iedere sponsor wat op dat terras had gezeten, had zich ook verdedigd! Iedere vader had zijn kind daar verdedigd!

Nogmaals, allemaal naar het praotkaffee, laat merken dat we als supporter één zijn in deze!

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jean

16 okt 2012 21:04
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #268
PSV-supporters veroordeeld tot werkstraffen

Vijf PSV-supporters zijn dinsdag door de politierechter in Den Bosch veroordeeld voor werkstraffen tot tachtig uur.

Ze spraken op 14 april af met fans van Roda JC om een potje te vechten bij het Outletcenter in Roermond. De partijen maaktenvoor het gevecht precieze afspraken. Supporters van PSV kwamen in zwart gekleed, supporters van Roda JC in wit en beide partijen bestonden uit maximaal 25 personen. Wapens werden niet gebruikt en alleen een-tegen-een gevechten waren toegestaan. Dat blijkt uit beelden van Roermondse bewakingscamera's en de film die de supporters van Roda JC maakten.

De rechter beoordeelde de vechtpartij als openlijke geweldpleging. De officier van justitie had ook nog stadionverboden en een meldingsplicht geëist, maar daarin ging de rechter niet mee.

Het is nog onduidelijk of het openbaar ministerie in Roermond ook de Roda-supporters gaat vervolgen.

Hier dus geen stadionverboden.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

16 okt 2012 21:48
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #269
Zojuist op twitter:

MVV Maastricht ‏@mvvmaastricht
Vrijdag gaat het feestje om 19.30 uur beginnen. Zorg dat je dan je plaatsje in het stadion hebt gevonden. #Huldiging #MVV

Sorry, maar ik denk dan: Hoe kunnen we een feestje vieren als we niet compleet zijn...
Laat de SV's toch terugkomen en meegenieten, pas dan wordt het een feestje.

100% veur de eige club!

16 okt 2012 23:15
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #270
Inderdaad feesten doen we samen. We zijn samen supporter in goede en slechte tijden.
Hoe kunnen we deze boodschap verspreiden en alle supporters vragen om samen te feesten of anders niet?
Laat de rechter eerst oordelen.

p.s. laat de supportersclub ook van zich horen of blijf het stil?

Tijd voor maken pagina: 0.346 seconden