>
Ontvangen bedankjes 1256
pinobel schreef : Eigenlijk is 1 ding het belangrijkste Frank; zijn/worden de opgelegde stadionverboden teruggedraaid? Ik denk dat de situatie eerder niet normaliseerd bij MVV.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Frank Salemans schreef :
pinobel schreef : Eigenlijk is 1 ding het belangrijkste Frank; zijn/worden de opgelegde stadionverboden teruggedraaid? Ik denk dat de situatie eerder niet normaliseerd bij MVV.
Neem van mij aan dat het supercomplexe materie is. Vooral belangrijk in dezen is het verschil tussen civielrechtelijke en strafrechtelijke stadionverboden. De Commissie Stadionverboden van MVV heeft niets te zeggen over strafrechtelijke stadionverboden maar heeft alleen gedelegeerde zeggenschap over civielrechtelijke stadionverboden aangaande MVV-incidenten. De KNVB heeft die civielrechtelijke verantwoordelijkheid gedelegeerd naar MVV (lees: MVV-bestuur) en die hebben dit op hun beurt weer gedelegeerd naar de Commissie Stadionverboden van MVV. In uitzonderingsgevallen is het bestuur gerechtigd hier zelf stappen in te nemen en uitspraken te doen en mag dan zelfs de Commissie Stadionverboden van MVV passeren.
Strafrechtelijke stadionverboden kan de Commissie Stadionverboden van MVV of MVV zelf niet terugdraaien: die strafrechtelijke bevoegdheid hebben wij niet.
Helaas kan ik het verslag niet meer terugvinden. Maar ik denk 2 jaar geleden las ik in een verslag van een praotkaffee en het werd mij al duidelijk dat Rinkens de verkeerde kant op wilde. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij liever 500 familie's in de geusselt zou willen hebben,dan 500 wiet rokende die-hard fanatiekelingen. (Iets in die trant). Of dat als het zou betekenen dat 100 fanatiekelingen niet meer zouden komen door de nieuwe ingeslagen weg,dat hij hier vrede mee zou hebben.pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een helehoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.
Frank Salemans schreef :
Neem van mij aan dat het supercomplexe materie is. Vooral belangrijk in dezen is het verschil tussen civielrechtelijke en strafrechtelijke stadionverboden. De Commissie Stadionverboden van MVV heeft niets te zeggen over strafrechtelijke stadionverboden maar heeft alleen gedelegeerde zeggenschap over civielrechtelijke stadionverboden aangaande MVV-incidenten. De KNVB heeft die civielrechtelijke verantwoordelijkheid gedelegeerd naar MVV (lees: MVV-bestuur) en die hebben dit op hun beurt weer gedelegeerd naar de Commissie Stadionverboden van MVV. In uitzonderingsgevallen is het bestuur gerechtigd hier zelf stappen in te nemen en uitspraken te doen en mag dan zelfs de Commissie Stadionverboden van MVV passeren.
Strafrechtelijke stadionverboden kan de Commissie Stadionverboden van MVV of MVV zelf niet terugdraaien: die strafrechtelijke bevoegdheid hebben wij niet.
MVV is vaan us!Snuf schreef : MVV is vaan us!
pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een hele hoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.
Sjus LRB!les rouges blancs schreef :
pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een hele hoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.
Als ik dit van Pinobel lees, en iedereen die Pinobel kent, weet wie hij is en waar hij voor staat...
dan bloedt je hart....
Als zo iemand dit zegt...is dit hetzelfde alsof opadiehard, forlaajf en ik vanaf nu naar *oda zou gaan...
( ter info voor de jongeren onder jullie, jullie terrace legend ( may he rest in peace) was een kleintje bij deze toffe peer)
Iech waor dao, op dat praotkaffee. Ut klop neet gaans wats diech zegks. Zien idee waor um eeder tribuun 'n identiteit te geve: Ein veur de sponsors, ein veur de femilies, ein veur de rustige voetballeefhubbers en ein veur de fanatiekelinge.Sjotelsplak schreef : Helaas kan ik het verslag niet meer terugvinden. Maar ik denk 2 jaar geleden las ik in een verslag van een praotkaffee en het werd mij al duidelijk dat Rinkens de verkeerde kant op wilde. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij liever 500 familie's in de geusselt zou willen hebben,dan 500 wiet rokende die-hard fanatiekelingen. (Iets in die trant). Of dat als het zou betekenen dat 100 fanatiekelingen niet meer zouden komen door de nieuwe ingeslagen weg,dat hij hier vrede mee zou hebben.
Wel had ik nooit gedacht dat dit zo snel en zo duidelijk zou worden, zeker gezien de andere bestuursleden die ik toch echt 100x hoger inschat over hoe de supporterswereld in elkaar zit.
MVV4life,ik weet 100% zeker dat Rinkens heeft verteld dat degene die niet mee wil gaan in de nieuwe weg (MVV familieclub) hij die personen niet zal missen. Ook al zou dit betekenen dat veel fanatieke mensen wegblijven!MVV4life schreef :
Iech waor dao, op dat praotkaffee. Ut klop neet gaans wats diech zegks. Zien idee waor um eeder tribuun 'n identiteit te geve: Ein veur de sponsors, ein veur de femilies, ein veur de rustige voetballeefhubbers en ein veur de fanatiekelinge.Sjotelsplak schreef : Helaas kan ik het verslag niet meer terugvinden. Maar ik denk 2 jaar geleden las ik in een verslag van een praotkaffee en het werd mij al duidelijk dat Rinkens de verkeerde kant op wilde. Zo weet ik me nog te herinneren dat hij liever 500 familie's in de geusselt zou willen hebben,dan 500 wiet rokende die-hard fanatiekelingen. (Iets in die trant). Of dat als het zou betekenen dat 100 fanatiekelingen niet meer zouden komen door de nieuwe ingeslagen weg,dat hij hier vrede mee zou hebben.
Wel had ik nooit gedacht dat dit zo snel en zo duidelijk zou worden, zeker gezien de andere bestuursleden die ik toch echt 100x hoger inschat over hoe de supporterswereld in elkaar zit.
Eigelik wat d'r noe ouch al is, mer heer wow per tribuun eine aonstelle um die tribuun vol te kriege. Zien idee waor daan ouch um bv de SC verantwoordelik te maake veur de Angel-side.
En vaanzelfsprekend is ut neet de bedoeling um op de femilietribuun wiet te goon rouke.
pinobel schreef : Frank, dank voor je reactie. Ik weet dat jij het beste voor hebt met de MVV-fans, maar dit voelt voor velen zooooo onrechtvaardig dat MVV een helehoop -met veel moeite opgebouwde - goodwill de "drekbak" in gooit. en -zoals ik al eerder aangaf - kan ik een hoop mensen begrijpen dat ze niet meer komen kijken want de fanatieke supporters (waar ik mezelf zeker ook toe reken, ondanks dat ik al van jouw leeftijd ben) hebben steeds meer het gevoel dat MVV hun liever kwijt als rijk is. Jammer, ondanks de sportieve successen krijg ik steeds minder zin in een avondje MVV en betrap ik mezelf erop dat ik het niet eens zo erg meer zou vinden om een keertje een wedstrijd over te slaan. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen. Het verschil tussen MVV en de rest van de Jupilerleagueclubjes waren de fanatieke supporters die voor een ongekende sfeer zorgden. Het is niet meer.
Sjotelsplak schreef :
MVV4life,ik weet 100% zeker dat Rinkens heeft verteld dat degene die niet mee wil gaan in de nieuwe weg (MVV familieclub) hij die personen niet zal missen. Ook al zou dit betekenen dat veel fanatieke mensen wegblijven!MVV4life schreef :
Eigelik wat d'r noe ouch al is, mer heer wow per tribuun eine aonstelle um die tribuun vol te kriege. Zien idee waor daan ouch um bv de SC verantwoordelik te maake veur de Angel-side.
En vaanzelfsprekend is ut neet de bedoeling um op de femilietribuun wiet te goon rouke.
Over het wiet roken heb je ook gelijk. Maar bovenstaand is ook gezegd geworden.
Ik laat me door niemand wegjagen, tenzij dat met een stadionverbod gebeurd,dan moet je wel thuisblijven . Maar ik kan begrijpen dat de mensen buiten de vastekern MVV-supporters (3000/4000) zo inderdaad denken. En dan vooral de jeugd. Pietje gaat niet meer,dan gaat jantje ook niet meer,enzovoorts.Ikke schreef :
zonder de angel side zal ik niet meer komen.Sjotelsplak schreef :
Over het wiet roken heb je ook gelijk. Maar bovenstaand is ook gezegd geworden.