Stadionverboden

12 okt 2012 15:00
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #241

pinobel schreef : Eigenlijk is 1 ding het belangrijkste Frank; zijn/worden de opgelegde stadionverboden teruggedraaid? Ik denk dat de situatie eerder niet normaliseerd bij MVV.

Neem van mij aan dat het supercomplexe materie is. Vooral belangrijk in dezen is het verschil tussen civielrechtelijke en strafrechtelijke stadionverboden. De Commissie Stadionverboden van MVV heeft niets te zeggen over strafrechtelijke stadionverboden maar heeft alleen gedelegeerde zeggenschap over civielrechtelijke stadionverboden aangaande MVV-incidenten. De KNVB heeft die civielrechtelijke verantwoordelijkheid gedelegeerd naar MVV (lees: MVV-bestuur) en die hebben dit op hun beurt weer gedelegeerd naar de Commissie Stadionverboden van MVV. In uitzonderingsgevallen is het bestuur gerechtigd hier zelf stappen in te nemen en uitspraken te doen en mag dan zelfs de Commissie Stadionverboden van MVV passeren.

Strafrechtelijke stadionverboden kan de Commissie Stadionverboden van MVV of MVV zelf niet terugdraaien: die strafrechtelijke bevoegdheid hebben wij niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2012 15:25 12 okt 2012 15:26 door Dixi. Reden: begrijpend lezen...
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #242
Laat maar, is duidelijk...

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

12 okt 2012 16:14
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #243

Frank Salemans schreef :

pinobel schreef : Eigenlijk is 1 ding het belangrijkste Frank; zijn/worden de opgelegde stadionverboden teruggedraaid? Ik denk dat de situatie eerder niet normaliseerd bij MVV.

Neem van mij aan dat het supercomplexe materie is. Vooral belangrijk in dezen is het verschil tussen civielrechtelijke en strafrechtelijke stadionverboden. De Commissie Stadionverboden van MVV heeft niets te zeggen over strafrechtelijke stadionverboden maar heeft alleen gedelegeerde zeggenschap over civielrechtelijke stadionverboden aangaande MVV-incidenten. De KNVB heeft die civielrechtelijke verantwoordelijkheid gedelegeerd naar MVV (lees: MVV-bestuur) en die hebben dit op hun beurt weer gedelegeerd naar de Commissie Stadionverboden van MVV. In uitzonderingsgevallen is het bestuur gerechtigd hier zelf stappen in te nemen en uitspraken te doen en mag dan zelfs de Commissie Stadionverboden van MVV passeren.

Strafrechtelijke stadionverboden kan de Commissie Stadionverboden van MVV of MVV zelf niet terugdraaien: die strafrechtelijke bevoegdheid hebben wij niet.

Bedank Frank voor je verdere uitleg ! Vooral omdat duidelijk wordt in welke gecompliceerde positie jij e je bevindt !
Niks dan respect voor jou, jouw inzet en jouw integriteit ( die hir überhaupt niet ter discussie staat). :thumbsup:

Gezien het punt "strafrechtelijke " blijf ik dan achter mijn woorden van de vorige pagina staan en zeg seponeren, omdat er procedurele fouten zijn gemaakt !
Mocht dit echter niet zo zwart wit zijn als ik het interpreteer, dan geef je de verdachte uitstel van het SV totdat hun schuld onomstotelijk is bewezen. Zo gaat het toch in een rechtstaat...
Bovendien kweekt men er goodwill mee, want ook al ben ik er zelf niet bij betrokken en een oude knar, erger ik me niet alleen mateloos aan de omgang met mijn medesupporters die als vrij wild worden afgeschoten, maar kan ik niet geloven wat hier voor mijn ogen gebeurd. Zoiets heeft zich nooit in de geschiedenis van deze fantatische club afgespeeld!

Dit is mijn MVV-ke niet meer! En kan ik Napoleon gelijk geven die hoopte dat mijn soort snel uitsterft, want van dit wens ik geen deel meer van uit te maken. Zelfs mijn vader zaliger, een zeer kalme en rustige man, zou hiervan gaan steigeren...

Het jammere aan dit alles, is dat dit zo'n domper zet op de sportieve successen. Dat verdient het team en onze technische staf niet ! TOTAAL NIET !
Praat ik nog niet eens over het vertrouwen van MVV Maastricht, dat enorm wordt geschaad ( voor zover het al niet geschaad was, als ik de geluiden van sommigen in dit forum mag geloven...).

IK weet dat enkele bestuursleden zich aan mij ergeren (heeft een bekende fan me laten weten), maar dan vraagt deze "sumpele Sjeng"zich af, waarom bedienen zij zich niet van hun eigen aanbeveling ( een mailtje schrijven of uitnodigen voor een gesprek)...? Hoeft ook niet voor mij, het enige wat ik wens is dat ze de betrokken slachtoffers met respect, fatsoen en juridisch correct behandelen;)

12 okt 2012 16:35
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #244
Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een helehoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, Maosbrögk, Sjotelsplak

12 okt 2012 16:55
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #245
Tuurlijk is het complex. Hoelang nog onduidelijkheid? Dit gebeuren ligt mij zwaar op de maag. Ook storend is dat m.i. een sleutelpersoon in deze kwestie (voorzitter van de stadionverbodencommissie) niet aanwezig was.

12 okt 2012 17:29
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #246

pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een helehoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.

Helaas kan ik het verslag niet meer terugvinden. Maar ik denk 2 jaar geleden las ik in een verslag van een praotkaffee en het werd mij al duidelijk dat Rinkens de verkeerde kant op wilde. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij liever 500 familie's in de geusselt zou willen hebben,dan 500 wiet rokende die-hard fanatiekelingen. (Iets in die trant). Of dat als het zou betekenen dat 100 fanatiekelingen niet meer zouden komen door de nieuwe ingeslagen weg,dat hij hier vrede mee zou hebben.

Wel had ik nooit gedacht dat dit zo snel en zo duidelijk zou worden, zeker gezien de andere bestuursleden die ik toch echt 100x hoger inschat over hoe de supporterswereld in elkaar zit.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

12 okt 2012 19:04
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #247

Frank Salemans schreef :

Als het bestuur de CSM mag paseren, dan is de handtekening van de voorzitter van de CSM overbodig. Dat toch de sv's door de CSM opgelegd zijn, wekt bij mij wantrouwen op. Het duidelijk dat de CSM hiertoe niet gerechtigd is volgens de stukken. Wanneer het bestuur een sv mag opleggen mag weet ik niet, maar dat is in dit verhaal niet van toepassing, aangezien CSM getekend heeft. Dit zaakje stinkt! Als ik de toon van Rinkens in de krant vergelijk met de toon van het bericht van het MVV bestuur vermoed ik dat hij hier persoonlijk een rol in heeft gespeeld. Vooral als we eraan denken hoe denigrerend hij de supporters behandelt. Daarbij komen zijn uitspraken zoals hierboven door Sjotelsplak beschreven.

Vervelend dat juist ten tijde van sportief succes deze tramelant zich voordoet. Ik hoop dat een ieder gewoon naar het stadion blijft komen en laat zien dat wij niet naar de pijpen van Rinkens dansen.

MVV is vaan us!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Mebwaster

12 okt 2012 19:48 12 okt 2012 19:48 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #248

Snuf schreef : MVV is vaan us!

MVV is vaan us!
En
Veer zien MVV!

Godmiljaar de moer euver!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

12 okt 2012 20:14
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #249

pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een hele hoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.

Als ik dit van Pinobel lees, en iedereen die Pinobel kent, weet wie hij is en waar hij voor staat... :thumbsup:
dan bloedt je hart....
Als zo iemand dit zegt...is dit hetzelfde alsof opadiehard, forlaajf en ik vanaf nu naar *oda zou gaan...
( ter info voor de jongeren onder jullie, jullie terrace legend ( may he rest in peace) was een kleintje bij deze toffe peer)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

12 okt 2012 20:29
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #250

les rouges blancs schreef :

pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een hele hoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.

Als ik dit van Pinobel lees, en iedereen die Pinobel kent, weet wie hij is en waar hij voor staat... :thumbsup:
dan bloedt je hart....
Als zo iemand dit zegt...is dit hetzelfde alsof opadiehard, forlaajf en ik vanaf nu naar *oda zou gaan...
( ter info voor de jongeren onder jullie, jullie terrace legend ( may he rest in peace) was een kleintje bij deze toffe peer)

Sjus LRB!
Iech hub ut metein geleeze venmiddag en bin d'r nog neet good vaan! Dit deit ech peijn!
Heij kreijg iech letterlik traone vaan in mien ouge! En eederein dee miech kint, wèt tot iech ut daan mein en dat iech neet leeg.
LRB, nao *oda? De hubs ech 'n sjrouf los!
Veur de jongere: Zwijn buigde sjus wie iech veur Pinobel!
LRB: Iech snap ut bestuur in deze ech neet! Dat praotkaffee had al gepland motte zien!
Veur ut bestuur: In dees 3 reaksies zitte mie MVV jaore es tot geer oets es leeftied zal bereike! Pakweg > 120 jaor

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

12 okt 2012 21:33
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #251

Sjotelsplak schreef : Helaas kan ik het verslag niet meer terugvinden. Maar ik denk 2 jaar geleden las ik in een verslag van een praotkaffee en het werd mij al duidelijk dat Rinkens de verkeerde kant op wilde. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij liever 500 familie's in de geusselt zou willen hebben,dan 500 wiet rokende die-hard fanatiekelingen. (Iets in die trant). Of dat als het zou betekenen dat 100 fanatiekelingen niet meer zouden komen door de nieuwe ingeslagen weg,dat hij hier vrede mee zou hebben.

Wel had ik nooit gedacht dat dit zo snel en zo duidelijk zou worden, zeker gezien de andere bestuursleden die ik toch echt 100x hoger inschat over hoe de supporterswereld in elkaar zit.

Iech waor dao, op dat praotkaffee. Ut klop neet gaans wats diech zegks. Zien idee waor um eeder tribuun 'n identiteit te geve: Ein veur de sponsors, ein veur de femilies, ein veur de rustige voetballeefhubbers en ein veur de fanatiekelinge.
Eigelik wat d'r noe ouch al is, mer heer wow per tribuun eine aonstelle um die tribuun vol te kriege. Zien idee waor daan ouch um bv de SC verantwoordelik te maake veur de Angel-side.
En vaanzelfsprekend is ut neet de bedoeling um op de femilietribuun wiet te goon rouke.

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Punterke, Boer458

12 okt 2012 22:04 12 okt 2012 22:05 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #252

MVV4life schreef :

Sjotelsplak schreef : Helaas kan ik het verslag niet meer terugvinden. Maar ik denk 2 jaar geleden las ik in een verslag van een praotkaffee en het werd mij al duidelijk dat Rinkens de verkeerde kant op wilde. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij liever 500 familie's in de geusselt zou willen hebben,dan 500 wiet rokende die-hard fanatiekelingen. (Iets in die trant). Of dat als het zou betekenen dat 100 fanatiekelingen niet meer zouden komen door de nieuwe ingeslagen weg,dat hij hier vrede mee zou hebben.

Iech waor dao, op dat praotkaffee. Ut klop neet gaans wats diech zegks. Zien idee waor um eeder tribuun 'n identiteit te geve: Ein veur de sponsors, ein veur de femilies, ein veur de rustige voetballeefhubbers en ein veur de fanatiekelinge.
Eigelik wat d'r noe ouch al is, mer heer wow per tribuun eine aonstelle um die tribuun vol te kriege. Zien idee waor daan ouch um bv de SC verantwoordelik te maake veur de Angel-side.
En vaanzelfsprekend is ut neet de bedoeling um op de femilietribuun wiet te goon rouke.

MVV4life,ik weet 100% zeker dat Rinkens heeft verteld dat degene die niet mee wil gaan in de nieuwe weg (MVV familieclub) hij die personen niet zal missen. Ook al zou dit betekenen dat veel fanatieke mensen wegblijven!

Over het wiet roken heb je ook gelijk. Maar bovenstaand is ook gezegd geworden.

12 okt 2012 22:41 12 okt 2012 22:42 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #253

pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een helehoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.

Ik weet zeker jou al zeker tussen de 30 en 40 jaar te kennen dat je dat nooit meent dat je mvv wel eens een keertje zou willen overslaan...want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd is een gezegde...dus een wedstrijd niet naar mvv is...voor jou onmogelijk :daag:.
W... jou kennende...snap ik je wel...je bent kwaad...heel kwaad maar meer teleurgesteld in dit gegeven dat bepaalde zaken niet eerlijk beoordeeld zijn en in jou en mijn mening eerlijk opgelost moeten worden en het liefste terug gedraaid!
Bestuur kom tot bezinning en oordeel in alle eerlijkheid...ik vind dat de angelside dat verdiend :thumbsup:...en als er aantoonbaar toch mensen de ,,mist,,in zijn gegaan zij ,,veroordeeld,, moeten worden,maar voor het komt voor mij over als eenzijdig zicht nl die van het bestuur ism justitie en wie weet welke personen nog meer.
Ik heb na 3 jaar hekwerk supporter besloten om voortaan mijn opwachting te maken in vak b in het vak waar sfeer word gecreeerd onder andere bij herman,eric,alain,jozef en vele andere bekende...ik zal zeker niet blijven zitten en mee zingen onder andere met het leedsje...staank op etc... :thumbsup:...gr opa ;).

....

12 okt 2012 23:54
Ikke
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #254

Sjotelsplak schreef :

MVV4life schreef :

MVV4life,ik weet 100% zeker dat Rinkens heeft verteld dat degene die niet mee wil gaan in de nieuwe weg (MVV familieclub) hij die personen niet zal missen. Ook al zou dit betekenen dat veel fanatieke mensen wegblijven!

Ik ben zo een supporter die op de sponsortribune zit. Kan jullie zeggen dat het heel erg saai is als de angel side stil is, hebben wij laats tegen excelsior wel gemerkt. Ik kom juist voor die sfeer van de angels en zonder de angel side zal ik niet meer komen.

13 okt 2012 00:23 13 okt 2012 00:24 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #255

Ikke schreef :

Sjotelsplak schreef :

MVV4life schreef :

zonder de angel side zal ik niet meer komen.

Ik laat me door niemand wegjagen, tenzij dat met een stadionverbod gebeurd,dan moet je wel thuisblijven ;) . Maar ik kan begrijpen dat de mensen buiten de vastekern MVV-supporters (3000/4000) zo inderdaad denken. En dan vooral de jeugd. Pietje gaat niet meer,dan gaat jantje ook niet meer,enzovoorts.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden