Stadionverboden

09 okt 2012 18:37
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #226
De Commissie Stadionverboden is uitgenodigd om samen met MVV-bestuur, Veiligheidscoördinator en andere betrokkenen donderdag aanstaande te komen praten over het incident van 4 augustus in Breda. Zodra ik hier meer over weet zal ik daarover berichten op dit Forum. Ik denk dat transparantie over de procedure van belang is voor alle betrokken partijen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mr Sjaan, Ben Salemans, Aswin, aait wief, SC MVV Maastricht

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2012 02:15
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #227

Frank Salemans schreef : De Commissie Stadionverboden is uitgenodigd om samen met MVV-bestuur, Veiligheidscoördinator en andere betrokkenen donderdag aanstaande te komen praten over het incident van 4 augustus in Breda. Zodra ik hier meer over weet zal ik daarover berichten op dit Forum. Ik denk dat transparantie over de procedure van belang is voor alle betrokken partijen.

Frank, als schepper van de CSM weet jij als geen ander wie waarom welke bevoegdheden heeft. De CSM is opgericht om bepaalde normen en waarden na te streven. Ik ga ervan uit dat juist jij vanuit deze principes kritisch de gang van zaken zult bekijken.

Sjotelsplak, ik denk niet dat het schijnevaluaties zullen zijn. De toon van Rinkens op vrijdag komt absoluut niet overeen met de toon in het persbericht van het MVV bestuur op zaterdag....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

11 okt 2012 18:32
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #228

Frank Salemans schreef : De Commissie Stadionverboden is uitgenodigd om samen met MVV-bestuur, Veiligheidscoördinator en andere betrokkenen donderdag aanstaande te komen praten over het incident van 4 augustus in Breda. Zodra ik hier meer over weet zal ik daarover berichten op dit Forum. Ik denk dat transparantie over de procedure van belang is voor alle betrokken partijen.

*kuch*
Hoi Frank kins diech get laote wete?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

11 okt 2012 19:10
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #229
Kuch?

11 okt 2012 23:16
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverboden #230

Frank Salemans schreef : Kuch?

Ik had gehoopt op een update...
Had even het bericht weer naar voren gehaald. Als het goed is, hebben jullie vandaag de evaluatie gehad.
Is er iets wat je kan vertellen?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

11 okt 2012 23:20
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Stadionverboden #231

MVV4life schreef :

Frank Salemans schreef : Kuch?

Ik had gehoopt op een update...
Had even het bericht weer naar voren gehaald. Als het goed is, hebben jullie vandaag de evaluatie gehad.
Is er iets wat je kan vertellen?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Vind eigenlijk dat het bestuur van MVV ons deze update mag (moet!) geven.

12 okt 2012 09:27
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #232
We hebben als Commissie Stadionverboden (helaas was de voorzitter verhinderd) gisteravond laat een onderhoud gehad met het Bestuur van MVV Maastricht en beide VC's over de incidenten en de gevolgde procedure rond de vriendschappelijke wedstrijd NAC Breda - MVV Maastricht van 4 augustus jl.

Wij hadden veel vragen waarom het bestuur en de Veiligheidscoördinator van MVV heeft doen besluiten om in te gaan op het verzoek van de Officier van Justitie en gemeente Maastricht om voorlopige stadionverboden op te leggen. Wij hebben op al onze vragen antwoorden gekregen.

Het is een zeer complexe zaak. Het bestuur van MVV heeft daarom besloten om hierover op zeer korte termijn een Praotkaffee te organiseren, zodat ze aan alle geïnteresseerden kunnen uitleggen hoe dit inhoudelijk en procedureel verlopen is. In dat Praotkaffee kunnen ook alle vragen gesteld worden aan het bestuur en zal tekst en uitleg gegeven worden. Het is echt te veel informatie en te complex om dat hier in een kort berichtje weer te geven. Het Bestuur ziet het als zijn eigen verantwoordelijkheid (en niet van de CSM) om hier tekst en uitleg over te geven en alle vragen te beantwoorden.

Ik zou zeggen: ieder die hier vragen bij heeft, kom ze stellen in het Praotkaffee en/of geef je mening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

12 okt 2012 09:32
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #233
Eigenlijk is 1 ding het belangrijkste Frank; zijn/worden de opgelegde stadionverboden teruggedraaid? Ik denk dat de situatie eerder niet normaliseerd bij MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

12 okt 2012 09:49
Tee
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Stadionverboden #234
Zijn de jongens met stadionverbod welkom tijdens het Praotkaffee en kunnen zij wellicht eindelijk ook eens hun verhaal doen? Volgens het schrijven van de CSM zijn zij namelijk niet meer welkom in zowel het Stadion alsook in de Gouden Ster.

p.s. Breda op nummer 2 van de ranglijst van meest gastvrije steden???
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

12 okt 2012 10:32 12 okt 2012 10:32 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #235

Frank Salemans schreef : We hebben als Commissie Stadionverboden (helaas was de voorzitter verhinderd) gisteravond laat een onderhoud gehad met het Bestuur van MVV Maastricht en beide VC's over de incidenten en de gevolgde procedure rond de vriendschappelijke wedstrijd NAC Breda - MVV Maastricht van 4 augustus jl.

Wij hadden veel vragen waarom het bestuur en de Veiligheidscoördinator van MVV heeft doen besluiten om in te gaan op het verzoek van de Officier van Justitie en gemeente Maastricht om voorlopige stadionverboden op te leggen. Wij hebben op al onze vragen antwoorden gekregen.

Het is een zeer complexe zaak. Het bestuur van MVV heeft daarom besloten om hierover op zeer korte termijn een Praotkaffee te organiseren, zodat ze aan alle geïnteresseerden kunnen uitleggen hoe dit inhoudelijk en procedureel verlopen is. In dat Praotkaffee kunnen ook alle vragen gesteld worden aan het bestuur en zal tekst en uitleg gegeven worden. Het is echt te veel informatie en te complex om dat hier in een kort berichtje weer te geven. Het Bestuur ziet het als zijn eigen verantwoordelijkheid (en niet van de CSM) om hier tekst en uitleg over te geven en alle vragen te beantwoorden.

Ik zou zeggen: ieder die hier vragen bij heeft, kom ze stellen in het Praotkaffee en/of geef je mening.

Bedankt Frank voor je update & feedback ! :thumbsup:

Ik ben maar een sumpele Sjeng, maar wat ik uit het hele verhaal (en iedereen mag me corrigeren als ik het fout heb en dan excuseer ik me bij betrokkenen) begrepen heb, is dat men zich niet aan de geldende regels en procedures heeft gehouden.
Dan is het inderdaad complex om wat (bewust) krom (gemaakt) is, recht te praten...

In een normale rechtstaat worden mensen vrijgesproken als er procedure fouten zijn gemaakt, ook al gaat het om zeer zware criminele feiten. Daarvoor is zelfs de Hoge Raad in het leven geroepen en dankt het zijn bestaansrecht.
Waarvoor hulde en is dit de prijs die we ( helaas soms) voor de vrijheid en onze vrije samenleving betalen.
Ook al tast het ons rechtvaardigheidsgevoel aan.

Maar nu wordt bij een minder zwaar "vergrijp", dat (ten dele nog?) niet bewezen is en waarbij betrokkenen hebben toegegeven wel procedurefouten te hebben gemaakt, juist het basisprincipe van onze samenleving bewust (verder) geschonden, verdedigd en goedgepraat i.p.v. teruggedraaid.
Ik dacht dat het despotisme en gedachtegoed van Schicklgruber en Dzjoegasjvili lang begraven was...

Schande !

De betrokkenen zou ik aanraden juridisch advies in te winnen. Dat deed onze voorzitter ook toen hij zich onheus bejegend voelde: www.maastrichtaktueel.nl/strop-miljoen-hoteleigenaa/
Dus waarom jullie niet...?

Tip 1: een advocaat die best gemotiveerd is om dit klusje te klaren : www.jgoumans.nl/JosephGoumans

Tip 2: een andere Mestreechse advocaat: Abraham Maarten (Bram) Moszkowicz (Maastricht, 26 juni 1960).
Dit is een man die ook goede resultaten achter zijn naam heeft staan, een redelijk tarief hanteert
( www.moszkowicz.nl/paginas/p4-kosten.htm ) maar ook vaak Pro Deo of voor een lager alternatief werkt.

Is dit met een mug op een olifant schieten van mij...?

Nee; dit is een principiële zaak en in het land van...( Lange Frans en Baas B) waar we zo trots op zijn, hierin is geen compromis mogelijk...

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

I rest my case ! ;)

12 okt 2012 10:42 12 okt 2012 10:47 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #236

Tee schreef : Zijn de jongens met stadionverbod welkom tijdens het Praotkaffee en kunnen zij wellicht eindelijk ook eens hun verhaal doen?

Volgens de regel der wet: nee

Tee schreef : Volgens het schrijven van de CSM zijn zij namelijk niet meer welkom in zowel het Stadion alsook in de Gouden Ster.

Klopt en bij overtreding van het SV kan dit tot zwaardere sancties ( lees hogere of zwaardere straffen leiden), dus in principe worden hier mensen bewust "uitgenodigd" de "wet" te overtreden, tenzij zij niet welkom en niet bedoeld zijn in deze oproep...

Ikzelf hoef nl geen uitleg, maar verwacht gewoon dat mijn medesupporters eerlijk behandeld worden volgens de regels:
zijn ze schuldig dan moeten die schuldig zijn gestraft worden,
zijn ze onschuldig dan volgt vrijspraak en excuses,
en zijn er procedurefouten gemaakt dan moet de zaak worden geseponeerd...

Niks meer en niks minder!

Iedere afwijking tast de integriteit van MVV aan en is dit niet ethisch handelen toch in strijd met hetgeen dit bestuur wil !
Zei dhr Rinkens zelf niet tijdens zijn aantreden dat MVV een slechte naam had in het Maastrichtse en dat er alles gedaan aan wordt om dit te veranderen ( vandaar dat maatschappijlijke aspect zo innig omarmt wordt)...

Of bin iech noe aon ut raaskalle en is dit allemaol kwatsj wat iech noe sjreif ...?

12 okt 2012 11:08 12 okt 2012 11:13 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Stadionverboden #237

De_Lange schreef : "Re: Homoacceptatie binnen het voetbal"

Waar gaat dit eindigen? Krijgen we vooortaan voor we het stadion ingaan een programmaboekje met de teksten die we moeten zingen met tevens de begin en eindtijd vermeld?

Op deze manier ga je deze bevolkigsgroep nog verder in een hokje duwen. Laat iedereen lekker zijn ding doen en probeer net als te reguleren.

Het lijkt soms alsof we in een democratisch communistisch land leven. Zelfs voor een demonstratie moet je al een vergunning hebbben en als de demonstratie de overheid niet aanstaat krijg je de vergunning al niet.

Nu dit weer over homo acceptatie, ik word er niet goe van. Dat ze zich eens bezighouden met de echte problemen in deze maatschappij. Nee, het enige wat de overheid doet is zich verstoppen achter zo genaamd belangrijke aspecten zodat de echte zaken lekker op de achtergrond blijven hangen. Bang dat ze echte keuzes moeten maken!

Voorop gesteld heb ik niks tegen de homo acceptatie acties, maar wat me bevreemd is hoe snel men hier wel een stellingname in weet te nemen, dit ook naar buiten brengt in de media ( het radio interview met dhr. Rinkens pas geleden was daar een een goed voorbeeld van en trouwens inhoudelijk een goed en degelijk verhaal, waarvoor hulde).

Maar dat voor de supporterswereld ( "sprookjeswereld"..?) m.b.t. de SV's een mooi plaatje wordt gedraaid..
"the sound of silence"van Simon & Garfunkel....dat begint met "Hello darkness, my old friend..."

Ook verwacht ik meer van dhr Huib Pijpers, belast met supporterszaken, die in het verleden ook prominenter en alerter reageerde: en mbt tot de SV's : www.limburger.nl/article/20120925/REGIONIEUWS01/120929357 tenzij deze laatste reactie voorbarig was of achterhaald is en dan gerectificeerd moet worden.

Want anders blijft Pinobel's conclusie nog steeds als een paal boven water staan... ;)

pinobel schreef : Eigenlijk is 1 ding het belangrijkste Frank; zijn/worden de opgelegde stadionverboden teruggedraaid? Ik denk dat de situatie eerder niet normaliseerd bij MVV.

:applaus:

12 okt 2012 12:00
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Stadionverboden #238

les rouges blancs schreef :

Tee schreef : Zijn de jongens met stadionverbod welkom tijdens het Praotkaffee en kunnen zij wellicht eindelijk ook eens hun verhaal doen?

Volgens de regel der wet: nee

Tee schreef : Volgens het schrijven van de CSM zijn zij namelijk niet meer welkom in zowel het Stadion alsook in de Gouden Ster.

Klopt en bij overtreding van het SV kan dit tot zwaardere sancties ( lees hogere of zwaardere straffen leiden), dus in principe worden hier mensen bewust "uitgenodigd" de "wet" te overtreden, tenzij zij niet welkom en niet bedoeld zijn in deze oproep...

Ikzelf hoef nl geen uitleg, maar verwacht gewoon dat mijn medesupporters eerlijk behandeld worden volgens de regels:
zijn ze schuldig dan moeten die schuldig zijn gestraft worden,
zijn ze onschuldig dan volgt vrijspraak en excuses,
en zijn er procedurefouten gemaakt dan moet de zaak worden geseponeerd...

Niks meer en niks minder!

Iedere afwijking tast de integriteit van MVV aan en is dit niet ethisch handelen toch in strijd met hetgeen dit bestuur wil !
Zei dhr Rinkens zelf niet tijdens zijn aantreden dat MVV een slechte naam had in het Maastrichtse en dat er alles gedaan aan wordt om dit te veranderen ( vandaar dat maatschappijlijke aspect zo innig omarmt wordt)...

Of bin iech noe aon ut raaskalle en is dit allemaol kwatsj wat iech noe sjreif ...?

Nee LRB, je hebt meer dan gelijk.

Ik zie dit gewoon als wederom tijd rekken. Niemand zit op uitleg te wachten, we weten allemaal hoe de vork in de steel zit. Een of andere smoes waar ze weer een week (en wedstrijd) extra voor uittrekken om te smeden. Na het incident werd de kant van de supporters gekozen, nu puntje bij paaltje komt, komt de ware aard van het beestje boven drijven.

Het is hoogverraad, een mes in de rug, schijnheilig, achterbaks, schadelijk, toont de ware intenties van de afgelopen jaren en kan nooit meer goed gepraat worden (onder welke excuses en omstandigheden dan ook). Links lullen, rechts doen.. Hoop dat ze inzien dat de aangebrachte schade jaren nodig heeft om weer te herstellen (als dat ooit nog lukt).

Het vertrouwen is door deze situatie wederzijds opgezegd, aangezien de stadionverboden gehandhaafd blijven. Het had zo’n mooi seizoen en toekomst kunnen zijn.

P.s. ik mag toch hopen dat de voorzitter van de commissie stadionverboden een verdomd goede reden had om wederom te schitteren door afwezigheid. Mijn beeld inzake de opstelling vanuit MVV zijde wordt in ieder geval weer bevestigd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Sjotelsplak

12 okt 2012 12:24
Pater Vink
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Stadionverboden #239
Normaal krijg je een stadion verbod voor de wedstrijden van MVV.
Als het goed is staat in de stadion verboden dat je niet welkom bent bij de thuiswedstrijden van MVV zowel in het stadion als in de gouwe ster.

Tijdens een praotkaffee is geen wedstrijd en zou je dus gewoon aanwezig mogen zijn.
Dit zelfde zou gelden wanneer iemand zou werken in 1 van de aangrenzende kantoren en een SV zou hebben.

12 okt 2012 12:27 12 okt 2012 12:28 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Stadionverboden #240
Frank heeft in zijn bijdrage de essentie van ons gesprek gisteravond met het bestuur meer dan uitstekend weergegeven.

@Tee: Voor alle duidelijkheid, stadionverboden gelden alléén op wedstrijddagen men is dan ook absoluut welkom bij de Praotkaffees.

Herman

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden