Stadionverboden

18 okt 2012 20:53
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #301
@glowwie, respect voor het gedane werk van het bestuur, vergeleken met de voorgangers is het al een prima verbetering. Niet alles gaat perfect, is ook logisch waar mensen werken worden fouten gemaakt. Gezien de achtergrond van het bestuur, is het opbouwen van een voetbalclub, een werk/leerproces.

-Het redden van MVV - Goed :thumbsup:
-Salarisplafond -Goed :thumbsup:
-Twee jaar lang lijken uit de kast halen - Goed :thumbsup:
-Min acht strafpunten, ombuigen in 'n periodetitel Goed :thumbsup: (Trost&co verdienen de meeste eer!)
-Zwart Geld affaire , in het openbaar maken. :unsure: Achteraf gezien?
-Categorie indeling van 1 naar 3 :thumbsup: (Hoe is de tussenstand nu?)
-Verdwijnen van de sfeer :unsure:
-Mogelijk onschuldige supporters bestraft in breda :unsure:
-Opstappen van 2 bestuursleden. :unsure: (waarom geen waardig afscheid, bloemetje, 1500 euro en weekendje winterberg?) Mogelijk zijn er nog andere bestuursleden, die denken aan een vertrek, en dit zullen waarderen?
-In eerste instantie, zeer heftig reageren na het NAC incident."en nu is het genoeg" (in 'n opwelling?) en dan weken later dit zelfde incident "complex " noemen? :unsure: Klinkt als, te weinig ervaring in deze situatie? Of is het voor ons te complex? Dit lijkt me stug, omdat een groot deel van het bestuur,pas 24 maanden actief is in het voetbal.
-Maatschappelijke uitstraling :thumbsup:
-Het mooiste is de koppositie en periode dit seizoen. :thumbsup: (Trost en de spelers krijgen 90% van de credits, 10% bestuur)
-SportLab,TalentLab ? :unsure: Past meer bij ac-milan, in de TOP draait het om kleine verschillen.
Tja, en de lijst zal nog wel veel langer gemaakt kunnen worden...etc etc

Nogmaals ben tevreden , maar of het beter kan? Wat denk jij?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2012 21:10
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #302

Anita schreef : Vreemde reactie om de sv aan de Ultra's te koppelen. Misschien zijn er toevallig een aantal Ultra's betrokken maar de sv zijn volgens mij niet gekoppeld aan de Ultra's. Dat is nu mijn onvrede/angst: het kan iedere supporter gebeuren.

Iech bin ut eins mèt Anita, ut geit neet allein um ultras, d'r zaot vaan alles op ut terras en d'r waore beij de sv's, iech gok, 'ne ulltra of 6. Dit kin us allemaol gebeure!
Tot de ultras wel ut lot aontrekke vaan alle supporters, ouch de neet ultras, siert hun sjus!

Nogmaols, veer motte probeere es supporter ein te zien, MVV is vaan us!
Vaan miech hoof geine op te stappe, sjus wie sjraveleer zeet, d'r zien 'ne hieleboel pluspunte, allein dit is e groet minpunt.
Sjus noe veer sportief zoe good goon!
Laote veer mer iers aofwachte wat oppe praotkaffee gezag weurt, iech hub nog altied hoop op 'ne gooije aofloop.

Ut bestuur mot neet vergete tot es ze ut stadion vol wille kriege met successupporters, d'r in slechte teije in ut stadion de echte supporters zitte: Die kome in gooij en slechte teije! Mer neet es ze ut stadion oetgejaog weure...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

18 okt 2012 21:35
Sjeng69
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Stadionverboden #303
Ik ben het niet echt eens over de uitspraken dat diverse supporters 'maar de benen moesten nemen' hoe zou je weg kunnen komen als NAC-supporters bijna bovenop je komen te staan met de letterlijke woorden 'jullie komen er niet zonder kleerscheuren vanaf' Ik vind het een beetje naief om te denken dat dat allemaal zo van een lije dakje gaat 'nee liever niet vandaag, bedankt voor het aanbod maar we gaan'.

Wij zijn ALLEMAAL MVV, en natuurlijk zijn we dat ook (voor even) zonder de ultras, maar dit zijn wel de supporters die het HARDSTE rennen voor de club als de financien cq. Sportiviteit uitblijven. Ik sta er volkomen achter dat diverse supporters het stadion niet mochten bezoeken tijdens de wedstrijd MVV-NAC, maar om er nog eens een schepje bovenop te doen is een beetje onzin. Als de ultras er niet zijn heb ik het gevoel dat ik na een tenniswedstrijd kijk waarbij mensen alleen juichen en klappen wanneer er iets goeds gebeurd.

Ik zal altijd na MVV blijven gaan wat er ook gebeurd. Ook al is de sfeer minder, maar ik hoop dat de ultras (wanneer ze het stadion weer mogen betreden) in volle borst beginnen te zingen en de sv's achter hun kunnen laten. Het heeft geen zin om beledigende spreekkoren richtiing Dhr. Rinkens te promoten of spandoeken op te hangen! Aan de andere kant heeft deze man ook zeer veel goede dingen gedaan.

Ik hoop dat de ultras gewoon na MVV blijven komen en dat de clubliefde altijd hetzelfde zal blijven hoe erg dit ook is aangekomen. Want MVV IS EN BLIJF VAAN US, dus oag vaan DE ULTRAS
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

18 okt 2012 22:22
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #304
De stadionverboden slaan nergens op, er zal eerst een proces of iets dergelijks moeten komen, zoals hier al vaker is aangegeven.
In het verleden heb ik geregeld uitwedstrijden bezocht, in diverse steden, zonder combi of iets dergelijks, er werden natuurlijk geen clubkleuren of iets dergelijks gedragen als je in een andere stad was. Dit was en is in veel steden geen goed idee.
Er gebeurde hier en daar natuurlijk wat, vooral als de groep groter werd.
Ik weet niet hoe onze jongens in Breda hebben rond gelopen, maar als dit met sjalen truien enz. is geweest, is het (ook) in Breda(voor een vriendschappelijke wedstrijd) vragen om problemen. Zoals dat in het verleden ook voor uitsupporters op de Vriethof was.
Het slaat misschien nergens op, maar zo is het.
Ik hoop dat deze jongens het op verdediging kunnen gooien, wat ze volgens mij goed gedaan hebben. Maar ik vrees dat er nu met de voetbalwet geschermd gaat worden, en dat ze kansloos zijn.
Rinckens moet zich realiseren dat een club langzaam doodbloed als hij afscheid wil nemen van zijn fanatieke supporters (niet alleen de Ultra's) en alleen maar families wil hebben.
Nogmaals ik hoop dat deze jongens allemaal worden vrijgesproken, maar op steun van het bestuur(Rinckens) hoeven ze volgens mij niet te rekenen, terwijl dit wel nodig is. Er valt uit het persbericht op te maken dat ze worden gedwongen , maar hier kun je je ook tegen verzetten. En een keer niet het braafste jongetje van de klas te zijn, maar je achter je supporters te scharen!!!

18 okt 2012 22:47
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #305
@vettesajs: Goed punt! Moet het bestuur meer doen voor haar supporters?

Na het breda-incident, werd het bestuur eerst kwaad op haar supporters, toen was het complex en nu moeten ze gaan helpen?

De buitenwereld heeft natuurlijk een andere mening, en daar zit wel het nieuwe publiek dat het bestuur wilt binnenhalen.

Als we nu de media opzoeken , en beweren dat justitie fout is, wordt het wel erg COMPLEX.

18 okt 2012 23:27
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #306
Het incident zelf hoeft niet opnieuw besproken te worden voor de figuren die op de vorige pagina hebben gereageerd. Dit is allang duidelijk en vaak genoeg uitgelegd.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jean

19 okt 2012 10:19
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #307
Ik denk dat er niet veel zal veranderen voor onze mede supporters. Het bestuur wil zich niet laten kennen en door de druk van buiten af hebben ze die keuzes gemaakt. Toegeven zou voor hen waarschijnlijk voelen als gezichtsverlies en daarom ben ik bang dat deze SV's niet zullen worden teruggedraaid.

Iets wat we zouden moeten doen is opstaan als één blok, echter zal dit alleen een ideale hoop blijven. Alleen op deze manier is er naar mijn idee nog iets te bewerkstelligen maar zolang er geen éénheid onder de supporters is, zal het bestuur (Rinkens) lekker zijn eigen weg bewandelen. Want voor hem is MVV alleen maar een leuk speeltje en waarmee hij zichzef in de schijnwerpers kan zetten, want dat is waar het hem om te doen is, puur eigen belang! Waarom anders voorheen lopen met vlinderdasjes, of het rijden een lelijke bruine wagen? Puur om op te vallen en daar gebruikt hij onze club nu ook voor.

En hoe meer hij in het nieuws komt, hoe geiler deze man wordt van alle aandacht.

Dus laten we zien, hoe we samen één front kunnen vormen tegen deze praktijken om zo onze medesupporters te helpen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Peter Pan

19 okt 2012 11:23
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #308
Ik ben ook bang dat er aan de sv's niks meer zal veranderen. Maar waar is het bestuurslid supporterszaken? Het lijkt erop dat dit alleen een papieren functie is, want je hoort of ziet nooit iets van hem. Hij zou in dit geval ook wel wat nadrukkelijker aanwezig moeten zijn. De enige mogelijkheid die we nog hebben lijkt me inderdaad een petitie met handtekeningen overleggen aan het bestuur. Of ze zich er iets van aantrekken betwijfel ik.

19 okt 2012 11:52
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Stadionverboden #309
Eerst het bestuur de hemel in prijzen voor hun goed werk en nou krijgen 17 man een stadion verbod en kan het bestuur niks meer goed doen.
Waar waren al deze mensen toen andere terecht of onterecht een stadion verbod kregen?ik heb toen geen lege stoelen gezien.
laten we vooral Rinkens weg jagen ten koste van 17 man en begin al maar weer een graf te graven want daar zal MVV dan in belanden.
Zolang we alleen de gebeurtenissen belicht hebben gekregen van de kant van de supporters kunnen we eigenlijk niet eens oordelen,want logisch dat als je een stadion verbod krijgt dat je je gelijk wil halen.
Denk dat bij het proatkaffee wel een ander duidelijk zal worden.

19 okt 2012 12:02
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #310

glowwie schreef : Eerst het bestuur de hemel in prijzen voor hun goed werk en nou krijgen 17 man een stadion verbod en kan het bestuur niks meer goed doen.
Waar waren al deze mensen toen andere terecht of onterecht een stadion verbod kregen?ik heb toen geen lege stoelen gezien.
laten we vooral Rinkens weg jagen ten koste van 17 man en begin al maar weer een graf te graven want daar zal MVV dan in belanden.
Zolang we alleen de gebeurtenissen belicht hebben gekregen van de kant van de supporters kunnen we eigenlijk niet eens oordelen,want logisch dat als je een stadion verbod krijgt dat je je gelijk wil halen.
Denk dat bij het proatkaffee wel een ander duidelijk zal worden.

Je valt in herhaling! Het gaat hier al lang niet meer om 17 personen die een stadionverbod hebben gekregen maar om het grotere geheel.
De sfeer in de Geusselt word beetje bij beetje afgebroken. Dit is al bijna 2 jaar aan de gang maar gelukkig gaan steeds meer mensen het inzien.
Ga jij het pas inzien als het te laat is????

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

19 okt 2012 12:13
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #311
Ik snap niet dat jullie zoveel kritiek hebben op Dhr Rinkens, hij handeld in naam van het gehele bestuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Sandro

19 okt 2012 12:24
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Stadionverboden #312
Dat niet iedereen een stadionverbod heeft gekregen moet een reden hebben. Ik hoop dat die reden snel duidelijk zal worden.
Als je jezelf verweerd hebt vind ik een stadionverbod onterecht. Als je handelingen hebt verricht ter zelfbescherming ook. In sommige gevallen is de aanval zoeken het beste verdedigingsmiddel. Maar in onze wet en regelgeving staat dat je jezelf in elkaar moet laten trimmen, de daders goed in je op moet nemen met je minst gezwollen oogkas en hierna de politie op de hoogte moet stellen... In zo'n geval vind ik een stadionverbod dus ook onterecht, niemand laat zich in elkaar trimmen..

Maar als die 17 man wegen gezocht hebben die agressie uitlokken en niet in de lijn van zelfverdediging liggen is dat stadionverbod geheel terecht. Een bestorming van 20 minuten is lang en doet iets met de geest van de mens, dat begrijp ik. Maar ergens op die video's of ander materiaal moet iets staan wat niet te verklaren valt en een verdeling in de slachtoffers/daders veroorzaakt... Ik hoop dat dit in het praotcafe duidelijk wordt.

Ik hoop dat de Ultra's/ Angelside Tribune het verhaal van twee kanten willen afwachten. Dit hele gebeuren komt op een sportief moment waar alle supporters 13 jaar op gehoopt hebben. Elkaar niet laten vallen is heel belangrijk, maar de support voor MVV ook. Er moet iets verklaarbaars achter zitten, iets 'zwaars' waar MVV niet omheen kan kijken. Als de supporters van Roda JC en PSV geen stadionverbod krijgen voor een georganiseerde kloppartij, dan moet er wel iets 'ernstigs' aan de hand zijn wat deze stadionverboden rechtvaardig. Ik ben benieuwd naar de uitkomst van het praotcafe.

Tot dan, laat alsjeblieft niet hetgeen wat je als sfeermaker in het stadion hebt opgebouwd verzieken. (zeker op een moment dat het sportief ook nog eens allemaal waar is waar je voor zingt). En wacht dat tweede verklarende verhaal af. Dan vind ik pas dat je het recht hebt om te spreken dat er 'onrecht' is aangedaan. Kom op jullie zijn het peper en het zout vanavond. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Frank Salemans, de bok

21 okt 2012 16:07 21 okt 2012 16:16 door Snuf.
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #313

middenstip schreef : Ik snap niet dat jullie zoveel kritiek hebben op Dhr Rinkens, hij handeld in naam van het gehele bestuur.

Uit de verschillende publicaties over het breda-verhaal is op te maken dat Rinkens individueel heeft gehandeld. Iedere aandachtige lezer moet dit opvallen. Ik neem aan dat dit woensdag ook verteld gaat worden. Het is zo vaak voorgekomen dat Rinkens handelde en de rest van het bestuur de zaken achteraf moest lijmen. Ik betrap mijzelf er op dat ik zeer achterdochtig ben geworden van dit verleden. Bij elke actie van Rinkens vraag ik mijzelf af of hij namens het bestuur handelt of dat we te maken hebben met een ongeleid drietraps projectiel.

Dus Rinkens moet aftreden om deze sv's

Al lang voor het gedoe met de stadionverboden heb ik aangegeven dat het voor mij wel goed is geweest met Rinkens. Mijn gevoel over hem heb ik met velen gedeeld in persoonlijke gesprekken en op diverse fora. Deze persoon heeft een visie die niet aansluit op de club MVV. Hij heeft letterljk gezegd dat voor passie en traditie geen plaats is bij het nieuwe MVV. Rinkens moet in mijn ogen vertrekken omdat hij zich niet wil/kan aanpassen aan de clubcultuur. Deze stadionverboden zijn slechts één middel om zijn woorden kracht bij te zetten.

21 okt 2012 16:43
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #314

houtengerard schreef : Als de supporters van Roda JC en PSV geen stadionverbod krijgen voor een georganiseerde kloppartij, dan moet er wel iets 'ernstigs' aan de hand zijn wat deze stadionverboden rechtvaardig. Ik ben benieuwd naar de uitkomst van het praotcafe.

In het verhaal over PSV stond alleen dat de rechter geen omgevingsverboden heeft opgelegd. Dit betreft een strafrechterlijke maatregel. Ik verwacht dat de KNVB de veroordeelden een stadionverbod zal opleggen op basis van de eigen huisregels.

Voor de duidelijkheid even het onderscheid op welke basis we buiten het stadion gehouden kunnen worden:
- Lokaal stadionverbod: opgelegd door de CSM, geldt voor alle thuis- (en in sommige gevallen ook uit-) wedstrijden van MVV
- Landelijk stadionverbod: opgelegd door de KNVB, geldt voor alle officiële voetbalwedstrijden van de Nederlandse BVO's en Oranje in binnen en buitenland
- Omgevingsverbod1: opgelegd door de rechter in een strafzaak, deze is meestal aan een club en/of stadion verbonden.
- Omgevingsverbod2: opgelegd door een burgemeester, per wedstrijd wordt dit bekeken. Als de burgemeester van mening is dat de persoon in kwestie een bedreiging vormt rondom een bepaalde wedstrijd, kan hij deze maatregel nemen. Hieraan kan een meldingsplicht gekoppeld zijn. Hiervoor is overigens geen stadionverbod voor nodig.

Tot dan, laat alsjeblieft niet hetgeen wat je als sfeermaker in het stadion hebt opgebouwd verzieken. (zeker op een moment dat het sportief ook nog eens allemaal waar is waar je voor zingt). En wacht dat tweede verklarende verhaal af. Dan vind ik pas dat je het recht hebt om te spreken dat er 'onrecht' is aangedaan. Kom op jullie zijn het peper en het zout vanavond.

Ik vind het niet passend om een dergelijke afwachtende houding in tte nemen. Dit is de verkeerde volgorde. Eerst straffen en daarna pas bekijken wat er is gebeurd....

21 okt 2012 20:54
Rafael 1967
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #315
De wedtrijd afgelopen seizoen tegen helmond sport is in mijn ogen een keerpunt geweest.
Toen zijn wij supporters, spelers en trainersstaf er door meneer rinkens op kinderlijke op
gewezen, dat er voor passie en emotionele uitspattingen geen plaats meer is bij het nieuwe mvv. Deze belachelijke stadionverboden zijn gewoon weer een van die middelen om deze doelstelling te bereiken.

Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden